'Ik heb Padt nooit zo gespannen gezien, voor zijn familie is dit heel heftig'

    'Ik heb Padt nooit zo gespannen gezien, voor zijn familie is dit heel heftig'

    dinsdag 25 september 2018 om 08:32

    Ron Jans benadrukt dat FC Groningen het gedrag van Sergio Padt afkeurt, maar vindt het niet aan de club om de doelman verder te straffen. De technisch manager ziet dat het voorval een enorme impact heeft op Padt én zijn familie.

    "Er werd ergens geroepen dat Padt net zo behandeld moet worden als ieder ander, daar ben ik het helemaal mee eens", begint Jans in De Telegraaf. "Maar voor zijn familie en de mensen om hem heen is dit heftig. Ik heb Sergio zelf ook nog nooit zo gespannen gezien als vanmiddag. Als je een bekend persoon bent, word je (publiekelijk, red.) aan het kruis genageld."

    "Dat is de consequentie, anders dan wanneer je anoniem bent", vervolgt Jans. "Neemt niet weg dat wat hij gedaan heeft echt niet goed is, dat keuren wij af. Of hij verdere consequenties kan verwachten van ons? Nee, door alles wat er al gaande is. Wij zijn in deze bovendien niet de straffende partij. De zaak ligt bij het OM, die is bezig met getuigenissen."

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Hadt Padt ook gestraft moeten worden door de club?

    (2187 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +8888
    dinsdag 25 september 2018 om 08:35
    Laat die jongen ook lekker genieten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:37
    Zo, nu de mening van Buijs, de assistenten en de aanvoerder nog en dan hebben we dit weer gehad. Wat een armoe op VP zeg.
    Vind ik leuk
    Mama +75
    dinsdag 25 september 2018 om 08:44
    De zuiplap is nu het slachtoffer waar ik medelijden mee moet hebben. Sneu
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    dinsdag 25 september 2018 om 08:49
    Het is een beetje simpel gesteld dat Groningen niet de straffende partij is in deze.

    Padt heeft namens Groningen gewoon een voorbeeld functie. Zeker in die regio, maar eigenlijk in heel het land. Dat is de consequentie van de bevoorrechte positie waarin hij zich mag verkeren.

    Geen kaartje kopen is één ding, daarover in discussie gaan is eigenlijk al dom. Maar agressief gedrag, zeker tegen personeel in het OV, gaat véél te ver.

    Groningen had hem gewoon even op non-actief moeten stellen, om aan de buitenwereld duidelijk te maken dat dit niet bij de club past. Maar ja, hij is een belangrijk onderdeel voor het resultaat hè.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2891
    dinsdag 25 september 2018 om 09:43
    Ik ben het helemaal met je eens. Groningen kan hem ook op een 'ludieke' manier straffen. 40 uur vrijwillig werken - op de trein of zoiets.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:49
    Hij stond in de nacht van zondag op maandag op non-actief.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    dinsdag 25 september 2018 om 10:26
    Neen. Dit heeft niks met de FC te maken. Zo'n FC moet ook niet gaan straffen zodat ze er leuker uit zien voor de buitenwereld. Zou van de zotte zijn
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    dinsdag 25 september 2018 om 11:15
    Natuurlijk wel. Hij is als aanvoerder ten alle tijde ambassadeur van de FC. Ook als niet aanvoerder trouwens, maar in die hoedanigheid nog eens extra.

    Of hij het nu wil of niet, kinderen/jongeren zien hem als voorbeeld. En dat is FC gerelateerd.

    Zonder die FC en het voetbal was Padt een nobody.
    Vind ik leuk
    Caniggia +859
    dinsdag 25 september 2018 om 08:50
    Ja natuurlijk had de club hem ook moeten straffen.Hij komt toch van de club en is een voorbeeld voor de club.
    Vind ik leuk
    HansVites +4747
    dinsdag 25 september 2018 om 10:24
    Dus als jij zoiets zou doen vind jij dat je werkgever je ook nog een keer moet straffen?
    Ik vind dat een rare gedachtegang.
    Vind ik leuk
    Caniggia +859
    dinsdag 25 september 2018 om 10:29
    Dat zou mijn werkgever van mij mogen doen.Als ik van mijn werk kom en me daarna zo gedraag.
    Vind ik leuk
    HanV +4264
    dinsdag 25 september 2018 om 13:19
    Ik denk niet dat ze jouw werkgever in de krant zouden noemen als jij dit zou doen. Welk nadeel heeft jouw werkgever er dan van.
    Vind ik leuk
    Caniggia +859
    dinsdag 25 september 2018 om 19:26
    Jij weet niet wie mijn werkgever is.
    Maar dit terzijde er zijn genoeg bedrijven die mensen ontslagen hebben na een soortgelijk akkefietje.Waar de naam van het betreffende bedrijf opeens wel op internet verscheen door een werknemer die ook niemand verder kent.
    Vind ik leuk
    Marco S +4386
    dinsdag 25 september 2018 om 08:53
    Opeens wist hij het...
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:55
    Een Groninger in een friese Arriva trein stoppen is ook vragen om problemen;-) Nu blik naar voren en op het juiste Padt blijven
    Vind ik leuk
    Futre +2920
    dinsdag 25 september 2018 om 08:55
    Lijfstraffen die dikke Padtzak.

    Met de groene Groningse zweep dat vatzige lichaam afranselen totdat duidelijk is dat niet Sergio maar de conducteur het slachtoffer is.
    Vind ik leuk
    satesaus +785
    dinsdag 25 september 2018 om 09:00
    Tsja, soms volg je een padt waar je later spijt van krijgt.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1414
    dinsdag 25 september 2018 om 09:27
    Man man man wat een ophef. Waar hebben we het nou over. Tuurlijk is het verkeerd wat hij doet, maar kom op zeg; lekker boeiend.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1259
    dinsdag 25 september 2018 om 09:44
    Voor de kinderen die aanwezig waren in de trein was het gedrag van deze kerel ook heel heftig.
    Vind ik leuk
    Jalapeno +880
    dinsdag 25 september 2018 om 09:46
    Als een bekend persoon..., las ik hier gisteren niet dat hij had gevraagd 'weet je niet wie ik ben'....
    Vind ik leuk
    Axim +838
    dinsdag 25 september 2018 om 09:49
    idd, nog denken dat je god op aarde bent....een stuk stront was het op dat moment , niks meer !!!!
    Vind ik leuk
    Axim +838
    dinsdag 25 september 2018 om 09:48
    geen medelijden mee , moet je met je voorbeeldfunctie maar niet zoveel zuipen als je weet dat je er niet tegen kunt !! Gewoon flink straffen , doen ze met ons ook als we dit doen !!! en zowieso , zo'n gedrag tegen deze mensen is toch al not-done , evenals tegen politie, brandweer en ambulancepersoneel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:55
    Als een 'buitenlander' dit had gedaan dan had heel nederland op zn kop gestaan, maar omdat het een voetballer is word er door vele gedaan alsof het wel meevalt! Je zou je werk doen en klappen krijgen, het is gewoon een verwend pleuris ventje en moet aangepakt worden.. net als alle voetballers overigens!
    Vind ik leuk
    Ron jans +135
    dinsdag 25 september 2018 om 12:31
    Andersom juist, hoevaak denk je dat een marokkaan of een afghaan problemen veroorzaakt in de trein en er wordt weggekeken door de conducteurs? Als je alleen bent is een conducteur vaak heel stoer maar tegen een groepje marokkanen word er weggekeken...
    Vind ik leuk
    munkikiii +1869
    dinsdag 25 september 2018 om 10:10
    En maar lullen dat in Nederland niet met twee maten wordt gemeten !!
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    dinsdag 25 september 2018 om 10:19
    En die man die gewoon zn werk doet en een grote bek krijgt en op slot een ram voor zn bek kan krijgen? Hoezo is Padt gespannen? Laten we het alsjeblieft in perspectief blijven zien en Sergio niet eens zielig gaan vinden, omdat hij een publiek figuur is!

    HIJ word er ruimschoots voor vergoed en als hij een prachtige redding heeft krijgt hij ook de credits, doe je iets oerdom dan krijg je ze ook! De conducteur doet gewoon z'n werk en die horen we niet!

    Jans ik had respect voor je, maar nu zak je wel finaal door de ondergrens!
    Vind ik leuk
    pos +8759
    dinsdag 25 september 2018 om 10:31
    Hij hoeft van mij echt niet ook nog door Groningen gestraft te worden hoor maar dat het voor zijn familie heel heftig is vind ik er toch weer een stuk minder toe doen. Kwestie van opvoeden.
    Vind ik leuk
    Couto76 +621
    dinsdag 25 september 2018 om 10:34
    De volgende keer gewoon de fiets pakken en over het fietspadt
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1709
    dinsdag 25 september 2018 om 11:16
    Wat een mongool die Padt, wie denkt hij wel niet dat hij is! Ik zou hem voor straf lekker zes maanden station wc's schoon laten maken. Kent hij zijn plek ook weer een beetje hopelijk!!!
    Vind ik leuk
    stock3 +767
    dinsdag 25 september 2018 om 11:26
    Als hij er zondag 3 door laat is alles vergeven en vergeten!!
    Vind ik leuk
    ELD070 +686
    dinsdag 25 september 2018 om 11:32
    Ja, dat je wat meer in the spotlight staat (en dus publiekelijk gepakt zal worden) is de keerzijde van dat enorme salaris wat voetballers krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:11
    Sergio Padt is ook een mens
    Vind ik leuk
    frankn27 +5557
    dinsdag 25 september 2018 om 12:22
    hij wou toch ook graag bekend zijn? daarom zegt ie toch: weet je wel wie ik ben???? de almachtige keeper Padt, keeper van Groningen en 3e keeper Nederlands elftal...
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    dinsdag 25 september 2018 om 13:30
    Het rechtssysteem regelt dit.
    Kluivert werd ook niet door Ajax gestraft toen hij iemand doodreed.
    En die speler van H'veen die iemand in zijn oog stak dat kreeg geen media aandacht... alleen in de Leeuwarder op pagina 48 of zo.
    We zien elke week schwalbes en matennaaiers, zelfs de coach van Ajax vraagt om een kaart voor PSV... het is niet dat het voetbal een wereld van heiligen is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:11
    Hoe kan het dat lieden met bipolaire stoornissen en sociaal/cognitief gehandicapt tuig, dat Voetbalprimeur uitsluitend frequenteert om topics te ontwrichten en te laten ontsporen, voortdurend gerehabiliteerd wordt en een vrijgeleide krijgt om met troll-account na troll-account Voetbalprimeur blijft saboteren. Redactie van Voetbalprimeur, doe hier iets aan want dit loopt de spuigaten uit!!!!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 19:35
    Ik vind niet dat dit met zijn werk te maken heeft.
    Niemand heeft het recht om op de plaats van de rechter plaats te nemen.
    Vind ik leuk
    donderdag 27 september 2018 om 14:42
    Nee dit is privé en ligt bij het OM.
    Dus daar gaat hij al gestraft worden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik heb Padt nooit zo gespannen gezien, voor zijn familie is dit heel heftig'