Ziyech stelt wéér teleur in Eredivisie-topper: 'Ver onder zijn gemiddelde'

    Ziyech stelt wéér teleur in Eredivisie-topper: 'Ver onder zijn gemiddelde'

    dinsdag 25 september 2018 om 14:24

    Niet alleen de defensie van Ajax liet het tijdens de topper tegen PSV van afgelopen zondag (3-0 verlies) behoorlijk afweten. Ook sterspelers Dusan Tadic en Hakim Ziyech konden het verschil niet maken, constateert het Algemeen Dagblad. In het geval van Ziyech lijkt er inmiddels sprake van een trend. 

    Onnavolgbaar tegen AEK Athene, onzichtbaar in Eindhoven: spelmaker Ziyech had zondag zijn dag niet in het Philips Stadion. 'Wat Ziyech betreft sprong één statistiek na PSV - Ajax in het oog. In negen topwedstrijden tegen PSV en Feyenoord scoorde hij als Ajacied niet en gaf de Marokkaanse international twee assists', constateert het AD. 

    'Ver onder zijn normale gemiddelde. In de Europese campagne trok hij het spel naar zich toe, maar dat lukte in Eindhoven tijdens een vaderlandse topper dus niet. Ziyech probeerde het wel nadrukkelijk, maar kreeg nooit vat op de wedstrijd.'

    Eerder dit seizoen wisten Ziyech en Tadic, met name in Europa, juist wél te overtuigen. 'Maar aan het elftal dat werd overdonderd door PSV konden ook zij geen sturing geven. Juist nu dat zo nodig was zonder de geblesseerde geboren leider Matthijs de Ligt.'

    Lees ook: 'We staan vijf punten achter, maar het seizoen is lang. Hoofden moeten omhoog'

    Plaats een reactie

    Ballotelli +2253
    dinsdag 25 september 2018 om 14:26
    Eruit worden gespeeld door Hendrix en Rosario... en iedereen maar roepen dat hij de beste is!
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 25 september 2018 om 14:28
    Ze zijn ook 3 klasse's beter dan Hendrix en Rosario.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:37
    Overklast.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 14:41
    Dat gebeurt soms op offdays.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1091
    dinsdag 25 september 2018 om 14:51
    Wat Ziyech betreft sprong één statistiek na PSV - Ajax in het oog. In negen topwedstrijden tegen PSV en Feyenoord scoorde hij als Ajacied niet en gaf de Marokkaanse international twee assists'
    Dan heeft Ziyech vaak een offday tegen PSV, toevallig?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:53
    Precies dit.. je kan het wel laten zien tegen mindere clubs.. maar doe het maar tegen de "grotere".. en ja AEK en Luik vallen niet onder de grotere..
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:04
    En schalke en lyon vallen daar ook niet onder zeker. Als je serieus vindt dat hendrix beter is dan ziyech ben je niet goed bij je paasei.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:11
    Zijn niet met elkaar te vergelijken totaal ander typen voetballer.. Zou ze wel eens samen in een team willen zien! Hendrix beter als schone en Zyjech beter als Pereiro..
    Vind ik leuk
    Markieee +739
    dinsdag 25 september 2018 om 16:00
    Hoe is hendrix beter dan Schöne. Zijn trouwens ook niet echt te vergelijken qua speelsstijl. Maar als je het dan doet, dan is er maar een conclusie mogelijk; dat Schöne beter is. Hendrix is gwn heel beperkt, heeft al moeite net de bal naar de goede man spelen.
    Vind ik leuk
    Vp128 +644
    dinsdag 25 september 2018 om 17:15
    Die bal met buitenkant rechts gemist?
    Vind ik leuk
    Markieee +739
    dinsdag 25 september 2018 om 18:44
    Alle wedstrijden die hij tot nu toen in z'n carriere gespeeld heeft gemist?
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3247
    dinsdag 25 september 2018 om 20:15
    Weer iemand die het niet snapt. Zoals vele Ajacieden. Hendriks is super nuttig op het middenveld. Geen sierlijke voetballer maar een harde werker, afgelopen seizoen zeer belangrijk voor het kampioenschap. En afgelopen weekend wederom.
    Vind ik leuk
    Markieee +739
    woensdag 26 september 2018 om 01:01
    Nee luister Kante is niet de beste voetballer, maar wel heel nuttig. Hendrix is niet nuttig. De taak die zo'n type speler heeft, is de bal afpakken en naar de goede kleur spelen. Nou lukt dat afpakken al niet altijd, maar nog wel een redelijke hoeveelheid, maar het spelen naar de goede kleur heeft hij heeeeel veel moeite mee. Je wordt niet automatisch een hardwerkende, nuttige voetballer als je gewoon niet kunt voetballen. Daar zijn gewoon speciefiek kwaliteit voor nodig en die heeft Hendrix ook niet.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3247
    woensdag 26 september 2018 om 07:49
    Kijk de statistieken er maar op na. Dan kom je er wel op terug. Won afgelopen weekend 86% van zijn duels en passing was ook goed.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6402
    dinsdag 25 september 2018 om 21:48
    Beter dan
    Vind ik leuk
    VA1 +1677
    dinsdag 25 september 2018 om 15:17
    Schalke stond 12e... En Lyon mistte Lacazette en heeft Ajax duidelijk onderschat. Zoveel geluk ga je niet snel weer krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:21
    En toen Lacazette er wel was? Denk dat Lacazette nog steeds nachtmerries van de Ligt heeft..
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:35
    Huntelaar ook van Viergever? ;)
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10813
    dinsdag 25 september 2018 om 15:38
    Toen Lacazette meedeed scoorde hij 2 keer in 2 minuten.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:42
    Lacazette scoorde 2x in 2 wedstrijden je bedoel ja.. waarvan ook nog een penalty, De Ligt en Sanchez hadden hem anders toch heel goed te pakken.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10813
    dinsdag 25 september 2018 om 15:48
    Inderdaad. Ze hadden hem zo goed te spakken dat hij een penalty kreeg ;)
    Zie hier uit het wedstrijd verslag.

    Een minuut voor rust kreeg Lyon een strafschop, na een overtreding van Matthijs de Ligt op Lacazette. De in de basis teruggekeerde vedette van Lyon nam de elfmetertrap zelf en stuurde Andre Onana naar de verkeerde hoek. Een minuut later tikte Lacazette na een strakke voorzet vanaf rechts ook de 2-1 binnen en was de verrassing compleet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 15:56]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:11
    Oooih natuurlijk, lacazette was er niet bij.... dus nu is dat plots wel een goed excuus??? Maar als wij DE mandekker voor luuk de jong moeten missen (de ligt) dan is dat niet aan de orde, want we zijn toch niet afhankelijk van 1 persoon?? Net of lacazette die gatenkaas had voorkomen, komop zeg. Het had die wedstrijd 8-1 kunnen of eigenlijk moeten worden. Dus bullshit. En wij hebben dan blijkbaar psv onderschat. Zo lus ik er nog wel 1.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1229
    dinsdag 25 september 2018 om 15:45
    Ik vind Hendriks zeker niet de betere voetballer. Maar ik weet wel dat het middenveld een linie is die het verschil kan maken in ballen veroveren. Met alleen maar goede voetballers lukt dat niet echt heeft ajax zondag laten zien. Schalke en Lyon dat was alweer twee seizoenen terug, blijf daar op teren.

    Maar er is wel een tendens te zien, de uitwedstrijden tegen die clubs werden over 90 minuten verloren.
    Net zoals de moeilijke uitwedstrijd in de competitie bij PSV. Thuis kan hij het laten zien maar voetbal speel je over het algemeen uit en thuis. Omdat het elftal van ajax niet in balans is verlies je uit vaker. Verdedigen is misschien een vies woord on Amsterdam maar ook dat moet een middenvelder kunnen. Of je moet er iemand naast zetten die het kan.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44790
    dinsdag 25 september 2018 om 15:58
    Onzin om deze spelers met elkaar te vergelijken.
    Dan ben je pas een paasei.

    Facts:
    - Psv won met 3-0
    - Hendrix speelde goed
    - Ziyech speelde slecht

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 16:00]
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2271
    dinsdag 25 september 2018 om 16:20
    Hendrix is beter! Laat pasen maar komen!
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +507
    dinsdag 25 september 2018 om 18:12
    Maar dat zijn toch ook geen echte topclubs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:26
    Jeorentje, dat is psv ook niet. Heb je vorige week toch wel kunnen zien?
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +507
    dinsdag 25 september 2018 om 18:36
    Peter waarschijnlijk ben ik ouder als jou. Psv is niet mijn club.Je slaat voor het gemak zondag maar over. Real heeft ook weleens verloren van Barca.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:43
    Exactly my point! Real heeft ook wel eens van barca verloren. Ajax wel van psv, en psv wel van Ajax. Dus betekent dat dan dat de verliezende club plots er niets van kan? Dat is nou precies wat de mannetjes uit eindhoven hier in koor lopen te schreeuwen. En als 77 je geboortjaar is dan ben je idd net iets ouder dan mij ;)
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +507
    dinsdag 25 september 2018 om 20:00
    Peter en zo is het. Maar ik erger me ook veel aan wzawzde ons aller Ajax. En aan Feyenoorders die Foden schrijven. Het zal de leeftijd zijn.Ik hou er niet van. Als het echt je naam is heeft je ouwe je stiekem naar een Feyenoorder genoemd. Of haal Ik Houtman en Hofman doorelkaar. Volgens mij hebben we ook een Peter Hofman gehad. Lang zwart haar in een gele goeden gids shirt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 20:20
    Hahahah dat zou wat zijn, alhoewel, mijn broer en ik zijn beide ajacieden maar mijn pa is voor alles en iedereen behalve ajax😂🤣😂. En idd, je hebt van iedere club mensen die zich hier gedragen als een stel leipen. Mensen die doen alsof ze meer dan een ander zijn puur omdat hun cluppie heeft gewonnen.alsof ze zelf die wedsttijd gespeeld hebben. Beetje klieren en sarren is prima, daarvoor kom ik hier ook, maar sommige personen zijn walgelijk. Ik moet bijvoorbeeld vaak lachen om stratumseind, een zuiger eersteklas maar wel met een knipoog. Price idem dito. Maar goed, zo zijn ze niet allemaal.😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:59
    Misschien kimt dat omdat Ziyech juist uitblinkt in het voorzetten geven.. 63 wedstrijden, 17 goals. Dat is ruim 1 goal per vier wedstrijden
    Vind ik leuk
    Bullshit +1091
    dinsdag 25 september 2018 om 15:16
    In negen topwedstrijden tegen PSV en Feyenoord scoorde hij als Ajacied niet en gaf de Marokkaanse international twee assists.
    Mooier kan ik het niet maken hoor.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6402
    dinsdag 25 september 2018 om 21:49
    Ach Ziyech is geen speler die in zijn eentje 4 man voorbij loopt. Hij is juist afhankelijk van zijn medespelers om bepaalde ballen te kunnen geven.
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    dinsdag 25 september 2018 om 14:51
    Tadic en Ziyech zijn gewoon te licht bevonden. Tegen kleinere clubs ja maar tegen een topclub gewoontjes. 0
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 14:58
    Wat jij wil, joh. Objectiviteit ver te zoeken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:02
    Tot nu toe klopt het redelijk wat John zegt.. Tadic heeft het in de PL ook niet gered anders was hij wel naar een grotere club in de PL gegaan en niet naar Ajax..!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 15:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:35
    En dat uit jouw mond ;-D
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    dinsdag 25 september 2018 om 16:05
    Nou ik vind van niet heb jij Ziyech zijn sttus gezien bij grotere tegenstanders.En De Jong is ook door ijs gezakt als verdediger nu nog maar eens laten zien tegen Benfica en Bayern en ook aek dat de 2 geschorste terug krijgt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 17:25
    Net zoals alle PSV ers in de uitwedstrijd bij Ajax door het ijs heen zakten? Voor het gemak vergeet je even de Europa league, waarbij Ajax elke tegenstander thuis van de mat veegde.. Tot nu toe heeft PSV het ook slechts een wedstrijd laten zien.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 17:27]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 17:22
    Door jou misschien, laten we het seizoen nou maar gewoon afwachten... Dit is wel weer erg opportunistisch
    Vind ik leuk
    :O +5175
    dinsdag 25 september 2018 om 15:02
    Heeft niets met offdays te maken. Dat gebeurd elke keer als hij tegenover mannen staat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 16:30]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:26
    Ah, net zoals tegen OL en Schalke zeker?
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2253
    dinsdag 25 september 2018 om 15:05
    Wat Ziyech betreft sprong één statistiek na PSV - Ajax in het oog. In negen topwedstrijden tegen PSV en Feyenoord scoorde hij als Ajacied niet en gaf de Marokkaanse international twee assists'
    Dan heeft Ziyech vaak een offday tegen PSV, toevallig?
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7611
    dinsdag 25 september 2018 om 15:11
    Allemaal kut smoesjes.......Ajax heeft DOOR ONS PSV verloren omdat wij de betere waren!!! Geef het nu maar toe......
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:18
    Klopt. Next.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:40
    precies dit inderdaad. Nog meer dan 20 wedstrijden te spelen, geen paniek. PSV uit met 3-0 verliezen is niet sterk, maar het is gewoon een wedstrijd die je kán verliezen.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5035
    dinsdag 25 september 2018 om 16:07
    Nou hier komt.ie dan henk.

    Gefeliciteerd met.de terechte overwinning.

    PSV was de betere ploeg in de wedstrijd en legde mijn Ajax over de knie.

    Ik hoop.dat je nu weer rustig kan slapen met een lach :)
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7611
    dinsdag 25 september 2018 om 16:22
    Dank je wel Ruud, sportief 👍.
    Vind ik leuk
    VA1 +1677
    dinsdag 25 september 2018 om 15:15
    Ja ja off-day... gewoon schande na tientallen miljoenen investering van je directe concurrent met 3-0 verliezen op kansloze manier.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:51
    Die directe concurrent is Feyenoord nu.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25066
    dinsdag 25 september 2018 om 16:05
    Wel toevallig dat dat vorig seizoen in Eindhoven OOK al gebeurde... weer 'toevallig' een off day?
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7611
    dinsdag 25 september 2018 om 16:26
    Ik denk dat Ajax gevoelig os voor de sfeer in Eindhoven. En het regende en het was koud......daar kunnen die mooi weer voetballers ook moeilijk mee omgaan 😉.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:25
    En de 3-0 nederlaag in de arena dan??
    Vind ik leuk
    Markieee +739
    dinsdag 25 september 2018 om 15:57
    Zijn niet overklast ahahah. Waren gewoon heel slecht. En de voorhoede van PSV heeft heel effectief geprofiteerd van de blunders van Ajax. Laat me niet lachen met je Hendrix en Rosario. Die hebben helemaal niemand overklast.
    Vind ik leuk
    Vak-T +620
    dinsdag 25 september 2018 om 14:45
    Dat hebben we gezien zondag!!!
    Vind ik leuk
    Smiley +17
    dinsdag 25 september 2018 om 14:52
    Het komt er alleen niet uit
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2253
    dinsdag 25 september 2018 om 15:05
    Wie?
    Vind ik leuk
    Dani82 +1649
    dinsdag 25 september 2018 om 14:33
    Volgens mij roept iedereen dat de ligt en de jong de beste zijn!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 14:40
    Dat is ie ook.
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 25 september 2018 om 15:14
    Slechte verliezer
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5364
    dinsdag 25 september 2018 om 14:44
    Dus eigenlijk is Rosario een betere speler dan Ziyech is dit wat je wil zeggen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:48
    Dat zagen ze bij AS Roma ook
    Vind ik leuk
    :O +5175
    dinsdag 25 september 2018 om 15:01
    Tja als hij tegenover echte mannen komt te staan zie je hem direct in zijn broek pissen. Tegen die jochies van andere teams lukt het nog wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:36
    Dus de ligt is beter dan Ronaldo, want die speels hem tegen Portugal uit de wedstrijd! Goeie beargumentatie...
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 20:47
    Ze werden overklast door Hendrix en Rosario, ze werden overklast door heel PSV, die 2 niet extra schouderklopjes geven die ze niet verdienen
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2253
    woensdag 26 september 2018 om 09:04
    Ziyech kwam vaak naar het middenveld, en daar stond dit blok.. vandaar.. zo duidelijk pik?
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 15:52
    Ziyech kwam ook vaak vanaf de verdediging en daar stond Luuk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:27
    Ik zei al: Twee nieuwe verdedigers kopen gaat voor Ajax niet helpen, met twee nieuwe schaakstukken zet je PSV niet schaakmat...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:30]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    dinsdag 25 september 2018 om 15:00
    Je hebt helemaal gelijk, schaakmaat!
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 25 september 2018 om 14:27
    Volgens de Telegraaf: Allemaal voldoende !

    Haal aub uit de link: De snelste en meest complete voetbalsite van NL.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5035
    dinsdag 25 september 2018 om 17:56
    De.telegraaf is.totaal.het spoor bijster man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:28
    so what?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:30
    Daar hebben we Blind voor gekocht, dacht ik. Ach.. wat weet ik ervan??
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:32
    Hij loopt 17 km/u.
    Da's een miljoen per kilometer...
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:30
    Die gare Hendrickx had em in zn zak en die kerel is geen eens een international.

    Ziyech stelt me wel altijd teleur in zulke wedstrijden waar hij der gwn hoort te staan en ballen hoort op te eisen.

    Vond Ajax veel te vriendelijk daar leek geen eens of ze oorlog kwamen stichten.
    Blind is zo’n slechte keuze voor die positie en het lijkt of ie niks in Engeland heeft geleerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:33
    Dat gare PSV wordt gewoon kampioen van die gare competitie...
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:38
    Ze zijn gewoon te ligt voor de top;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:11
    Die gare Hendrix heeft anders wel al 3 kampioenschappen op zijn naam.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:37
    Klopt maar Europees laat hij geen ene flikker zien laat ie maar blijven in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:51
    Heeft met psv in de basis gestaan toen ze de 8e finale hadden bereikt
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 17:08
    Ja en toch geen buitenlandse interesse hij blijft daar voorgoed maar dat is mooi meegenomen voor PSV toch
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 17:12
    Ja uiteraard. Zolang hij elk jaar kampioen word met psv dan komt dat wel.goed. ik denk overigens dat ie na dit seizoen wel vertrekt. Napoli zou em willen hebben als die milinkovic savic wordt verkocht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:31
    Onzichtbaar gemaakt door de vigerende landskampioen. Het is een leerproces voor Hakim Ziyech.

    Ajax is schatplichtig aan PSV vanwege de wake-up call die het kreeg. PSV nam daarmee in Europees verband de verantwoording op zich die een traditionele titelhouder betaamt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:41
    Precies, dankbaarheid is hier op zijn plaats want Ajax groeit door deze nederlaag dankzij PSV...
    Wederom een zeer goede reactie...
    Niet alleen taalkundig maar ook analyserend ben jij de Einstein van VP.

    Tussen haakjes: Waar kan ik hier een analyse van de wedstrijd van jou vinden, my dear Holmes..?
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    dinsdag 25 september 2018 om 15:31
    Je weet dat hij altijd maar wat zit te lullen? Dure woorden of niet, inhoudelijk stelt het vaak niet zoveel voor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:55
    Hoezo? Schwalbe stelt dat Ajax hiervan gaat leren en dat geloof ik zeker...
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    dinsdag 25 september 2018 om 16:26
    Dat denk ik ook. Maar dan de volgende zin:
    PSV nam daarmee in Europees verband de verantwoording op zich die een traditionele titelhouder betaamt.

    Weet je wanneer je als titelhouder in Europees verband je verantwoording op je neemt? Door te winnen in Europa en daarmee de punten binnenhaalt, zoals een landskampioen betaamt.

    Hij gebruikt dure woorden om aan te geven dat Ajax een lesje heeft geleerd en daarvan in Europa zou kunnen profiteren. Maar zeg dat dan gewoon in plaats van dat domme gelul elke keer

    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 17:36
    vingerende landskampioen?? oh wacht....nee
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3562
    dinsdag 25 september 2018 om 14:31
    Deed Ziyech wel mee en Tadic deed hij mee? En die geweldige Argentijnse back waar men de mond vol mee heeft was nergens.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 14:37
    Lozano niet gezien, Tagliafico had m in z’n broekzak.
    Vind ik leuk
    Artikia +284
    dinsdag 25 september 2018 om 14:43
    Behalve bij de 3-0 natuurlijk, klein detail.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 14:57
    Tja, als je zo redeneert heeft Angelino een belachelijk slechte wedstrijd gespeeld afgelopen dinsdag. Directe tegenstander scoorde 3 keer.

    Angelino speelde vorige week dinsdag een goede wedstrijd, Tagliafico afgelopen zondag.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    dinsdag 25 september 2018 om 15:17
    nu begin je wel war taal uit te slaan!
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 25 september 2018 om 15:20
    Heb hem alleen maar op de grond zien liggen, hij was echt bang voor Dumfries
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 15:22
    Je bedoelt Dumfries, die steeds voorbij werd gelopen door Neres? Oh, dy Dumfries.
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 25 september 2018 om 15:33
    3-0😘😘😘
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    dinsdag 25 september 2018 om 15:35
    Hou nou maar op kerel. Als Ajacied moeten we nu gewoon even de klappen opvangen. Accepteren dat PSV op alle fronten beter was.
    Verder is er nog niks gespeeld. Nog 28 wedstrijden te gaan waar Ajax in ieder geval de uitwedstrijd tegen PSV en Vitesse al achter de rug heeft.
    Nu moeten we ons even schamen, maar de hoop niet opgeven.
    Laat PSV en hun internet aanhang lekker met rust en richt je eens op onze eigen club, want er gaat nog genoeg fout bij Ajax. Geen schande om dat toe te geven.
    Vind ik leuk
    Artikia +284
    dinsdag 25 september 2018 om 17:29
    Ik zeg toch ook niet dat Tagliafico een slechte wedstrijd heeft gespeeld?

    Jij zegt alleen dat je Lozano niet gezien hebt, maar dan heb je dus bij de 3-0 niet op zitten letten.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 17:35
    Ah, op die manier. Dan heb je gelijk ja.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1091
    dinsdag 25 september 2018 om 15:10
    Haha, welke wedstrijd heb jij zitten kijken.
    Tagliafico was een drama.
    Enige objectiviteit zou je sieren.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    dinsdag 25 september 2018 om 14:31
    ik ben erg benieuwd hoe ajax het tegen benfica en munchen gaat doen. Als dat ook 2 verliespartijen worden kan ten hahahahag inpakken. Als ze die allebei winnen was dit een incident.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    dinsdag 25 september 2018 om 14:59
    Mocht Ajax winnen van Bayern en Benfica dan zijn ze kanshebber voor de cup. Zelfde als PSV eerste eindigd in de poule. Ik zie het niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    dinsdag 25 september 2018 om 15:21
    Thuis winnen ze toch wel van Benfica
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    dinsdag 25 september 2018 om 15:27
    Zou mooi zijn voor Ajax en het Nederlands voetbal. Vrees dat het lastig gaat worden. Nederlandse clubs presteren doorgaans slecht tegen Portugese clubs.
    Vind ik leuk
    GlennBram +224
    dinsdag 25 september 2018 om 14:32
    Tja kan niet beter en zal ook niet beter kunnen.
    Vind ik leuk
    repeP +1246
    dinsdag 25 september 2018 om 14:36
    Overdrijven is ook een kunst.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 14:37
    Ziyech was de beste bij Ajax en presteert in tegenstelling tot bijvoorbeeld Lozano wel in topwedstrijden. Daar is niet altijd rendement voor nodig, Ziyech staat vaak aan de basis van de aanvallen, geeft veel voorassists.

    Was in december de beste op het veld bij Ajax - PSV.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:38]
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    dinsdag 25 september 2018 om 15:03
    Wat staat er in de topic...ziyech is altijd afwezig tegen feyenoord of psv...en toch reageert cheat codes dat ziyech de beste is en goed presteert in topwedstrijden?

    Ik ga jou enorm blij maken cheat codes, ik ga nooit meer reageren op jouw onzin reacties, het slaat werkelijk, maar dan ook werkelijk nergens op.

    Had even de hoop dat je veranderd was na jl zondag, maar het zij zo.

    Als Ajax beter was geweest en zondag had gewonnen had ik dat zonder moeite gemeld, echter het lijkt wel of je het kleinkind bent van Sjaak Swart.

    Ik wens je alle gezondheid en veel wijsheid toe met je wzawzdb.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 15:03]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:25
    ?
    Vind ik leuk
    Bullshit +1091
    dinsdag 25 september 2018 om 15:13
    Het is ondertussen september en de laatste wedstrijd PSV - Ajax was afgelopen zondag en daarin was Ziyech ronduit slecht.
    Dat je dat niet wil zien verbaasd me enigszins.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:16
    jij bent het spoor bijster, te dom om te poepen man
    Vind ik leuk
    GlennBram +224
    dinsdag 25 september 2018 om 19:54
    Wat wil je nu zeggen dat hij het niveau niet aan kan zal nooit geen topspeler worden laat gelijk zijn kop omlaag als het even niet lukt. Hij is gewoon een overschatten speler
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    dinsdag 25 september 2018 om 14:40
    Van Tadic en Ziyech mogen ze van mij ook per direct afscheid nemen. Je hebt er geen kloot aan als je niet eens in staat bent belangrijk te zijn voor je team. Haal in de winterstop Traore terug en start direct met het kopen van Embolo, Sarr en Diop. Ook Blind waar ze 20 miljoen voor betaald hebben is geen schim van de Blind van Manchester United. Had dan Viergever niet weggedaan. Nu zit je met een Schuurs, Blind en Wober opgescheept die alle 3 te kort komen voor Ajax!

    Wat een waardeloze schijtinstelling hebben onze geweldige toppers toch!!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:43
    Is die Ziyech niets voor PSV?

    Stellen we die op in de kleine wedstrijden en Pereiro in de grote. Altijd prijs :-)
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    dinsdag 25 september 2018 om 14:57
    lol ... onze Pereiro zal beter moeten spelen. Net als Ziyech een momenten voetballer. Zie liever Guti een keer in de basis staan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:44
    Ajax begon niet verkeerd, PSV bracht meer strijd, en door deze strijd pakte ze na 15-20 minuten de overhand.

    Uiteindelijk viel in de eerste helft ook wel alles goed voor PSV, je kunt er lang en kort over lullen maar dit dwing je wel zelf af.
    mijn Ajax is afgetroefd op pure wilskracht, PSV wilde koste wat het kost niet verliezen, sommige spelers bij Ajax liepen erbij alsof ze het klusje wel ff gingen klaren. Heel verschil qua instelling.

    PSV heeft veel kwaliteit op de vleugels, en een kopsterke spits. Ten Hag zet vrolijk twee jongens centraal die het niet van kopduels e.d. moeten hebben en ook niet de aangewezen mensen zijn om vanuit het centrum rugdekking te geven.

    Al met al een collectief falen met de trainer voorop.

    Vind ik leuk
    Ale +4511
    dinsdag 25 september 2018 om 14:49
    Gehypte speler die passes geeft om de passes.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 25 september 2018 om 14:54
    Het is nu toch gewoon duidelijk? Heel Ajax draaide niet en als je dan, bij wijze van spreken, als enige Ajacied heel goed had gespeeld had dat nog steeds geen overwinning opgeleverd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:56
    H. Ziyech, inmiddels 25,5 jaar oud, wordt teveel omhoog geschreven door de Hollandse media. Afgelopen seizoen speelde Ziyech ook mindere of zelfs slechte wedstrijden tegen Feyenoord en PSV. Op het WK viel deze over-het-paard-getilde voetballer zwaar door de mand. Ziyech is een leuke voetballer voor wedstrijdjes tegen FC Twente, FC Groningen, Sturm Graz, Standaard Luik, et. Een middenmoter uit de Lique 1 is het plafond van H. Ziyech. AS Roma liet deze speler niet voor niets aan zich voorbij gaan en voor de rest was er geen enkele club concreet geïnteresseerd in de diensten van H. Ziyech. En dat is zeker geen toeval te noemen. Vooral doorgaan met het ophemelen van deze mooi-weer voetballer waarmee men de oorlog niet wint.
    Vind ik leuk
    Ale +4511
    dinsdag 25 september 2018 om 15:19
    Gewoon een lachertje die Ziyech..
    Vind ik leuk
    GPSV +406
    dinsdag 25 september 2018 om 14:56
    Bezweken onder de druk
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:56
    Psv 53x
    Ajax 48x

    Haha. Iig is Ajax de komende 6 jaar niet "de beste club van Nederland"
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    dinsdag 25 september 2018 om 15:09
    33 om 23/24 landstitels. Minstens 10 jaar voor PSV. Waar heb jij het dan over?
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    dinsdag 25 september 2018 om 15:14
    Zucht, wedstrijdje verpissen is weer begonnen..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    dinsdag 25 september 2018 om 15:17
    Aanname. Ik snap zijn reactie/cijfers niet en vraag om verheldering.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    dinsdag 25 september 2018 om 15:22
    aaah die kan ik je wel geven. hij heeft het over de onderlinge wedstrijden tussen ajax en PSV. de enige negatieve balans die ajax heeft
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:36
    Juist Korm. En zolang dit zo blijft kunnen onze Amsterdamse vrienden nooit voor 100% met het wzawzdb pochen. Want in Eindhoven zijn ze iig niet de beste.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    dinsdag 25 september 2018 om 15:15
    dit zegt natuurlijk niks
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:58
    Afgelopen weekend maar weer kunnen zien dat Ziyech pure middelmaat is. Leuk hoor goed spelen tegen de kruimels, zoals Groningen, AEK Athene of Sturm Graz, maar voor de Europese subtop komt ie veel te kort, was afgelopen weekend weer goed te zien.

    we moeten stilaan concluderen dat Ziyech niet het niveau heeft (althans nog nooit laten zien) om mee te draaien in de NL top en Europese subtop. In 10 wedstrijden tegen ajax en Feyenoord 0,000 goals, maar ook altijd onzichtbaar tegen een sterkere tegenstander.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:00
    Ook op WK kwam Ziyech veel te kort... wordt geen absolute top
    Vind ik leuk
    stratumseind +164946
    dinsdag 25 september 2018 om 15:00
    nog ff en hakim gaat de evergreen Beat it opnieuw uitbrengen
    Vind ik leuk
    yuuup +9455
    dinsdag 25 september 2018 om 15:05
    Totaal niet verrassend. Ziyech is gewoon geen dragende speler. Kun je heel moeilijk over gaan doen, maar die kwaliteit mist hij en zal hij ook niet krijgen. Ziyech heb je daar ook niet voor.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    dinsdag 25 september 2018 om 15:07
    Ziyech speelde toch best goed? Ik vond het een van de betere.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    dinsdag 25 september 2018 om 15:13
    hmmm ik vond Neres wel goed maar Ziyech liet weinig zien en liet vaak de kaas van zijn brood eten
    Vind ik leuk
    stratumseind +164946
    dinsdag 25 september 2018 om 15:28
    minst slechste lijkt me beter op zijn plaats
    Vind ik leuk
    GlennBram +224
    dinsdag 25 september 2018 om 19:58
    Kun je naar gaan de rest was nog slechter
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4903
    dinsdag 25 september 2018 om 15:11
    Ik blijf het roepen. ZIYECH IS GEEN TOPPER .

    Als hij mentaal niet sterker wordt zal hij het ook nooit worden
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 15:25
    Dan is niemand van PSV een topper. Geen speler van PSV kan tippen aan Ziyech.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4903
    dinsdag 25 september 2018 om 17:01
    Ook dat hebben we gezien.

    Je blijft je belachelijk maken
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 17:53
    Kunnen wel merken dat jij er de ballen verstand niet van hebt Ziyech mag nog niet eens de schoenveters van Hendrix strikken.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 17:57
    Hendrix😂 Die zou bij NEC nog niet eens opvallen
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    dinsdag 25 september 2018 om 15:12
    tegenovergestelde van Pereiro dus ;)
    Vind ik leuk
    hantayo +1042
    dinsdag 25 september 2018 om 15:16
    Ga er maar aan wennen, hij zal altijd mixed feelings blijven oproepen, omdat bij hem, vermoed ik, ego-dingen te veel in de weg staan. Of wat?
    Vind ik leuk
    psv1996psv +130
    dinsdag 25 september 2018 om 15:19
    HAHAHA WAS WEER DE BESTE VAN AJAX. Hij gaf weer een paar geweldige ballen, maar als de rest als n drol speelt wat moet hij alleen doen dan?
    Zeg dit als PSV fan, hij was nog een 5je en Neres ook een 5. De rest was gewoon een 3 of lager van Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:42
    Niet volgens de televaag hoor, daar kregen ze allemaal een voldoende :)
    Vind ik leuk
    psv1996psv +130
    dinsdag 25 september 2018 om 15:49
    Nee joh ben je serieus??
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:54
    Helaas wel ja: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/842537/telegraaf-deelt-nul-onvoldoendes-uit-aan-ajacieden-na-debacle-tegen-psv.html
    Vind ik leuk
    Stranger +4969
    dinsdag 25 september 2018 om 15:38
    Ik schat PSV ook wel hoger in dan de meeste Europese tegenstanders die Ajax getroffen heeft. Alleen Kiev had ik gelijkwaardig in geschat.
    Zo denk ik dat in de poule van Ajax alleen Bayern ( veel ) sterker is Benfica schat ik ook lager in. Vorig jaar geen punt gehaald in de CL.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:40
    Toch wel grappig dat je een hoop van de trollen zondag en gisteren niet gezien hebt en dat ze nu ineens weer uit hun hol kruipen (mis Zwitserland nog steeds overigens, die is het niet meer te boven gekomen denk) en net alsof doen dat het zondag allemaal heel anders is gegaan dan hoe het in werkelijkheid is gegaan.
    Vind ik leuk
    baswerf +0
    dinsdag 25 september 2018 om 15:40
    Helemaal mee eens. Veel balverlies en mislukte acties. Meer overspelen in de 16.
    Vind ik leuk
    Gerro +6476
    dinsdag 25 september 2018 om 15:45
    Heel Ajax speelde onder de maat tegen psv afgelopen zondag. Vorig jaar was dit uit ook al het geval maar thuis waren de rollen omgedraaid toen kreeg PSV met 3 nul klop. Dus wat is dan het verschil exact precies nul punten en nul doelsaldo.
    Vind ik leuk
    Bruurke +266
    dinsdag 25 september 2018 om 15:47
    In de tijd van de gulden, in de tijd toen er nog een Nokia 3310 was, in de tijd van de zwart-wit tv! Man schij uit met het verleden er bij te halen. Want als we zo gaan praten dan is psv gewoon de aller beste van de laatste 15 / 20 jaar dus waar praat je over.
    Vind ik leuk
    Gerro +6476
    dinsdag 25 september 2018 om 15:52
    Jullie zijn wel zo geniepig dat je precies 20 jaar noemt als.je nou kloten heb noem je de laatste 25 jaar en dat steken jullie resultaten weer schril af tegen die van Ajax.
    Vind ik leuk
    Bruurke +266
    dinsdag 25 september 2018 om 16:44
    Kan mij het verrekken wat jij wil! Volgens mij is mijn verhaal toch duidelijk. Pak jij lekker de laatste 25 jaar vriend en denk in die 25 jaar even terug aan jullie laatste kampioenschap.
    Vind ik leuk
    Gerro +6476
    dinsdag 25 september 2018 om 17:11
    Dan denk ik liever terug aan de cl winst en UEFA cup winst en de europese supercup en de wereldbeker. Prijzen die er echt toe doen.
    Vind ik leuk
    Gerro +6476
    dinsdag 25 september 2018 om 17:12
    En al die andere finales die we speelden.
    Vind ik leuk
    Bruurke +266
    dinsdag 25 september 2018 om 19:36
    Veel Ajax supporters zaten toen nog in de ruggenmerg van hun vaders dus prima kerel!
    Vind ik leuk
    Gerro +6476
    dinsdag 25 september 2018 om 20:12
    Ben je nog een baby dan want in 2016 stonden we nog in een Europese finale ondanks dat die werd verloren in een prachtige ambiance tegen een grote PL club oogsten we veel internationale lof en waren ze in eindhoven stil jaloers dat ze de finale haalde.
    Vind ik leuk
    Bruurke +266
    dinsdag 25 september 2018 om 20:32
    Gab ga leunen op een verloren finale en mij baby noemen. Einde discussie.
    Vind ik leuk
    Bruurke +266
    dinsdag 25 september 2018 om 15:45
    Hou nu eens op om alle spelers van Ajax de grond in te praten. Steek de veren nu eens bij de spelers van Psv in de reet. Het kan toch niet zo zijn dat een heel team zen dag niet had, ga toch weg man. Verdienste van Psv spelers dat de tegenstander zo speelde.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2249
    dinsdag 25 september 2018 om 16:02
    Hij speelde ver onder zijn gemiddelde. Desondanks toch een 6,5 van de Telegraaf. Hij moet natuurlijk wel weer speler van het jaar worden 😂
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1259
    dinsdag 25 september 2018 om 16:33
    Daarom wilde niemand hem hebben. Gewoon weer een zonder de juiste instelling en mentaliteit.
    Vind ik leuk
    hassel +839
    dinsdag 25 september 2018 om 16:38
    Haalde gewoon zijn normale niveau hoor, is gewoon overschat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:43
    Hoe jammer ik het ook vond dat Ajax van PSV verloren heeft, ben ik er ergens voor het Nederlandse voetbal wel blij mee.

    Ik bedoel, na Ajax-AEK en Barcelona-PSV kwam de hele vaderlandse pers superlatieven te kort om het voetbal van Ajax de hoogte in te schrijven en was PSV vooral ontzettend naief. Allebei niet terecht.

    Als er over de huidige landskampioen van Griekenland nu ongeveer geschreven wordt, dat deze van het kaliber Vitesse of Willem II is en niet te vergelijken met een topclub als PSV, dan is dat goed voor de staat van het Nederlandse voetbal. Griekenland staat vlak achter ons op de UEFA coëfficiëntenlijst.

    Ik denk echter dat het merendeel van de tv-analisten zich helaas ook hier weer laten meeslepen in de 'waan van de dag'. Zij zijn voornamelijk achterafpraters. Achteraf wisten ze precies waar het al tijden fout zat alleen.... vooraf hoorde je ze er nooit over.

    De enige positieve uitzondering hierop was Wim Kieft. Hij heeft vooraf precies bloot gelegd waar de zwakte van Ajax voor PSV ligt en dat het
    het voor Ajax zelfmoord zou zijn om met De Jong en Blind als centraal duo achterin te spelen.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4176
    dinsdag 25 september 2018 om 17:01
    Zou dit nou de verlosser van Oranje zijn geweest!?
    Nee, niet echt maar een echte verlosser loop er nog niet rond,
    wellicht na de winterstop dat we weer dat mannetje zien die echt het verschil maakt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 17:04]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 17:24
    Maar in de arena is Ajax tot het bot bewapend om PSV een pak slaag te geven
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +772
    dinsdag 25 september 2018 om 17:34
    Dat was ook alleen in de Europese thuiswedstrijden. Dus thuis tegen PSV gaar het gebeuren.
    Vind ik leuk
    Ricky27 +4
    dinsdag 25 september 2018 om 17:45
    Pas op hoor straks is hij weer boos! Hij moet juist blij zijn iedereen meer verwacht dat betekent dat iedereen denk hij GOED is en geen wöbertje waarbij iedereen denkt regen mvv van zo dat is weer goed gegaan :P
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4446
    dinsdag 25 september 2018 om 18:15
    Maar Ziyech was toch veruit de beste speler in de Eredvisie?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 20:12
    Wat moet men nu van het algemeen dagblad verwachtten,die 010mentaliteit of het nu haringen zijn,of iets anders het druipt er vanaf.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 23:02
    Ajax moet betere spelers halen een nieuw goeie sterke spits en een goeie midden elder en ver designer zoals magallan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ziyech stelt wéér teleur in Eredivisie-topper: 'Ver onder zijn gemiddelde'