Wervelend Ajax scoort vijf keer in Amsterdam en verlengt toppertrauma AZ

    Wervelend Ajax scoort vijf keer in Amsterdam en verlengt toppertrauma AZ

    zondag 7 oktober 2018 om 18:35

    Ajax heeft het gat met koploper PSV weer verkleind tot vijf punten. In de Johan Cruijff Arena lieten de Amsterdammers geen spaan heel van AZ, dat daarmee de dramatische reeks wedstrijden tegen clubs uit de traditionele top-drie voortzet: 5-0.

    Ajax speelde dinsdag een zware Champions League-wedstrijd tegen Bayern München (1-1), maar kwam vijf dagen later als een komeet uit de startblokken. Binnen drie minuten opende Donny van de Beek de score op aangeven van Dusan Tadic. Het leek het startschot voor een doelpuntenfestijn in Amsterdam, maar de supporters moesten daarop wachten tot de tweede helft.

    In de slotfase van de eerste helft beet AZ iets meer van zich af met een afstandsschot van Marko Vejinovic en kansje voor Oussama Idrissi, die ondersteboven werd gekegel door doelman André Onana. In het kwartier na rust werden de bezoekers uit Alkmaar alsnog compleet overlopen door Ajax.

    Meteen na rust verdubbelde Kasper Dolberg de marge door attent te reageren op een fout van Marco Bizot. Vier minuten later was het opnieuw raak. Daley Blind zag dat zijn afzwaaier door de ongelukkige oud-Ajacied Ricardo van Rhijn werd gepromoveerd tot doelpunt: 3-0. Hakim Ziyech maakte er na een uur spelen ook nog 4-0 van.

    Het machteloze AZ werd van het kastje naar de muur gestuurd door Ajax, dat na 84 minuten het Amsterdamse feestje nog wat groter maakte. Tadic tekende op aangeven van Ziyech (en overstapje van David Neres) voor de 5-0. In de slotfase mocht Perr Schuurs nog debuteren in de Eredivisie en raakte Ziyech geblesseerd aan zijn hamstring. Het is onduidelijk hoe de sterspeler van Ajax eraan toe is.

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:36
    Goed -> beter -> De Beste -> De Ligt
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    zondag 7 oktober 2018 om 18:37
    🍎🍳
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:38
    Voor een appel en een ei mag ie niet weg.
    Vind ik leuk
    RebelVox +7305
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    Ik ga het nu toch zeggen.
    Ben altijd negatief geweest over ten Hag.
    Ik doe het gewoon......


    Ten Hag HELD!!!!!
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    Oh jee, kijk nou uit
    Vind ik leuk
    RebelVox +7305
    zondag 7 oktober 2018 om 18:42
    Ik weet het, die krijg ik vroeg of laat terug :-)
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zondag 7 oktober 2018 om 18:51
    Het kan verkeren. Eerst ten Hag alles toewensen en vervolgens kan hij niet meer stuk.

    Kanslozer kan het niet.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2792
    zondag 7 oktober 2018 om 18:53
    Nou dus de mensen die gio nu weg willen zijn dat ook dus . Eerst was ie goed nu moet ie met pek en veren pleite
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:00
    Net als het in elkaar beuken en uitfluiten van ziyech. Tevens hem weg willen hebben. En nu lopen janken omdat die misschien geblesseerd is....
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zondag 7 oktober 2018 om 19:04
    Er zijn er nou eenmaal een groot aantal die geen eigen mening hebben.

    Zogeheten meelopers.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:05
    Daar stikt het van bij die ajacieden.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 19:11
    Ga ergens anders zieken en neem je vriendje mee.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zondag 7 oktober 2018 om 19:46
    Jankerd.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:03
    Nog een bijdrage over het topic?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:29
    Gaan we weer, lekker weer zuigen vanuit het zuiden....
    Vind ik leuk
    Clutchy +306
    zondag 7 oktober 2018 om 21:48
    Triest na het verlies tegen Inter was er een fluitconcert dus je hebt geen recht van spreken
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:26
    Zoals al die huppelkutjes hier die achter Stratum aanlopen bedoel je??
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:52
    "In elkaar beuken" als we zo door gaan is ie over een paar weken met een anti tank wapen beschoten.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:53
    Mwah dat niet maar toch minimaal met een M16 beschoten.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:00
    1 duw is bij jou "in elkaar beuken"? Tering zeg, kap eens met dat gezuig en ga gewoon normaal reageren! En als je niets zinnigs te zeggen heb, ga dan gewoon lekker fifa spelen ofzo!
    Vind ik leuk
    Clutchy +306
    maandag 8 oktober 2018 om 08:00
    Ìn elkaar beuken wahaha wat is jouw IQ
    Vind ik leuk
    Dani7 +59
    zondag 7 oktober 2018 om 19:11
    Het kan nog kanslozer: FC Utrecht
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zondag 7 oktober 2018 om 19:13
    Nieuw accountje aan moeten maken.

    Kansloos.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zondag 7 oktober 2018 om 19:57
    Losers zijn het die Ajacieden naar volkje.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:10
    Dat jij nog durft te reageren hier. Supporter zijn van een kutploeg als utrecht is op dit moment wel echt iets om niet te melden aan anderen. Voor je het weet heb je de mensen in witte jassen voor de deur.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zondag 7 oktober 2018 om 20:37
    Vind het knap dat je kan typen met een jasje achterste voren aan.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:52
    ZIt heel lekker hoor. Hai buurman.
    Vind ik leuk
    Iggy +3693
    zondag 7 oktober 2018 om 21:08
    Aldus een loser pur sang!
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zondag 7 oktober 2018 om 21:11
    Zekers alle Ajacieden.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:20
    Eerder vroeg dan laat dus.

    Meningen zijn fluide. Het is juist erg onvolwassen en kansloos om altijd maar vastgeroest te zitten in één enkele mening. Soms stel je een mening over iemand wat bij als hij het tegendeel bewijst.

    Koppigheid en je fout niet toe durven geven zijn echt geen aantrekkelijke eigenschappen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 19:21]
    Vind ik leuk
    RebelVox +7305
    zondag 7 oktober 2018 om 19:37
    Aan mensen iets toewensen doe ik niet, naar dat niveau verlaag ik me niet.
    Heb wel getwijfeld of hij de klus aan kon en vind hem voor de camera niet sterk.

    Ik geef tenminste toe dat ik hiermee fout zit.
    Alle droeftoeters hier van Psv, durven jullie dat ook?
    Denk het niet, daar wordt slecht spel gewoon geaccepteerd.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:51
    U benoemt alle PSV-era als droeftoeters. Generaliseren, Stigmatiseren en Denigreren in een woord.
    In onze kringen wordt kritisch zijn naar jezelf en respect aangemoedigd en gewaardeerd. Komt niet overeen met aanname van Rebelvox. Maar zijn wijze van vernederen van anderen wordt natuurlijk gerespecteerd.
    Vind ik leuk
    RebelVox +7305
    zondag 7 oktober 2018 om 21:57
    Lees even hierboven vriend hoe mijn reactie ontstaat.
    Door louter negatoeve reacties van jawel...psvers.
    Ga eerst met het vingertje wijzen naar je eigen cluppie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:23
    OK, vingertje -> eigen cluppie. 😜
    Vind ik leuk
    Iggy +3693
    zondag 7 oktober 2018 om 21:06
    Jazeker wel, jij bent nog veel kanslozer!
    Vind ik leuk
    buddha +8767
    zondag 7 oktober 2018 om 21:14
    wil je hem gelijk terug of morgen ?
    Vind ik leuk
    Echt? +3369
    zondag 7 oktober 2018 om 18:57
    Tja, beter voorbeeld van een successupporter ga je niet krijgen....
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:25
    Echt behoorlijk idioot dat je hier op VP maar één keer een mening mag vormen en die daarna voor altijd vast moet houden en mensen je er ook op, heel kinderachtig, op wijzen als je deze bijstelt.

    Zijn jullie nooit van gedachten veranderd over wat dan ook in het leven?

    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:07
    woehaahahhaahahahahaahahahah kijken wat je zegt tegen de kerst:-)))))))))))
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 18:38
    Blind speelde ook weer erg goed vandaag. Enorm veel onderscheppingen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:39
    Na 90 seconde spelen had ie er al 2 te pakken ja. Dat gemiddelde hield hij 80 minuten vol ja. Heel solide.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18847
    zondag 7 oktober 2018 om 18:53
    Wat mij betreft voorlopig ook geen twijfel meer over v.d. Beek.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:43
    Blind is een topaankoop en zeker op positie 6.
    Vind ik leuk
    Dodito +67
    zondag 7 oktober 2018 om 18:44
    Mooi voor volgend jaar als er veel middenvelders weggaan en Schone ook al op leeftijd is. Had nog hoop dat v.d. Beek zou blijven maar betwijfel dat nu toch. Eiting vind ik toch misschien wat te zwak?

    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 18:47
    Eerst maar eens dit jaar, naast Frenkie op het middenveld in de zwaardere wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Dodito +67
    zondag 7 oktober 2018 om 18:48
    Maar dan zonder.....?
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 18:49
    Schöne.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:03
    Man of the match man, hoe mooi is dat!
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    zondag 7 oktober 2018 om 19:34
    Absoluut Blind speelde subtiel sterk..volgens mij werd hij uitgeroepen tot Man of the match, alhoewel ik dat laatste nooit belangrijk vind.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    Heeft hij vandaag gespeeld dan? Ik zag hem niet maar daarvoor moet AZ eerst kunnen aanvallen. Zelfs met zn 2en voorin kunnen ze nog buitenspel lopen. AZ leek nergens op vandaag
    Vind ik leuk
    PSV noord +990
    zondag 7 oktober 2018 om 18:51
    Wervelende VAR helpt Ajax een handje
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 18:54
    Ja zoals met de strafschop voor Ajax. kneus.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:59
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 19:01]
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 19:00
    wie?
    Racist!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:59
    Onana had hem tegen moeten krijgen!
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 19:00
    😂😱
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:04
    Goede reactie dat mag ik wel..

    Ik denk alleen dat de VAR vandaag een kan was voorzien van een witte stok met rode strepen en een labrador
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 19:08
    zoals met de strafschop van Ajax die niet door ging?
    Die var?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:10
    Die heb ik niet gezien. Was eten en na die blunder van de VAR bij Onana had ik het wel gehad.

    Pingel ziyech is terecht afgekeurd zie ik nu bij de NOS!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:16
    Hahaha wat doe jij je schijt clubje eer aan.
    Opper calimero!!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:17
    Ok jankerd!!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:30
    Dat Higler er geen kut van kan hebben we vorige week wel gezien ja!
    Vind ik leuk
    PSV noord +990
    zondag 7 oktober 2018 om 19:03
    Rustaaaag. Na de 1-0 mocht Onana weer even onbestraft een Zoetje doen. Huntelaar schopt nog even gefrustreerd na. De rechtsback brengt een doorgebroken speler ten val, door op hem te vallen.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 19:09
    Wat je ook roept,Ajax had en heeft hoe dan ook heel erg dik az kansloos gelaten.
    10 klassen beter .
    Vind ik leuk
    PSV noord +990
    zondag 7 oktober 2018 om 19:28
    Klopt Tfoe
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:32
    Kreeg Zoet ook een penalty tegen dan? En een kaart? En de overtreding op Huntelaar is natuuurlijk normaal...
    Vind ik leuk
    KvhZ +547
    zondag 7 oktober 2018 om 19:38
    Daar gaat het toch niet om. Als het bij PSV gebeurde, was het dan ook geen rood?
    Vind ik leuk
    PSV noord +990
    zondag 7 oktober 2018 om 19:41
    Met een Zoetje doel ik op een onstuimige keepersfout. Zie Inter of PEC. Geen idee wat jij verder normale overtredingen vindt. Natrappen vind ik iig niks met voetballen te maken hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:55
    Schwalbes ook niet maar Lozano werd gespaard vorige week door de arbitrage en door de trainer!
    Vind ik leuk
    PSV noord +990
    zondag 7 oktober 2018 om 20:10
    Schwalbes zijn afschuwelijk. Lozano en L de Jong hebben daar een hand van, net als Tagliafico en Veltman.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:26
    Hebben daar een hand van zegt hij ook.......en Tagliafico?? Volgens Stratum kan hij er niks van en jij ziet hem schwalbes maken.....
    Vind ik leuk
    4everfcu +2532
    zondag 7 oktober 2018 om 19:35
    tegen vvv wel ook had onana er best af gemogen vandaag net als huntelaar maar dat ziet de var uiteraard weer anders te licht voor een strafschop haha maar tegen vvv is het overtreding is overtreding.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 19:42
    Ach strafschop ging ook niet door voor Ajax.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2532
    zondag 7 oktober 2018 om 19:48
    daar gaat het niet om het gaat om de pure willekeur vd var die alleen streng optreed tegen de kleintjes.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:56
    Je hebt er nu punten mee gehaald volgens mij!! want als dat een penalty is.....
    Vind ik leuk
    4everfcu +2532
    zondag 7 oktober 2018 om 20:19
    je bril is helemaal dicht gekleurd geeft niet hoor ieder zijn club
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:05
    Droefes, je hebt hier niks te zoeken!
    Vind ik leuk
    PSV noord +990
    zondag 7 oktober 2018 om 19:07
    Wie?
    Vind ik leuk
    1313 +252
    maandag 8 oktober 2018 om 02:24
    Hahahaha zoals jullie geholpen werden in Breda.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:08
    Zie het nu. Was 100% penalty voor AZ, dan 1-1 met rust, gelukje Ajax.
    Vind ik leuk
    Mdam +508
    zondag 7 oktober 2018 om 19:31
    Het gekke is dat een keeper dit best vaak doet maar dan met de handen, en dan is het geen penalty? Nu kopt ie hem weg en dan is het ineens wel een penalty?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:37
    Hij torpedeert zijn tegenstander buiten zijn 5 meter gebied, waarbinnen hij extra beschermd wordt. Handen of hoofd is niet het criterium, de overtreding wel.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 19:42
    Als jij nou eens gewoon bij die andere Mexicanen PSV gaat bespreken.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:55
    Doe ik al, binnen vrienden en familie. Tot de (PSV / Mexicaanse) voetballers heb ik geen toegang. Je vraagt me dus eigenlijk om niet meer op VP te reageren? Begrijp ik je daarmee goed, tfoe?
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 20:07
    Heb je ook iets te melden wat az spelers hebben gedaan?
    Want ik geloof nu dat alleen Ajax dit en dat heeft gedaan.
    Valt het je ook op?
    Zoniet,lees je eigen reacties eens terug.
    Vind ik leuk
    Mdam +508
    zondag 7 oktober 2018 om 20:04
    Ik weet niet wat de regel is maar ik heb dit soort dingen van keepers vaak binnen de 16 gezien maar dan stompen ze hem weg en daar heb ik nog nooit een penalty voor gegeven zien worden
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:34
    Als het bij NAC een penal was geweest dan was het 1-1 tegen 10 man van PSV....oh nee, Lozano werd gespaard....
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:36
    Klopt, was ook pingel tegen Viergever. Schwalbe Lozano had geel moeten zijn. Mee eens
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:49
    👏👏👏
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:00
    Was zelfs 2e geel, zou ik opvoedkundig zelfs prima hebben gevonden. Om top te halen moet je top zijn, schwalbes maken is geen top. Ik heb ook anderzijds sympathie voor hem, wordt vaak hard aangepakt (Promes gisteren) en onvoldoende beschermd door media en arbiters hierin.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:03
    Ach, als zijn eigen club en trainer er niks van zegt....
    Vind ik leuk
    yuuup +9467
    zondag 7 oktober 2018 om 19:36
    Hoezo 1-1? Hoe weet jij of die er eventueel in was gegaan???
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:40
    Onana is niet in vorm van vorig seizoen, wisselvallig (vorige week wel tegen Fortuna punten gepakt voor ajax). Was meer relativerend dan als stelling, AZ was nergens en maakte geen enkele aanspraak op een puntje.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:59
    Dat had niks uitgemaakt, dan was het 5-1 geweest....volgens de logica van de Belchinees tenminste.....
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 20:09
    En denk jij nu werkelijk dat Ajax dan nog niet dik en dik gewonnen had?😁👍
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1624
    zondag 7 oktober 2018 om 21:14
    Goed -> beter -> De Beste -> De Ligt-> Pasveer
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    zondag 7 oktober 2018 om 18:36
    Knappe overwinning, goed gespeeld. AZ heeft geen schijn van kans gehad. Jammer dat er nu weer zo'n waardeloze interlandweek tussen zit, nu we eindelijk in een goede flow zitten
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 18:38
    Voor Ziyech is het wel even goed.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    Die zijn we wel ff kwijt ben ik bang
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 18:45
    Hoop het niet, nee. Komt weer een topper aan, een Klassieker zelfs, waar je toch de twee beste ploegen tegen elkaar wil zien. Zonder blessures of schorsingen.
    Vind ik leuk
    Arbee +2217
    zondag 7 oktober 2018 om 18:48
    In het ideale scenario is het erg genoeg om af te moeten melden voor Marokko, maar nieet zo erg dat 'ie onze wedstrijden mist. Het seizoen is nog lang en een paar dagen gedwongen rust kunnen best goed voor hem zijn.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 18:49
    Ik hoop uiteraard op dat scenario.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:08
    Inderdaad gewoon niet laten gaan als Ajax zijnde. Het belang van de club is soms belangerijker.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3794
    zondag 7 oktober 2018 om 18:52
    Zal denk ik een verrekking zijn. Hij kon in ieder geval nog lopen.
    Vind ik leuk
    John M. +4746
    zondag 7 oktober 2018 om 18:42
    Hopelijk is hij niet ernstig geblesseerd. Hamstring kan wel twee maanden duren.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:13
    Geluk met arbiter. 100% penalty tegen Onana niet gegeven en 0% penalty voor Ziyech gegeven en 100% rood (elleboog en slaan) voor Huntelaar niet gegeven en penalty voor Til niet gegeven,
    Drie punten dankzij Higler. :)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11324
    zondag 7 oktober 2018 om 19:28
    AZ verloor van zichzelf. Ajax was superieur en arbitrale trio zeer zwak. Drie punten zouden zoiezo in arena zijn gebleven.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:34
    I know. Zie :). :)))))
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 20:02
    Nou, AZ verloor niet alleen van zichzelf denk ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:25
    Mee eens, goed ajax
    Vind ik leuk
    Iggy +3693
    zondag 7 oktober 2018 om 21:10
    Ach jochie toch!
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18847
    zondag 7 oktober 2018 om 18:36
    GENOTEN!!!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2792
    zondag 7 oktober 2018 om 18:43
    Los van de uitslag zelfs !
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18847
    zondag 7 oktober 2018 om 18:48
    Juist!😉
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:36
    Goeie overwinning boys.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zondag 7 oktober 2018 om 18:36
    Hamstring is zeker 8 weken zonder Ziyech? Wat voor een waarde heeft die 5-0 dan nog... Wat een deceptie.

    En ook welke wedstrijden we hebben in die 8 weken...
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    Korm +35574
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    Kan je lijden. Ajax hoeft alleen psv te vrezen de rest is ver daaronder
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zondag 7 oktober 2018 om 18:45
    Interesseert mij PSV nou. Wij spelen nog wel ergens om in de CL hoor.
    Vind ik leuk
    KvhZ +547
    zondag 7 oktober 2018 om 18:57
    Begrijp ik nou goed dat je Na 8 competitiewedstrijden je alleen nog druk maakt om de CL?
    Vind ik leuk
    3Bier +8655
    zondag 7 oktober 2018 om 21:57
    Ik denk dat hij bedoelt dat Ziyech missen in de eredivisie niet zo boeiend is. ( Gezien de tegenstand) Maar in de CL dubbel tegen Benfica des te meer. Zou gewoon klote zijn als hij die zou moeten missen.
    Vind ik leuk
    Korm +35574
    zondag 7 oktober 2018 om 18:58
    Dan is hij allang weer terug
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:46
    Nee joh hij liep nog van het veld af. Klein scheurtje of een verrekking. Met de begeleiding die ze daar hebben Staat hij binnen 3 weken weer op het veld. En daarnaast is hij in dit elftal niet onmisbaar. "Baby don't worry, about a thing..."
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zondag 7 oktober 2018 om 18:47
    Laten we het hopen. Ik merk al dat ik wat chagrijnig reageer..
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18847
    zondag 7 oktober 2018 om 18:50
    Het is je vergeven, (mede) Ajacied!😉
    Vind ik leuk
    John M. +4746
    zondag 7 oktober 2018 om 18:51
    Ik denk er net zo over als jij. Ik vrees dat we hem wel langer dan drie weken kwijt zijn en dat scheelt Ajax een grote slok op een borrel.

    *ik schrijf "we" als Nederlander en niet als Ajacied, want ik ben neutraal maar leef mee wat Nederlandse clubs in Europa betreft.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 18:54]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:00
    Dat was me de 5-0 nederlaag wel waard haha.
    Vind ik leuk
    Aaltje93 +199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:37
    Retteketetet wat was AZ slecht.
    Vind ik leuk
    Streaker +3415
    zondag 7 oktober 2018 om 19:14
    Wat een verschrikking zeg! Ik maak me grote zorgen over hun optreden, kelderklasse waardig. Alle doelpunten waren dikke blunders en daar hadden gerust vijf meer bij gekund, tering. Echt belachelijk.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15649
    zondag 7 oktober 2018 om 18:37
    WZAWZDB!

    Lekker hoor billenkoek. Kansloze vertoning zoals elk jaar in de ArenA.. Kutjeplof.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zondag 7 oktober 2018 om 18:38
    WijZijnAlkmaarWijZijnDeBeroerdste?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:39
    AZ was echt bizar matig. Wat is dit zeg? Wie verzint het om van Rhijn op deze manier te laten verdedigen?
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15649
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    Ik vind Van Rhijn sowieso een van de mindere spelers van AZ dit hele seizoen. Maar ja iedereen was dramatisch en triest. Was weer fijn.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1478
    zondag 7 oktober 2018 om 18:47
    En dan stond Vlaar er nog niet in. Dan had het helemaal prijsschieten geworden.
    Vind ik leuk
    Korm +35574
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    Nou ja dat zag je al met wat az verkocht en wat ze inkochten
    Vind ik leuk
    Farmer +12011
    zondag 7 oktober 2018 om 19:16
    Goed beleid toch? Voor dik 30 mil aan spelers verkopen, en dat eigen publiek 'verwennen'met een appel, een ei, en een Johnson die ze op spaarzegels van de Jumbo, bij ADO moesten losweken.

    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:37


    Blessure van Ziyech gaat ons kapot maken. Kutzooi.

    Vind ik leuk
    Arbee +2217
    zondag 7 oktober 2018 om 18:51
    Nee joh. Tuurlijk zullen we Ziyech missen, maar we hebben ook zonder hem een geweldig elftal. Schöne, Donny en Frenkie op het middenveld, Tadic met Neres op de vleugels en Dolberg in de spits.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:51
    Het is geen Fc Ziyech. Ajax kan makkelijk zonder ziyech.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:56
    We gaan het zien...ik hoop maar dat het meevalt.
    Vind ik leuk
    Streaker +3415
    zondag 7 oktober 2018 om 19:16
    Niet lang terug waren de meeste supporters hem liever kwijt dan rijk. Dan zal zijn gemis wel ietwat meevallen zeker?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:55
    Daar hoorde ik zeker niet bij!!!
    Vind ik leuk
    Streaker +3415
    zondag 7 oktober 2018 om 19:59
    Gelukkig maar, want het is een diamant in de voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:37
    Wij hebben zoveel goei... Gefeliciteerd mede Ajacieden!! Heerlijk dit.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166384
    zondag 7 oktober 2018 om 18:58
    Plagiaat is strafbaar!!!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:05
    Oooohh zit er copyright op Stratum? 😂
    Vind ik leuk
    stratumseind +166384
    zondag 7 oktober 2018 om 19:12
    tuurlijk alles wat ik naar buiten breng zit octrooi op
    Vind ik leuk
    MCG +722
    zondag 7 oktober 2018 om 18:37
    Heerlijke pot! Wel hopen dat Ziyech niet al te erg geblesseerd is.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:38
    We kunnen onderhand wel stellen dat we geen subtop meer hebben in NL.AZ, Utrecht, Vitesse, Heerenveen zijn bijzonder zwak.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:39
    Heerenveen niet, Samba Sam Lammers was gisteren on fire.
    Vind ik leuk
    Korm +35574
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    Alleen psv en ajax
    Vind ik leuk
    Nuance +9073
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    Er zijn op dit moment twee ploegen ongenaakbaar en dat zijn PSV en Ajax. Simpel, de rest harkt er achteraan.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:44
    En Feyenoord is nog zwakker als de door jouw genoemde subtop? Ach, kan je eigenlijk niet eens ongelijk geven.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:06
    Heerenveen gister 0-5 bij de Graafschap gab! Je weet wel, op de Vijverberg...😉
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:38
    Afgetekende overwinning. Geen seconde in de problemen geweest.
    Vind ik leuk
    Enkidoe +267
    zondag 7 oktober 2018 om 18:38
    Triest hoe zwak AZ geworden is, het verval van het NL voetbal blijft maar doorgaan.
    Vind ik leuk
    Nuance +9073
    zondag 7 oktober 2018 om 18:42
    Zijn hun twee beste spelers kwijt. En hun linksbuiten, dat jonkie. Het houdt een keer op.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2792
    zondag 7 oktober 2018 om 18:46
    Waar is enlil
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:38
    Achteraf mooi dat AZ geen Europees speelt, wat een waardeloos ploegje zeg.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:39
    Wat een makkelijke maar o zo verdiende overwinning. AZ speelden we helemaal zoek en dat is logisch. Airlines Onana was weer geweldig en Ziyech blijft een fenomeen. Keer op keer ziet heel Nederland dat hij de beste is. Ben weer blij met een ruime overwinning en we denderen gewoon door.
    Vind ik leuk
    De aftrap +35
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    AZ maakte het jou club ook niet echt moeilijk. Vond je wel ?
    Onana komt daar heel goed weg omdat hij eerst de man raakt en daarna pas de bal. Het is een overtreding wat had moeten worden. Gefeliciteerd overigens
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:43
    AZ is in de topwedstrijden vaak afwezig. Snap er ook niks van
    Vind ik leuk
    Foebele +55095
    zondag 7 oktober 2018 om 18:39
    5-0 Appeltje eitje, ook goed! ;-)

    Jammer van die blessure voor Ziyech, laten we hopen dat het mee valt en het slechts een lichte verrekking is.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    zondag 7 oktober 2018 om 18:39
    Het wordt weer spannend om de tweede plek. Komende wedstrijd Feyenoord ajax , denk dat Feyenoord dat wel wint. En ze hebben natuurlijk geluk dat Heracles verloor want daar moet ajax ook nog naar toe. Daar hebben ze thuis al gelijk tegen gespeeld. Het is nog niet gespeeld de strijd om plaats 2
    Vind ik leuk
    Wouta80 +971
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    PSV moet ook nog naar Vitesse;-) en bijna alleen maar makkies gehad. Ajax uit is ook anders dan Ajax thuis.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    zondag 7 oktober 2018 om 18:42
    Wat heeft dat met plaats 2 te maken ? Vitesse dateert het kaatste puntverlies op monikkenhuizen.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +971
    zondag 7 oktober 2018 om 18:45
    Vitesse is dit jaar erg sterk eb komen langzaam los. Zo fantastisch is PSV echt niet...
    Vind ik leuk
    Fissah14 +225
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    Hahahahahhaha.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2792
    zondag 7 oktober 2018 om 18:48
    👍🏾 😂
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 18:49
    Ga ergens anders trollen.
    Vind ik leuk
    Iggy +3693
    zondag 7 oktober 2018 om 18:59
    Denken kun jij beter aan anderen overlaten joh!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:03
    Wat een kut verhaal zeg!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    zondag 7 oktober 2018 om 19:08
    Haha heb je Feyenoord wel gevolgd de laatste tijd, en Hercales nemen ze wraak op let maar op!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:09
    Jullie moeten nog 2 x tegen Vitesse, Heracles en Feyenoord....
    En na de wedstrijden van vandaag gezien te hebben is jouw conclusie dat Feijenoord wel 2x van Ajax wint....?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    zondag 7 oktober 2018 om 20:15
    Nee , maar thuis toch wel ?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:27
    Euhh, nee dus!
    Vind ik leuk
    Korm +35574
    zondag 7 oktober 2018 om 18:39
    Op Ajax en PSV staat geen maat in NL.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:42
    Ronald en Perez zeiden het idd terecht. Het verschil is echt bizar.
    Niet omdat de rest veel slechter geworden is hor. Maar Ajax en PSV zijn dit jaar echt heel erg goed. Die goeie Europese wedstrijden van afgelopen week van beide waren geen uitzondering meer.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    zondag 7 oktober 2018 om 18:45
    ajax goed ? Geen schijn van kans in Eindhovuh . Ik vond zelfs Willem 2 nog beter spelen in Eindhoven serieus
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:49
    Klopt. Ze hadden geen schijn van kans in Eindhoven.
    Net zoals PSV vorig jaar geen schijn van kans had in Amsterdam.
    En eerder dit seizoen in Barcelona.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    zondag 7 oktober 2018 om 18:56
    Vond het in Barcelona wel meevallen Steve en Pereiro hadden gewoon 0-1 moeten maken. En dan kom je door een niet terechte vrije trap op 1-0. Maar barca is buitencategorie
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:06
    En wat denk jij dat er gebeurt was als PSV op 0-1 was gekomen in de 7e minuut met dat schot van Pereiro ? Dan had Barca voor rust al gas gegeven en waren jullie met 4-1 aan de broek thee gaan drinken :D
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    zondag 7 oktober 2018 om 19:37
    Zou mooi zijn !
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:40
    Dus jij had het mooi gevonden als Barca voor rust 4x had gescoord. Fijne supporter ben jij dan :D
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:17
    Suf gerukte!
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 18:56
    trolletje.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    zondag 7 oktober 2018 om 19:12
    Zonder verdediging, we gaan het zien in de Arena, die grote monden van jullie worden sneller dan je denkt afgestraft.
    Vind ik leuk
    Korm +35574
    zondag 7 oktober 2018 om 19:51
    Die grote monden is ook niet mij ding maar dat ajacieden nog grote monden hebben is natuurlijk wel lachwekkend
    Vind ik leuk
    HJR +7547
    zondag 7 oktober 2018 om 19:18
    Ja maar gaat niet om 1 wedstrijd he. Net zoals deze mooi is, maar we moeten weer door, na de interlands.
    Vind ik leuk
    Korm +35574
    zondag 7 oktober 2018 om 18:49
    Laten we hiervan vooral van genieten
    Vind ik leuk
    Wouta80 +971
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    was AZ nou zo slecht of Ajax zo goed?
    Vind ik leuk
    repeP +1274
    zondag 7 oktober 2018 om 18:49
    Volgens mij heeft Ten Hag de juiste opstelling voor Ajax gevonden met zowel Schöne als Blind voor het centrale verdedigingsduo op het middenveld als controlerende middenvelders. Daarvoor loper Donny van de Beek en aan de zijkanten de buitenspelers en opkomende backs. Op die manier houdt Ajax ten alle tijden een goede restverdediging bij balverlies na een aanval.
    Vind ik leuk
    De aftrap +35
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    AZ speelt helaas geen goed voetbal meer. Missen hun twee belangrijkste spelers van vorig seizoen.

    Ajax verdiend gewonnen omdat AZ er wel echt kinderachtig uit zag. Credits naar Ajax.
    Alleen ben is eerlijk mannen. Onana had daar een penalty voor tegen moeten krijgen.
    En Huntelaar is totaal niet met voetbal bezig had een rode kaart voor gegeven kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    zondag 7 oktober 2018 om 18:43
    Je bent niet goed wijs!
    Vind ik leuk
    De aftrap +35
    zondag 7 oktober 2018 om 19:05
    Jij hebt je Ajax bril op.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    Man of the match = Dhr. VAR
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1494
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    22 december gaat AZ het beter doen 😜
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +996
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    Het was net of 5 man van AZ voor Ajax speelde
    Wat een slecht AZ
    Vind ik leuk
    Jur74 +8828
    zondag 7 oktober 2018 om 18:47
    Ja, nog ff ze spelen al met een systeem extra.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1349
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    Maar guusje is niet veel minder dan beek vergeet dat niet!
    Vind ik leuk
    Micha EL +977
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    Het einde van de VAR is in zicht op deze manier. Bij de penalty voor ajax die wordt terug gedraait wegens buitenspel van Dolberg. Hoe ver moet je situaties terug halen voordat een beslissing goed is? Ik vind de VAR langzaam steeds meer een gedrocht worden. De VAR is in mijn ogen alleen te redden of 'n meerwaarde als de teams situaties mogen aanvragen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 18:45]
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    zondag 7 oktober 2018 om 19:16
    Vooral de “willekeur” is vreselijk. De VAR verhelpt dat probleem niet. Voor zwart-wit situaties, zoals buitenspel of bal wel/niet over de lijn is het een perfect hulpmiddel.
    Overigens was het buitenspelmoment wel in dezelfde aanval waaruit de penalty volgde. Typerend is wel dat Higler hem in eerste instantie wel makkelijk op de stip legde en in de situaties in het voordeel voor AZ niet. De VAR blijkt geen garantie voor de “willekeur” van de arbitrage.
    Vind ik leuk
    Micha EL +977
    zondag 7 oktober 2018 om 19:36
    Zeker willekeur is irritant. En niet zoals velen zeggen alleen in voordeel topclubs. Betreft buitenspel situatie in dezelfde aanval vind ik toch dat nijhuis hier niet had mogen ingrijpen. Alleen in de situatie wel of geen penalty. Op deze manier van ingrijpen kun je steeds verder situatie gaan terug draaien. Volgens mij mag de VAR nog steeds alleen maar ingrijpen bij Grove fouten van de scheidsrechter. De situaties van az zou ik terug moeten kijken om daar 'n goed oordeel over te kunnen vellen.
    Vind ik leuk
    Op afstand +513
    zondag 7 oktober 2018 om 19:39
    VAR is niks mis mee, maar wel die idioten die er achter zitten, die beginnen er ondertussen een puinhoop van te maken en de scheidsrechters gaan door de VAR ook steeds slechter fluiten.
    Vind ik leuk
    Micha EL +977
    zondag 7 oktober 2018 om 19:53
    Klopt de scheidsrechters worden onzekerder volgens mij of ze worden te laks omdat hun hulplijn er toch nog is. Ergste situatie vond ik toch dit weekend met kuipers. Geeft hij penalty aan Utrecht dan hadden we zoiets van kom op het is niets maar waarschijnlijk zag hij het niet goed en heb je er meer vrede mee dan nu als hij de VAR gaat raadplegen en dan nog steeds de mening bent dat het 'n penalty is. Dan ben je echt ongeloofwaardig.
    Vind ik leuk
    Micha EL +977
    zondag 7 oktober 2018 om 20:07
    Betreft de VAR. Tuurlijk is het 'n goed hulpmiddel. Maar ik zou het toch anders gaan gebruiken als nu het geval is. Doellijn technologie is perfect met die horloges die aangeven dat het 'n doelpunt is. Laat de VAR/video bewijs alleen door de scheids zelfs op te vragen zijn. Geen mannetje die iets in zijn oor fluistert. Puur alleen voor de scheids. Het spel gaat af en toe zo snel dat 'n scheids zijn twijfel kan hebben over 'n situatie dan vraagt hij de situatie op bij de VAR en die laat de situatie zien.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    Gefeliciteerd Ajacieden, jammer dat de VAR die 100% penalty afkeurde, dan was het 6-0 geweest ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:59
    Je doelt op de overtreding van Onana waar voor gefloten had moeten worden neem ik aan? Geef niet hoor... Een foutje is menselijk
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    zondag 7 oktober 2018 om 19:17
    Was gewoon buitenspel. Dat kan zelfs de VAR niet negeren.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    Die staat als een huis, na een CL ronde. Klasse Ajax, zo laat je motivatie zien! Heerlijk!
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 18:41]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20801
    zondag 7 oktober 2018 om 18:42
    Zakelijke overwinning. Niks op af te dingen.
    Vind ik leuk
    Korm +35574
    zondag 7 oktober 2018 om 18:42
    Wat was Onana weer aan het doen??
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:43
    Hahaha. Knettergek die gast. Echt knettergek.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    zondag 7 oktober 2018 om 18:42
    Ik wist dat er een niveauverschil was tussen Ajax en AZ maar niet dat die kloof zo groot is.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +786
    zondag 7 oktober 2018 om 18:42
    Nu gaat Ajax met hun kwaliteit ook echt draaien als team. Ze bewijzen vandaag dat PSV uit een ongelukje was.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    zondag 7 oktober 2018 om 19:15
    Dat was een goed moment, ten Haq is gestopt met al zijn wissel trucs en zet mu spelers waar ze horen
    Vind ik leuk
    3Bier +8655
    zondag 7 oktober 2018 om 22:08
    Dat zou wel eens het beste kunnen zijn wat Ajax kon overkomen. Sindsdien staat het veel beter bij Ajax met Wober centraal achterin en Blind op het middenveld. Het kost je 3 punten maar ik verwacht dat dit Ajax nog weinig punten zal verspelen.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    zondag 7 oktober 2018 om 18:43
    Terechte overwinning met een geflatteerde uitslag.
    VAR helpt Ajax met het doelsaldo. AZ had tot drie keer toe een penalty moeten hebben. Huntelaar en Mazrzouzi rood. Erg opvallend dat de VAR op zo'n momenten weigert in te grijpen.

    Jammer dat Ziyech op het eind nog geblesseerd raakte. Hamstringblessure. Die zal er een tijdje uit liggen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:43
    Geniale reactie.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    zondag 7 oktober 2018 om 18:45
    3x een penalty, wat heb jij gesnoven/gezopen. Ajax had er nog 2 moeten hebben.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:47
    En dan vergeet ie nog dat de scheids in minuut 83 al de pot af floot, 3 van de Ajax-goals buitenspel waren en dat ze 4x wisselden. Om over die 3 spelers die niet speelgerechtigd waren maar te zwijgen.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    zondag 7 oktober 2018 om 19:13
    Yep en het gras was slecht, Pereiro had rood moeten krijgen & de graafschap moet degraderen..
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    zondag 7 oktober 2018 om 18:49
    Geflatteerd in deze Ajaxshow mag AZ blij zijn dat het maar bij 5-0 is gebleven. Op alle fronten zijn ze overlast. Niks geflatteerd.
    Vind ik leuk
    Micha EL +977
    zondag 7 oktober 2018 om 18:51
    Uitslag vond ik zeker niet geflatteerd. Situaties waar jij het over hebt zou ik terug moeten kijken. Zo goed heb ik niet opgelet op deze situaties. Maar dat de VAR kut is ben ik met je eens.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:55
    Blij dat er toch nog iemand objectief naar de wedstrijd kan kijken hier.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1478
    zondag 7 oktober 2018 om 18:56
    Dus er zijn er in Eindhoven toch nog die minder verstand hebben dan de gebroeders Kerkhof. Had ik niet verwacht.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +786
    zondag 7 oktober 2018 om 19:05
    Dit vind ik zo een tekenende reactie, man jij hebt duidelijk geen verstand van voetbal. Ajax laat gewoon zien dat ze te sterk zijn, Ajax heeft het tegen alle grote teams laten zien (buiten dat incidentje tegen PSV, drie persoonlijke fouten). Jouw PSV heeft alleen nog maar gewonnen van de kleintjes en ook tegen Ajax heeft PSV zelf niets gecreëerd.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 19:08]
    Vind ik leuk
    markie +536
    zondag 7 oktober 2018 om 20:50
    Tja, je moet wat verzinnen.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:43
    Gefeliciteerd Ajax fans! AZ kwam er helaas niet aan te pas!
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zondag 7 oktober 2018 om 18:44
    Thx! Fijn dat er ook nog sportieve Psvers zijn zoals ook Korm.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:50
    Liever sportief dan mee gaan in het trollen hier! :)
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zondag 7 oktober 2018 om 19:21
    👊🙏
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:19
    Top reactie👍
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:24
    Thanks! Maar ik was wel voor AZ. Helaas was die hoop na 2 min voorbij Haha
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:31
    Als concurent mag je ook hopen dat jou concurent verliest. Daar is niks mis mee. Zolang het op een normale manier gezegt wordt.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    zondag 7 oktober 2018 om 18:43
    Heerlijk om na Bayern uit dit te laten zien!
    We zijn weer op de goede weg!
    HEEERLIJK helder 3 punten!!!

    Vind ik leuk
    AFCA-1324 +429
    zondag 7 oktober 2018 om 18:44
    Wat een baas die de ligt bijna elk duel wint ie gewoon heel Ajax was lekker aan het spelen
    Hopenlijk heefd Ziyech niks ernstigs
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:44
    bijzonder hoe deze wedstrijd weer verloopt... Geen strafschop voor Az die wel gegeven had moeten worden... Een keeper die de bal los laat waaruit gescoord wordt. Een eigen doelpunt... Huntelaar die een slaande beweging maakt naar achter en alleen geel krijgt. En dan in de media nu al schrijven dat Ajax Az te kijk zet... De realiteit is weer dat het met een strafschop 1-1 was geweest en dat met wat meer geluk van Az zijn kant twee doelpunten al niet gevallen waren. Nee dan moet ik toch zeggen als neutrale kijker dat ik gisteren bij PSV een betere pot voetbal heb gezien. En daar hadden ze de scheidsrechter zeker niet mee
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    zondag 7 oktober 2018 om 18:46
    En dat noemt zich de realist, met zijn PSV-brilletjes op. Je maakt jezelf volkomen belachelijk.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:50
    Ja als neutrale toeschouwer zie ik toch heel wat reacties voorbij komen van Ajax liefhebbers die de roze bril is moeten af zetten. Zeg ook zeker niet dat Ajax niet de bovenliggende partij was. Maar de feiten liggen er overduidelijk
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    zondag 7 oktober 2018 om 19:03
    Neutrale toeschouwer? In jouw profiel staat toch echt PSV, dus na nu kunnen wij jou ook niet serieus nemen. Het wordt hier steeds gekker met die Brabo's ;-)
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 19:18
    Man hou op.
    Puber in 3 delig kostuum.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:52
    Tuurlijk haha 😂
    Vind ik leuk
    Jur74 +8828
    zondag 7 oktober 2018 om 19:12
    Als ik jouw reacties lees is er maar 1 die zich belachelijk maakt. Ik denk dat jij hem elke dag ziet.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20801
    zondag 7 oktober 2018 om 18:48
    Realistische PSV'er.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    zondag 7 oktober 2018 om 18:59
    Die bestaan niet.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20801
    zondag 7 oktober 2018 om 19:02
    Korm wel ;-)
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    zondag 7 oktober 2018 om 19:07
    Korm wel idd, dat is zo'n beetje de enige.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20801
    zondag 7 oktober 2018 om 19:10
    De rest is nog niet zover om toe te geven dat ze voor Ajax zijn ;-)
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    zondag 7 oktober 2018 om 19:14
    Komt allemaal wel, eens zien ze het echte licht branden. Philips heeft dat inmiddels ook al gedaan ;-)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20801
    zondag 7 oktober 2018 om 19:15
    ;-) wijsheid komt met de jaren.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    zondag 7 oktober 2018 om 19:31
    Bij sommige duurt het wel heel lang, maar die liggen dan ook elke dag op de bank zich lam te zuipen ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:49
    Ik ben voor AZ, maar dit slaat natuurlijk nergens op. AZ werd van het kastje naar de muur gestuurd. Feit is dat het beste voetbal momenteel in Eindhoven en Amsterdam wordt gespeeld. Maar goed ook aangezien PSV en Ajax een veel grotere begroting hebben, het werd tijd dat ze zich een gingen onderscheiden van de rest.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:17
    Dat Onana momentje kun je nog over discussiëren, dat vond ik ook een dwaze actie. Dat wil overigens nog niet zeggen dat het dan ook meteen 1-1 is, die pingel zou er dan nog wel in moeten.

    Voor de rest komt er in jouw relaas alleen maar onzin uit.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:27
    Klopt het was geen eigen doelpunt... En ook werd er niet in tweede instantie gescoord nadat de keeper de bal weer los liet. Sterker nog Huntelaar heeft helemaal geen overtreding gemaakt. Mijn excuses het blijkt dat ik een andere wedstrijd heb gezien
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:33
    Een van richting veranderd schot is inderdaad geen eigen doelpunt.
    En het gebeurt 50x per seizoen dat een keeper een gevaarlijk schot niet klemvast heeft en er vervolgens uit gescoord wordt.
    En dat partijtje vrij worstelen met Huntelaar en die andere gozer werd terecht beoordeeld op beide geel. Niks mis mee.

    Ik kan ook nog wel 5 of 6 overtredingen van AZ noemen die geel op hadden moeten leveren, maar niks kregen.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:40
    (e.d) maar wat jij wil... Ik snap dat het moeilijk is om objectief te zijn
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:43
    Fijn dat je snapt dat je niet objectief bent, dan heb je in elk geval 1 analyse goed vanavond.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 00:20
    1 analyse durf ik wel te maken... Dat de gemiddelde autistische ajax supporter hier het ook volgend jaar weer niet kan bolwerken dat zij weer geen kampioen zijn geworden. Is ook moeilijk te begrijpen als je niet wil begrijpen dat je niet altijd de beste bent
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 00:21]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 00:35
    Ik kan me niet heugen dat ik ooit heb gezegd dat wij de beste zijn. En op dit moment zijn wij ook niet in de positie om dat te zeggen, we staan immers 5 punten achter op PSV.

    Daar ging de discussie echter niet over. En zoals ik al vaker gemerkt heb hier op deze site, zodra de gemiddelde PSV supporter het niet kan winnen op argumenten, halen ze er van alle onzin bij.

    Zal ik jou nou eens wat zeggen vriend. Wij zijn Ajax en wij zijn BY FAR de grootste club van Nederland.

    33x landskampioen
    18x de KNVB beker
    8x de supercup
    4x EC1/CL
    1x EC2
    1x EC3
    3x Europeese supercup
    2x wereldkampioen.

    Eindhoven de voetbalhoofdstad van Nederland ? Laat me niet lachen joh.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 08:34
    Kerel dat is vergane glorie je blijft hangen in het verleden. Ajax is al jaren geen kampioen meer geweest..
    Vind ik leuk
    3Bier +8655
    zondag 7 oktober 2018 om 22:21
    Jij vindt jezelf objectief en noemt vervolgens allemaal voorbeelden die negatief zijn voor Ajax. Maar iedereen die deze wedstrijd heeft gekeken zag dat AZ echt geen schijn van kans had. Met 5-0 kwamen ze genadig weg. Hoeveel aanvallen van AZ heb jij gezien? Schoten op doel? Gewoon kansloos. Net als jouw opmerking dat je objectief bent, want dat ben je overduidelijk niet.
    Ajax was heer en meester, helaas voor jou. Gewoon accepteren en hopen op puntverlies de volgende wedstrijd.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 00:04
    Op het moment dat iemand dus enkele feiten weergeeft is deze persoon niet meer objectief... Blijft bijzonder hier... Laat Ajax eerst maar is weer kampioen worden dan praten we verder
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 19:18
    😂😂😂😂😱
    Vind ik leuk
    Op afstand +513
    zondag 7 oktober 2018 om 19:42
    Neutraal ben je niet, je bent gewoon een calimero in hart en nieren.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:00
    Dat mensen hier nog op in gaan...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    zondag 7 oktober 2018 om 18:44
    Had net zo goed 10-0 kunnen zijn..
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:45
    Met de Hollandse zuinigheid van AZ (veel geld binnenhalen en weinig uitgeven) en de matige cq huilachtige trainer v.d. Brom zal AZ nooit verder komen dan de 4e plek in de ED.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15744
    zondag 7 oktober 2018 om 18:45
    De nr2 is 1 doelpuntje ingelopen...
    Klasse...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 18:48
    Als je de tegenstanders van de nr1 en nr2 vergelijkt, is dat idd klasse.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15744
    zondag 7 oktober 2018 om 20:12
    Als je de afgelopen tegenstanders bekijkt is het idd een wonder dat PSV al 5 punten los staat...
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:45
    Gefeliciteerd ajax groet eeniet AZ supporter. Al had onana bij de 1-0 nog best een penalty tegen mogen krijgen. Maar dan nog wel zijn niet goed genoeg helaas. Nogmaals gefeliciteerd al doet het pijn dit te typen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:46
    Tijd voor v/d Brom om te vertrekken, helaas de chemie is weg!
    Vind ik leuk
    pos +8784
    zondag 7 oktober 2018 om 18:46
    Nou ik heb niet eens een wervelend Ajax gezien maar vooral een werkelijk dramatisch slecht AZ. Typerend suffe titel weer boven dit artikel dus.
    Het blijft me verbazen als ik AZ spelers in dit soort wedstrijden onder druk echt de meest belachelijke dingen zie doen. Ook bij AZ lopen gewoon internationals en grote talenten. Pfff wat een wanvertoning zeg. Hoop dat Max ook eens inziet dat de verdediging wel wat versterking kan gebruiken.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 18:58
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Hoeveel azijn kun je pissen na een bakje zure druiven.
    Vind ik leuk
    repeP +1274
    zondag 7 oktober 2018 om 18:47
    Moeten wel heel rare dingen gaan gebeuren wil het deze competitie niet gaan tussen Ajax en PSV. Feyenoord is echt wel achterop aan het geraken. En over AZ hoeven we het nu even helemaal niet meer te hebben.

    (Houd best wel een beetje mijn hart vast voor die wedstrijd van 28 oktober. Al weet je nooit hoe een koe een haas vangt).
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:48
    Een koe vangt geen haas.
    Vind ik leuk
    repeP +1274
    zondag 7 oktober 2018 om 19:02
    Dat laat zich op 28 oktober aan zien toch?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8828
    zondag 7 oktober 2018 om 18:49
    Terechte overwinning, mijn club: geen inzet, telkens een stap te laat. Scheids niet mee, maar ook met een normale ( hebben we die in Nederland ) was dit een overwinning geweest voor ajax.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 19:13]
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    zondag 7 oktober 2018 om 18:50
    Baas hoor dit

    AZ was wel heel slecht trouwens

    Maar evengoed knap gedaan van Ajax
    Vind ik leuk
    stratumseind +166384
    zondag 7 oktober 2018 om 18:50
    AZ was dicht bij een stuntje ,helaas was de laatste minuut dodelijk
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2293
    zondag 7 oktober 2018 om 18:50
    Schaam je diep! In dit geval was AZ echt heel slecht.. Ajax had nog veel beter gekund..
    Vind ik leuk
    Foebele +55095
    zondag 7 oktober 2018 om 18:51
    Hoorde een tijdje terug nog wat AZ-ers hier op het forum beweren dat ze de derde club van Nederland waren en Feyenoord aan het voorbij streven zijn.

    Niks van waar natuurlijk, liggen al uit Europa en zijn helemaal zoek gespeeld vandaag. En ja, als je zogenaamd een top 3 club bent dan moet je toch wel eens een keer een potje winnen van Ajax, PSV of Feyenoord en dat schijnt ook maar niet te lukken.

    Nee, provinciale subtopper dat AZ, niks mis mee verder, maar laat die Kaasboeren lekker met hun voetjes op de grond blijven en zich richten op best of the rest van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    KvhZ +547
    zondag 7 oktober 2018 om 19:02
    Met je eens, maar over dat op de grond blijven met je voetjes... niet de pot verwijten dat die de ketel zwart ziet
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    Foebele +55095
    zondag 7 oktober 2018 om 19:11
    Zelfvertrouwen hebben is wat anders dan dingen roepen die totaal niet juist zijn .

    Als we nu gaan roepen dat we weer een europese grootmacht zijn, omdat we bovenaan in de poule staan en goed spelen dan zou je opmerking terecht zijn.
    Vind ik leuk
    KvhZ +547
    zondag 7 oktober 2018 om 19:16
    wellicht hadden de supporters van AZ ook zelfvertrouwen. We zien aan het einde van de rit wel of ze 3e zijn geworden. Kun je nu nog niet over oordelen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    zondag 7 oktober 2018 om 18:53
    Ik heb ook Willem Il - F. noord gezien en vanaf daar gaat de Kloof tussen Ajax/PSV en de rest alleen maar groter worden.
    Vind ik leuk
    jari11 +563
    zondag 7 oktober 2018 om 18:59
    Lekker potje, en dat zelfs zonder Frenkie;). Nee zonder dolle echt een puike partij op de mat gelegd.

    Toch wel weer een rare beslissing van de VAR ( was weer Nijhuis geloof ik) misschien doe ik nu wel aan piep piep hallo gedrag, maar ik heb echt een idee dat Nijhuis een hekel heeft aan Ajax
    Vind ik leuk
    Spiegel +9745
    zondag 7 oktober 2018 om 19:31
    Nee hoor Jari, dat is gewoon reglementair zo.

    De var kijkt terug tot de laatste spelonderbreking (uitbal, vrije trap etc) en dan kijken ze of het spel bijvoorbeeld niet al eerder stilgelegd had moeten worden zodat de pingel (of waar dan ook voor gefloten is) niet zou hebben plaatsgevonden.

    Doet Nijhuis het een keer volgens de regeltjes :p....
    Vind ik leuk
    jari11 +563
    zondag 7 oktober 2018 om 21:20
    Jup thanks, ik snap de regels maar naar mijn idee gebeurde er niks geks daarvoor
    Vind ik leuk
    Spiegel +9745
    zondag 7 oktober 2018 om 22:54
    Er gebeurde ook niks geks, het was buitenspel.
    Vind ik leuk
    KvhZ +547
    zondag 7 oktober 2018 om 19:00
    Nette overwinning, proficiat Ajacieden. Niet verwacht dat het zo eenvoudig zou gaan. PSV en Ajax steken er torenhoog bovenuit. Ook wel weer triest ergens...
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:08
    Niks gezien, maar is az zo goed dan? Blijkbaar niet
    Vind ik leuk
    KvhZ +547
    zondag 7 oktober 2018 om 19:11
    Nee AZ was niet goed, maar had vooraf gehoopt dat ze het Ajax lastig konden maken
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:21
    Ja natuurlijk dat had ik ook gehoopt dan moeten ze uit maar punten laten liggen
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:04
    Drie uren gesprek met de trainer heeft gewerkt, nu nog een gesprek trainer en van der Sar , dan kunnen weer trainers solliciteren
    Vind ik leuk
    AlbS +286
    zondag 7 oktober 2018 om 19:10
    Tip voor AZ. Kom nou de volgende keer gewoon niet opdagen. Dan verlies je reglementair met 3-0. Gewoon lekker bij moeders blijven zitten op zondag middag. Wat gaat zo'n klo....te team nu tegen hun supporters zeggen???
    Vind ik leuk
    Maan88 +3630
    zondag 7 oktober 2018 om 19:11
    Prima spel van ajax en wederom een bijzonder slecht AZ in een topwedstrijd. Had veel meer van ze verwacht. Maar als Onana gewoon de rode kaart en penalty tegen had gekregen zoals normaal zou zijn bij elke andere club (en nee je hoeft geen andere wedstrijden erbij te halen, het gaat over deze wedstrijd!) dan was het 1-1 en had AZ een man meer, dan zou het wel eens anders af kunnen zijn gelopen vandaag.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:24
    Over dat Onana momentje kun je nog discussiëren, dat vond ik ook een dwaze actie. Maar zeker geen rode kaart, op basis van wat dan ?
    Als ie hem geeft is het pingel en geel, meer niet.

    En dan nog is het geen 1-1, want hij moet er eerst nog in.
    Vind ik leuk
    KvhZ +547
    zondag 7 oktober 2018 om 19:31
    Het was hooguit geel en een penalty. Je afvragen hoe het dan was gelopen heeft helaas geen enkele zin.
    Vind ik leuk
    Tinus040 +69
    zondag 7 oktober 2018 om 19:13
    Rood voor Onana, Rood voor Huntelaar.. maar verder een aardige overwinning
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 19:44
    Tollenland -Ajax 0-5
    Vind ik leuk
    Maan88 +3630
    zondag 7 oktober 2018 om 22:02
    Dat dus Tinus! Klaas jan denkt dat ie MCGregor is ofzo. Teveel MMA gekeken en Onana ja een penalty was het 100 procent en in mijn ogen is dit gewoon rood.
    Vind ik leuk
    Garnaal +284
    zondag 7 oktober 2018 om 19:17
    Toch genoten van de Ligt zegt, verdedigend en opbouwend dikke overkill in de ED. Hoop dat het meevalt met ziyech. Wens hem een spoedig herstel. Gegroet, een PSV’er
    Vind ik leuk
    KvhZ +547
    zondag 7 oktober 2018 om 19:32
    Zeker. Heb er ook van genoten als PSV’er. Vind het mooi dat ajax en psv allebei heel sterk zijn. Veel leuke voetballers in ieder team, waarvoor je graag naar het stadion gaat.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 19:33]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:03
    Precies. Ik als Ajacied wil jullie ook een compliment geven. Jullie doen het heel goed, evenals mijn club Ajax. Echt een titelstrijd wordt het dit jaar vermoed ik. Heerlijke spelers beide ploegen. Spelers met gogme en lef in hun donder. En ook echt pure kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    zondag 7 oktober 2018 om 19:18
    Knap van Ajax om na een Europese wedstrijd zo weer verder te gaan in de competitie. AZ liep vanaf het begin achter de feiten aan.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +304
    zondag 7 oktober 2018 om 19:20
    En waar is Van den Brom nu met zijn grote mond over zijn spelers die in Jong Oranje horen??
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:26
    Heren Ajacieden, ik heb weer genoten van een wervelend Ajax. Die na een wervelend europees optreden. Hier in de Arena het grote Az gewoon even te kakken hebben gezet. Werkelijk niets dan lof voor deze grote club van de Nederlandse velden. Moge dit nog maar heel vaak gebeuren dit seizoen met name tegen 1 club van al die trolletjes hier. Een mede Ajacied
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 19:28]
    Vind ik leuk
    Tebannet +103
    zondag 7 oktober 2018 om 19:27
    Mooie wedstrijd klasse mannen.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9745
    zondag 7 oktober 2018 om 19:29
    Gefeliciteerd Ajacieden!

    Huntelaar had overigens dik rood verdiend. Hoe vervelend hij ook aan zijn shirt getrokken werd!

    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:55
    Thanks a lot Spiegel aan de wand. Eens, Huntelaar had rood moeten hebben. Hij maakte een extreem agressieve indruk. Alsof hij de (terechte) druk van Dolberg in zijn nek voelt. Sowieso vind ik het altijd zo jammer dat er toch vaak zo overdreven over Huntelaar wordt gedaan. ‘Kijk, hier heb je Huntelaar. Hij wil zooo graag. Moet je hem zien hijgen en puffen’.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2070
    zondag 7 oktober 2018 om 19:29
    Gefeliciteerd met jullie terechte overwinning
    Vind ik leuk
    isnake +2387
    zondag 7 oktober 2018 om 19:34
    Het lijkt er op dat Ajax en PSV zich aan de nivelering in Nederland hebben onttrokken. De rest zit allemaal best wel dicht bij elkaar, maar Ajax en PSV steken er wel met kop en schouders bovenuit.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1305
    zondag 7 oktober 2018 om 19:37
    als ajax wervelend was, was PSV magisch gisteravond.
    Vind ik leuk
    Raptor +97
    zondag 7 oktober 2018 om 19:38
    PSV en AJAX moeten gewoon meedoen in de Bundesliga. Krijgen ze tenminste serieuze weerstand.
    Zou voor de rest vd clubs in Nederland ook beter zijn en spannender.
    Vind ik leuk
    Ajax.nl +105
    zondag 7 oktober 2018 om 19:47
    Heerlijke wedstrijd gezien wauw!! Az geen schijn van kans, zo lekker makkelijk gevoetbalt. Nu alleen nog frenkie op de plek van schone en we zijn klaar voor onze inhaal race. Hopen dat blessure van Ziyech meevalt we hebben onze maestro echt hard nodig. Nu gewoon niet groot praten maar elke wedstrijd dit niveau halen en ben dan overtuigd dat we kampioen worden. Niet lullen maar poetsen!!!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:50
    Goed resultaat behaald door Ajax, met bij vlagen mooi en leuk voetbal. Maar ik ben niet blind voor de onthutsend slechte tegenstander. Natuurlijk, dit komt door Ajax. Maar in de eerste helft had Az Ajax niet eens nodig, 2e helft eigenlijk idem. Hiermee doe ik niks af aan de prestatie van Mijn club Ajax, totaal niet, maar we moeten het allemaal wel in het juiste perspectief zien. Ajax startte erg goed, wat uitmondde in de eerste treffer al vroeg in de wedstrijd. Prachtig gedaan Tadic en Van de Beek en het begon natuurlijk bij Heerser Tagliafico. (Kan hij uberhaupt wel slecht wedstrijden spelen, ongelofelijk wat voor hoog niveau hij toch altijd haalt) na de 1-0 zakte het wel enorm in. Tegen dit Az konden we het veroorloven. Wedstrijden moeten sneller beslist worden, maar daar vertel ik absoluut niets nieuws. 2e helft begonnen we opnieuw goed en we bouwden de score zeer verdiend verder uit. Wat ik bij Ajax wel echt mis, zijn de échte buitenspelers die échte buitenspeler-voorzetten geven. Nu komen de goede voorzetten van met name Tagliafico en dat zijn er vrij weinig. Maar Tagliafico is wel echt de voeballer die, als er de kans toedient, met een voorzet komt. En die is vaak echt pure klasse. Andere back Mazraoui heeft dit minder. Ik zou graag dus buitenspelers willen zien met krijt aan de kicksen. Niet dat de voorzetten alleen van één back komen. Zeer vervelend is dat Ziyech er waarschijnlijk een aantal weken uitligt door de hamstring. Elk voordeel heb zn nadeel, maar evengoed geldt dit andersom. Elk nadeel heb zn voordeel. In dit geval kan er zich een kans aandienen voor De Jong die op één van de aanvallende middenvelders-posities wordt neergezet. Niet dat ik in de illusie ben dat ik dit Ten Hag zie doen, zeker niet, maar ikzelf zal dit sowieso doen. Sterker nog, ik zou De Jong altijd daar neerzetten. Links of rechts maakt niet veel uit. Nu Ziyech er een tijd uit ligt, zou ik Schone naast De Jong zetten en daarachter Van de Beek. Ben zeer benieuwd hoe Ajax gaat reageren op het ontbreken van Ziyech. De enige die Ziyech wérkelijk kan vervangen is De Jong. Ik wil Ten Hag trouwens wel adviseren om Neres niét achter de spits te zetten. Ajax wordt hierdoor niet sterker en Neres voelt zich zo ongelukkig als een vrouw die net het nieuws heeft vernomen dat haar man niet meer verder met haar wil. Neres hoort op rechts. De Ligt blijft ongelofeloos. Hij is nog niet al te lang 19 en toch haalt hij bijna altijd een niveau waar een paard de hik van krijgt. Ongehoord hoog. Het is zo ontzettend bijzonder als je hierover nadenkt. Onana maakte trouwens opnieuw een zeer goede indruk. Durft zijn doel uit te komen en weet wanneer hij dit kan doen en wanneer niet. Doelman met lef, hou ik van.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:00]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:52
    Show of force. Proficiat, Ajacieden.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:56
    Zo op naar de titel! Heel knap na een zware wedstrijd tegen Bayern! Hoe gaat het Stratum?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:08
    Hier moet ik even tussen komen.
    Jullie staan nog steeds 5 punten achter.
    Om nu al te roepen op weg naar de Titel.
    Zal ik niet doen,gezien PSV heel weinig gaat verliezen.
    Tegen de kleintjes gaat PSV bijna altijd winnen.
    Dat geldt ook voor jullie.
    Ik denk dat de Titel om onderling duels wordt beslist.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:11
    En Stratum kennend.😂hij hier om.
    En zeker gezien de 5 punten voorsprong.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:03
    BEDANKT Ajax ons concurrent flink afgeslacht.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    zondag 7 oktober 2018 om 20:03
    Ik zag Huntelaar toch DRIE ellebogen in één actie maken.... maar dat mag van de KNVB
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 20:17
    Dat mag tegenwoordig ja.
    Ik zie het bij bijna iedere wedstrijd gebeuren.Net als iemand met twee armen omklemmen omdat ie dreigt door te breken.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:06
    Zoals verwacht richting kampioenschap op naar 4 ster
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9748
    zondag 7 oktober 2018 om 20:27
    Ten Hag heeft goed geluisterd, dat is de winst. De mentale opstelling van ten Hag die z'n tekortkomingen i.v.m. een karige ervaring begrijpt, aanvaard en lering trekt uit de ervaringen van zijn spelers. Ook dat is een kwaliteit met aanvullende waarde.
    Vind ik leuk
    karnisse +58
    zondag 7 oktober 2018 om 21:20
    Van Rhijn is een ajacied!!!! :D
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:36
    Was az zo slecht en ajax zo goed? In ieder geval klasse gefelicteerd ajaxieden met deze geweldige overwinning.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:19
    Zo veel Ajacieden hierop Hoe zal dat komen?
    Volgens mij hebben ze gewonnen.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:54
    Ach wat schattig. Heb jij uberhaupt een leven?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 23:40
    Ja hoor ik reageer alleen op dat er ineen keer zoveel Ajacieden erop zit.
    Dan moeten ze wel hebben gewonnen.
    Na PSV Ajax zag ik hooguit 3.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:09
    Hier zitten altijd veel Ajacieden gap.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:44
    Ja dan kan je merken dat Ajax hebt gewonnen.
    Beetje zwak hè stoer doen dat je hebt gewonnen.
    Maar bij verlies weg kruipen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:16
    Totaal niet. Ik heb wel soms wat anders aan mijn hoofd dan een fucking potje voetbal. Jij ken het je misschien niet voorstellen, maar het is zo. Voetbal is slechts een belangrijke bijzaak. Ik respecteer jou en laat je in je waarde. Mij betichten van iets wat nergens opslaat. Zegt toch alles? Ikzelf doe dit niet, heb mijn normen en waarden vroeger meegekregen. Ik geloof dat dit bij jou ook so is, maar dat je alleen extreem gefrustreerd bent. Kan zo zijn, maar ga dan in een hoekje staan en schreeuw het uit, hebben anderen er geen last van. Na het afkoelen ken je weer hier komen. Thank you.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 18:18]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 01:49
    Mij part wint Ajax alles behalve dan tegen mij Club.
    Ik raak echt niet gefrustreerd.
    Ik reageer wat ik hier op verneem.
    Velen kruipen weg als Ajax heeft verloren.
    Maar als ze hebben gewonnen dan zijn ze hier volop.
    Het zelfde is als Ajax verliest Ter Hag is de boosdoener.
    Als Ajax wint is hij een meesterbrein in taktisch opzicht.
    En dit hebt echt niet met Frustratie te maken waarvoor.
    Ik weet wat mijn Cluppie kan en niet kan.
    Bij plek 4of 5 eindig ze. (Althans hoop ik)
    En moge de Beste Team de Titel pakken.
    Maar dat zal mijn Cluppie niet worden.
    Maar ik ben er altijd of ze nou verliezen of gelijk spelen.
    Ik kom dan misschien niet realistisch over.
    Dan hebt het alleen te maken.
    Dat er personen zijn met een grote bek als ze winnen.
    En wegkruipen als ze Punten verspelen.
    Dan zeg ik tegen zulke personen.
    Dingen wat onrealistisch is.
    En dan hebt je de poppen aan dansen.
    Maar dat doe ik alleen voor de gein.
    Maar waar jij op reageer wat ik typte is geen gein maar werkelijkheid.
    Ik hoop dat je het begrijp.
    Laat je horen ook als het slecht gaat met je Cluppie.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:31
    Leuk stukje hoor, maar ik laat me altijd horen. Maar ik zit ook niet 24 op 24 uur op VP.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:07
    Nee alleen meld je hierop als Ajax wint.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:24
    Dat is totaal niet waar. Leef maar lekker verder in je waanideen. Niet vergeten dat ik één van de eerste was om Psvers hier te feliciteren met hun overwinning tegen mijn club Ajax. Voor de rest ben jij wel de laatste aan wie ik mij moet verantwoorden.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:51
    Ik Kijk Er Wel Even Op Terug.
    Als jij de eerste was die PSV feliciteere.
    Of dat je wel überhaupt hebt gereageerd.
    Je hoor van me.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:15
    Ik heb even terug gezien.
    Maar stond jij dan onder een ander naam.
    Jouw naam stond er echt niet tussen.
    Maar goed zo zijn Ajacieden.
    BLUFFERS.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 18:16]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 22:59
    Wat een onzin. Er waren destijds verschillende, zoals altijd hoor bij wedstrijden, verschillende topics na Ajax Psv. Dat weet jij zelf ook. Sowieso heb ik in één van die topics Psvers gefeliciteerd. Jammer dat je me niet geloofd, maar ik vind het prima.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 23:00]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:55
    Oke maar zeg niet dat je 1 van de eerste was.
    Ik ga niet alle topic langs.
    Dan moet ik je maar geloven.
    Maar ik heb zowiezo de eerste topic gepakt gelijk naar het eindsignaal.
    En je stond er echt niet tussen.
    D.A.F wel die was namelijk de eerste.
    Misschien op een ander topic.
    Maar goed ik moet je dan maar geloven.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    zondag 7 oktober 2018 om 22:20
    Kinders kom 👍🏻 Hup Ajax 😉
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws