Steun voor 'arrogante' Kuipers: 'Ze hebben onvoldoende verstand van de VAR'

    Steun voor 'arrogante' Kuipers: 'Ze hebben onvoldoende verstand van de VAR'

    Gepubliceerd: dinsdag 9 oktober 2018 om 06:50di 09-10-2018 om 06:50

    Björn Kuipers kreeg veel kritiek over zich heen, nadat hij vrijdag in het duel tussen NAC Breda en FC Utrecht een strafschop had gegeven aan Simon Gustafson. Volgens scheidsrechtersbaas Dick van Egmond van de KNVB is niet alles zo zwart-wit.

    Kuipers besloot ook na het zien van de beelden vast te houden aan zijn beslissing. "De VAR heeft zijn rol prima vervuld. Hij vond Kuipers' beslissing kennelijk niet juist, maar de scheidsrechter op het veld beslist nog altijd", reageert Van Egmond in het Algemeen Dagblad. "De juistheid ervan bespreken we morgen. De afstemming zoeken we voortdurend en dat heeft tijd nodig. De discussies blijven."

    Arno Vermeulen en Pierre van Hooijdonk noemden Kuipers 'arrogant'. Dat stoort Van Egmond. "Ze hebben onvoldoende verstand van de VAR en geen idee van de inzet en samenwerking van scheidsrechters en video-arbiters. Je moet niet vergeten dat Kuipers tien, twaalf jaar geleden ook begonnen is als een jonge scheidsrechter. Hij besliste vrijdag uit overtuiging. Soms matcht dat met de videoscheidsrechter, soms niet. En ken jij mensen die nooit een fout maken? Ik niet."

    Met Klaas-Jan Huntelaar en André Onana van Ajax waren er meer potentiële VAR-situaties afgelopen weekeinde. "De VAR vond het bij die twee niet duidelijk fout", aldus Van Egmond, die zag dat rode kaarten van Robin van Persie en Gustafson geseponeerd werden. "De tuchtcommissie besloot anders en die vrijheid heeft ze. Maar wij staan nog steeds achter de kaarten. Je zult altijd beslissingen hebben die een beetje dubieus zijn."

    Plaats een reactie

    La Foca +218
    dinsdag 9 oktober 2018 om 06:58
    Maar bij nac was gewoon geen penalty en dan afdoen met er zullen altijd wel fouten worden gemaakt. Als je zo overal mee weg kunt komen.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:00
    Belachelijk, Koch van NAC werd echt genaaid door Kuipers. En wat een matennaaiers allemaal hè, kijk die stervende zwaan Gustafsson, bah! In mijn tijd zou hij korte tijd erna langs het zijlijntje een hele goede reden krijgen om te gillen en de stervende zwaan uit te hangen
    Vind ik leuk
    030_Joep +280
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:41
    In jouw tijd in de 5e klasse van de zondagmiddag zit toch wel een groot verschil met de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    NACnz +137
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:14
    In de 5de klasse was Gustafson met 2 gebroken benen het veld uitgeschopt.
    Vind ik leuk
    Stack5 +3090
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:57
    Maar dat heeft niks met de tijd te maken. Dat gebeurt nu nog steeds
    Vind ik leuk
    Koenbres +1238
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:57
    Precies dit. Als Gustafson was blijven staan dan had ik nog wel eens willen zien of hij een penalty gaf. Volgensmij gaat hij puur overstag omdat Gustafson zn evenwicht niet kan houden
    Vind ik leuk
    sjaak +12
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:01
    In het land der blinden is eenoog koning
    Vind ik leuk
    Bruurke +578
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:05
    De oplossing lijkt mij om de regel van het hockey over te nemen. Als team bepaal je wanneer je de VAR inschakeld en krijg je per wedstrijd twee keer de mogelijkheid. Heb je het juist blijft je oproepmoment staan, zit je er naast vervalt je VAR oproep.

    Hierdoor voorkom je dat een team om het minste of geringste de VAR oproept.

    Wat ik ooit nog wel wil zien is dat ze de tijdregel van het ijs hockey overnemen. Maak van je twee keer 45 min twee keer 30 min zuivere speeltijd. Voor de azijn drinkers, bij de volgende wedstrijd eens met een stopwatch de wedstrijd volgen. Zodra de bal stil ligt klokken (bij vrijetrap, corner, keepers bal, wissel).
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:18
    Dit gaat over fouten die er gemaakt worden door scheidsrechter én VAR. Die haal je niet weg met jouw “oplossing”.

    Waar is dat überhaupt een oplossing voor?

    Zuivere speeltijd zou wel goed kunnen zijn. Nu zie je vaak een ploeg een hele wedstrijd tijdrekken. Als die ploeg dan achter komt krijgen ze na 90 minuten hun eigen gerekte tijd er vaak weer bij van de arbitrage. Omgekeerde wereld.
    Vind ik leuk
    Bruurke +578
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:18
    Klopt foute haal je dan niet helemaal weg naar je blijft wel de charme van het spelletje houden doordat het niet heel de tijd stil ligt. Ze moeten bij de VAR iedere week dezelfde personen zetten, miss dat dat iets kan helpen.
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:20
    Ik vind het stilliggen tot nu toe heel erg meevallen eerlijk gezegd. Alleen is er wel te vaak verwarring op de tribune over het waarom van een beslissing.

    Ligt het in jouw ogen te vaak en te lang stil?
    Vind ik leuk
    Bruurke +578
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:44
    We zijn er ps 8 speel rondes mee bezig maar eris voor mij te veel onduidelijkheid. Voorbeeld is koch van NAC ( stond vvv) die genaaid wordt eb de speler van Excelsior als ik me niet vergis komt weg met een gele kaart. We moeten het natuurlijk de tijd geven maar vind het nig geen vooruit gang.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 17:06]
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:02
    Nu heb je het over over de uitkomst van de beslissingen, niet over de tijd die het kost.

    Dezelfde personen als VAR helpt wel. Dus vaste teams, liefst alle 5.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:59
    Koch van vvv? Toch echt NAC hoor
    Vind ik leuk
    Bruurke +578
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:05
    Sow je hebt helemaal gelijk. Was vroeg vanmorgen! Houden het maar op dat ze beide in het geel spelen en NAC en vvv net zoveel letters hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:08
    De Eredivisie mist een type Mark CLATTENBURG. :>
    Vind ik leuk
    M477Y +1163
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:06
    meen je dat? een corrupte scheids erbij. Goed idee
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1784
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:13
    Ja hoor los het maar op met geweld. Zeker weer zo'n nepsupporter die zijn handjes weer niet kan thuis houden. Die zijn kinderen ook het goeie voorbeeld geeft, geweld is goed, trap hem maar... droef.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11648
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:19
    Ben zelf niet kapot van het scheidsrechterskorps. Maar die van hooydonk en vermeulen lopen altijd te zeiken over anderen, lekker makkelijk vanaf hun luie stoel.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1921
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:40
    Kuipers zat er naast, dat lult Van Egmond niet recht.
    Vind ik leuk
    oostkust +653
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:50
    Spuit 11 geeft modder
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7869
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:03
    Als Kuipers na de beelden niet toegeeft dat hij fout zat mag hij geschorst worden. En is hij wel degelijk arrogant. Het zijn gewoon kleine dictatortjes die in hun eigen gelijk drijven. Altijd al vies volk geweest. Ja noodzakelijk maar van nature onuitstaanbaar.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:10
    Als een scheidsrechter niet naar de VAR wil luisteren moet de tuchtcommissie hem lekker 10 weken lang wedstrijden uit de Keuken Kampioen Divisie geven of nog erger de tweede of derde divisie. Dat zal die arrogante kuipers wel leren.
    Vind ik leuk
    NACnz +137
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:10
    Hou maar op met voetbal, want van zo'n mafioso organisatie win je niet.

    Maak Het voetbal maar kapot KUT knvb
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:47
    Types als Huntelaar en Veltman zouden standaard een kaart moeten krijgen, altijd irritant, daar heb ik geen VAR voor nodig:)
    Vind ik leuk
    plein19 +2466
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:02
    Misschien had Kuipers net iets beter zicht dan de camera's. En het was misschien een optelsom. Maar dit soort situaties moeten worden voorkomen nu de VAR er is. Het publiek weet niet van de optelsom. Of er moet uitleg komen naar het publiek. Of scheidsrechters moeten rekeninghouden met situaties als een optelsom
    Vind ik leuk
    berwi +471
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:33
    wees blij met wat er in nederland als scheids loopt
    vergeleken hier in spanje dat zijn gewoon de slechtste
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:52
    Dit was geen fout maar een schande. Heel Nl ziet dat het niks was iedereen in het stadion ook maar nee deze meneer liep al met een raar gezicht na de zijkant. Deze man moet 2 maanden geschorst worden kijken of hij dan nog steeds zijn ego belangrijker vind dan de rest van Nederland
    Vind ik leuk
    deltiaan +1289
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:40
    heel veel kritiek is terecht ze bepalen alles op hun manier ze blijven de boel flikken
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:43
    Leuk toch al die reacties... 1348294823 meningen en niet eentje het zelfde... dus die van Kuipers was noch niet zo slecht..
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:58
    🤣
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:40
    Het blijft altijd open voor interpretatie, met en zonder de VAR. Het blijft mensenwerk en de een denkt nou eenmaal anders over een actie dan een ander dus je zal nooit een eenduidig scheidsrechterskorps hebben. Hoeft ook niet maar ik vind wel dat sommige overduidelijke overtredingen zoals schoppen en slidings van achter gewoon altijd rood dienen te zijn. Eveneens ellebogen. De VAR zou van mij ook de schwalbes met terugwerkende kracht mogen bekijken en alsnog bestraffen. Dat is echt een misselijkmakende actie die gewoon geband moet worden van de velden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk