'Het zal best van PSV, Ajax en Feyenoord komen, hoor. Het slaat nergens op'

    'Het zal best van PSV, Ajax en Feyenoord komen, hoor. Het slaat nergens op'

    woensdag 10 oktober 2018 om 09:50

    Het uitgelekte plan voor een 'Eredivisie 2.0' van PSV, Ajax en Feyenoord is 'veel te voorbarig'. Adriaan Visser, voorzitter van PEC Zwolle, zegt dat in gesprek met dagblad de Stentor. 

    Afschaffen van kunstgras op het hoogste niveau én een inkrimping van de Eredivisie naar zestien clubs zijn de speerpunten van het revolutionaire plan. "Het zal best van de grote drie komen hoor, maar ik snap niet waarom dit nu naar buiten komt. Het slaat nergens op, het is veel te voorbarig", stelt Visser.

    "We komen als Eredivisie CV in november samen om te praten over een nieuwe opzet. Dat is niet voor het eerst, de voorgaande drie of vier keren kwamen we niet tot besluitvorming. Of het nu wel gaat lukken? Dat staat in de sterren geschreven. Ik geef geen garantie."

    Lees ook: Ajax, PSV, Feyenoord doen 'revolutionair' voorstel voor 'Eredivisie 2.0'

    Poll

    Moet kunstgras afgeschaft worden in de Eredivisie?

    (6856 stemmen)

    Plaats een reactie

    R94 +2033
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:53
    Zolang dat kunstgras maar afschaft wordt. Dat hervormen van de competitie hoeft van mij niet, daarvan gaan we echt niet ineens wel presteren in de CL en EL
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    Snapje? +6644
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:08
    Vermoedelijk komt het van de grote 1, Ajax. Onze spelers raken geblesseerd op dat ku(ns)t gras. En als vaandeldrager van het Nederlandse voetbal is dat een zeer slechte zaak.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:18
    Je bent echt een grote grapjas, maar je had neem ik aan zelf ook wel door dat je aan het zeveren was.
    Vind ik leuk
    Purist01 +635
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:08
    De 'grote 1' heeft al vier jaar geen ruk gewonnen. Dus wellicht komt het idd daar vandaan en denken ze op echt gras weer een keer een prijs te pakken.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +616
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:41
    Net als "The Special One" wint ook al een tijdje niks en als ik het zo bekijk, gaat dat voorlopig niet gebeuren ook!
    Vind ik leuk
    Entombed +1126
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:03
    De special one van de "My dad wrote a Porno" podcast wel hoor.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +616
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:05
    Mijn excuses die kende ik niet 😊
    Vind ik leuk
    Entombed +1126
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:47
    Moet je luisteren. Is de moeite waard.. Ze zijn bij Boek 3 ofzo. Elke maandag Porno-day.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +616
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:27
    Bedankt voor de tip!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:43
    Beetje jammer dat je zelf niet iets kan verzinnen. Ajax is en blijft voorlopig de nummer 1 met 3 sterren.

    Ze hebben in ieder geval meer prijzen gepakt in de geschiedenis dan de club die jij in EL support, live with it :).
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:21
    😂😂😂😂

    Ajax staat al 5 jaar op nummer 2.

    PSV is momenteel zowel regerend landskampioen als koploper van de Eredivisie.

    Dat is iets wat ik je met 100% zekerheid kan zeggen😉

    Wat jij bedoelt is dat Ajax record titelhouder is van Nederland.

    Die titel dragen ze al nog voordat jij en ik geboren zijn, die pakken we ook niet zo makkelijk van jullie af.

    De nummer 1 ben je niet. Al jaren niet! 😉
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:31
    Kan allemaal wezen, europees stelt Psv altijd teleur, en voor de neutrale toeschouwer was er in de afgelopen jaren toch echt geen noodzaak om naar Psv te gaan kijken, voetbal was niet om aan te zien.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:40
    Het is niet de "neutrale" toeschouwer die bepaald wie de nummer 1 is maar de Eredivisieranglijst. Dat jij het daar niet mee eens bent, moet je zelf weten. 😂

    Daarbij zijn zowel Ajax als PSV afhankelijk van de loting, vandaar dat we met z'n allen ook in spanning deze hebben afgewacht, maar dat is men in Amsterdam al snel vergeten toen AEK, Benfica en Bayern uit de koker kwam😉

    De laatste Nederlandse club die overwinterde is nog altijd ons PSV en we waren wel heel dichtbij tegen Atletico.

    Maar nee, laten we vooral de overwinning op AEK benadrukken en vooral niet wijzen maar de ED of de onderlinge duel in Eindhoven.

    Want dat komt de lulletjes rozenwater ons ons natuurlijk niet zo goed uit👏


    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:04
    Er klinkt hier vooral jaloezie!

    Maar ik kan het begrijpen dat je het dan alleen van de eredivisie moet hebben. PSV presteert op dit moment niet in Europa. Als je ziet hoe Zoet twee keer de fout in gaat tegen Inter, dan let op dan word het keihard afgestraft in een Europese wedstrijd..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:38]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:10
    Wederom, knappe prestatie! Ik heb ook genoten can Ajax tegen Bayern en jammer dat uitgerekend wij in de poule des doods zitten anders hadden wij net als een aantal kaartjes geleden ook wat puntjes kunnen binnenslepen, Europees.

    Maar de nummer 1 van Nederland ben je niet. Al jaren niet!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:20
    Eerlijk gezegd, ik had het PSV ook de Europees punten gegund!

    Je kan geluk of pech hebben met de loting.

    Het is voor Nederland beter als er meerdere clubs punten binnen halen in Europa. Maar ook dit jaar zijn de Nederlandse clubs er al snel uitgevlogen en blijft alleen Ajax en PSV in de groepsfase over.

    Wel jammer, maar de realiteit hoe het in Nederland het niveau er op dit moment aan toe gaat.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:26
    En dat is precies wat ik zeg.

    We zijn zo goed dat alles valt en staat met de loting.

    Een paar jaar terug hadden wij de 1/8 finale bereikt door een poule met Manchester United, Wolfsburg en Moskou te overleven. Man U was toen niet in vorm en zowel Wolfsburg als Moskou waren goed te doen.

    Toen was Ajax nergens!

    Dat had vrij weinig met onderlinge verhoudingen te makem tussen PSV en Ajax maar 90% met de loting😉

    Daar waar Ajax het nu doet tegen AEK, Benfica en Bayern moeten wij het doen tegen Barca, Inter en Spurs...

    Snap je 'm?

    Natuurlijk is het knap wat Ajax laat zien maar de vergelijking met PSV is matuurlijk belachelijk als je kijkt naar de tegenstanders.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:54
    Ajax had vorig seizoen een heel slecht seizoen maar ze hebben het beste er maar van gemaakt.

    Ajax presteert wel degelijk Europees gezien beter als PSV. Vergeet niet dat Ajax tot aan de finale is gekomen.

    En als Ajax er een keer niet is, dan moet een ander club er voor zorgen dat Nederland de punten binnen haalt. Dat is dan weer niet gebeurd.

    Ajax heeft anders wel tegen Barcelona gewonnen toen Barcelona in top vorm was.

    Nu zit Barcelona in een dip, krijgen ze in een wedstrijd tegen PSV een rode kaart. Vervolgens maken ze alsnog een extra goal en winnen ze het met 4 - 0 van PSV.

    Europees zie je hoe sterk een club is, de fouten die PSV in de eredivisie maakt worden niet afgestraft. Dit gebeurd wel in een Europese wedstrijd.

    Het is in mijn ogen juist wel te vergelijken hoe goed de Nederlandse clubs zijn. Ongeacht in welke poule Ajax of PSV zit.

    Wat PSV wel weer goed doet, is gemotiveerd blijven wanneer ze weer een wedstrijd in de eredivisie hebben.

    Vergeet ook niet, er komt vermoeidheid en blessures om de hoek kijken. Dat is zeker een connectie als je een paar dagen later een wedstrijd krijgt in de eredivisie waardoor je punten kan verspelen.

    Hoe verder je komt in Europa, hoe moeilijker het word om ook gemotiveerd te blijven en de punten te pakken in de eredivisie. Elke ander club in Nederland heeft daar op dit moment geen last van, alleen Ajax en PSV
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:58
    @Finaltouch, als jullie zo veel beter zijn dan de rest, waarom win je dan geen prijzen en sta je 5 punten achter de koploper? Of krijgen we nu weer geschiedenisles???
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:49
    Leuk de EL finale veel belangrijke punten gehaald. Maar jaar daarna (net zoals PSV) .DRAMATISCHE Europese resultaten. Ajax stelt laatste jaren ook niets voor in behalve 1x de EL finale.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:52
    Haha, grote praatjes! Hebben jullie nu nog niets geleerd. Volgensmij zijn jullie vorige week zondag nog met 3-0 afgeslacht door PSV. En doe maar niet alsof Ajax alles is in Europa. Want 1x de EL finale is goed goed gedaan. Maar niet doen alsof Ajax alles moet doen. Anders had je de afgelopen jaren wel prijzen gepakt
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:08
    Ga die misselijk opmerking van snapje nog goed praten ook.

    Onana wordt 2x in de eredivisie gespaard.had 2x zwaar rood geweest. Zoet maakt idd een blunder ja.
    Vind ik leuk
    xaja32 +187
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:03
    Dan kijken we idd even naar de eredivisie ranglijst

    1 ajax aantal wedstrijden 2100 punten 4553

    2 psv aantal wedstrijden 2100 punten 4288

    3 feyenoord wedstrijden 2100 punten 4065

    dus nog steeds verre weg de beste (:
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:34
    Pffff... schei toch uit!

    😂😂😂😂😂

    Dat is wel echt de beste grap ooit gemaakt, hier op VP!
    Vind ik leuk
    Snapje? +6644
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:15
    Wel jammer, je roept altijd om feiten, word je om je oren geslagen met feiten dan heb je geen goed antwoord en zeg je maar schei toch uit, beetje jammer.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:24
    Die ranglijst van hem zie ik voor het eerst en is mij verder geheel onbekend.

    De enige echte EDranglijst is te vinden op tekstpagina 819.

    Dat is de ranglijst die zowel in binnen als buitenland wordt gehanteerd.

    Al dat andere kan je slechte je reet mee afvegen.

    Vandaar ook mijn opmerking, schei toch uit!

    Snapje?

    😂😂
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 18:35]
    Vind ik leuk
    Snapje? +6644
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:35
    Kijk maar zover als het jouw uitkomt. Dit jaar sta je tot nu boven aan, al die andere jaren staat psv in de schaduw van ajax! En helaas voor jou gaat ook dit seizoen daar geen verandering in aanbrengen. Om in jouw termen te blijven, Amsterdam veegt zijn reet af met dat gewouwel uit Eindhoven.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:37
    😂😂😂

    Al die jaren?

    Aldus, de kleine crocodile!

    PS: Je weet waar je de enige actuele Eredivisieranglijst kunt vinden, pik😉

    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    Snapje? +6644
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:54
    Hoe oud ben je? Zo lang al! 😁😁😁😁😁
    Vind ik leuk
    repeP +1246
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:10
    Overwinteren is niet zo relevant. Een cup winnen wel. De eerste en vooralsnog de laatste die dat deed was geen PSV of Ajax maar Feyenoord.😜
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:12
    😂

    Zeer zeker!
    💪💪

    Dat was noog met Van Hooijdonk. Ik meen dat jullie PSV hadden uitgeschakeld in de halve finales toen???
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:12]
    Vind ik leuk
    repeP +1246
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:12
    Yep!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:10
    Ik was er elke pot bij in de Kuip. (Op de finale na)

    Feyenoord speelde best goed toen!
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:19
    Dat waren nog eens tijden... 👌
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:36
    Wanneer gaat PSV eens structureel spelers opleiden waar we voor het Nederlands Elftal wat aan hebben ?

    Als je kijkt wie er de laatste 20 jaar in het NL elftal gescoord hebben, kom je hooguit aan 2 door PSV zelf opgeleide spelers tegenover een stuk of 20 ajacieden.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:30
    Vandaar dat we EK,s en WK,s mislopen ben je BLIND of zo ook zn sterke zet 🤣🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:06
    Volgens mij hebben we in die periode 2x halve finale en 1x finale gehaald.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:58
    Dat blijf je ook maar zeggen dat je Eredivisie zo belangrijk vind. Momenteel is PSV koploper, dat kan aan het einde van seizoen anders zijn. De tegenstanders zijn zwak in de Eredivisie. En PSV heeft in het begin veel geluk gehad door in de blessure tijd te scoren net als vorig seizoen.

    Europees laat PSV zich kennen. 0 punten op dit moment!

    Ajax haalt bij een Europees wedstrijd de meeste kijkcijfers op tv, zelfs jij kijkt tegen Ajax op en volgt Ajax al minimaal 5 jaar op de voet. Dat is ook een 100% zekerheid.


    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:06]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:08
    Nogmaals, de stelling waar ik op reeageer zijn niet de kijkcijfers, noch de rode kaarten of de corners maar wie de nummer 1 is van Nederland.

    Hier is een vaste criteria voor namelijk de Eredivisie.

    PSV is de regerend lamdskampioen en ook nu de nummer 1 van Nederland.

    Jij kunt poepen en zingen wat je wilt maar daarmee verander je niets aan de ranglijst.

    Europees zijn we beiden afhankelijk van de loting, daar weten jullie Ajacieden alles van 😉

    Dat neemt.niet weg dat jullie lekker bezig zijn in de CL nu maar de nummer 1 van Nederland moet je wel voldoen aan de criteria die ik hierboven heb vermeld.

    En stop met janken man, het siert je niet 😑
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:32
    Het onderwerp gaat over kunstgras en Purist01 koppelt dat aan prijzen, met een zin die saai begint te worden.

    De ranglijst staat niet vast en is variabel. Op dit
    moment doet PSV het goed. Dit zegt niks over het einde van het seizoen.

    Nogmaals al wordt PSV nog een keer kampioen, maar dan heeft Ajax nog steeds 3 sterren en PSV 2 sterren. Dat maakt Ajax de nummer 1 met 3 sterren, iets waar PSV nog een heleboel kampioenschappen voor moet halen.

    Ik zou zeggen, stoppen met stressen over de eredivisie want daar word je straks nog depressief van.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:41
    Nee, in dat geval is PSV de nummer 1 van Nederland.

    De record titelhouder, is heel wat anders. Dat is wat jij bedoelt.

    De nummer 1 van Nederland wordt bepaald door de Eredivisieranglijst.

    Wij zijn nu de regerend landskampioen en de huidige koploper.

    Jullie zijn inderdaad de record titelhouder van Nederland.

    Omdat daar een andere criteria voor geldt namelijk wie de meeste titels heeft gepakt in de geschiefenis van het Nederlandse voetbal.

    Die titel dragen jullie nog voordat jij en ik zijj geboren.

    Die pakken we niet zomaar af maar de nummer 1, is Ajax al jaren niet!

    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:13
    Ajax is nummer 1 met 3 sterren, dat is waar ik op antwoorden met de grote nummer 1.

    Dan kan je PSV op dit moment de hemel in prijzen dat ze het goed doen. En pronken met je regerende landskampioen en dat is goed je recht. Neemt niet af dat Ajax de grootste is in Nederland en blijft, ook al word PSV nog een keer kampioen!

    Op dit moment staat PSV op 1, en het is makkelijk proberen te scoren om te zeggen dat Ajax niet op nummer 1 staat op dit moment.

    Ajax is al 33 x kampioen geworden, daar is ook geen tegen argument op te geven. En zo kan ik wel even doorgaan. Zo kinderachtig..

    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:14]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:17
    Ajax is de record titelhouder met 33 landstitels, PSV is de regerend landskampioen en de huidige nummer 1 van Nederland.

    Ik kan het voor je blijven herhalen maar dat heeft geen zin omdat jouw iq je in de steek laat.

    Ik wens je veel sterkte toe!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:30
    Als je het bericht had gelezen, dan had je dat niet hoeven te herhalen.

    En over IQ gesproken, het lukraak kinderlijk te reageren van jou op m'n eerste reactie zegt al genoeg.

    Mij hoef je niet veel sterkte te wensen, Ajax doet het prima. Hopelijk voor jou blijft PSV goed presteren in de ED, succes met je realiteit besef over de ED. Lager hoef ik me hopelijk niet voor je op te stellen.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:31
    Scroll helemaal naat boven en zie de likes die we beiden hebben gekregen voor onze posts.

    En dat op een site waar meer Ajacieden zitten dan PSV'ets en Feyenoorders bijelkaar.

    Je kunt dus stellen dat niet alleen je IQ jou in de steek laat maar ook je mede supporters....

    😉
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:34
    Aha, het gaat jou om de likes.. over IQ gesproken.

    Hoe kinderlijk, daarom reageer je zo vaak. Als ik constant van verschillende ip gebruik maak dan kan ik zelfs meer krijgen binnen een week dan wat jij nu in totaal hebt.

    Die likes zeggen me niks, wat me wel wat zeg is dat Ajax de meerdere is van PSV.

    Financieel meeste vermogen grootste begroting, sportief de betere spelers en de beste jeugd opleiding van Nederland!

    En daar zal je mee moeten leven of PSV momenteel nog op 1 staat en regerend kampioen is maakt daar geen verschil van. Dat is een bitter pil om te slikken maar slikken zul je.

    Fijne dag verder!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:35]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:38
    En dus zijn we eindelijk tot de conclusie gekomen die ik al vanaf mijn eerste bericht aan jou probeer aan te kaarten.

    PSV is de regerend landskampioen en de nummer 1 van Nederland.

    Je zegt het zelf!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:47
    Het grappigste is, het is totaal niet relevant aan in dit onderwerp "kunstgras".

    Jouw conclusie, niet de mijne..

    Ajax is de beste en de grootste van Nederland en dat zal voorlopig zo blijven, hoe leuk je ook je antwoord wilt maken voor een ander of voor jezelf.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:50]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:04
    Daar ga je weer de fout!

    De grootste, ja. Maar niet de beste, dat is PSV.

    En ik zal je elke keer weer opnieuw corrigeren wanneer de tussen de regels door ONZIN uitkraamt 😂

    1. PSV 8 8 0 0 24 30-3
    2. AJAX 8 6 1 1 19 21-4

    Onderlinge duels:

    PSV -Ajax 3-0
    Ajax - PSV ?

    🤦‍♂️ man man man
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:13
    De grootste is ook Feyenoord!!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:27
    In je dromen.

    Oh ik kan ook wel even opsommen..

    Europacup1/CL
    6 finales, 4x winst.

    Europacup2/Uefacup/
    EuropaL.

    4 finales, 2x winst

    10 Europese finales 6x winst

    En vergeet niet waardoor Ajax de beste is van Nederland, de 33 kampioenschappen.

    Als je mijn berichten goed had gelezen wat je vind als onzin uitkramen, dan zie je feitelijk dat Ajax nog steeds de beste blijft van Nederland met 3 sterren. Ajax heeft zijn mindere jaren gehad maar dat wil niet zeggen dat je gelijk slechter bent. Ajax strijd elke keer om nummer 1 in de Eredivisie, dat kan je niet van PSV zeggen.

    De groeten verder.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 18:28]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:30
    Als je 2e staat met 5 punten achterstand en de regerend landskampioen heeft je een 3-0 pak slaag gegeven kan je hooguit zeggen dat je de record titelhouder bent maar nooit de beste of de nummer 1.

    Dat is ons aller PSV, de mooiste, de warmste en natuurlijk de enige nummer 1 van Nederland.

    De beste staat bovenaan 😉
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 18:31]
    Vind ik leuk
    Freddyst +228
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:10
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    PSV staat al jaren achter qua prijzen in kast.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:16
    Dat klopt! Nog voordat jij en ik geboren waren is die gat al gemaakt 😉

    Ik voel mij dan ook niet te groot om dat toe te geven, want het staat zwart op wit.

    33 landstitels, de meeste van allemaal.

    Als jullie dan ook eens een klein beetje mannelijkheid en ballen tonen, of eigenlijk gewoon naar de ranglijst kijken en deze accepteren voor wat het is...

    Dan zet je al grote stappen voor jullie doen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    Freddyst +228
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:01
    Waar het mij om gaat zijn de reacties over de laatste 4 jaar, ook deze liggen het verleden dus waar is het verschil. Verder ben ik het eens met je dat PSV momenteel de eerste plaats bezet en het terecht is. Maar gelukkig is het seizoen nog lang, en worden de prijzen na de laatste wedstrijd uitgedeeld.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:07
    Ik refereer vooral naar de laatste titel die ons tot landskampioen heeft gebombardeerd, vandaar dat we ons de regerend landskampioen mogen noemen.

    Die titel wordt ons maar al te graag ontnomen door menig Ajacieden hier op VP...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:12]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:35
    Dat is ook de reden waar ik me aan stoor en ik dan ook al te graag de geschiedenis van Ajax opnoem.

    PSV doet het goed op dit moment, maar met wat je zegt. De prijzen worden pas aan het einde van het seizoen tot de laatste wedstrijd uitgedeeld.

    Vele zullen waarschijnlijk niet helemaal begrijpen en zullen constant hetzelfde roepen waarbij het gewoon saai begint te worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:12
    Gast Hoe oud ben je wel niet ...?
    Pubertje van 13 of zo....
    Man man wat een gezever van je altijd en altijd begin je met al 4 jaar niks. Maar dan vervolgens er niet tegen kunnen als je een weerwoord krijgt in de zin van meeste titels.
    Hoe dom kan je zijn om je laatste 4 titels wel te tellen maar de 33 titels van Ajax weg te doen als niks?
    En je durft het nog over IQ te hebben. Doe dat stomme Philips brilletje van je af en begin normaal te doen. Word een beetje zielig verhaal met jou zo op deze manier.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:16
    Scroll helemaal naar boven waar ons discusie begon en waar ik op reageer, dan zal je misschien zelf ook bij zinnen komen.

    Succes 👍
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:16]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:30
    Dit is de eerste en laatste keer dat ik op je reageer.
    Je spoort niet gast. Je lijkt net een bitch met je dwangmatige drang om alles wat Ajax is omlaag te praten. En met bitches praat ik niet of ik neuk ze of ik geef ze een bitchslap.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:32
    Toe maar!

    Jij bent wel een hele meneer...

    😂
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:16
    Lekker zo'n reactie voor iemand die net doet of die Nouri hoog heeft staan! Ga je schamen man knurft!! Of pas je naam aan!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:21
    Ga jullie beiden schamen kneusje, mij zie je niet hier als een bitch reageren op alles en iedereen wat Ajax een warm hart toedraagt. Wat me collega supporter al zei:" Wij houden van onze club Ajax en supporter die, daarentegen haten jullie Ajax en dat irriteert me. Dan kan je jezelf geen supporter noemen, maar eerder een hater.

    Nou jullie weer kneusjes
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:23
    Hahaha jankende kneus ben je!! Maar ik ga niet met iemand in discussie die zich als een nep marrokaan gaat gedragen.

    Fijne avond kneus!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:26
    Dat doe je dus wel sukkeltje.

    En nou onder de dekens want het is allang bedtijd geweest voor je kneusje
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:18
    En volslagen kansloos kn de groepsfase can de CL terwijl Ajax in zijn groep bovenaan staat.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:21
    In Europees verband trapt PSV geen deuk in een pakkie boter terwijl Ajax er dit seizoen gaat overwinteren
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:24
    Barcelona marktwaarde 1.15 miljard

    Tottenham Hotspur marktwaarde ruim 800mil

    Inter marktwaarde 530mil
    --------------

    Bayern marktwaarde 527mil

    Benfica marktwaarde ruim 240mil

    AEK marktwaarde om en nabij de 30mil

    Tottenham alleen al is duurder dan jullie hele poule, dan hebben we Barcelona nog niet eens gehad.

    Verder wil ik je vooral ficiteren met de goede resultaten👍
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:25]
    Vind ik leuk
    Purist01 +635
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:45
    Geschiedenis idd. Lang vervlogen historie waar je vandaag de dag niets meer voor koopt.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:10
    De lang vervlogen historie levert Ajax wel de 3 sterren op, waar PSV een natte droom van krijgt.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:32
    Een natte droom, hahah

    Hoeveel daarvan heb jij er gevierd? Van die 33?

    Daar koop je dus niets voor!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:52
    Idd. Met veruit het grootste budget, duurste spelers, grootste salarissen al 4 jaar geen prijs. Zijn ze zo gedesillusioneerd dat ze het op een andere boeg willen gooien om toch de schaal binnen te kunnen halen. Gaan die jankerds het op het kunstgras gooien. Grote 1 my arse. Grote 1 jankerds zal hij bedoelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:44
    Volgens mij hebben we veruit de meeste prijzen gewonnen. 4 jaar niet, daarvoor 4 jaar wel.

    Who cares. Zolang we geen gemeente of philips nodig hebben om overeind te blijven, veruit de meeste talenten opleiden,veruit de meest aansprekende club zijn over de landsgrenzen en jullie nog steeds onze spelers kopen ipv wij die van jullie, raken wij niet in paniek.


    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:39
    En dat gat van 2004 naar 2011??????? 7 jaar helemaal niks Psv is ook veel later begonnen 1913 jullie 1900???
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:58
    En de grote 1 haalt de meeste punten voor de coefficientenlijst van heel Nederland 😂😂😂
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:23
    Dat bepaald de nummer 1 van Nederland niet. Daar hebben we namelijk een Eredivisieranglijst voor.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    Och jeh +2003
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:30
    Helemaal gelijk Snapje snap je
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:47
    Jankerd. We spelen net zoveel op kunstgras als Ajax. Ga maar lekker huilie huilie calimerootje.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:48
    Grote Calimero’s zal je bedoelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:55
    Geen vaandeldrager . Het enige nederlandselftal met een prijs had een andere vaandeldrager.
    En op de komende interlands klopt t ook al niet meer
    Vind ik leuk
    HanV +4240
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:51
    Echte blessures dit seizoen: Thomas bij PSV, Thelander bij Vitesse, Vlijter (Fortuna Sittard) bij Standaard Luik, Musonda (Vitesse) bij Gent, Propper (Heracles) bij Heerenveen, Boadu bij AZ, Matavs bij Feyenoord. Ontbreekt er nog een blessure?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:05
    Die stropdassen maker met een 1 erop is al jaren failliet. Misschien de grote 2e er van van maken. Snapje, of snapje niet?
    Vind ik leuk
    Snapje? +6644
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:18
    Ik laat t je weten wanneer PSV de nummer 1 van Nederland is....ken ff duren!!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:22
    Heb je die stropdassen al weer laten bestellen? Heb anders wel een idee voor een t shirt: Wij zijn nummer 2 en vieren en dat vieren we op P2!
    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:37
    Kunstgras afschaffen zal niet het hete hangijzer zijn.
    Het terugbrengen van het aantal clubs van 18 naar 16 wel!

    Dat slaat helemaal nergens op. Meer weerstand?? Onzin!

    Anders brengen ze het toch terug naar 12 clubs zoals in Schotland. Spelen ze 4x per jaar tegen elkaar. Nou, dat is leuk zeg. Wat een attractieve competitie heb je dan.

    Gewoon 18 clubs en een eerlijkere verdeling van TV geld. Verdeling europees geld vind ik overigens ook onzin.

    Maar het TV-pakket dat je gezamenlijk, als eredivisieclubs, verkoopt hoor je gewoon evenrediger te verdelen.

    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:47
    Want ?

    Feit is gewoon dat de grote meerderheid de tv afstemt op PSV / Ajax en Feyenoord, dus die brengen indirect het meeste geld in het laatje m.b.t. het tv geld . Dan zouden ze dat ook nog eens moeten gaan delen met de rest.

    Als het plan met betrekking tot kunstgras, en investeren van Europese gelden klopt denk ik dat ze de kleinere clubs al meer dan voldoende tegen moet komen.
    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:26
    EvenredigER verdelen.

    Wel obv prestatie een hoger bedrag voor de nr 1 dan voor de nr 18. Maar de verhouding is nu zoek.

    Wat denk je dat een competitie met alleen de top-3 aan tv-geld oplevert?
    Helemaal niets, want dat is zo onaantrekkelijk als de pest.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:46
    Dat is een betere onderbouwing, begreep uit je eerste reactie dat je voor een gelijke verdeling was. dus verkeerd geïnterpreteerd.

    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:59
    Nee zeker niet. Er moet altijd iets van een prestatiebeloning in verwerkt zitten.

    Alleen de verhouding 1:8 is iets te gortig vind ik.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:51
    Precies en over weerstand gesproken je speelt dan 4 wedstrijden minder. en volgens mij heb je juist meer wedstrijden nodig als je weerstand wilt bieden vooral tegen andere Europese clubs.
    Vind ik leuk
    2cents +54843
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:59
    Die 4 wedstrijden minder is juist om ruimte te maken voor een play-off-achting model met meer topwedstrijden...
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:23
    Ja, en dat Belgische model is zeer fout en slechts in het voordeel van de grotere clubs waardoor de kloof nog groter wordt. Die moet juist kleiner, iedere club is gebaat bij een evenwichtiger competitie
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:12
    meer wedstrijden spelen tegen clubs waar je 5-0 van wint?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13341
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:27
    Psv en Ajax hebben er meer dan 10 jaar vrij weinig van gebakken. Om nu na een paar grote uitslagen meteen weer hoog van de toren te blazen is dan ook wat onterecht.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:24
    Ja precies je doet die kleinere clubs gewoon te kort mee. Heeft niks met hun te maken maar heeft meer te maken dat PSV en Ajax eindelijk in de competitie zijn gegroeid. Want je ziet maar Feyenoord is nog steeds hetzelfde gebleken..
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7644
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:25
    Zeer zeker heb je daar een punt!
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:22
    Heb je die play offs van België gezien de tegenstanders worden juist kleiner dan groter het verschil is nu al duidelijk. Je moet zorgen dat je meer wedstrijden speelt in een hele competitie dan die domme play-offs. Daarentegen het is geld dat een rol speelt niet de hoeveel wedstrijden die je speelt...
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:46
    Alleen het geld? Dus je geeft toe dat clubs met een kleine begroting van €6 mio eigenlijk niks toevoegen? Maar goed, je kan gewoon 34 wedstrijden spelen, zonder play offs, met 9 clubs in de ED. 4 keer de klassieker in 1 seizoen, 4 keer een confrontatie tussen Ajax en PSV, (enz) daar wordt de ED sterker van. Niet van FC Emmen tegen De Graafschap. Uiteraard drijf ik het op de spits maar als we niks doen dan heb je zoals nu PSV en Ajax, dan een hele tijd niks en dan komt AZ of Vitesse maar echt meedoen is er niet meer bij.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:00
    Je wilt de eredivisie beter door alleen die wedstrijden te laten spelen???? Nee inderdaad wordt er ook echt beter op. En snap wat je bedoeld maar daardoor wordt het niet beter.
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:35
    blijkbaar snap je er werkelijk niets van.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:59
    Blijkbaar snap jij me niet denk je echt dat het leuker wordt. Kijk naar België zelfde kut competitie wat nergens op slaat die hebben ook geen vooruitgang geboekt. Dus waarom denk je wel hier????
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:35
    België heeft wel hele sterke voetballers afgeleverd aan de grote competities. Op club niveau zit België in dezelfde ellende als wij, ook geen weerstand van het rechterrijtje. Ze hebben geprobeerd dit op te lossen met hun play off systeem, het werkt niet. Het moet daarom in mijn ogen veel rigoreuzer worden aangepakt. Als je de ranglijsten van de laatste 30 - 40 seizoenen erbij pakt zijn dan verschillen ze alleen op detailniveau. Zo heeft elke club zijn eigen 'zone' op de ranglijsten. Deze pikorde is al vele decennia gelijk dan mag je concluderen dat er clubs zijn die er toe doen (linkerrijtje) en clubs die er niet toe doen(rechterrijtje). Als dat dan toch niet verandert, waarom laten we dat rechterrijtje dan niet weg en spelen een dubbele competitie?
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:49
    Met spelers klopt dat wel maar heeft niks met het competitie te maken. Want de meeste die voor het Belgisch elftal speelt die spelen ook PL en andere grote competities....

    en wat heeft het rechterrijtje van Duitsland en premier league dan zin??? Slaat nergens op het gaat alleen om dat zulke clubs meer geld nodig hebben. Ze hebben betere sponsoren nodig en helaas vind je die veelal in het buitenland..
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:05
    In NL gaan we nooit van die mega sponsoren vinden omdat de ED niet interessant genoeg is. Dat komt, (daar gaan we weer), omdat er buiten de 'heavy locals' geen mens is geïnteresseerd in de wedstrijdjes van clubs als FC Emmen. De ED genereert mede daarom onvoldoende Exposure en dus moeten we het doen met sponsoren die alleen bereik hebben in NL. (weinig €'s dus)
    Als ik de begroting van Ajax als referentie mag nemen:
    De begroting van b.v. Bayern München is meer dan 7 keer zo groot.
    Het spelersbudget van Lyon 5 keer zo groot.
    De omzet van alle clubs in de ED (445 mio) bij elkaar opgeteld is vergelijkbaar met de omzet van alleen Chelsea. Aansluiting vinden met de Europese top is gewoon onmogelijk, of er moet een keer een heel goede lichting tussen zitten die een paar ronden kan meedoen.
    Om structureel in de EL mee te kunnen doen zal je de opzet van ED moeten aanpassen anders vind je daar ook de aansluiting niet meer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    HanV +4240
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:11
    Ajax was vorig seizoen kampioen geworden als het niet had gelijk gespeeld tegen de directe degradant.
    Ajax was in 2016 kampioen geworden als het niet had gelijk gespeeld tegen de nummer 17.
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:10
    Geloof me, het gaat mij helemaal niet om Ajax, het gaat om de kwaliteit van het hele Nederlandse voetbal. Dat PSV en Ajax nu wel erg sterk domineren in de ED is juist wat ik niet zou willen. Het gaat er om dat welke club er ook kampioen wordt dat geworden is ondanks de zware tegenstand niet dankzij het gebrek er aan, zoals nu duidelijk het geval is.
    Ik voel weer een 'Kampioen van de Armoede' aankomen. Die term slaat niet zozeer op de (terechte) Kampioen zelf maar op de wijze waarop het bereikt is en dus weer een daarop volgend seizoen van teleurstellingen in Europa.



    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:12
    @Spartan, je argumenten zijn niet heel sterk. Stel dat de tv gelden eerlijk verdeeld worden dan krijgt iedere club zo'n 4 mio per jaar uit de pot. Dat zou betekenen dat elke club in het rechterrijtje er een klein beetje tot maximaal 2,2 mio op vooruit gaat. Mijn vraag aan jou is Spartan, gaat dit je club heel veel verder helpen? Ik denk het niet namelijk.
    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:24
    2,2 miljoen is 20% van de begroting voor een club uit het rechter rijtje.
    Daarmee kan je een grasveld onderhouden. En je hebt extra spelersbudget.

    Dus ja, een dergelijk bedrag maakt echt het verschil.

    Clubs als Excelsior en VVV bijvoorbeeld, die hebben een begroting van 6-8 miljoen.

    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:52
    Dan hebben ze eindelijk gras om op te spelen, dat is al een hele vooruitgang. Gaan ze nu ook echt structureel weerstand bieden aan Ajax en PSV?
    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:02
    Nee, eerlijkER verdelen. Niet evenredig.

    Maar gaat een competitie met 16 clubs en een play off systeem voor het kampioenschap clubs echt sterker maken?
    Die 4 extra wedstrijden tussen de traditionele top3?

    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:26
    Traditioneel ja maar top 3 als Feyenoord niet mee haakt heb je alleen een play off tussen psv en Ajax is dat wat we willen?!?
    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:33
    Ook dat ja.
    Dus inkrimping is absoluut geen goed idee.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:36
    Het gaat recentelijk om geld en salarisen wat de meeste clubs niet uit kunnen geven. Met een play offs worden de andere echt niet beter op.
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:37
    als het echt niet wil snappen,....
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:25
    Ja denk het dus wel. Voor een kleinere club is dat een groot bedrag waardoor ze kwalitatief betere spelers kunnen aantrekken.
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:50
    en dan verlies je niet meer met 5-0 van Ajax?

    Edit: ik wil alleen de discussie naar boven halen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:54
    ik denk dat ze dat geld al nodig hebben om gras te laten groeien
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:51
    Terugbrengen naar 9. Clubs als emmen, fortuna, graafschap enz. Moeten geen eredivisie spelen. Clubs moeten minimaal 20000 bezoekers trekken, kunnen ze ook gewoon gras betalen. Hebben ze in zwitserland ook gedaan en zie het succes.

    Of eventueel samen met de grote belgische clubs.


    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:24
    Uhhh ok.
    😂
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:47
    Leg nou eens op basis van argumenten uit waarom dit een slecht idee is, ik roep het ook al tijden.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:40
    Pec zwolle heeft sowieso al voornemens om het kunstgras in 2021 te laten vervangen voor een Hybride mat. Ik denk dat Dhr Visser voornamelijk doelt op de hervorming van de competitie. Daarnaast schiet het vroegtijdig naar de pers lekken van dit nieuws misschien in het verkeerde keelgat bij veel clubs.
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:56
    Dat neemt niet weg dat er eindelijk wordt nagedacht over een oplossing voor de neergaande spiraal in de ED.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:08
    Juist wel R94,dan komen er wel spelers die normaal afhaken om dat er op verschillende velden kunstgras ligt.
    Vind ik leuk
    R94 +2033
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:20
    Dan mag je nog een keer mijn reactie lezen. Ik ben juist voor de afschaffing van kunstgras en zie geen nut in de hervorming van de competitie :)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:27
    Ja zie het te snel gelezen:-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:53
    Voorbarig?
    Hij bedoelt zeker Al jaren te laat?
    Vind ik leuk
    John Garp +1315
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:07
    Tja. vanwege de democratie binnen de VVCS/KNVB kunnen de kleintjes lekker constant dwars zitten, want buiten de velden zijn alle clubs plotseling gelijk in de besluitvoering.

    Tijd dus voor een stevige dictator. Wist je trouwens dat 1 van de langstzittende dictators (tot aan zijn dood) uit Spanje kwam?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:09
    ik ben nog springlevend hoor.......
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:54
    Kom jij uit spanje dan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:58
    nee maar ik woon er wel
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:01
    Oh leuk man, woon je er al lang en bevalt dat beter als hierzo dan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:03
    al meer als tien jaar en ik kom niet meer terug kan ik je zeggen...ja behalve als mijn clubke kampioen word dan kom ik ff een paar dagen ...
    maar niet langer
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:19
    Haha verder niks tegen jouw hoor maar ik hoop toch echt niet dat je hier nog weer komt dan blijf maar lekker daarzo ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:20
    hahaha ja dat snap ik als je een andere club support
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:12
    De roep om een dictator verstomt meestal snel als de Guardia Civil in zijn kielzog aan de slag gaat.
    Vind ik leuk
    John Garp +1315
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:15
    Als dat een keertje nodig is om een Adriaan Visser en de zijnen op andere gedachten te brengen, wil ik wel een keertje wegkijken.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:18
    Het enige vervelende is dat je die kerels dan weer zo moeilijk weg krijgt. Zie het voorbeeld dat jij aanhaalde. Ik heb een keer een documentaire reeks over die man gezien...
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:08
    Nee voorbarig. Hij bedoelt dat de grote clubs dit voorstel zomaar in de media brengen, zonder overleg met de andere clubs. Zo werkt het nou eenmaal niet. Eerst overleggen lijkt me toch beter
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:08
    hoe lang willen ze blijven overleggen?
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:21
    Komt vast wel goed. Pec stopt sowieso met kunstgras per 2021-2022. Dan is het huidige contract afgelopen. Ik vindt echter dat ze het veel breder moeten trekken, de eerste, tweede en derde divisie moeten ze dan ook verplicht stellen om een natuurgras hoofdveld te hebben. Eigenlijk moeten alle clubs een hoofdveld van natuurgras hebben, waardoor de grootste talenten gewend zijn aan gewoon gras. Nu spelen ze tot hun 17e op kunstgras, lijkt me ook niet bevorderlijk voor hun ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:21
    Er moet een keer wat gebeuren. Dan maar zo, anders kan je eeuwig blijven overleggen. De clubs met kunstgras willen het liever niet betalen om te veranderen.
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:00
    Lekken gebeurt altijd met een reden, misschien is het wel naar buiten gekomen na een oriënterend overleg met de kleine clubs door een van die clubs zelf?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:54
    1 punt uit 2 CL wedstrijden.. reden genoeg voor Ajax en PSV om zich oppermachtig te voelen. Schotland... here we come!
    Vind ik leuk
    John Garp +1315
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:03
    '1 punt uit 2 CL wedstrijden'
    Over welke club heb je het? Geen Nederlandse in ieder geval.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:04
    Over m'n zuster.
    Vind ik leuk
    Pinokkio2 +84
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:55
    Afschaffen van het kunstgras lijkt me prioriteit nummer 1. Gezien het feit dat ook PEC Zwolle hier afscheid van gaat nemen (begin dit jaar bekend gemaakt) lijkt me dit prio 1 om te besluiten om niet het lachtertje van Europa te blijven (als enige land die kunstgras toestaat). Zet hem op zou ik zo zeggen, scheelt ook heel wat blessures!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:59
    Young Boys die in de CL actief zijn, spelen ook op kunstgras...

    Ben t verder helemaal met je eens betreft afschaffen kunstgras in het Nederlands betaald voetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:16
    Nee, scheelt geen blessures, alleen een specifiek type blessures. Op natuurgras heb je evenveel, alleen andere. Uit ten treuren onderzocht.
    Neemt niet weg dat het kunstgras weg moet. En wel omdat de overgrote meerderheid van de spelers daarom vraagt. Dát vind ik het belangrijkste argument. Blessures erbij halen hoeft niet.
    Vind ik leuk
    Emnu +2760
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:34
    Ah, dus als de overgrote meerderheid van spelers vraagt om doelen die twee keer zo groot zijn, vind je dat -alleen daarom al- we daarin ook mee moeten gaan?

    De enige reden is dat t op hoog (hoger) niveau niet voorkomt, naar het zich laat aanzien zal dit ook niet gebeuren, althans niet op korte of middellange termijn.
    Het spel is anders en vereist dus aanpassing.
    Verspilling van energie om je die skills eigen te moeten maken omdat lokaal wat clubjes erin volharden.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:41
    Je onderbouwt waarom de overgrote meerderheid van de spelers liever op één soort gras willen spelen. Omdat hun argumenten niet worden geaccepteerd, halen ook zij de blessures erbij.
    En ja, ik denk dat professionele spelers best in staat zijn een onderbouwde opvatting over belangrijke randvoorwaarden van hun sport te geven. En aangezien dit het kapitaal is dat op het veld staat en voor een aanzienlijk deel van de inkomsten zorgt, lijkt het me verstandig om naar hen te luisteren. En ja, ik denk dat zij zelfs meer verstand hebben van voetballen / het veld dat menig voetbalbestuurder die wel over de centen beslist.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:33]
    Vind ik leuk
    Emnu +2760
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:44
    Allemaal mee eens al wil ik wel n tegenargument aanhalen: het ego (en daarmee individuele belang) van spelers.

    n Niet te onderschatten factor zou ik zeggen en vrijwel altijd conservatief.
    Per slot van rekening gaat het tegen de natuur van het ego in om uit je comfort zone te stappen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:36
    Daar heb je een valide punt. Hoewel ik het idee heb dat een beperkt aantal spelers zo'n groot ego tentoonspreidt. Dat zijn dan wel weer die waar we veel van horen en wij niet over uitgepraat raken 😏
    Vind ik leuk
    Emnu +2760
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:40
    Ja, en de rest wil net als hun zijn 🤔
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:41
    Nah, sommigen misschien. Maar ik zie er ook hele rustige en op een prettige manier zelfverzekerde gasten rondlopen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:41]
    Vind ik leuk
    Hast57 +1402
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:25
    Dat spelers er om vragen is bekend maar hoeveel gaan er aan het eind van hun carrière nog even de zakken verder vullen in Amerika, terwijl daar bijna overal op kunstgras gespeeld wordt. Geld vergoed veel.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:37
    Dat zal. En toch vind ik het een belangrijk punt. Bovendien gaat het merendeel van de professionele voetballers niet naar de VS of in de zogenaamde zandbak.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1402
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:26
    Merendeel niet maar ze zitten natuurlijk ook niet op al die afbouwen de spelers te wachten. Er is toch best een aantal daarheen gegaan en niet alleen Nederlanders.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:55
    16 ipv 18 clubs is ook een vrij kansloos voorstel. Ik zou max 12 ploegen toe laten tot de competitie alleen dan gaat het niveau echt omhoog
    Vind ik leuk
    Bdog +5468
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:57
    Door de clubs met kunstgras uit te sluiten van deelname kan het ook wel hard gaan met inkrimpen.
    2 vliegen in 1 klap.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:01
    juist 10-12 clubs is meer dan zat.4x tegen elkaar laten spelen
    Maak maar drie divisies .De jong teams apart tegen elkaar
    maar dat zal er wel nooit van komen
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +234
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:11
    Goed idee
    Vind ik leuk
    Ron jans +134
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:32
    Doe dan 2 clubs, kunnen Ajax en PSV lekker 34 keer tegen elkaar spelen. Dan gaat het niveau van de competitie echt omhoog.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:42
    heerlijk al die serieuze ideeen op de vroege morgen
    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:05
    Ja, want die schotse competitie is ook een doorslaand succes! 😂

    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:15
    De foute dinge daar uit halen en de goede dingen gebruiken.
    Dat er iets moet gebeuren zal ook jij als aanhanger van een kleinere club hopenlijk wel erkennen?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:56
    Het zijn ook alleen maar de kunstgrasclubs die lopen te piepen, maar als je zelf zegt geen geld te hebben om een grasveld en trainingsaccomodatie te houden, dan moet je je afvragen of je betaald voetbal waardig bent. What's next: "we kunnen geen lichtmastinstallatie betalen, dus willen we allen overdag spelen" ??
    Vind ik leuk
    13 +12925
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:01
    Het werd toegestaan, dus kun je ze het niet kwalijk nemen. Het gaat immers niet om clubs die bulken van het geld. Overstappen op gras heeft heel wat voeten in de aarde.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6095
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:05
    Leuke woordspeling ;)
    Vind ik leuk
    Hast57 +1402
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:11
    Hoe wordt het probleem met de KK divisie opgelost. Als er een club met kunstgras promoveerd, is er ergens een potje om even gauw in de zomerstop een grasveld aan te leggen? En andersom nu gaat straks met hulp van de grote drie verschillende clubs over op gras en ze degraderen. Is er dan geld om dat veld te onderhouden in de KK divisie. Ik denk het niet als ze dat nu al niet kunnen. Of krijg de KK divisie clubs ook geld? Probeer is niet zomaar opgelost.
    Vind ik leuk
    13 +12925
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:21
    Inderdaad Hast!
    Dat gras leggen, is trouwens niet het grootste probleem, maar dat clubs ook in het stadion trainen enz.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1402
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:27
    Idd dus ben benieuwd wat de plannen zijn. Zou nog weleens lang kunnen duren.
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:51
    ze bulken niet van het geld, dat klopt, maar ze spelen ook geen enkele rol in de ED. Wat heb je er dan aan?
    Vind ik leuk
    ELD070 +674
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:13
    Je slaat de spijker op z'n kop vind ik. Er moet gewoon aan minimale standaarden worden voldaan. Kunstgras is echt om te janken.
    Iemand enig idee hoeveel een natuurgras veld duurder is dan een kunstgras veld?
    Vind ik leuk
    Degier +354
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:02
    Het gaat er niet alleen om, dat je het gras vervangt. Je hebt ook meer mensen nodig om het veld in goede staat te houden, verwarming onder je veld, goede drainage, vaker sproeien, lichtinstallaties om je gras te laten groeien, goede en betrouwbare grasmaaiers en tenslotte moet je ook nog zorgen voor trainingsfaciliteiten. Je kan niet iedere dag op je stadionveld trainen.
    Het gaat dus om een paar ton per jaar, wil je het goed doen. De 10% Europese inkomsten klinkt dit seizoen leuk, maar als er niemand in de Champions League speelt een seizoen, dan kun je misschien 4 tot 7 ton onder al die kunstgrasclubs verdelen.
    Ik ben bang, dat de KNVB het gewoon verplicht moet stellen voor de Eredivisie (om mee te beginnen).
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2856
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:57
    Je voelt al op je klompen aan dat dit tegen gehouden wordt door de kleinere clubs. Denken niet aan het grotere geheel, wat soms te begrijpen is. Maar daar gaat de vooruitgang.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5523
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:57
    Zij voelen de bui al hangen met dat waardeloze kutveld van ze
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:59
    zeuren over kunstgras pfffffffffff
    op het hoogste niveau afschaffen
    maar op alle andere niveau's wordt het toegejuicht en schieten de kunstgras velden uit de grond
    de jeugd wordt opgeleid op kunstgras en de beste amateurs voetballen daar ook op, want de KNVB heeft dat allemaal toe gejuicht want dat scheelde met afgelastingen etc

    beetje kromme en hypocriete gedachten dus

    Vind ik leuk
    soplul +3301
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:07
    Tuurlijk joh.
    Laten we gewoon de UEFA en de FIFA vragen of Nederlandse teams en het NL elftal alles op plastic mag voetballen :))

    Neem aan dat je laatste zin dus op je hele voorgaande eigen stukje sloeg.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2333
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:59
    clubs die zonder kunstgras niet kunnen overleven vallen maar om hebben al te veel clubs voor zo een klein land
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:59
    Waarom ooit begonnen met kunstgras? Ik kan mij eerlijk gezegt niet voorstellen dat een eredivisieclub geen geld heeft voor een natuurveld en het onderhouden daarvan. Misschien een collectief beginnen krijg je misschien nog korting ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:02
    Ligt aan de ligging en ondergrond. Zitten geologische argumenten aanvast. Daarnaast geld voor accommodatie etc.

    Ik ben t helemaal met je eens om een collectief potje te maken waarbij de velden worden gefinancierd.
    Vind ik leuk
    rexxo +716
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:37
    Die ex voorzitter met dat 🐴gebit die nu bij de KNVB zit zag dat het goedkoop was en daarmee begon de ellende.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    Dee79 +2318
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:02
    Angst is een slechte raadgever mr visser, kunstgras moet weg en die inkrimping lijkt me ook prima.
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:06
    Inkrimping is een slecht idee, en het kunstgras ging al weg per 2021/2022 (in geval van Pec) Waar het om gaat is dat de grote clubs dit voorstel zonder overleg in de media gooien, zo werkt het natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2318
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:47
    En waarom vind jij inkrimping dan een slecht idee?
    Mij lijkt het prima dat de top 5-10 minder onnozolle wedstrijden speelt in iedere uithoek van nl.
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:08
    En jij vindt dat iedere uithoek van ons gigantische land geen recht heeft op betaald voetbal? 16 clubs is gewoon te weinig, en een competitie opzet zoals in België lijkt me niets.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2318
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:54
    Leg mij aub geen woorden in de mond of lees beter.
    Het lijkt jou dus niets...toch bedankt voor je onderbouwende mening.
    Vind ik leuk
    mazu +1810
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:17
    Leg dan maar uit wat je bedoeld met "dat de top 5-10 minder omnozele wedstrijden speelt in iedere uithoek van nl" Ik leg jou geen woorden in de mond kerel, ik geef aan hoe ik je opmerking opvat. Via onderstaande link de reden waarom een nieuwe competitie opzet van mij niet hoeft: https://www.metronieuws.nl/xl/sport/2017/01/simons-belgische-competitie-opzet-slaat-nergens-op
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:02
    Feyenoord leunt te veel op van persy en de rest van het elftal doet daar door te weinig waar door de prestaties achter blijven wat het helbnederlands voetbalbond is het samenloop treken naar voren en elkaar weten te vinden op het veld zij spelen zich zelf zoek en dan raak je het eigen spel kwijt
    Vind ik leuk
    RR12 +472
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:26
    Uhm..ff los van het feit dat ik hier en daar niet weet wat je bedoeld ist ook off topic. Das wel een beetje de bedoeling van dit soort berichtjes. Hou m vast, en doe copy past wanneer van persy voorbij komt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:31
    Han ,probeer het anders later nog een keer als je echt wakker bent.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1701
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:07
    Het wordt wel eens tijd dat er knopen doorgehakt worden. Ik kan me zo voorstellen dat de grote drie zich meer op een europese competitie gaan richten en wie weet op termijn wel uit de nationale competitie stapt als die kleine clubs zo de boel blijven frustreren!!
    Vind ik leuk
    ronnieb +517
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:09
    Die kleine Brabantse dwerg bij Studio Sport heeft gewoon gelijk. Het klopt niet. De KNVB zou gewoon keihard moeten stellen dat vanaf 2020 alle clubs op gewoon gras moeten spelen anders raken ze de licentie kwijt. Heb je geen geld voor gewoon gras dan heb je niets te zoeken in het betaalde voetbal. Het is toch van de gekke dat de gras clubs de kunstgras clubs moeten betalen om van dat verfoeide plastic af te komen?? Ook dat gedoe met Marokaanse voetballers. Je moet als KNVB gewoon geen spelers met dubbele nationaliteit meer selekteren. Wil je voor Nederland spelen? Dan moet je je Nederlandse passpoort houden en je 2e passport opgeven! Zyech is gewoon 100% in Nederland op Nederlandse kosten opgeleid! En zo nog een stuk of tig.
    Vind ik leuk
    rexxo +716
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:01
    Welke dwerg bedoel jij?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:11
    Help help

    Wie weet wat het blauwe mannetje betekent bij speler statistiek?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:32
    die is te lang in de kantine blijven zitten
    Vind ik leuk
    Analyse075 +591
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:12
    Kunstgras is voor circusartiesten die daarop hun kunstje kunnen vertonen. Het echte gras is heilig voor een voetballer. Gras is de hemel en kunstgras is de hel. Clubs die niet willen overgaan op gras meteen uitsluiten van deelname aan de competitie.
    Vind ik leuk
    mirkoff +2046
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:17
    Afschaffen die rommel. Dat het ooit goedgekeurd is begrijp ik niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:38
    Heracles was de eerste en Ten Cate uit Twente de fabrikant van kunstgras.
    1+1= lekker voordelig, geen onderhoud en altijd bespeelbaar.
    KNVB had toen al moeten ingrijpen en het verbieden.
    Vind ik leuk
    RR12 +472
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:23
    Allememaggies Adriaantjuh...jammer joh. Weg met de competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:27
    Nee PEC zal instemmen met deze nieuwe opzet... Die zijn zo goed geworden mede dankzij het kunstgras. Al het geld dat ze daar aan bespaarde ging naar de selectie. De grote drie geven zelfs hun eigen geld aan het fonds en dan nog zijn er bestuurders, o.a. die van Excelsior, die nu al zeggen nee te stemmen. Zo kom je er natuurlijk nooit.
    Vind ik leuk
    13 +12925
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:33
    Volgens mij is het de bedoeling dat alle clubs die Europees spelen 10% van hun Europese inkomsten gaan afstaan, niet alleen de traditionele top 3. En ik dacht gelezen te hebben dat ze iets veranderd hebben waardoor je minder stemmen voor nodig hebt dan eerst. Verder begrijp ik dat het kleinste cluppie vd Eredivisie niet zit te wachten op minder clubs in de Eredivisie. Maakt het nou eenmaal een stuk lastiger om erin te blijven.
    Vind ik leuk
    Deck010 +6884
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:54
    Ja, en als je dan niet eens competitievervalsing mag plegen met die plastic rommel worden je kansen wel heel erg klein.
    Vind ik leuk
    13 +12925
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:56
    Haha. Ondertussen speelde Excelsior vorig seizoen juist hondsberoerd thuis, waren 18e of richting 18e en qua punten uit hoorden ze bij de besten 😂
    Vind ik leuk
    Deck010 +6884
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:58
    Zelfs een blinde eekhoorn vindt wel eens een eikeltje.
    Vind ik leuk
    13 +12925
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:17
    Nou, vond Excelsior laatst tegen Heerenveen beter spelen dan wij tegen Willem II.
    Vind ik leuk
    Deck010 +6884
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:20
    Hahaha, dat dan weer wel natuurlijk. Maar aan de andere kant hoef je ook helemaal niet je best te doen om beter te zijn als Feyenoord tegen Willem II. Deed gewoon pijn aan je ogen. En dan zit je nog opgesloten in dat uitvak ook.
    Als het had gekund had ik naar Rotterdan terug gaan lopen in de rust.
    Vind ik leuk
    13 +12925
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:23
    Zeker voor de rust niet om aan te zien. En dan ook nog de domper vd late gelijkmaker. Nee, dat was geen reclame om uitwedstrijden te bezoeken, arme kameraad.
    Vind ik leuk
    Deck010 +6884
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:27
    Bedankt voor het medeleven......ach ja, jij weet ook als geen ander; Feyenoordsupporter wordt je niet voor je plezier.
    Vind ik leuk
    13 +12925
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:35
    Hoewel ik wel vele mooie herinneringen koester aan het kampioensjaar! En vond het ook mooi om daarvoor de beker te kunnen vieren op de Coolsingel met mijn kids die toen conveniently vrij waren. Met kampioenschap moesten ze precies op die dag op werkweek, maar zijn we wel op zondag naar de fontein gegaan, mooi man.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:09
    Toen het plan onofficieel gepresenteerd werd bij Fox, zei de vertegenwoordiger dat alleen de grote drie geld af zal staan, aangezien zij vaak toch veel meer geld hebben dan de rest. Het enige punt is dan dus dat er niet elk jaar evenveel geld in het fonds komt.
    Vind ik leuk
    Deck010 +6884
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:14
    Straks willen de kunstgrasclubs nog dat Erwin Beltman alle velden komt onderhouden want een groundsman is te duur.
    Vind ik leuk
    13 +12925
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:16
    Oké, in het AD staat het zo: “Minimaal tien procent van de inkomsten die Nederlandse clubs uit de Champions League en Europa League halen, moeten in dat plan voortaan terugvloeien naar alle overige clubs in de eredivisie.”
    Dat het fonds sterk zal fluctueren, is inderdaad lastig.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:28
    Wie heeft er `n goed idee voor de nieuwe competitie opzet?
    Vind ik leuk
    Deck010 +6884
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:52
    Ja.....PSV en Ajax verbannen naar Spanje. Anders is er toch geen reet aan voor de rest.
    Vind ik leuk
    Aspers +469
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:29
    Kunstgras weg prima, maar alsjeblieft niet die verschrikkelijke play-offs!
    Vind ik leuk
    DBCooper +79
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:30
    Die 4% die hier Nee stemmen hebben duidelijk nog nooit 150 kilometer per uur achter een bal aan moeten rennen op een plastic veld met zwarte korrels die je 3 weken erna nog steeds tegen komt.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13341
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:52
    Als jij dat ooit wel gedaan hebt dan adviseer ik je om je voetbalschoenen om te ruilen voor hardloopschoenen. Usain zal dan snel vergeten zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:38
    Het enige wat belachelijk is, is dat een eredivisie club geen echt gras heeft. Zelf in Engeland hebben 2 en 3 divisie clubs gras.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1119
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:39
    Dit wordt wat hoor. Het gat tussen de twee topteams en de rest wordt groter en groter. De europese topploegen dreigen met een eigen competitie. PSV en Ajax willen nog wel stappen maken in Nederland door het creëren van meer weerstand en iederval geen kunstgras, maar als dat niet lukt, zie ik het ook gebeuren dat er een ander soort competitie opgezet gaat worden. Beneliga of zelfs een Atlantic league. PSV, Ajax en Feyenoord kunnen prima zonder de rest straks denk ik. De gesprekken zijn al gaande.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:42
    terug vallen naar 16 is in mijn ogen niet nodig, kunstgras eruit wel!
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:48
    Kan je me uitleggen waarom je dat niet nodig vindt? Ik denk zelfs dat 16 clubs nog veel teveel is.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13341
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:53
    Niemand wordt daar beter van, anders zouden al die dwergcompetities wel vol zitten met internationale topclubs.
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:48
    Het hebben van internationale topclubs is iets dat wij in NL moeten vergeten, die aansluiting gaan we nooit meer maken. Kwestie van geld en het hebben van suikerooms met een dure hobby. Het structureel meedoen in Europa kan m.i. wel maar dan moet er echt wat veranderen en dan moet je zogen voor weerstand in de ED. Alles winnen in de ED is leuk (en verdiend!) maar je leert er niets / weinig van want 3 dagen later komt Inter langs en sta je met lege handen. De clubs die structureel in het rechterrijtje bivakkeren hebben geen bestaansrecht. Ze houden nauwelijks het hoofd boven water en zijn afhankelijk van tv gelden die ze op eigen meritus eigenlijk niet zouden hebben verdiend. Eerlijk, wie kijkt er buiten de mensen die naar het stadion zijn gelokt naar wedstrijden van FC Emmen tegen de Graafschap? Wat voegt dit spektakel toe toe aan de kwaliteit van de ED? Helemaal niks. Dat moeten deze clubs (en andere) nou eens eindelijk gaan beseffen. In dezelfde lijn moet de KNVB eens gaan beseffen dat de ED geen verzamelplaats is voor clubs die met kunstgrepen in leven gehouden moeten worden. Hoe wil je nou serieus genomen worden als voetbalclub als je geen gras kan betalen om op te spelen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13341
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:59
    Volgensmij kunnen eigenlijk alle clubs in de eredivisie gewoon prima hun hoofd boven water houden, zeker in het rechterrijtje.
    Je moet niet vergeten dat zonder de rest van de eredivisieclubs ajax en psv geen tv geld zouden ontvangen, dus de rest heeft er net zo veel recht op. Met eerlijke verdeling van dit geld gaat het niveau omhoog dus dan kan dat weerstand gemiep ook eens ophouden.
    Je moet ook nog eens niet vergeten dat Ajax en Psv beiden ook vaak zat hun handje op hebben moeten houden omdat ze niet levensvatbaar waren.
    En wie kijkt er naar Emmen de Graafschap? Voetballiefhebbers zoals ik. Emmen-fortuna was de leukste wedstrijd van dit weekend. Er worden helaas geen goede metingen naar kijkgedrag gedaan dus hoeveel mensen er naar welke wedstrijden kijken is in Nederland niet te ontdekken.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:57
    Omdat je dan minder wedstrijden gaat spelen en zo'n rare opzet zoals in belgie vind ik helemaal niks. Zie jij die dwergcompetities wel groeien dan?
    Vind ik leuk
    meinema +1314
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:45
    Helemaal tegen kunstgras en helemaal voor 16 teams
    Vind ik leuk
    Toets +165
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:46
    Deze bestuurder snapt heel goed waar zijn belangen liggen en wil natuurlijk het onderste uit de kan en dat is logisch. Hij moet ook snappen dat de ED nu een heilloze koers vaart. Er zijn op dit moment twee clubs die bezig zijn met prijsschieten op een kermis die Eredivisie heet. In het belang van het hele Nederlandse voetbal moet er iets bedacht worden. Beslissingen die zeer waarschijnlijk niet direct in het belang van clubs met plastic velden en clubs in het rechterrijtje zullen zijn. Bestuurders van de rechterrijtje clubs moeten ook beseffen dat ze iets moeten doen voor dat geld wat mogelijk hun kant op komt. Gratis geld bestaat ook hier niet. Als deze plastic-veld clubs niet bereid zijn hun rotzooi naar de verbrandingsoven te laten rijden zullen ze zeker niet overleven in de ED. Simpelweg omdat er dan een besluit om hun heen wordt genomen omdat de clubs straks niet meer willen spelen op dit soort velden. En verder moeten ze net als elke andere club presteren dat is lastig genoeg.
    Vind ik leuk
    Deck010 +6884
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:50
    Goh, vreemd toch dat alle clubs die nu op kunstgras spelen, tegen de plannen zijn. Eerst lopen janken dat echt gras onbetaalbaar is voor deze clubs en als ze een plan voorgeschoteld krijgen dat er voor zorgt dat hun grasveld betaald word is het nog niet goed.
    Voor de mensen die het kunstgras geen competitievervalsing vinden, wordt hier het tegendeel wel bewezen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13341
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:56
    Het artikel niet gelezen? Adriaan is helemaal nergens voor of tegen, hij vindt het alleen bizar dat er wordt gedaan alsof er al iets is afgesproken terwijl dit helemaal niet het geval is.
    Vind ik leuk
    Deck010 +6884
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:59
    Nou, als iemand zegt dat het plan helemaal nergens op slaat kun je wel aannemen dat hij niet vóór zal zijn toch?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13341
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:01
    Er is nog helemaal geen plan dus hij kan onmogelijk voor of tegen zijn.
    Vind ik leuk
    Deck010 +6884
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:05
    Er is wel degelijk een plan. Dat het plan is uitgelekt is iets anders. Als er geen plan had geweest had hij ook helemaal niet hoeven reageren.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13341
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:08
    Er zijn ideeën van wat de topclubs willen. Pas bij de vergadering in november zal er overlegd worden en gaan ze een plan bedenken.
    Als ik vandaag roep dat het bedrijf waar ik werk volgende week de beurs op gaat dan is dat nog niet het plan van het bedrijf.
    Vind ik leuk
    Deck010 +6884
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:11
    De drie grootste clubs zijn met een PLAN gekomen inderdaad. Dat er nog niet over is gestemd is iets anders. Maar dat neemt toch niet weg dat het wel een plan is?
    Heel simpel, de top 3 heeft een plan, in november stemmen ja of nee.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1453
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:54
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van echt gras. Maar ik ben gewoon even benieuwd naar het 'ik-roep-maar-wat' gedrag hier. Ik schat dat 95% niet eens weet waar hij/zij het over heeft.

    Soort polletje:

    Heb je wel eens op het kunstgrasveld van een BVO gestaan?
    Ben je bekend met kunstgrasvelden van amateurvoetbal?

    Voor mij zou dit zijn: ja/ja
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13341
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:05
    Ik ben 100% tegen kunstgras, maar veel mensen hier blijven altijd maar over blessures beginnen terwijl dat een fabeltje is wat al meermaals wetenschappelijk ontkracht is.

    Heb zelf wel eens op het veld van Zwolle een balletje getrapt en dat is niet te vergelijken met de kunstgrasvelden waar ik als klein jongetje op speelde.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:14
    Clubs met kunstgras doen aan competitie vervalsing. Zij mogen niet eens meedoen in Europa dus waarom doe je dan wel mee aan een competitie waar je Europees voetbal kan halen.
    Afschaffen en volgend seizoen alleen gras teams in de eredivisie. Als je het niet voor elkaar hebt, degraderen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:22
    Zolang de kleine clubs inspraak hebben over budgetaire zaken als de keuze voor gras of kunstgras, zal het kunstgras altijd winnen. Nu komt de traditionele top 3 met een (in mijn ogen) zeer compromerend idee om de kosten voor de aanleg van gras te verdelen en dan begint deze nietsnut waar nog nooit een hond van gehoord heeft, weer te janken. Ongelofelijk.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12796
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:36
    Polletje maar even naar de 6 daders en de knvb en eredivisie getwitterd.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:40
    Kunstgras afschaffen ja

    Competitie inkrimpen nee,werkt in belgië ook niet.
    Vind ik leuk
    rexxo +716
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:58
    Mits het doorgaat mag het wat mij betreft meteen komende seizoen.
    Waarom moet je onnodig lang wachten om het te implementeren?
    Organisatorisch kunnen ze het toch voor elkaar krijgen? Sommige clubs moeten nu ook improviseren als een bepaalde speler onverwachts einde transferperiode vertrekt. Of zeuren sommige clubs omdat ze meer geld willen zien of tegen zijn om het tegen zijn. Die slappe KNVB had jaren geleden allang moeten ingrijpen en clubs moeten verplichten te spelen op echt gras.
    Dan hadden ze maar iemand moeten aanstellen bij de bond om fondsen te generen. Als je een ex volleyballer aanstelt als veredelde padvinder (PIM)had dit er ook bij gekund. Helaas blinkt de KNVB nog steeds uit in wanbeleid.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:11
    Inkrimpen naar 16 clubs op natuurlijke wijze. De laagst geindigde clubs met kunstgras eruit flikkeren en je bent binnen een paar jaar van het probleem af.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:40
    Vraag me af wie die 4% is die op nee hebben gestemd moeten voetbal haters zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:48
    nee supporters van o.a Heracles en zwolle
    Vind ik leuk
    deltiaan +1224
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:08
    afschaffen kunstgras moet gewoon maar erediviezie in korten naar 16 clubs mag nooit gebeuren
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:20
    Nieuwswaarde nul! Niemand zit te wachten op wat ze in Zwolle vinden, als je niet snapt dat kunstgras slecht is voor voetbal dan ben je gewoon een idioot! Oud ambtenaar dus niet verrassend, zal blij zijn als al die mannen van die old boys netwerken kwijlend in een bejaardenhuis zitten!
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1471
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:11
    Ow PEC gaat alweer met de hakken in de rubberenkorels.
    Buigen of barsten. Dus meewerken en anders Exit PEC
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:16
    Nummer 1 of 2 maakt niet zoveel uit in Nederland, Psv wint thuis van Ajax en ik kan niet in de toekomst kijken maar Ajax is thuis ook vaak sterker en kan dat weer proberen recht te trekken.

    Voor de rest zal het uitkomen op 2 of 4 wedstrijden met punt verlies en wordt je kampioen op 2 punten in de mickey mouse competitie.

    En dit is al jaren zo. 2 ploegen die e om strijden een derde hoogvlieger en de rest doet niet mee.

    Dus ik denk dat Europees wel een maat staaf is voor hoever een club is. Hierin is Ajax wel wat verder. Niet om de loting want inter en tot te ham doen he niet zo heel goed en Barca ook niet (laatste weken) in een sterke competitie.

    Ajax heeft 2 jaar geleden met een redelijk identiek team, qua sterkte prima gedaan en dit jaar in de champions leuague. Ik hoop dat psv overwintert in de eu en daar kunnen laten zien wat ze waard zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    Horas +580
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:28
    Maatstaaf... Staafincident... Pijnlijke spelfout :)
    Even serieus: je analyse is uitstekend. Ons Feyenoord is de top van de rest en zolang het beleid zo blijft, verandert er weinig.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:43
    De uitslag van de poll spreekt voor zich.....
    Hier spreekt een beroepsbestuurder: Veel praten, geen beslissingen nemen, GEEN VERANTWOORDING nemen.....vooruit man, doorpakken... de eurometer tikt door, de tijd ook
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:46
    tis competitie vervalsing en goede spelers blijven hierdoor weg uit Nederland
    en 18 clubs laat mooi zo .maar dat plastic veld moet weg in het betaalde voetbal
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:01
    Een eredivisie met 18 clubs is gewoon veel te groot voor een klein land als Nederland. Geen wonder dat de clubs allemaal te weinig geld binnen krijgen om de topclubs in Europa bij te benen. In Duitsland zijn er in bijv, NoordrijnWestfalen maar 3 club in hoogste afdeling en dat Bundesland in ongeveer zo groot als Nederland. Hier zouden we terug moeten naar een competitie van hooguit 14 clubs. Misschien een idee dat er minimaal 10.000 toeschouwers in het stadion moeten zitten om in aanmerking te komen voor de hoogste afdeling. Dan komt er veel meer sponsorgeld vrij voor de clubs in de hoogste afdeling en komen er ook weer beter spelers. Maar ja de BoBo's van de clubs gaat het niet on het Nederlandse voetbal... die hebben maar een ding wat voor hun belangrijk is.... BoBo zijn....
    Vind ik leuk
    Lampenpit +678
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:16
    En heel toevallig heeft PEC kunstgras... wat mij betreft wordt natuurgras de eis in de hoogste klasse, doe je daar niet aan mij lig je eruit.
    Vind ik leuk
    Smash +3223
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:27
    Volgens mij moeten we ook alle oudere mensen met een bestuursfunctie (zeg boven de 60) ontstaan bij de clubs. Die leven echt nog in het verleden. Volgens mij is het een hele mooie geste van Ajax, Feijenoord en PSV, om zoveel geld af te staan aan de kleinere clubs. Worden zij ook alleen maar beter van.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:14
    Kunstgras zou overal moeten worden afgeschaft gelet op de gezondheidsrisico's en de enorme bergen giftig afval van afgedankte sportvelden
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:25
    Arrogantie ten top van de tob 3.. opzouten met onbekwame lui als Gerbrands, vd Sar en die spast van Feyenoord... pffff
    Vind ik leuk
    Horas +580
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:26
    Weg met dat plastic gras.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Het zal best van PSV, Ajax en Feyenoord komen, hoor. Het slaat nergens op'