'Het zal best van PSV, Ajax en Feyenoord komen, hoor. Het slaat nergens op'

    'Het zal best van PSV, Ajax en Feyenoord komen, hoor. Het slaat nergens op'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 09:50wo 10-10-2018 om 09:50

    Het uitgelekte plan voor een 'Eredivisie 2.0' van PSV, Ajax en Feyenoord is 'veel te voorbarig'. Adriaan Visser, voorzitter van PEC Zwolle, zegt dat in gesprek met dagblad de Stentor. 

    Afschaffen van kunstgras op het hoogste niveau én een inkrimping van de Eredivisie naar zestien clubs zijn de speerpunten van het revolutionaire plan. "Het zal best van de grote drie komen hoor, maar ik snap niet waarom dit nu naar buiten komt. Het slaat nergens op, het is veel te voorbarig", stelt Visser.

    "We komen als Eredivisie CV in november samen om te praten over een nieuwe opzet. Dat is niet voor het eerst, de voorgaande drie of vier keren kwamen we niet tot besluitvorming. Of het nu wel gaat lukken? Dat staat in de sterren geschreven. Ik geef geen garantie."

    Lees ook: Ajax, PSV, Feyenoord doen 'revolutionair' voorstel voor 'Eredivisie 2.0'

    Poll

    Moet kunstgras afgeschaft worden in de Eredivisie?

    (12266 stemmen)

    Plaats een reactie

    R94 +1997
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:53
    Zolang dat kunstgras maar afschaft wordt. Dat hervormen van de competitie hoeft van mij niet, daarvan gaan we echt niet ineens wel presteren in de CL en EL
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    Snapje? +7637
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:08
    Vermoedelijk komt het van de grote 1, Ajax. Onze spelers raken geblesseerd op dat ku(ns)t gras. En als vaandeldrager van het Nederlandse voetbal is dat een zeer slechte zaak.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:18
    Je bent echt een grote grapjas, maar je had neem ik aan zelf ook wel door dat je aan het zeveren was.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2156
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:30
    Helemaal gelijk Snapje snap je
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:47
    Jankerd. We spelen net zoveel op kunstgras als Ajax. Ga maar lekker huilie huilie calimerootje.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:48
    Grote Calimero’s zal je bedoelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:55
    Geen vaandeldrager . Het enige nederlandselftal met een prijs had een andere vaandeldrager.
    En op de komende interlands klopt t ook al niet meer
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:51
    Echte blessures dit seizoen: Thomas bij PSV, Thelander bij Vitesse, Vlijter (Fortuna Sittard) bij Standaard Luik, Musonda (Vitesse) bij Gent, Propper (Heracles) bij Heerenveen, Boadu bij AZ, Matavs bij Feyenoord. Ontbreekt er nog een blessure?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:05
    Die stropdassen maker met een 1 erop is al jaren failliet. Misschien de grote 2e er van van maken. Snapje, of snapje niet?
    Vind ik leuk
    Snapje? +7637
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:18
    Ik laat t je weten wanneer PSV de nummer 1 van Nederland is....ken ff duren!!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:22
    Heb je die stropdassen al weer laten bestellen? Heb anders wel een idee voor een t shirt: Wij zijn nummer 2 en vieren en dat vieren we op P2!
    Vind ik leuk
    Spartan +7027
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:37
    Kunstgras afschaffen zal niet het hete hangijzer zijn.
    Het terugbrengen van het aantal clubs van 18 naar 16 wel!

    Dat slaat helemaal nergens op. Meer weerstand?? Onzin!

    Anders brengen ze het toch terug naar 12 clubs zoals in Schotland. Spelen ze 4x per jaar tegen elkaar. Nou, dat is leuk zeg. Wat een attractieve competitie heb je dan.

    Gewoon 18 clubs en een eerlijkere verdeling van TV geld. Verdeling europees geld vind ik overigens ook onzin.

    Maar het TV-pakket dat je gezamenlijk, als eredivisieclubs, verkoopt hoor je gewoon evenrediger te verdelen.

    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:47
    Want ?

    Feit is gewoon dat de grote meerderheid de tv afstemt op PSV / Ajax en Feyenoord, dus die brengen indirect het meeste geld in het laatje m.b.t. het tv geld . Dan zouden ze dat ook nog eens moeten gaan delen met de rest.

    Als het plan met betrekking tot kunstgras, en investeren van Europese gelden klopt denk ik dat ze de kleinere clubs al meer dan voldoende tegen moet komen.
    Vind ik leuk
    Spartan +7027
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:26
    EvenredigER verdelen.

    Wel obv prestatie een hoger bedrag voor de nr 1 dan voor de nr 18. Maar de verhouding is nu zoek.

    Wat denk je dat een competitie met alleen de top-3 aan tv-geld oplevert?
    Helemaal niets, want dat is zo onaantrekkelijk als de pest.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:46
    Dat is een betere onderbouwing, begreep uit je eerste reactie dat je voor een gelijke verdeling was. dus verkeerd geïnterpreteerd.

    Vind ik leuk
    Spartan +7027
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:59
    Nee zeker niet. Er moet altijd iets van een prestatiebeloning in verwerkt zitten.

    Alleen de verhouding 1:8 is iets te gortig vind ik.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +524
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:51
    Precies en over weerstand gesproken je speelt dan 4 wedstrijden minder. en volgens mij heb je juist meer wedstrijden nodig als je weerstand wilt bieden vooral tegen andere Europese clubs.
    Vind ik leuk
    2cents +57866
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:59
    Die 4 wedstrijden minder is juist om ruimte te maken voor een play-off-achting model met meer topwedstrijden...
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:23
    Ja, en dat Belgische model is zeer fout en slechts in het voordeel van de grotere clubs waardoor de kloof nog groter wordt. Die moet juist kleiner, iedere club is gebaat bij een evenwichtiger competitie
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:12
    meer wedstrijden spelen tegen clubs waar je 5-0 van wint?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:27
    Psv en Ajax hebben er meer dan 10 jaar vrij weinig van gebakken. Om nu na een paar grote uitslagen meteen weer hoog van de toren te blazen is dan ook wat onterecht.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +524
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:24
    Ja precies je doet die kleinere clubs gewoon te kort mee. Heeft niks met hun te maken maar heeft meer te maken dat PSV en Ajax eindelijk in de competitie zijn gegroeid. Want je ziet maar Feyenoord is nog steeds hetzelfde gebleken..
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +524
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:22
    Heb je die play offs van België gezien de tegenstanders worden juist kleiner dan groter het verschil is nu al duidelijk. Je moet zorgen dat je meer wedstrijden speelt in een hele competitie dan die domme play-offs. Daarentegen het is geld dat een rol speelt niet de hoeveel wedstrijden die je speelt...
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:46
    Alleen het geld? Dus je geeft toe dat clubs met een kleine begroting van €6 mio eigenlijk niks toevoegen? Maar goed, je kan gewoon 34 wedstrijden spelen, zonder play offs, met 9 clubs in de ED. 4 keer de klassieker in 1 seizoen, 4 keer een confrontatie tussen Ajax en PSV, (enz) daar wordt de ED sterker van. Niet van FC Emmen tegen De Graafschap. Uiteraard drijf ik het op de spits maar als we niks doen dan heb je zoals nu PSV en Ajax, dan een hele tijd niks en dan komt AZ of Vitesse maar echt meedoen is er niet meer bij.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +524
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:00
    Je wilt de eredivisie beter door alleen die wedstrijden te laten spelen???? Nee inderdaad wordt er ook echt beter op. En snap wat je bedoeld maar daardoor wordt het niet beter.
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:35
    blijkbaar snap je er werkelijk niets van.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +524
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:59
    Blijkbaar snap jij me niet denk je echt dat het leuker wordt. Kijk naar België zelfde kut competitie wat nergens op slaat die hebben ook geen vooruitgang geboekt. Dus waarom denk je wel hier????
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:35
    België heeft wel hele sterke voetballers afgeleverd aan de grote competities. Op club niveau zit België in dezelfde ellende als wij, ook geen weerstand van het rechterrijtje. Ze hebben geprobeerd dit op te lossen met hun play off systeem, het werkt niet. Het moet daarom in mijn ogen veel rigoreuzer worden aangepakt. Als je de ranglijsten van de laatste 30 - 40 seizoenen erbij pakt zijn dan verschillen ze alleen op detailniveau. Zo heeft elke club zijn eigen 'zone' op de ranglijsten. Deze pikorde is al vele decennia gelijk dan mag je concluderen dat er clubs zijn die er toe doen (linkerrijtje) en clubs die er niet toe doen(rechterrijtje). Als dat dan toch niet verandert, waarom laten we dat rechterrijtje dan niet weg en spelen een dubbele competitie?
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +524
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:49
    Met spelers klopt dat wel maar heeft niks met het competitie te maken. Want de meeste die voor het Belgisch elftal speelt die spelen ook PL en andere grote competities....

    en wat heeft het rechterrijtje van Duitsland en premier league dan zin??? Slaat nergens op het gaat alleen om dat zulke clubs meer geld nodig hebben. Ze hebben betere sponsoren nodig en helaas vind je die veelal in het buitenland..
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:05
    In NL gaan we nooit van die mega sponsoren vinden omdat de ED niet interessant genoeg is. Dat komt, (daar gaan we weer), omdat er buiten de 'heavy locals' geen mens is geïnteresseerd in de wedstrijdjes van clubs als FC Emmen. De ED genereert mede daarom onvoldoende Exposure en dus moeten we het doen met sponsoren die alleen bereik hebben in NL. (weinig €'s dus)
    Als ik de begroting van Ajax als referentie mag nemen:
    De begroting van b.v. Bayern München is meer dan 7 keer zo groot.
    Het spelersbudget van Lyon 5 keer zo groot.
    De omzet van alle clubs in de ED (445 mio) bij elkaar opgeteld is vergelijkbaar met de omzet van alleen Chelsea. Aansluiting vinden met de Europese top is gewoon onmogelijk, of er moet een keer een heel goede lichting tussen zitten die een paar ronden kan meedoen.
    Om structureel in de EL mee te kunnen doen zal je de opzet van ED moeten aanpassen anders vind je daar ook de aansluiting niet meer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:11
    Ajax was vorig seizoen kampioen geworden als het niet had gelijk gespeeld tegen de directe degradant.
    Ajax was in 2016 kampioen geworden als het niet had gelijk gespeeld tegen de nummer 17.
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:10
    Geloof me, het gaat mij helemaal niet om Ajax, het gaat om de kwaliteit van het hele Nederlandse voetbal. Dat PSV en Ajax nu wel erg sterk domineren in de ED is juist wat ik niet zou willen. Het gaat er om dat welke club er ook kampioen wordt dat geworden is ondanks de zware tegenstand niet dankzij het gebrek er aan, zoals nu duidelijk het geval is.
    Ik voel weer een 'Kampioen van de Armoede' aankomen. Die term slaat niet zozeer op de (terechte) Kampioen zelf maar op de wijze waarop het bereikt is en dus weer een daarop volgend seizoen van teleurstellingen in Europa.



    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:12
    @Spartan, je argumenten zijn niet heel sterk. Stel dat de tv gelden eerlijk verdeeld worden dan krijgt iedere club zo'n 4 mio per jaar uit de pot. Dat zou betekenen dat elke club in het rechterrijtje er een klein beetje tot maximaal 2,2 mio op vooruit gaat. Mijn vraag aan jou is Spartan, gaat dit je club heel veel verder helpen? Ik denk het niet namelijk.
    Vind ik leuk
    Spartan +7027
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:24
    2,2 miljoen is 20% van de begroting voor een club uit het rechter rijtje.
    Daarmee kan je een grasveld onderhouden. En je hebt extra spelersbudget.

    Dus ja, een dergelijk bedrag maakt echt het verschil.

    Clubs als Excelsior en VVV bijvoorbeeld, die hebben een begroting van 6-8 miljoen.

    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:52
    Dan hebben ze eindelijk gras om op te spelen, dat is al een hele vooruitgang. Gaan ze nu ook echt structureel weerstand bieden aan Ajax en PSV?
    Vind ik leuk
    Spartan +7027
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:02
    Nee, eerlijkER verdelen. Niet evenredig.

    Maar gaat een competitie met 16 clubs en een play off systeem voor het kampioenschap clubs echt sterker maken?
    Die 4 extra wedstrijden tussen de traditionele top3?

    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +524
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:26
    Traditioneel ja maar top 3 als Feyenoord niet mee haakt heb je alleen een play off tussen psv en Ajax is dat wat we willen?!?
    Vind ik leuk
    Spartan +7027
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:33
    Ook dat ja.
    Dus inkrimping is absoluut geen goed idee.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +524
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:36
    Het gaat recentelijk om geld en salarisen wat de meeste clubs niet uit kunnen geven. Met een play offs worden de andere echt niet beter op.
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:37
    als het echt niet wil snappen,....
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:25
    Ja denk het dus wel. Voor een kleinere club is dat een groot bedrag waardoor ze kwalitatief betere spelers kunnen aantrekken.
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:50
    en dan verlies je niet meer met 5-0 van Ajax?

    Edit: ik wil alleen de discussie naar boven halen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:54
    ik denk dat ze dat geld al nodig hebben om gras te laten groeien
    Vind ik leuk
    Rulle Mus +15
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:51
    Terugbrengen naar 9. Clubs als emmen, fortuna, graafschap enz. Moeten geen eredivisie spelen. Clubs moeten minimaal 20000 bezoekers trekken, kunnen ze ook gewoon gras betalen. Hebben ze in zwitserland ook gedaan en zie het succes.

    Of eventueel samen met de grote belgische clubs.


    Vind ik leuk
    Spartan +7027
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:24
    Uhhh ok.
    😂
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:47
    Leg nou eens op basis van argumenten uit waarom dit een slecht idee is, ik roep het ook al tijden.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:40
    Pec zwolle heeft sowieso al voornemens om het kunstgras in 2021 te laten vervangen voor een Hybride mat. Ik denk dat Dhr Visser voornamelijk doelt op de hervorming van de competitie. Daarnaast schiet het vroegtijdig naar de pers lekken van dit nieuws misschien in het verkeerde keelgat bij veel clubs.
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:56
    Dat neemt niet weg dat er eindelijk wordt nagedacht over een oplossing voor de neergaande spiraal in de ED.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:08
    Juist wel R94,dan komen er wel spelers die normaal afhaken om dat er op verschillende velden kunstgras ligt.
    Vind ik leuk
    R94 +1997
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:20
    Dan mag je nog een keer mijn reactie lezen. Ik ben juist voor de afschaffing van kunstgras en zie geen nut in de hervorming van de competitie :)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:27
    Ja zie het te snel gelezen:-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:53
    Voorbarig?
    Hij bedoelt zeker Al jaren te laat?
    Vind ik leuk
    John Garp +2279
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:07
    Tja. vanwege de democratie binnen de VVCS/KNVB kunnen de kleintjes lekker constant dwars zitten, want buiten de velden zijn alle clubs plotseling gelijk in de besluitvoering.

    Tijd dus voor een stevige dictator. Wist je trouwens dat 1 van de langstzittende dictators (tot aan zijn dood) uit Spanje kwam?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:09
    ik ben nog springlevend hoor.......
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:54
    Kom jij uit spanje dan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:58
    nee maar ik woon er wel
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:01
    Oh leuk man, woon je er al lang en bevalt dat beter als hierzo dan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:03
    al meer als tien jaar en ik kom niet meer terug kan ik je zeggen...ja behalve als mijn clubke kampioen word dan kom ik ff een paar dagen ...
    maar niet langer
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:19
    Haha verder niks tegen jouw hoor maar ik hoop toch echt niet dat je hier nog weer komt dan blijf maar lekker daarzo ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:20
    hahaha ja dat snap ik als je een andere club support
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:12
    De roep om een dictator verstomt meestal snel als de Guardia Civil in zijn kielzog aan de slag gaat.
    Vind ik leuk
    John Garp +2279
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:15
    Als dat een keertje nodig is om een Adriaan Visser en de zijnen op andere gedachten te brengen, wil ik wel een keertje wegkijken.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:18
    Het enige vervelende is dat je die kerels dan weer zo moeilijk weg krijgt. Zie het voorbeeld dat jij aanhaalde. Ik heb een keer een documentaire reeks over die man gezien...
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:08
    Nee voorbarig. Hij bedoelt dat de grote clubs dit voorstel zomaar in de media brengen, zonder overleg met de andere clubs. Zo werkt het nou eenmaal niet. Eerst overleggen lijkt me toch beter
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:08
    hoe lang willen ze blijven overleggen?
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:21
    Komt vast wel goed. Pec stopt sowieso met kunstgras per 2021-2022. Dan is het huidige contract afgelopen. Ik vindt echter dat ze het veel breder moeten trekken, de eerste, tweede en derde divisie moeten ze dan ook verplicht stellen om een natuurgras hoofdveld te hebben. Eigenlijk moeten alle clubs een hoofdveld van natuurgras hebben, waardoor de grootste talenten gewend zijn aan gewoon gras. Nu spelen ze tot hun 17e op kunstgras, lijkt me ook niet bevorderlijk voor hun ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:21
    Er moet een keer wat gebeuren. Dan maar zo, anders kan je eeuwig blijven overleggen. De clubs met kunstgras willen het liever niet betalen om te veranderen.
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:00
    Lekken gebeurt altijd met een reden, misschien is het wel naar buiten gekomen na een oriënterend overleg met de kleine clubs door een van die clubs zelf?
    Vind ik leuk
    Pinokkio2 +88
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:55
    Afschaffen van het kunstgras lijkt me prioriteit nummer 1. Gezien het feit dat ook PEC Zwolle hier afscheid van gaat nemen (begin dit jaar bekend gemaakt) lijkt me dit prio 1 om te besluiten om niet het lachtertje van Europa te blijven (als enige land die kunstgras toestaat). Zet hem op zou ik zo zeggen, scheelt ook heel wat blessures!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:59
    Young Boys die in de CL actief zijn, spelen ook op kunstgras...

    Ben t verder helemaal met je eens betreft afschaffen kunstgras in het Nederlands betaald voetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:16
    Nee, scheelt geen blessures, alleen een specifiek type blessures. Op natuurgras heb je evenveel, alleen andere. Uit ten treuren onderzocht.
    Neemt niet weg dat het kunstgras weg moet. En wel omdat de overgrote meerderheid van de spelers daarom vraagt. Dát vind ik het belangrijkste argument. Blessures erbij halen hoeft niet.
    Vind ik leuk
    Emnu +5238
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:34
    Ah, dus als de overgrote meerderheid van spelers vraagt om doelen die twee keer zo groot zijn, vind je dat -alleen daarom al- we daarin ook mee moeten gaan?

    De enige reden is dat t op hoog (hoger) niveau niet voorkomt, naar het zich laat aanzien zal dit ook niet gebeuren, althans niet op korte of middellange termijn.
    Het spel is anders en vereist dus aanpassing.
    Verspilling van energie om je die skills eigen te moeten maken omdat lokaal wat clubjes erin volharden.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:41
    Je onderbouwt waarom de overgrote meerderheid van de spelers liever op één soort gras willen spelen. Omdat hun argumenten niet worden geaccepteerd, halen ook zij de blessures erbij.
    En ja, ik denk dat professionele spelers best in staat zijn een onderbouwde opvatting over belangrijke randvoorwaarden van hun sport te geven. En aangezien dit het kapitaal is dat op het veld staat en voor een aanzienlijk deel van de inkomsten zorgt, lijkt het me verstandig om naar hen te luisteren. En ja, ik denk dat zij zelfs meer verstand hebben van voetballen / het veld dat menig voetbalbestuurder die wel over de centen beslist.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:33]
    Vind ik leuk
    Emnu +5238
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:44
    Allemaal mee eens al wil ik wel n tegenargument aanhalen: het ego (en daarmee individuele belang) van spelers.

    n Niet te onderschatten factor zou ik zeggen en vrijwel altijd conservatief.
    Per slot van rekening gaat het tegen de natuur van het ego in om uit je comfort zone te stappen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:36
    Daar heb je een valide punt. Hoewel ik het idee heb dat een beperkt aantal spelers zo'n groot ego tentoonspreidt. Dat zijn dan wel weer die waar we veel van horen en wij niet over uitgepraat raken 😏
    Vind ik leuk
    Emnu +5238
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:40
    Ja, en de rest wil net als hun zijn 🤔
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:41
    Nah, sommigen misschien. Maar ik zie er ook hele rustige en op een prettige manier zelfverzekerde gasten rondlopen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:41]
    Vind ik leuk
    Nummer12 +34
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:55
    16 ipv 18 clubs is ook een vrij kansloos voorstel. Ik zou max 12 ploegen toe laten tot de competitie alleen dan gaat het niveau echt omhoog
    Vind ik leuk
    Bdog +5964
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:57
    Door de clubs met kunstgras uit te sluiten van deelname kan het ook wel hard gaan met inkrimpen.
    2 vliegen in 1 klap.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:01
    juist 10-12 clubs is meer dan zat.4x tegen elkaar laten spelen
    Maak maar drie divisies .De jong teams apart tegen elkaar
    maar dat zal er wel nooit van komen
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +238
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:11
    Goed idee
    Vind ik leuk
    Ron jans +526
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:32
    Doe dan 2 clubs, kunnen Ajax en PSV lekker 34 keer tegen elkaar spelen. Dan gaat het niveau van de competitie echt omhoog.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:42
    heerlijk al die serieuze ideeen op de vroege morgen
    Vind ik leuk
    Spartan +7027
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:05
    Ja, want die schotse competitie is ook een doorslaand succes! 😂

    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:15
    De foute dinge daar uit halen en de goede dingen gebruiken.
    Dat er iets moet gebeuren zal ook jij als aanhanger van een kleinere club hopenlijk wel erkennen?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:56
    Het zijn ook alleen maar de kunstgrasclubs die lopen te piepen, maar als je zelf zegt geen geld te hebben om een grasveld en trainingsaccomodatie te houden, dan moet je je afvragen of je betaald voetbal waardig bent. What's next: "we kunnen geen lichtmastinstallatie betalen, dus willen we allen overdag spelen" ??
    Vind ik leuk
    ELD070 +960
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:13
    Je slaat de spijker op z'n kop vind ik. Er moet gewoon aan minimale standaarden worden voldaan. Kunstgras is echt om te janken.
    Iemand enig idee hoeveel een natuurgras veld duurder is dan een kunstgras veld?
    Vind ik leuk
    Degier +571
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:02
    Het gaat er niet alleen om, dat je het gras vervangt. Je hebt ook meer mensen nodig om het veld in goede staat te houden, verwarming onder je veld, goede drainage, vaker sproeien, lichtinstallaties om je gras te laten groeien, goede en betrouwbare grasmaaiers en tenslotte moet je ook nog zorgen voor trainingsfaciliteiten. Je kan niet iedere dag op je stadionveld trainen.
    Het gaat dus om een paar ton per jaar, wil je het goed doen. De 10% Europese inkomsten klinkt dit seizoen leuk, maar als er niemand in de Champions League speelt een seizoen, dan kun je misschien 4 tot 7 ton onder al die kunstgrasclubs verdelen.
    Ik ben bang, dat de KNVB het gewoon verplicht moet stellen voor de Eredivisie (om mee te beginnen).
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3908
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:57
    Je voelt al op je klompen aan dat dit tegen gehouden wordt door de kleinere clubs. Denken niet aan het grotere geheel, wat soms te begrijpen is. Maar daar gaat de vooruitgang.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5612
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:57
    Zij voelen de bui al hangen met dat waardeloze kutveld van ze
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:59
    zeuren over kunstgras pfffffffffff
    op het hoogste niveau afschaffen
    maar op alle andere niveau's wordt het toegejuicht en schieten de kunstgras velden uit de grond
    de jeugd wordt opgeleid op kunstgras en de beste amateurs voetballen daar ook op, want de KNVB heeft dat allemaal toe gejuicht want dat scheelde met afgelastingen etc

    beetje kromme en hypocriete gedachten dus

    Vind ik leuk
    soplul +3495
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:07
    Tuurlijk joh.
    Laten we gewoon de UEFA en de FIFA vragen of Nederlandse teams en het NL elftal alles op plastic mag voetballen :))

    Neem aan dat je laatste zin dus op je hele voorgaande eigen stukje sloeg.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:59
    clubs die zonder kunstgras niet kunnen overleven vallen maar om hebben al te veel clubs voor zo een klein land
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:59
    Waarom ooit begonnen met kunstgras? Ik kan mij eerlijk gezegt niet voorstellen dat een eredivisieclub geen geld heeft voor een natuurveld en het onderhouden daarvan. Misschien een collectief beginnen krijg je misschien nog korting ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:02
    Ligt aan de ligging en ondergrond. Zitten geologische argumenten aanvast. Daarnaast geld voor accommodatie etc.

    Ik ben t helemaal met je eens om een collectief potje te maken waarbij de velden worden gefinancierd.
    Vind ik leuk
    rexxo +2297
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:37
    Die ex voorzitter met dat 🐴gebit die nu bij de KNVB zit zag dat het goedkoop was en daarmee begon de ellende.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    Dee79 +2386
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:02
    Angst is een slechte raadgever mr visser, kunstgras moet weg en die inkrimping lijkt me ook prima.
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:06
    Inkrimping is een slecht idee, en het kunstgras ging al weg per 2021/2022 (in geval van Pec) Waar het om gaat is dat de grote clubs dit voorstel zonder overleg in de media gooien, zo werkt het natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2386
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:47
    En waarom vind jij inkrimping dan een slecht idee?
    Mij lijkt het prima dat de top 5-10 minder onnozolle wedstrijden speelt in iedere uithoek van nl.
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:08
    En jij vindt dat iedere uithoek van ons gigantische land geen recht heeft op betaald voetbal? 16 clubs is gewoon te weinig, en een competitie opzet zoals in België lijkt me niets.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2386
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:54
    Leg mij aub geen woorden in de mond of lees beter.
    Het lijkt jou dus niets...toch bedankt voor je onderbouwende mening.
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:17
    Leg dan maar uit wat je bedoeld met "dat de top 5-10 minder omnozele wedstrijden speelt in iedere uithoek van nl" Ik leg jou geen woorden in de mond kerel, ik geef aan hoe ik je opmerking opvat. Via onderstaande link de reden waarom een nieuwe competitie opzet van mij niet hoeft: https://www.metronieuws.nl/xl/sport/2017/01/simons-belgische-competitie-opzet-slaat-nergens-op
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:02
    Feyenoord leunt te veel op van persy en de rest van het elftal doet daar door te weinig waar door de prestaties achter blijven wat het helbnederlands voetbalbond is het samenloop treken naar voren en elkaar weten te vinden op het veld zij spelen zich zelf zoek en dan raak je het eigen spel kwijt
    Vind ik leuk
    RR12 +543
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:26
    Uhm..ff los van het feit dat ik hier en daar niet weet wat je bedoeld ist ook off topic. Das wel een beetje de bedoeling van dit soort berichtjes. Hou m vast, en doe copy past wanneer van persy voorbij komt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:31
    Han ,probeer het anders later nog een keer als je echt wakker bent.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1866
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:07
    Het wordt wel eens tijd dat er knopen doorgehakt worden. Ik kan me zo voorstellen dat de grote drie zich meer op een europese competitie gaan richten en wie weet op termijn wel uit de nationale competitie stapt als die kleine clubs zo de boel blijven frustreren!!
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:09
    Die kleine Brabantse dwerg bij Studio Sport heeft gewoon gelijk. Het klopt niet. De KNVB zou gewoon keihard moeten stellen dat vanaf 2020 alle clubs op gewoon gras moeten spelen anders raken ze de licentie kwijt. Heb je geen geld voor gewoon gras dan heb je niets te zoeken in het betaalde voetbal. Het is toch van de gekke dat de gras clubs de kunstgras clubs moeten betalen om van dat verfoeide plastic af te komen?? Ook dat gedoe met Marokaanse voetballers. Je moet als KNVB gewoon geen spelers met dubbele nationaliteit meer selekteren. Wil je voor Nederland spelen? Dan moet je je Nederlandse passpoort houden en je 2e passport opgeven! Zyech is gewoon 100% in Nederland op Nederlandse kosten opgeleid! En zo nog een stuk of tig.
    Vind ik leuk
    rexxo +2297
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:01
    Welke dwerg bedoel jij?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:11
    Help help

    Wie weet wat het blauwe mannetje betekent bij speler statistiek?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:32
    die is te lang in de kantine blijven zitten
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1843
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:12
    Kunstgras is voor circusartiesten die daarop hun kunstje kunnen vertonen. Het echte gras is heilig voor een voetballer. Gras is de hemel en kunstgras is de hel. Clubs die niet willen overgaan op gras meteen uitsluiten van deelname aan de competitie.
    Vind ik leuk
    RR12 +543
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:23
    Allememaggies Adriaantjuh...jammer joh. Weg met de competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:27
    Nee PEC zal instemmen met deze nieuwe opzet... Die zijn zo goed geworden mede dankzij het kunstgras. Al het geld dat ze daar aan bespaarde ging naar de selectie. De grote drie geven zelfs hun eigen geld aan het fonds en dan nog zijn er bestuurders, o.a. die van Excelsior, die nu al zeggen nee te stemmen. Zo kom je er natuurlijk nooit.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:28
    Wie heeft er `n goed idee voor de nieuwe competitie opzet?
    Vind ik leuk
    Deck010 +8185
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:52
    Ja.....PSV en Ajax verbannen naar Spanje. Anders is er toch geen reet aan voor de rest.
    Vind ik leuk
    Aspers +562
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:29
    Kunstgras weg prima, maar alsjeblieft niet die verschrikkelijke play-offs!
    Vind ik leuk
    DBCooper +245
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:30
    Die 4% die hier Nee stemmen hebben duidelijk nog nooit 150 kilometer per uur achter een bal aan moeten rennen op een plastic veld met zwarte korrels die je 3 weken erna nog steeds tegen komt.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:52
    Als jij dat ooit wel gedaan hebt dan adviseer ik je om je voetbalschoenen om te ruilen voor hardloopschoenen. Usain zal dan snel vergeten zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:38
    Het enige wat belachelijk is, is dat een eredivisie club geen echt gras heeft. Zelf in Engeland hebben 2 en 3 divisie clubs gras.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1695
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:39
    Dit wordt wat hoor. Het gat tussen de twee topteams en de rest wordt groter en groter. De europese topploegen dreigen met een eigen competitie. PSV en Ajax willen nog wel stappen maken in Nederland door het creëren van meer weerstand en iederval geen kunstgras, maar als dat niet lukt, zie ik het ook gebeuren dat er een ander soort competitie opgezet gaat worden. Beneliga of zelfs een Atlantic league. PSV, Ajax en Feyenoord kunnen prima zonder de rest straks denk ik. De gesprekken zijn al gaande.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:42
    terug vallen naar 16 is in mijn ogen niet nodig, kunstgras eruit wel!
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:48
    Kan je me uitleggen waarom je dat niet nodig vindt? Ik denk zelfs dat 16 clubs nog veel teveel is.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:53
    Niemand wordt daar beter van, anders zouden al die dwergcompetities wel vol zitten met internationale topclubs.
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:48
    Het hebben van internationale topclubs is iets dat wij in NL moeten vergeten, die aansluiting gaan we nooit meer maken. Kwestie van geld en het hebben van suikerooms met een dure hobby. Het structureel meedoen in Europa kan m.i. wel maar dan moet er echt wat veranderen en dan moet je zogen voor weerstand in de ED. Alles winnen in de ED is leuk (en verdiend!) maar je leert er niets / weinig van want 3 dagen later komt Inter langs en sta je met lege handen. De clubs die structureel in het rechterrijtje bivakkeren hebben geen bestaansrecht. Ze houden nauwelijks het hoofd boven water en zijn afhankelijk van tv gelden die ze op eigen meritus eigenlijk niet zouden hebben verdiend. Eerlijk, wie kijkt er buiten de mensen die naar het stadion zijn gelokt naar wedstrijden van FC Emmen tegen de Graafschap? Wat voegt dit spektakel toe toe aan de kwaliteit van de ED? Helemaal niks. Dat moeten deze clubs (en andere) nou eens eindelijk gaan beseffen. In dezelfde lijn moet de KNVB eens gaan beseffen dat de ED geen verzamelplaats is voor clubs die met kunstgrepen in leven gehouden moeten worden. Hoe wil je nou serieus genomen worden als voetbalclub als je geen gras kan betalen om op te spelen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:59
    Volgensmij kunnen eigenlijk alle clubs in de eredivisie gewoon prima hun hoofd boven water houden, zeker in het rechterrijtje.
    Je moet niet vergeten dat zonder de rest van de eredivisieclubs ajax en psv geen tv geld zouden ontvangen, dus de rest heeft er net zo veel recht op. Met eerlijke verdeling van dit geld gaat het niveau omhoog dus dan kan dat weerstand gemiep ook eens ophouden.
    Je moet ook nog eens niet vergeten dat Ajax en Psv beiden ook vaak zat hun handje op hebben moeten houden omdat ze niet levensvatbaar waren.
    En wie kijkt er naar Emmen de Graafschap? Voetballiefhebbers zoals ik. Emmen-fortuna was de leukste wedstrijd van dit weekend. Er worden helaas geen goede metingen naar kijkgedrag gedaan dus hoeveel mensen er naar welke wedstrijden kijken is in Nederland niet te ontdekken.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:57
    Omdat je dan minder wedstrijden gaat spelen en zo'n rare opzet zoals in belgie vind ik helemaal niks. Zie jij die dwergcompetities wel groeien dan?
    Vind ik leuk
    meinema +1345
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:45
    Helemaal tegen kunstgras en helemaal voor 16 teams
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:46
    Deze bestuurder snapt heel goed waar zijn belangen liggen en wil natuurlijk het onderste uit de kan en dat is logisch. Hij moet ook snappen dat de ED nu een heilloze koers vaart. Er zijn op dit moment twee clubs die bezig zijn met prijsschieten op een kermis die Eredivisie heet. In het belang van het hele Nederlandse voetbal moet er iets bedacht worden. Beslissingen die zeer waarschijnlijk niet direct in het belang van clubs met plastic velden en clubs in het rechterrijtje zullen zijn. Bestuurders van de rechterrijtje clubs moeten ook beseffen dat ze iets moeten doen voor dat geld wat mogelijk hun kant op komt. Gratis geld bestaat ook hier niet. Als deze plastic-veld clubs niet bereid zijn hun rotzooi naar de verbrandingsoven te laten rijden zullen ze zeker niet overleven in de ED. Simpelweg omdat er dan een besluit om hun heen wordt genomen omdat de clubs straks niet meer willen spelen op dit soort velden. En verder moeten ze net als elke andere club presteren dat is lastig genoeg.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8185
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:50
    Goh, vreemd toch dat alle clubs die nu op kunstgras spelen, tegen de plannen zijn. Eerst lopen janken dat echt gras onbetaalbaar is voor deze clubs en als ze een plan voorgeschoteld krijgen dat er voor zorgt dat hun grasveld betaald word is het nog niet goed.
    Voor de mensen die het kunstgras geen competitievervalsing vinden, wordt hier het tegendeel wel bewezen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:56
    Het artikel niet gelezen? Adriaan is helemaal nergens voor of tegen, hij vindt het alleen bizar dat er wordt gedaan alsof er al iets is afgesproken terwijl dit helemaal niet het geval is.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8185
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:59
    Nou, als iemand zegt dat het plan helemaal nergens op slaat kun je wel aannemen dat hij niet vóór zal zijn toch?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:01
    Er is nog helemaal geen plan dus hij kan onmogelijk voor of tegen zijn.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8185
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:05
    Er is wel degelijk een plan. Dat het plan is uitgelekt is iets anders. Als er geen plan had geweest had hij ook helemaal niet hoeven reageren.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:08
    Er zijn ideeën van wat de topclubs willen. Pas bij de vergadering in november zal er overlegd worden en gaan ze een plan bedenken.
    Als ik vandaag roep dat het bedrijf waar ik werk volgende week de beurs op gaat dan is dat nog niet het plan van het bedrijf.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8185
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:11
    De drie grootste clubs zijn met een PLAN gekomen inderdaad. Dat er nog niet over is gestemd is iets anders. Maar dat neemt toch niet weg dat het wel een plan is?
    Heel simpel, de top 3 heeft een plan, in november stemmen ja of nee.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1550
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:54
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van echt gras. Maar ik ben gewoon even benieuwd naar het 'ik-roep-maar-wat' gedrag hier. Ik schat dat 95% niet eens weet waar hij/zij het over heeft.

    Soort polletje:

    Heb je wel eens op het kunstgrasveld van een BVO gestaan?
    Ben je bekend met kunstgrasvelden van amateurvoetbal?

    Voor mij zou dit zijn: ja/ja
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:05
    Ik ben 100% tegen kunstgras, maar veel mensen hier blijven altijd maar over blessures beginnen terwijl dat een fabeltje is wat al meermaals wetenschappelijk ontkracht is.

    Heb zelf wel eens op het veld van Zwolle een balletje getrapt en dat is niet te vergelijken met de kunstgrasvelden waar ik als klein jongetje op speelde.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:14
    Clubs met kunstgras doen aan competitie vervalsing. Zij mogen niet eens meedoen in Europa dus waarom doe je dan wel mee aan een competitie waar je Europees voetbal kan halen.
    Afschaffen en volgend seizoen alleen gras teams in de eredivisie. Als je het niet voor elkaar hebt, degraderen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:22
    Zolang de kleine clubs inspraak hebben over budgetaire zaken als de keuze voor gras of kunstgras, zal het kunstgras altijd winnen. Nu komt de traditionele top 3 met een (in mijn ogen) zeer compromerend idee om de kosten voor de aanleg van gras te verdelen en dan begint deze nietsnut waar nog nooit een hond van gehoord heeft, weer te janken. Ongelofelijk.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:36
    Polletje maar even naar de 6 daders en de knvb en eredivisie getwitterd.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:40
    Kunstgras afschaffen ja

    Competitie inkrimpen nee,werkt in belgië ook niet.
    Vind ik leuk
    rexxo +2297
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:58
    Mits het doorgaat mag het wat mij betreft meteen komende seizoen.
    Waarom moet je onnodig lang wachten om het te implementeren?
    Organisatorisch kunnen ze het toch voor elkaar krijgen? Sommige clubs moeten nu ook improviseren als een bepaalde speler onverwachts einde transferperiode vertrekt. Of zeuren sommige clubs omdat ze meer geld willen zien of tegen zijn om het tegen zijn. Die slappe KNVB had jaren geleden allang moeten ingrijpen en clubs moeten verplichten te spelen op echt gras.
    Dan hadden ze maar iemand moeten aanstellen bij de bond om fondsen te generen. Als je een ex volleyballer aanstelt als veredelde padvinder (PIM)had dit er ook bij gekund. Helaas blinkt de KNVB nog steeds uit in wanbeleid.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:11
    Inkrimpen naar 16 clubs op natuurlijke wijze. De laagst geindigde clubs met kunstgras eruit flikkeren en je bent binnen een paar jaar van het probleem af.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:40
    Vraag me af wie die 4% is die op nee hebben gestemd moeten voetbal haters zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:48
    nee supporters van o.a Heracles en zwolle
    Vind ik leuk
    deltiaan +1284
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:08
    afschaffen kunstgras moet gewoon maar erediviezie in korten naar 16 clubs mag nooit gebeuren
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:20
    Nieuwswaarde nul! Niemand zit te wachten op wat ze in Zwolle vinden, als je niet snapt dat kunstgras slecht is voor voetbal dan ben je gewoon een idioot! Oud ambtenaar dus niet verrassend, zal blij zijn als al die mannen van die old boys netwerken kwijlend in een bejaardenhuis zitten!
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1585
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:11
    Ow PEC gaat alweer met de hakken in de rubberenkorels.
    Buigen of barsten. Dus meewerken en anders Exit PEC
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:16
    Nummer 1 of 2 maakt niet zoveel uit in Nederland, Psv wint thuis van Ajax en ik kan niet in de toekomst kijken maar Ajax is thuis ook vaak sterker en kan dat weer proberen recht te trekken.

    Voor de rest zal het uitkomen op 2 of 4 wedstrijden met punt verlies en wordt je kampioen op 2 punten in de mickey mouse competitie.

    En dit is al jaren zo. 2 ploegen die e om strijden een derde hoogvlieger en de rest doet niet mee.

    Dus ik denk dat Europees wel een maat staaf is voor hoever een club is. Hierin is Ajax wel wat verder. Niet om de loting want inter en tot te ham doen he niet zo heel goed en Barca ook niet (laatste weken) in een sterke competitie.

    Ajax heeft 2 jaar geleden met een redelijk identiek team, qua sterkte prima gedaan en dit jaar in de champions leuague. Ik hoop dat psv overwintert in de eu en daar kunnen laten zien wat ze waard zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    Horas +568
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:28
    Maatstaaf... Staafincident... Pijnlijke spelfout :)
    Even serieus: je analyse is uitstekend. Ons Feyenoord is de top van de rest en zolang het beleid zo blijft, verandert er weinig.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:43
    De uitslag van de poll spreekt voor zich.....
    Hier spreekt een beroepsbestuurder: Veel praten, geen beslissingen nemen, GEEN VERANTWOORDING nemen.....vooruit man, doorpakken... de eurometer tikt door, de tijd ook
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:46
    tis competitie vervalsing en goede spelers blijven hierdoor weg uit Nederland
    en 18 clubs laat mooi zo .maar dat plastic veld moet weg in het betaalde voetbal
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:01
    Een eredivisie met 18 clubs is gewoon veel te groot voor een klein land als Nederland. Geen wonder dat de clubs allemaal te weinig geld binnen krijgen om de topclubs in Europa bij te benen. In Duitsland zijn er in bijv, NoordrijnWestfalen maar 3 club in hoogste afdeling en dat Bundesland in ongeveer zo groot als Nederland. Hier zouden we terug moeten naar een competitie van hooguit 14 clubs. Misschien een idee dat er minimaal 10.000 toeschouwers in het stadion moeten zitten om in aanmerking te komen voor de hoogste afdeling. Dan komt er veel meer sponsorgeld vrij voor de clubs in de hoogste afdeling en komen er ook weer beter spelers. Maar ja de BoBo's van de clubs gaat het niet on het Nederlandse voetbal... die hebben maar een ding wat voor hun belangrijk is.... BoBo zijn....
    Vind ik leuk
    Lampenpit +946
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:16
    En heel toevallig heeft PEC kunstgras... wat mij betreft wordt natuurgras de eis in de hoogste klasse, doe je daar niet aan mij lig je eruit.
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:27
    Volgens mij moeten we ook alle oudere mensen met een bestuursfunctie (zeg boven de 60) ontstaan bij de clubs. Die leven echt nog in het verleden. Volgens mij is het een hele mooie geste van Ajax, Feijenoord en PSV, om zoveel geld af te staan aan de kleinere clubs. Worden zij ook alleen maar beter van.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:14
    Kunstgras zou overal moeten worden afgeschaft gelet op de gezondheidsrisico's en de enorme bergen giftig afval van afgedankte sportvelden
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:25
    Arrogantie ten top van de tob 3.. opzouten met onbekwame lui als Gerbrands, vd Sar en die spast van Feyenoord... pffff
    Vind ik leuk
    Horas +568
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:26
    Weg met dat plastic gras.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws