Cocu zwaar onder vuur in Turkije: 'Daar wordt het wat meer opgeblazen'

    Cocu zwaar onder vuur in Turkije: 'Daar wordt het wat meer opgeblazen'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 12:06wo 10-10-2018 om 12:06

    Ferdi Kadioglu maakte deze zomer de verrassende stap van NEC Nijmegen naar Fenerbahçe. De middenvelder komt bij de Turkse topclub nog niet aan spelen toe, maar stelt geen spijt te hebben van zijn keuze.

    "Het leven is daar prachtig, ik heb het naar mijn zin. Maar voetballend gaat het daar nu iets minder. We staan er niet goed voor. Dat moet beter", vertelt hij voor de camera van FOX Sports. Fenerbahçe staat momenteel op een vijftiende plek en de dagen van Phillip Cocu lijken geteld.

    Dinsdag meldde het Turkse Fanatik dat de onderhandelingen over een ontslagvergoeding al zijn gestart. "In de media ligt hij beetje onder vuur, maar als we punten gaan halen gaan ze er minder over praten. Het is toch een ander land en een andere cultuur dan Nederland. Daar wordt het wat meer opgeblazen, dus het is even afwachten hoe het gaat."

    Bang om zelf ook weggestuurd te worden bij een eventueel ontslag voor Cocu, is Kadioglu niet. "Nee, zo denk ik er niet over na." Kadioglu blijft azen op een plekje bij de wedstrijdselectie. "Dan mag ik op de bank plaatsnemen en hopen op een invalbeurt. Dan zie ik wel weer verder."

    Poll

    Gaat Cocu de Kerst halen bij Fenerbahçe?

    (7198 stemmen)

    Plaats een reactie

    Zoonvanmnoma +7044
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:11
    Alles beter dan NEC.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11500
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:13
    Van Havana aan de Waal, naar ‘Ik speel niet dus ik baal’. Sorry not sorry.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7620
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:18
    Cocu kan dr niks van!
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1816
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:34
    Klopt dat zie je nu ook bij PSV, v Bommel haalt veel meer rendement uit een bijna dezelfde selectie, spelen nu veel frisser, aanvallender, attractiever.
    Ben blij dat die weg is. eerlijk gezegd..
    Vind ik leuk
    Snapje? +7620
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:47
    Klopt, jammer dat ze europees niet uit de verf komen, had er meer van verwacht.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:45
    ho ho ho.... het is wel nog steeds de mooiste club van Gelderland.





    volgens velen......
    Vind ik leuk
    Leozao +5597
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:14
    Met alle respect, maar ik denk dat veel Turkse jongeren Turkije teveel be-romantiseren. Net zoals de Marrokaanse...
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1024
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:17
    Hoeft waarschijnlijk nooit meer te werken na dit avontuur, wie wil dat nou niet!
    Vind ik leuk
    The Iceman +11500
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:20
    Zou hij echt zoveel meer verdienen dan bij Ajax of PSV?
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1024
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:33
    Verwacht wel dat hij minimaal een miljoen per contract jaar krijgt nu in Turkije, is in eredivisie enkel voor bepaalnde spelers die dat krijgen PSV salaris plafond ,

    alleen Ajax breekt momenteel salaris plafond van 1,5mil, maar dat ging denk niet op voor kadioglu...
    Vind ik leuk
    The Iceman +11500
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:37
    Een miljoen lijkt me wel veel hoor, zeker voor een speler die voor 1,4 miljoen is gehaald.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1816
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:36
    Is ook makkelijk, hier alle geneugten van de nederlandse maatschappij (lees) sociale voorzieningen, uitkeringen. En daar mooi weer en familiebanden.. Ze teren gewoon op ons geld.. maar ja wij laten alles maar toe in dit land..
    Vind ik leuk
    Leozao +5597
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:18
    Ik ken redelijk wat Turken en Marrokanen en raadt eens wat: ze werken allemaal op een te respecteren manier! Waarom zijn er in verhouding zoveel Marrokanen in het NL profvoetbal? Minder verwend dan de NL gameboys.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1816
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:41
    Dacht het niet,
    Dat ze werken is niet meer dan normaal hoor, is niet of zelfs helemaal niet bijzonder.
    Dat er relatief veel allochtonen een uitkering genieten en in misdaadcijfers de boventoon voeren, is niet normaal..
    Waarom halen uiteindelijk zo weinig of zelfs heel erg weinig Marokkaanse talenten de echte absolute top niet? Toch dat stukje mentaliteit wat hun dwars zit..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:42]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:23
    Die Derksen krijgt toch ook altijd gelijk. Heeft wel een aantal weken langer geduurd maar hij wist het wel!
    Vind ik leuk
    Ron83 +348
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:32
    Dit zag je al aankomen toen hij daar ging tekenen. Geen juiste club voor hem. Zo zonde...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:40
    Hij had daar nooit heen moeten gaan.. komt echt niet aan de bak.. jammer want het is echt wel een talent..
    Vind ik leuk
    mcmodd +24234
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:46
    Hij is er nog steeds trainer hoor. Laten we niet al te vroeg oordelen, gewoon even afwachten. Een andere speelstijl vraagt gewoon tijd, veel tijd soms als je in Turkije speelt.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:51
    Misschien moet je het artikel is lezen.. het gaat over kadioglu..
    Vind ik leuk
    mcmodd +24234
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:58
    Ik denk dat je de redenatie niet volgt. Fanatik is zoiets als VP, misschien nog iets minder op de hoogte. Daarbij, als Cocu blijft krijgt Kadioglu ook zijn kans nog wel, hij maakt vorderingen volgens serieuzere kranten. Ook als Fanatik schrijft dat de ontslagpapieren voor de speler al worden opgesteld, dan had Cocu al minimaal 4 weken eerder alweer in Nederland terug geweest.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:23
    Nou, ik denk dat in dit geval Turkije en Nederland niet zo gek veel verschillen.

    Als een van Ajax, Feyenoord of PSV nu 15de in de eredivisie had gestaan na 8 wedstrijden zou Ten hag, Van Bronckhorst of Van Bommel op de keien staan.

    Zelfs bij 5 prijzen in 4 jaar heb je hier al niet eens krediet meer.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:35
    Komt goed met Cocu wat tijd geven
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws