Pijnlijk rijtje in Spanje: 'Transfers Promes en Arias weggegooid geld'

Pijnlijk rijtje in Spanje: 'Transfers Promes en Arias weggegooid geld'

Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 17:15wo 10-10-2018 om 17:15

In Spanje verbaast sportkrant Marca zich over het hoge aantal transferflops in de Primera División. Onder meer Quincy Promes wordt genoemd als een teleurstellende aankoop. 

De krant rekende uit dat er in totaal voor ruim 897 miljoen euro werd ingekocht door Spaanse clubs. 'Daarvan lijkt 280 miljoen euro weggegooid geld', aldus Marca.

Promes maakte afgelopen zomer de overstap van Spartak Moskou naar Sevilla, maar het is nog wachten op het moment dat de Oranje-international zich gaat bewijzen. In totaal speelde de rappe aanvaller, voor wie 20 miljoen euro werd neergeteld, maar negentig minuten, verdeeld over zes wedstrijden. Ook Sevilla-aankopen Joris Gnagnon (15 miljoen euro) en Ibrahim Amado (eveneens 15 miljoen euro) komen nauwelijks aan spelen toe in de hoofdmacht.

Ook Real heeft veel betaald voor weinig plezier in de openingsfase van de competitie: Vinicius Junior (45 miljoen euro) en Mariano Diaz (22 miljoen euro) mochten slechts een aantal keer invallen. Bij Barça vallen de peperdure aankopen Malcom en Clement Lenglet voorlopig ook tegen. Ook Santiago Arias wordt genoemd: Atlético Madrid betaalde 11 miljoen euro aan PSV voor de Colombiaan, maar hij mocht tot op heden slechts vier keer invallen. 

Plaats een reactie

woensdag 10 oktober 2018 om 17:19
Erg makkelijk om begin oktober al een lijst te vullen...
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:20]
Vind ik leuk
Hyena +30290
woensdag 10 oktober 2018 om 17:20
We zijn nog geen twee maanden onderweg, ietwat overdreven en voorbarig dit. Maar de media moet natuurlijk scoren hè.

Veel van die aankopen zijn ook nog jong en zullen rustig gebracht gaan worden.
Vind ik leuk
PimNEC +225
woensdag 10 oktober 2018 om 17:20
Marca bewijst maar weer eens een sensatiekrant te zijn. Het seizoen is nog geen 10 wedstrijden oud en toch bestempelen ze iedereen die nog niet (goed) speelt als miskoop.
Vind ik leuk
Jozef +42376
woensdag 10 oktober 2018 om 19:11
Promes presteert precies als in Oranje. Heel verrassend kun je het wat mij betreft niet noemen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 19:11]
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
woensdag 10 oktober 2018 om 17:21
Ivan Gabrich was ook zo een topaankoop.
Vind ik leuk
Diesel1977 +1521
woensdag 10 oktober 2018 om 17:22
Een legende;)
Vind ik leuk
Mistered +554
woensdag 10 oktober 2018 om 17:51
Kom dan met Kinkladze, dat was een veel grotere miskoop.
Vind ik leuk
ay42 +1439
woensdag 10 oktober 2018 om 17:22
Dit lijstje slaat natuurlijk nergens op, we zitten pas in October. En hadden ze nou echt verwacht dat die Junior van Real meteen een basisplaats zou krijgen??
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 17:22
Ze moeten allemaal nog aan het La Liga systeem wennen.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6454
woensdag 10 oktober 2018 om 17:25
Arias was van tevoren al bekend dat hij als stand in van Juanfran werd gehaald.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 17:27
Engeland,Frankrijk(PSG) en Spanje(Real) zijn zelf begonnen met absurde bedragen voor voetballers neer te tellen.
Logisch dat het voor veel voetballers weggegooid geld is.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 17:45
Vooral pijnlijk dat het nog half oktober moet worden en je al met dergelijke lijstjes komt.
Vind ik leuk
Te ligt +297
woensdag 10 oktober 2018 om 18:35
Maar echt...

Vind ik leuk
Het Brein +4681
woensdag 10 oktober 2018 om 21:25
Inderdaad, neigt naar bladopvulling..
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 17:54
Zonde voor die jongens, die bij respectievelijk Spartak Moskou en PSV hebben laten zien dat ze potentie hebben..
Vind ik leuk
Pvm9 +896
woensdag 10 oktober 2018 om 17:55
Vinicius hier in noemen slaat echt nergens op. Er is zeker overdreven veel geld voor hem betaald maar men wist dat hij gehaald werd voor de toekomst.
Vind ik leuk
Foebele +53582
woensdag 10 oktober 2018 om 18:19
Promes is sowieso weggegooid geld, Spartak was zijn top en hij had daar lekker moeten blijven aangezien hij daar gewaardeerd werd, een hoger niveau kan hij simpelweg niet aan.
Vind ik leuk
Smash +4009
woensdag 10 oktober 2018 om 18:21
Dat Arias 4 keer mocht invallen, wil toch niet zeggen dat het weggegooid geld is. Wat een domme beredenering is dit zeg. Over 10 wedstrijden staat hij misschien wel in de basis en speelt hij zo goed, dat hij aan het eind van het seizoen voor 20 miljoen verkocht wordt. Hoezo weggegooid geld?
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 18:40
Dit soort artikelen genereert altijd wel een hoop aandacht en dan gaan ze ook heel wanhopig op zoek naar 'flops', voetbalinhoudelijk is het weer uiterst zwak van in dit geval dus Marca.
Vind ik leuk
Smash +4009
woensdag 10 oktober 2018 om 20:34
Dat klopt! Marca was volgens mij altijd wel een degelijke krant. Het begint steeds meer op de Spaanse Telegraaf te lijken.
Vind ik leuk
deltiaan +1379
woensdag 10 oktober 2018 om 19:12
moesten nog meer tegenvallen die DURE transfers maar dan overal.
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 19:12]
Vind ik leuk
deltiaan +1379
woensdag 10 oktober 2018 om 19:15
moesten nog meer tegenvallen die DURE transfers maar dan overal.
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 19:15]
Vind ik leuk
Batimob +7
woensdag 10 oktober 2018 om 19:23
Grappig dat vinicius nu al word afgerekend. Wat verwacht je hij is jong. En zelfs nu dat real flink aan het wisselen is met spelers krijgt hij soms een invalbeurt en heeeeel af en toe een start.
Vind ik leuk
John040 +2504
woensdag 10 oktober 2018 om 20:17
Arias is net terug van blessure had gebroken ribben dus dat hij nu slechte aankoop is lijkt mij nog te vroeg gezegd.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 20:41
Promes, echt waar? En hij lacht altijd zo leuk. Kutvoetballer.
Vind ik leuk
Het Brein +4681
woensdag 10 oktober 2018 om 21:24
Arias was maar 11 miljoen en vooraf wist je dat de stap wellicht te groot was. Promes heeft weinig kansen gehad...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws