'Er werd een pistool tegen het hoofd van zijn vrouw gezet, kinderen keken toe'

    'Er werd een pistool tegen het hoofd van zijn vrouw gezet, kinderen keken toe'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 19:14wo 10-10-2018 om 19:14

    Mogi Bayat is samen met Dejan Veljkovic een van de belangrijkste verdachten in de operatie 'Propere Handen', een onderzoek naar financiële fraude, maar ook matchfixing. De spelersmakelaar werd woensdagochtend van zijn bed gelicht door de politie. Zijn advocaat beklaagt zich.

    Volgens Jean-Philippe Mayence ging de arrestatie er bepaald niet zachtzinnig aan toe. "Ze vielen bij zonsopgang binnen bij mijn cliënt", vertelt hij aan La Dernière Heure. "Er werden deuren ingebeukt en er werd zelfs een wapen tegen het hoofd van mevrouw Bayat gezet. En dat terwijl de kinderen toekeken. Het leek wel om terroristen te gaan."

    "Ik begrijp dat er vroeg moet worden ingegrepen, maar mensen behandelen alsof ze een gevaar zijn voor de openbare veiligheid. Dat was niet nodig misschien", vervolgt Mayence, die nog geen nieuws heeft over Bayat. "We hebben gevraagd of we met hem mogen spreken, maar dat werd ons geweigerd. Het verhoor zou voor vanavond of morgen zijn. We wachten af."

    Ook onderzoek naar zaakwaarnemer Courtois
    Ondertussen zou er ook een strafonderzoek lopen tegen Christophe Henrotay, de makelaar van onder andere Thibaut Courtois. Dat meldt De Tijd. Henrotay zou onder meer bij de transfers van Romelu Lukaku, Youri Tielemans en Leander Dendoncker miljoenen euro’s hebben achtergehouden. 

    'Iedereen die is opgepakt verdacht'
    'Alle personen die in de loop van de dag door de politie zijn opgepakt, zijn verdachten in het onderzoek, geen getuigen', zo meldt Sporza woensdagavond. Naast de spelersmakelaars zouden daarmee onder meer Club Brugge-coach Ivan Leko, ex-manager van Anderlecht Herman Van Holsbeeck en enkele scheidsrechters verdachten zijn.

    Lees meer over:Jupiler Pro League

    Plaats een reactie

    Smithsonian +33620
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:22
    Belgie out haha 😂
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:24
    Wat een soap.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:41
    Belachelijk om zo te reageren als justitie zijnde (als het waar is, waarschijnlijk niet helemaal), het is maar geld. Geld is jeugdtrauma's niet waard.
    Vind ik leuk
    El Pibe +1021
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:10
    Ik heb poltieinval gehad om 6.00u ‘s ochtends in mijn ouderlijk huis voor veel kleinere vergrijpen.
    Dit gaat over miljoenen Euro’s dus dat lijkt me niet meer dan normaal! Denk jij omdat het om een bekende voetballer gaat het rechtssysteem niet meer geld?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:54
    Ik heb het niet over bekendheid, ik heb het over een aggressieve arrestatie van iemand die niet levensgevaarlijk is in het bijzijn van kinderen. Dat vind ik onnodig, kinderen horen daar geen getuige van te zijn als het niet hoognodig is.
    Vind ik leuk
    El Pibe +1021
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:23
    Welkom in de grote mensenwereld. Je verduistert miljoenen Euro’s met als gevolg een huiselijk arrest. Ook als je kinderen hebt kom je daar niet mee weg...
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:19
    Ik zeg niet dat je daarmee weg moet komen, het gaat me om de manier hoe.
    Vind ik leuk
    Basschot +2247
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:37
    Volgende keer bellen en zeggen dat je volgende dag moet melden?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:15
    Nee, gewoon op een normale manier deze man arresteren. Indien hij zich dan verzet mag er best wat geweld gebruikt worden, maar niet daarmee beginnen bij dit soort zaken.
    Vind ik leuk
    Basschot +2247
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:05
    Waren wij erbij? Sommige vrouwen kunnen ook heel aggresief en hysterisch reageren. Die moet je dan een lesje leren.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:23
    Staat er niet bij, ik reageer op het bericht zoals hier beschreven.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:49
    en jij denkt dat dat hier niet gebeurd?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6107
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:30
    Ervaringsdeskundige of van horen zeggen.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:22
    Is er niet een hele tijd geleden al eens een artikel gepubliceerd over het feit dat de Belgische clubs massaal aan belastingontduiking hebben gedaan? Meen dat dit destijds over honderden miljoenen ging. Strekking was toen in ieder geval, dat als dit ooit terugbetaald diende te worden, het einde van Belgisch profvoetbal nabij zou zijn.

    Past wel in dit verhaal wat dat betreft, weet niet of het in verband staat?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 19:24]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:25
    Waarschijnlijk wel, als de halve competitie ermee weg is gekomen dan is het bijna een zekerheidje dat makelaars zoiets ook proberen te flikken.... Geef ze is ongelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:27
    Dat ging over niet betaalde belastingen en belastingconstructies, ging over tientallen miljoenen.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:29
    Dan zat ik dus toch goed te denken. Belgische voetbal is paar jaar geleden ook wel uit het niets vooruitgeschoten. Financieel is daar meer te halen dan in nl, waar het voorheen structureel eerder andersom was.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:33
    Nu je het zegt, dat verband had ik nog niet gelegd maar is er wel degelijk. Dat was overigens in de jaren 70 en begin 80 ook zo. Ook toen waren er problemen met de fiscus.

    Dit is wel een klap. Afwachten wat er allemaal aan de hand is, maar ze vallen niet zomaar binnen. Dan moeten ze wel wat hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:24
    Daar moet Dick zich niet mee bemoeien.
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:28
    Amai
    Vind ik leuk
    Farmer +12671
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:32
    Al zál de vrouw-van, hier geen schuld in hebben, ze geniet wel van de rijkdom die haar - schijnbaar door en doorcorrupte - wederhelft haar biedt.

    Dergelijk 'doorgemuteerde en ingekapselde' corruptie, dient idd met zwaar geweld bestreden te worden. Dan maar op deze manier. Mensen die puur voor geld, op dit soort maniertjes, honderduizenden, dan wel miljoenen mensen duperen, mógen ook gruwelijk worden behandeld, in mijn ogen.

    Anders laat deze personen eens inbeelden wat gebeurt als ze de menigte op die mensen loslaten(publieke lynchpartijen? Openbare steniging? Nou..) Dan is 'een pistool op je gericht krijgen' nog wel erg vriendelijk, of niet?

    Zoals altijd wordt er een platform aan empathie opgezet voor de delinquent in dit geval: een schijnbaar door-corrupte makelaar, met verstrekkende contacten, en contanten...

    Het is te vergelijken met maffia/kartel praktijken, en in bv Mexico of Colombia weten ze wel een beetje raad daarmee.. Daar zetten ze geen gun tegen je hoofd, daar bepalen ze de impact met een rood laserlampje...
    Vind ik leuk
    Extightass +1604
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:14
    Die advocaat moet gewoon zeggen dat het geen belastingontduiking is maar belastingontwijking en dan zullen ze er weer makkelijk afkomen
    Vind ik leuk
    Farmer +12671
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:17
    Ach ja, die politieke correctheid tegenwoordig.

    Het is niks anders dan met een ijskoud gezicht, op een fascistische manier je voordóen alsof je manieren hebt.

    Anderzijds is het op de middelbare school al jaren aangeleerd,
    Engelse les, literatuur, het beroemde boek 'Animal Farm' van George Orwell, en dan refererend naar de nog beroemdere uitspraak van:

    "All Animals are Equal,.. BuT sOmE aNiMaLs ArE mOrE eQuAl ThEn OtHeRs'
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 20:18]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:35
    Hebben ze de VAR al in Belgie ingevoerd?
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:48
    Gelijk die 9e plek op de UEFA ranking afnemen! ;-)
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:58
    Woon vrij dicht bij het mooie België en het is qua zwart geld net Griekenland.
    Onder de tafels schuiven de biljetten.

    Maar buiten dat prachtig land, competitie niet om aan te zien, Belgisch elftal echter tegen Brazilië was de 3de mooiste wedstrijd van het jaar.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1341
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:58
    Waar rook is... Is vuur
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:24
    Wanneer vallen ze in Zeist binnen?
    Vind ik leuk
    deltiaan +1272
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:32
    is niet alleen in belgie dat gerotzooi ?????
    Vind ik leuk
    Pinokkio2 +88
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:56
    Sowieso dubieus wereldje dus..Wordt het niet eens tijd om onze boef Mino Raiola ook eens onder de loep te nemen..Er gaat zoveel geld om met de transfers dat boven en onder tafel wel eens door elkaar gehaald worden...;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:05
    Daar is veel meer aan de hand dan wat er tot nu toe verteld word. Lijkt me zo klaar als een klontje
    Vind ik leuk
    bartjeee +1034
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:38
    Wat een gekte in turkije en belgie
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:24
    Waar eindigt dit?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3962
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:27
    Dat was niet nodig misschien...hij twijfelt er dus zelf over?
    Vind ik leuk
    Truth +3004
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:32
    Mogi bayat en dejan zijn kind aan huis in brussel ...moet er nog zand zijn ???

    34 titels die kan je nooit op een correcte manier behalen , kijk maar naar juve !!
    Veel eerlijke en oprechte belgen zal je niet tegenkomen maar diegene die dat wel zijn zullen gerust toegeven dat meer dan de helft van die titels gewoon gekocht zijn !!

    Vind ik leuk
    Verratti +2119
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:45
    Gelukkig gaat het om hoor en wederhoor. Laat de rechtsgang rustig zijn werk doen en daarna kun je pas een mening vormen. Het kan een storm in een glas water zijn, maar ook een inktvlek die andere landen erbij betrekt. Gewoon afwachten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:49
    Als ze schuldig zijn kan het van mij niet hard genoeg zijn, stelletje varkens !
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:12
    @Truth
    34 titels kan je nooit op een correcte manier behalen? ! Hoe heeft Ajax die 33 titels dan behaald?
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:22
    Doet denken aan toen ze bij Hiddink 's morgens een inval deden, die ventjes kijken echt teveel TV.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws