De Ligt: 'Geloof me, iedereen trekt zijn eigen plan. En ieders plan lag bij Ajax'

    De Ligt: 'Geloof me, iedereen trekt zijn eigen plan. En ieders plan lag bij Ajax'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 21:28wo 10-10-2018 om 21:28

    Matthijs de Ligt erkent dat hij afgelopen zomer een kleine rol heeft gespeeld in het transferbeleid van Ajax. De aanvoerder kreeg van ELF Voetbal de vraag of hij bij de directie heeft aangedrongen op versterkingen.

    "Laat ik duidelijk zijn: dat wordt van hogerhand bepaald. Maar in die gesprekken met de directie krijg je de kans om namens de groep dingen aan te geven. En volgens mij is daar gehoor aan gegeven", zegt De Ligt, geciteerd door Ajax Showtime.

    "De belangrijkste taak van de aanvoerder is om het team te versterken. Dat kan op veel manieren: door de sfeer in de groep te verbeteren, zorgen dat de tactiek wordt verbeterd of dat er nieuwe spelers worden gehaald. Op dat laatste vlak was een rol voor mij weggelegd", vervolgt de verdediger, die bovendien zag dat alle steunpilaren in Amsterdam bleven.

    De Ligt zelf, Frenkie de Jong, Hakim Ziyech, David Neres en André Onana werden allemaal gelinkt aan een transfer, maar de directie bleef kalm. "Die mensen zijn ook niet van gisteren. Zij weten ook dat de meeste geruchten uit de lucht gegrepen zijn. Ze weten echt wel wat er speelt en wat er niet speelt. Volgens mij moeten we gewoon naar de realiteit kijken. En dan blijkt dat de directie de selectie niet alleen goed intact heeft gehouden, maar zelfs heeft weten te versterken."

    Volgens De Ligt is onderling niet afgesproken om gezamenlijk te blijven bij Ajax. "Geloof me, iedereen trekt zijn eigen plan. En op een gegeven moment kwam het erop neer dat ieders plan bij Ajax lag."

    Plaats een reactie

    woensdag 10 oktober 2018 om 21:31
    Die gaat dus weg
    Vind ik leuk
    Gerro +7433
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:03
    Want?
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:32
    Goed zo Matthijs. We gaan de schaal pakken dit jaar!!!
    Vind ik leuk
    Martyynho +1319
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:47
    wat dacht je van de cup met de grote oren!
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:49
    Erg realistisch, staan al 5 punten achter...
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:52
    Haha. Jullie komen nog naar Amsterdam...maak je niet dik. Geniet ervan zolang Pisvee nog voor staat.
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:51
    Dan staan we al vijftien punten voor 不不
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:55
    Gaap, droom verder lamme brabo;-)
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:02
    Volgens mij droom jij eerder: 3-0 op de broek gekregen en al vier jaar geen prijs gepakt...
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:11
    Zucht....
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:19
    Moeilijk he de waarheid?
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:21
    Voor jou straks wel als Ajax met de schaal staat.
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:28
    Dat zeg je al vijf jaar dus erg geloofwaardig 不
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:16
    Je kent me ook echt...droeftoeter.
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:23
    Sukkeltje, dat doet iedere ajax supporter
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:23
    maar dat is te moeilijk voor je, he?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:23]
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:43
    Kneusje, beetje stoer praten op een blog...maar ja zo zijn ze (kleine kinderen).
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:49
    Laat je moeder je vanavond maar vroeg instoppen want je bent een beetje moe, he? 不不
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:01
    Die is al 19 jaar dood, gaat lastig. Jouw moeder stopt me wel in
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:42
    Goh en dan toch zulke domme uitspraken doen, je omgeving zal het zwaar met je hebben
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:45
    Nogmaals. Klein jochie dat stoer doet achter zijn toetsenbord;-). Alleen maar babbels, roomboterbabbelaar. En over domme opmerkingen gesproken; wie haalt er een moeder bij. Idd jij kneusje;-)
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:00
    Nogmaals, jij bent hier het kneusje. Grote bek over ajax wordt kampioen (dat zijn pas babbels!). Realiteit is dat Psv de beste club van Nederland is en dat jij dat slecht kunt hebben (al vier jaar)! Dus hup hup ga maar lekker naar je ballenbakvriendjes. Over een uurtje is het bedtijd dus slaap zacht! 不不
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:23
    Kneus, zelfreflectie zoek dat maar eens op :-). Stoer achter zijn mobieltje haha. Sorry je moeder roept me.
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:28
    Zelfreflectie daar kan iedere ajax supporter wel iets mee! 不不
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:32
    El finale, wij gaan wel door in Europa en in de competitie niets verloren. Daarnaast meermaals mazzel voor pisvee. Maar als je alleen via teletekst kijkt weet je dat ook niet :-)
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:42
    Tuurlijk, haal de mazzelkaart er maar weer bij. Ik denk dat het mazzel is dat Ajax al vier jaar geen enkele prijs heeft gewonnen 不不
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:08
    Lol. Mijn zoon is 7 > 4 titels + 1 EL finale. PSv draait ook weer paar jaar mee, daarvoor lange droogte. Aangezien ze in dat kleine stadionnetje blijven, de begroting niet veel hoger optrekken is dat van tijdelijke aard. Dit jaar kan t 2 kanten op, maar komende jaren gaat Ajax ouderwets heersen. Wen alvast maar aan dat idee en hoop dat die 5 puntjes genoeg is ...
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:52
    不不 dat horen we ook al jaren. Zoals altijd nergens op gebaseerd. Eind van het seizoen staat ajax weer met lege handen en staan de boeren weer op de platte kar!
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:01
    De feiten laatste 10 jaar;
    Ajax 4x kampioen Pisvee 3x
    Allebei 1 schamele beker
    PSV niets gepresteerd Europees
    Ajax Europees keihard aan de weg aan het timmeren

    PSV gered door gemeente
    Ajax eigen vermogen van 170 miljoen

    Kortom, het valt vanzelf de goede kant op.
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:12
    En de laatste vier jaar helemaal niks 不不不
    Vind ik leuk
    Degier +571
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:43
    Volgens mij verwar je het nu met zelfbevlekking
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:58
    Dit jaar lukt niet meer! W矇l dit seizoen d繳s volgend jaar! ;)
    Vind ik leuk
    The Iceman +11540
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:33
    19 jaar, aanvoerder en invloed uitoefenen op het transferbeleid. Gaat wel snel met deze jongen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:03
    Tis ook een talent uit 100duizenden
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:33
    Wat een waanzinnig goede speler is dit toch! Die hoort nu al bij de hoogste top en is nog maar net begonnen!
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:56
    Wat een voetballer en mooi mens Matthijs! In alles een voorbeeldprof zo zijn er weinig anderen! Ik hoop dat hij nog een paar jaartjes blijft v籀籀rdat hij naar een grote Buitenlandse club vertrekt!
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:32
    We gaan gewoon een mooie tijd tegemoet, het kan!
    Vind ik leuk
    Muscles +964
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:42
    De Ligt is volkomen authentiek en dat is ook de reden dat hij een geboren leider is. Als ik ooit kan zien dat hij de Coupe Jules Rimet optilt, wordt mijn droom waar
    Vind ik leuk
    Gerro +7433
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:04
    Met een succes seizoen ligt ieders plan volgend jaar wel weer bij Ajax. Frenkie sloot al niet uit dat hij nog 3 seizoen blijft.
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +109
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:30
    De directie heeft het team zelfs weten te versterken! Inderdaad, zodanig dat je weer tweede wordt dit seizoen!
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:34
    Ik ben het met je eens: dus gaat overwinteren in de CL! Daarnaast ook nog landskampioen. Het is een start om alles weer naar het normale te krijgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:36
    Deze Ajax-Talenten zullen overal met goede teamgenoten super spelen, de Ligt is door zijn leeftijd uitzonderlijk goed. Zeer positief voor ajax en het nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:11
    De Ligt is een verademing om naar te kijken maar ook om naar te luisteren.
    Op zijn jonge leeftijd al zo goed en zo volwassen. Als dit geen top-verdediger gaat worden dan weet ik het ook niet meer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws