De Ligt: 'Geloof me, iedereen trekt zijn eigen plan. En ieders plan lag bij Ajax'

De Ligt: 'Geloof me, iedereen trekt zijn eigen plan. En ieders plan lag bij Ajax'

Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 21:28wo 10-10-2018 om 21:28

Matthijs de Ligt erkent dat hij afgelopen zomer een kleine rol heeft gespeeld in het transferbeleid van Ajax. De aanvoerder kreeg van ELF Voetbal de vraag of hij bij de directie heeft aangedrongen op versterkingen.

"Laat ik duidelijk zijn: dat wordt van hogerhand bepaald. Maar in die gesprekken met de directie krijg je de kans om namens de groep dingen aan te geven. En volgens mij is daar gehoor aan gegeven", zegt De Ligt, geciteerd door Ajax Showtime.

"De belangrijkste taak van de aanvoerder is om het team te versterken. Dat kan op veel manieren: door de sfeer in de groep te verbeteren, zorgen dat de tactiek wordt verbeterd of dat er nieuwe spelers worden gehaald. Op dat laatste vlak was een rol voor mij weggelegd", vervolgt de verdediger, die bovendien zag dat alle steunpilaren in Amsterdam bleven.

De Ligt zelf, Frenkie de Jong, Hakim Ziyech, David Neres en André Onana werden allemaal gelinkt aan een transfer, maar de directie bleef kalm. "Die mensen zijn ook niet van gisteren. Zij weten ook dat de meeste geruchten uit de lucht gegrepen zijn. Ze weten echt wel wat er speelt en wat er niet speelt. Volgens mij moeten we gewoon naar de realiteit kijken. En dan blijkt dat de directie de selectie niet alleen goed intact heeft gehouden, maar zelfs heeft weten te versterken."

Volgens De Ligt is onderling niet afgesproken om gezamenlijk te blijven bij Ajax. "Geloof me, iedereen trekt zijn eigen plan. En op een gegeven moment kwam het erop neer dat ieders plan bij Ajax lag."

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
woensdag 10 oktober 2018 om 21:31
Die gaat dus weg
Vind ik leuk
Gerro +8444
donderdag 11 oktober 2018 om 01:03
Want?
Vind ik leuk
Wouta80 +915
woensdag 10 oktober 2018 om 21:32
Goed zo Matthijs. We gaan de schaal pakken dit jaar!!!
Vind ik leuk
Martyynho +1354
woensdag 10 oktober 2018 om 21:47
wat dacht je van de cup met de grote oren!
Vind ik leuk
Pimman +9458
woensdag 10 oktober 2018 om 21:58
Dit jaar lukt niet meer! Wél dit seizoen dús volgend jaar! ;)
Vind ik leuk
The Iceman +14452
woensdag 10 oktober 2018 om 21:33
19 jaar, aanvoerder en invloed uitoefenen op het transferbeleid. Gaat wel snel met deze jongen.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:03
Tis ook een talent uit 100duizenden
Vind ik leuk
Pimman +9458
woensdag 10 oktober 2018 om 21:56
Wat een voetballer en mooi mens Matthijs! In alles een voorbeeldprof zo zijn er weinig anderen! Ik hoop dat hij nog een paar jaartjes blijft vóórdat hij naar een grote Buitenlandse club vertrekt!
Vind ik leuk
Muscles +1394
woensdag 10 oktober 2018 om 22:42
De Ligt is volkomen authentiek en dat is ook de reden dat hij een geboren leider is. Als ik ooit kan zien dat hij de Coupe Jules Rimet optilt, wordt mijn droom waar
Vind ik leuk
Gerro +8444
donderdag 11 oktober 2018 om 01:04
Met een succes seizoen ligt ieders plan volgend jaar wel weer bij Ajax. Frenkie sloot al niet uit dat hij nog 3 seizoen blijft.
Vind ik leuk
DeNeutrale +175
donderdag 11 oktober 2018 om 01:30
De directie heeft het team zelfs weten te versterken! Inderdaad, zodanig dat je weer tweede wordt dit seizoen!
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 08:36
Deze Ajax-Talenten zullen overal met goede teamgenoten super spelen, de Ligt is door zijn leeftijd uitzonderlijk goed. Zeer positief voor ajax en het nederlands elftal.
Vind ik leuk
Korm +39365
donderdag 11 oktober 2018 om 11:11
De Ligt is een verademing om naar te kijken maar ook om naar te luisteren.
Op zijn jonge leeftijd al zo goed en zo volwassen. Als dit geen top-verdediger gaat worden dan weet ik het ook niet meer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws