Voetballers kritisch over 'frustrerende' Kuipers: Vind ik een teken van zwakte

    Voetballers kritisch over 'frustrerende' Kuipers: "Vind ik een teken van zwakte"

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 19:57do 11-10-2018 om 19:57

    Björn Kuipers heeft tijdens de voorbije speelronde geen goede beurt gemaakt. De Tukker gaf tijdens FC Utrecht-NAC Breda een betwistbare strafschop aan de thuisploeg na een gemakkelijke valpartij van Simon Gustafson.

    Kuipers keek het moment terug op aanraden van VAR Rob Dieperink, maar bleef bij zijn beslissing. Het kwam de leidsman op veel kritiek van de Bredanaars én van Studio Voetbal-analisten Pierre van Hooijdonk en Arno Vermeulen te staan. NEC-aanvaller Randy Wolters begrijpt de criticasters. "Het is wel frustrerend dat ernaar wordt gekeken en dat hij zijn eigen beslissing niet wil terugdraaien", aldus de momenteel geblesseerde linkspoot bij FC Afkicken. "Ik heb bij hem altijd wel het idee dat je niet kunt geven en ook niet kunt nemen. Dat vind ik een teken van zwakte."

    De eveneens in de studio aanwezige Branco van den Boomen sluit zich aan bij Wolters. "Als dit bij mij zou gebeuren, dan zou ik helemaal gek worden. Zeg ik eerlijk", aldus de middenvelder van FC Eindhoven. De 23-jarige Brabander zag hoe NAC-aanvoerder Menno Koch vanuit De Galgenwaard de pers te woord stond. "Hij bleef nog rustig, maar ik zou helemaal parra worden."

    Lees meer over:EredivisieNAC Breda

    Plaats een reactie

    Rood&wit +3605
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:02
    Nu zat het Utrecht eens mee en lees je bijna 1000 topics hierover. Maar op de momenten dat het tegen zat kwam je zo nu en dan eens een Verdwaald topicje voorbij.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2003
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:16
    Dit heeft niet echt veel met Utrecht of NAC te maken toch? Het is meer die rare Kuipers die jullie onbedoeld in de spotlights zet.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3605
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:22
    Maar het stoort mij gewoon enorm om het zo vaak te moeten lezen. Toen de var de scheidsrechter terug floot om van Overheem rood te geven inplaats van Geel of toen Gustafson rood kreeg van die arrogante Nijhuis toen las je het toch ook niet zo vaak als nu? Ja Kuipers zat ernaast en het was te licht om daarvoor een penalty te geven maar hij nam tenminste de moeite om te kijken. Die arrogante Nijhuis deed niet eens de moeite.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2003
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:31
    Ik kan je helemaal volgen. Ik denk alleen dat het verschil hem nu in de manier en de beredenering van Kuipers ligt. Bij die anderen waren het gewoon scheidsrechterlijke dwalingen. Kuipers daalde daarentegen tot een heel ander niveau. Ik heb echt nog nooit een scheidsrechter een pingel zien geven omdat het om een optelsom ging. En ik ben Portugese scheidsrechters gewend. Dat zegt een hoop. :D
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:07
    Het was een fout mogen wij ook een keer
    Vind ik leuk
    repeP +1300
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:10
    Kuipers doet er goed aan weer ìn in plaats van naast zijn schoenen te gaan lopen.
    Vind ik leuk
    Rondebal +702
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:21
    In zijn eigen supermarkt!
    Vind ik leuk
    Clown123 +411
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:10
    Van der Boomen met zijn ‘parra’... gast je bent Nederlander dus praat alsjeblieft normaal!!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:11
    Het gaat volgens mij niet over het geluk dat utrecht had.
    Maar meer over de koppigheid van kuipers die zijn fout niet terug wilde draaien....

    Op 1 iemand op deze site na is iedereen het er toch wel over eens dat dit geen penalty was...
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3605
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:15
    Gaat ook wel degelijk over Utrecht.


    De Tukker gaf tijdens FC Utrecht-NAC Breda een betwistbare strafschop aan de thuisploeg na een gemakkelijke valpartij van Simon Gustafson.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:18
    Zo bedoelde ik het niet. Niemand die het utrecht volgens mij kwalijk neemt dat utrecht een keer geluk heeft. Sterker nog, als Willem II supporter kon ik een lichte glimlach niet onderdrukken :)
    Neemt niet weg dat dit een enorme fout van kuipers is en dat nac zich terecht genaait voelt

    Maar ook zonder die pingel hadden jullie zeer waarschijnlijk wel gewonnen hoor
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:42]
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7784
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:12
    Kuipers moet lekker gaan rentenieren en de fluit aan de wilgen hangen. Lekker de hele dag rondjes lopen bij Jumbo en iedereen wijzen op de aanbiedingen. Walgelijk figuur!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:12]
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2003
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:22
    Kuipers is altijd al zo'n griezel geweest. Na die CL finale in 2014 is ie gaan zweven en mogen we god op onze blote knieën bedanken dat we zo'n geweldige scheidsrechter in de Eredivisie hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:28
    Zo werkt dat bij de meeste mensen, daarom is het ook zo jammer, dat mensen bijzonder gemaakt worden.

    Terwijl ik dan denk, het is ook maar een mens. Nr zoveel.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2003
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:42
    Op zich vind ik dat niet echt een probleem. Een paar veren in je reet moet kunnen toch? De echte challenge is dat de persoon in kwestie niet voorover bukt om zelf nog eens wat extra veren erbij te steken.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:25
    " ... je niet kunt geven en ook niet kunt nemen."

    Nooit van gehoord.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:26]
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:33
    Schorsen die Kuijpers
    Vind ik leuk
    Pimman +6030
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:53
    Kuipers had rood moeten krijgen enminimaal 6 wedstrijden schorsing plus een gratis oogtest bij Specsavers! ;)
    Vind ik leuk
    3Bier +10640
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:48
    Mee eens. Schorsen die Cuijpers!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1274
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:40
    on betrouwbare scheidsrechter [hij niet alleen ] bepaalde scheidsrechters doen al jaren hun eigen wedstrijd fluiten [waarom ] kijk eens nu naar belgie ?????
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:55
    Correct! Die 2 smerige overtredingen van Onana worden ook niet bestraft ik snap er niets meer van.
    Vind ik leuk
    KoiFreak +271
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:49
    VP is geschikt voor de dementen mensen...(ik had beter verder kunnen scrollen he)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:35
    Zullen we gewoon over gaan tot de orde van de dag
    Het is gebeurd en dat word toch niet terug gedraaid
    Ik ben zelf ook scheidsrechter en ook wij kunnen ook fouten maken wij zijn ook maar mensen
    Ook op het hoogste niveau worden er fouten gemaakt ondanks de var
    Ook in de champions leage maken scheidsrechters fouten kijk maar eens naar de rode kaart die christiano ronaldo kreeg van de Duitse top scheidsrechter Felix brych die sloeg ook nergens op
    Mensen Zoeken altijd een zondebok
    Is het niet bas nijhuis of serdar guzebuyuk of nu Bjorn kuipers
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 00:38]
    Vind ik leuk
    Fred1975 +504
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:06
    Kan de wedstrijd NEC - Go Ahead van een paar jaar geleden nog herinneren dat hij Manu zijn tweede gele kaart gaf voor een "schwalbe" wat gewoon een strafschop was. Heel de wereld zag dit behalve Onze Lieve Heer Kuipers! En achteraf ook niet toegeven dat hij fout zat! Bah, wat een vreselijk figuur is het! En in Nederland zwaait hij met kaarten als spelers protesteren! Als het in Europa een Barca of Real speler is dan trekt hij geen kaart! Het is en blijft een engnek!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws