Ophef rond Ballon d'Or: poll snel weggehaald na tweestrijd tussen Messi en Salah

    Ophef rond Ballon d'Or: poll snel weggehaald na tweestrijd tussen Messi en Salah

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 21:31do 11-10-2018 om 21:31

    Opmerkelijk nieuws in de strijd om de Ballon d’Or. Organisator France Football plaatste een poll op zijn website met de vraag wie de prijs dit jaar moet winnen, maar haalde die snel weer weg.

    Diverse media melden dat het Franse magazine niet blij was met de uitslag van de poll. Lionel Messi kreeg namelijk 48 procent van de stemmen, ruim meer dan Mohamed Salah. De Liverpool-aanvaller eindigde als tweede met 31 procent. Cristiano Ronaldo moest het doen met slechts acht procent van de stemmen, nog wel goed voor de derde plek.

    Hoewel fans geen invloed kunnen uitoefenen op de uitreiking van de Ballon d’Or, leidde het weghalen van de poll tot boze reacties, schrijven onder meer Marca en The Sun. Meer dan 700.000 mensen hadden al hun stem uitgebracht. Naar verluidt besloot France Football de poll weg te halen toen bleek dat het een tweestrijd werd tussen Messi en Salah.

    Eerder werd Luka Modric door de FIFA uitgeroepen tot wereldvoetballer van het jaar. De Kroaat behoort ook tot de dertig kanshebbers voor de Ballon d’Or.

    Plaats een reactie

    Strijp +14014
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:36
    Ronaldo opvallend laag.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2945
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:38
    Ja die is niet echt lekker in het nieuws gekomen natuurlijk.

    Wel in die vrouw;)
    Vind ik leuk
    barry m +443
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:15
    Ronaldo scoort gewoon op elk gebied en wil overal het beste in zijn.
    Vind ik leuk
    ruuddevil +3006
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:19
    Dat is nog maar de vraag
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13158
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:39
    Omdat hij in opspraak is, eigenlijk zou hij 'm weer moeten winnen..
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:53
    En wat zit daar voor logica achter?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13158
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:57
    Ik vond hem de beste speler afgelopen seizoen.. Normaal ben ik meer een Messi-fan overigens..
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13158
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:58
    Kijk ook naar Real, zonder hem niks meer..
    Vind ik leuk
    popiejopie +2742
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:39
    Real piekt altijd pas op het einde. Kijk maar naar afgelopen jaar en twee jaar daarvoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:40
    Ronaldo is ineens niet meer zo populair met die verkrachtingszaak...
    De aandelen van Juventus zijn daags daarna gekelderd....kun je zien wat voor een invloed dat heeft op zijn imago en waarde. Ook bij poll's...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 21:41]
    Vind ik leuk
    Strijp +14014
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:41
    En dan wetende dat het mogelijk niet waar is.
    Vind ik leuk
    jochempje +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:44
    Vandaar dat hij schriftelijk bekend heeft bij zijn advocaat.
    Vind ik leuk
    Strijp +14014
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:44
    Nou met bron.
    Vind ik leuk
    jochempje +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:49
    https://twitter.com/derWinterbach/status/1046479131267993600

    Inclusief document.
    Vind ik leuk
    Strijp +14014
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:50
    En dat is bevestigd?
    Vind ik leuk
    jochempje +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:56
    Zoals je in dat Twitter-draadje had kunnen lezen: ja.
    Vind ik leuk
    Strijp +14014
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:57
    Vanuit een kant.
    Vind ik leuk
    jochempje +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:05
    De advocaten verklaarden eerst 'fake news', en nadat ze deze documenten hebben gezien, verklaren ze 'aanval op de persoon' en niet meer 'fake news'.Kun je allemaal lezen in dat draadje.

    Mochten de advocaten het echt nep-documenten vinden, dan hadden ze wel een smaad-aanklacht ingediend en een zaak voor falsificatie van documenten met gebruik van de handtekening van hun client. Dat hebben ze niet gedaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 22:06]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2742
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:03
    Inderdaad, ze maken het of zichzelf heel lastig, wat me zeer sterk lijkt voor een team van de beste advocaten. Of er wordt een vies spelletje gespeeld.

    Al moet ik wel toegeven dat het geen standaard verkrachting is. Ze is daar waarschijnlijk met Ronaldo naar toe gegaan om gewoon even een leuk nachtje via de voordeur te beleven, laten we eerlijk wezen... welke vrouw wilt dit nou niet.

    Na wat opdringen heeft hij hem er toch achter ingeduwd, wat natuurlijk nog steeds een laffe en gore streek is die bestraft moet worden.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2742
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:57
    Het wordt niet ontkent in elk geval, en dat lijkt me het meest logische wat je doet bij dit soort documenten. Er wordt alleen gezegd dat dit te privé is om als bewijs te gebruiken, wat ze daar ook mee bedoelen.

    Als dit document nep was dan zouden ze toch gewoon volmondig kunnen vertellen dat dit document fake is en dat ze degene die dit heeft gemaakt gaan aanklagen?

    Ik geloofde er eerst ook niks van en dacht dat er weer iemand geld nodig had of zo. Maar hoe langer het duurt hoe verdachter de antwoorden van advocaten, belanghebbende en Ronaldo zelf worden.
    Vind ik leuk
    Strijp +14014
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:21
    Ze houden alles stil. Die documenten zijn nietszeggend met een paar citaten zonder context.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2742
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:32
    Ze houden niet alles stil want ze reageren er toch op? Alleen niet op de manier zoals je zou verwachten bij iemand die onschuldig is.

    Zo nietszeggend zijn die documenten overigens niet, aangezien deze worden meegenomen in het uiteindelijke (publieke) oordeel.

    En daarbij: een citaat zonder context.... serieus? Ik dacht dat ze in Eindhoven slim waren.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13158
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:45
    Zover ik weet heeft hij het afgekocht om meer gezeik te voorkomen.. Of dat slim was, nee denk ik niet..
    Vind ik leuk
    popiejopie +2742
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:05
    Waarom ontkent hij dan niet dat de betreffende documenten nep zijn waarin hij een soort van schuld bekend?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13158
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:44
    Dat weten we niet, maar wij mannen zijn tegenwoordig een makkelijk doelwit.. Vooral als je beroemd en rijk bent..
    Vind ik leuk
    Strijp +14014
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:45
    Daar heb ik helaas geen last van :-)
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13158
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:46
    Nee ik doe ook m'n best, maar word nooit aangeklaagd.. :)
    Vind ik leuk
    Strijp +14014
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:47
    Haha nog iets bekender worden dan
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:53
    Jij doet je best? Om anaal te verkrachten?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13158
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:56
    Haha, neem aan dat je sarcasme kent ? :)
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2945
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:59
    Nee ik denk dat hij roofies gebruikt omdat hij lui is en puur verbaasd is dat jij er moeite in steekt
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:30
    Magische woord "mogelijk" iedereen zegt wel dat het haar om de aandacht te doen is maar waarom heeft ze dan jaren gewacht? En wat denk je van die documenten van football leaks? Ik hoop dat het niet waar is maar het zou zomaar is waar kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    power +6089
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:44
    Ik vind het terecht. Messi was beter vorige jaar, hij had meer dan 50 goals gemaakt.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5035
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:45
    Nou draait het on meeste goals volgens mij heb je daar. goudenschoen voor. in de c.l gaf Messi niet thuis volgens mij telt dat veel meer.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1088
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:57
    Stil bien
    Vind ik leuk
    Antojne +5
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:19
    Messi geeft 1 wedstrijd niet thuis en Barca wordt eruit geknikkerd. Ronaldo gaf de laatste 4 wedstrijden van de campagne niet thuis en real neemt alsnog de cup mee naar huis. Vertel mij wie er dan belangrijker is voor zn team
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5035
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:33
    Ja dat is wedstrijd waar Messi thuis moet geven, klaar.
    Vind ik leuk
    Antojne +5
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:30
    Jij snapt het niet
    Vind ik leuk
    power +6089
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:43
    Je snap het niet. Dat was niet Messi schuld,, de trainer was 100% verantwoordelijk voor dat wedstrijd tegen Roma.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2945
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:37
    Wordt Messi ook door Ronaldo genaaid
    Vind ik leuk
    power +6089
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:39
    Mee eens, 2 gouden ballen moeten Ronaldo aan Messi leveren. Ronaldo had 3 verdient geen 5.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 21:41]
    Vind ik leuk
    power +6089
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:38
    en terecht
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:54
    8%... Bien, kom er maar in.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1088
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:57
    Echt he
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:01
    Het lijkt D66 wel bij een referendum.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:02
    De Messi fanclub ging massaal stemmen.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5035
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:43
    En heel Egypte stemde op Salah zoiets
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:07
    Modric, belachelijk als dat niet gebeurt...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:22
    Messi
    Vind ik leuk
    Kevinm +1875
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:30
    Lijkt me logisch. Eigenlijk zou Messi ieder jaar de gouden bal moeten winnen zolang hij voetbalt. Er is niemand, ook Ronaldo niet, die in z'n buurt komt. Messi is verreweg de beste voetballer aller tijden. Dat bewijst hij iedere wedstrijd sinds hij speelt. Salah was vorig jaar ook fenomenaal maar lijkt toch, net als vele voor hem, een one season wonder te zijn.
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:24
    Messi is gewoon de beste..bewijst hij al 10 jaar!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5035
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:25
    Ga spelen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws