Kuyt over 'mooiste' doelpunt in Oranje: 'Heb ik ploeggenoten ook verteld'

    Kuyt over 'mooiste' doelpunt in Oranje: 'Heb ik ploeggenoten ook verteld'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:11

    Dirk Kuyt neemt zaterdagavond afscheid van het Oranje-publiek, als Nederland het opneemt tegen Duitsland in de Johan Cruijff Arena. Hij blikt met veel plezier terug op zijn carrière bij het Nederlands elftal, waarvoor hij liefst 104 interlands speelde.

    Kuyt is lovend over bondscoaches Bert van Marwijk en Louis van Gaal, waarmee hij in zijn tijd bij het Nederlands elftal samenwerkte. Zo zei hij al dat Bert van Marwijk hem altijd als eerste op het wedstrijdformulier zette, terwijl Van Gaal tijdens het WK van 2014 het maximale uit hem wist te halen. "Hij heeft me dingen laten doen, waarvan ik niet wist dat ik ze kon", aldus Kuyt tegen De Telegraaf. "Tegen Mexico stond ik zelfs op vier verschillende posities."

    Ook denkt hij terug aan zijn mooiste doelpunt voor Oranje, dat hij maakte tegen Hongarije in 2011. "Ik stond op een meter of twintig en zag de ruimte achter de verdediging en Ruud van Nistelrooy naar de tweede paal lopen. Ik wilde de bal daarheen chippen, maar de pass was iets te scherp, waardoor de bal bijna in de kruising belandde. Het zag er prachtig uit, maar nogmaals: het was niet zo bedoeld. En dat heb ik mijn ploeggenoten ook eerlijk verteld."

    Plaats een reactie

    Zultkop +5081
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:16
    Kuyt is een baas!
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12477
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:21
    Dirk moet uiteraard zijn biografie promoten en dan krijg je dit soort interessante verhalen. Er zullen er de komende uren/dagen nog veel volgen...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4115
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:42
    Of het is omdat hij morgen zn afscheid heeft bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12477
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:43
    De uitgifte van zijn boek is niet voor niets goed gepland..
    Vind ik leuk
    The Iceman +9146
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:43
    Of hij neemt morgen afscheid en blikt dus terug op z’n tijd bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12477
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:16
    En geeft zijn boek uit..
    Vind ik leuk
    The Iceman +9146
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:23
    Ook zonder dat boek was het nu een goede periode geweest om terug te blikken.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12477
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:54
    Dirk blikt continue terug over zichzelf. Vind overigens wel dat hij het maximale uit zijn carriere gehaald heeft
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:16
    Wel typisch Kuint dat hij zijn mooiste doelpunt per ongeluk maakte :)

    Daar moet ik wel bij zeggen dat ik enorm trots op mezelf was geweest als ik ook maar de helft van zijn interlands had gespeeld.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4260
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:36
    Of zelfs gewoon maar 1? ;)
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:43
    Keur ik ook goed :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:18
    Voetballend geen hoogvlieger bij Oranje. Wedstrijdmentaliteit, een voorbeeld voor iedere voetballer!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16654
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:18
    Niets dan respect voor Kuyt en zijn carriere..
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2719
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:18
    Whaha ze mooiste doelpunt in ze carrière was onbewust die zag ik niet aankomen wel goud eerlijk van hem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:29
    *Zijn mooiste doelpunt in zijn interlandcarrière.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3033
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:24
    Sympathieke en doodgewone jongen gebleven. Een voorbeeldprof! Als huidige Feyenoord spelers zijn mentaliteit zouden hebben, dan stond Feyenoord nu gelijk met psv en was Trencin met 4-0 opgerold....maar helaas is het anders...
    Vind ik leuk
    ELD070 +717
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:49
    Ik vond het ook altijd een doodgewone vent, totdat je in die docu over hem een paar shots in zijn huis zag. Allemaal glimmende meubels etc.

    Blijft wel een pracht kerel! Dit soort nuchtere jongens gaan we missen.
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:30
    Ik ben geen fan van de voetballer Kuyt en zijn geleuter als pastoor.
    Maar respect, hij is het voorbeeld van dat je met mentaliteit en hard werken ook een goede carrière kan hebben.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3033
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:18
    Jij lijkt wel een dominee....
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:27
    Bedankt voor je reactie met inhoud.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:41
    Prima
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:41
    Voor de liefhebbers: https://www.youtube.com/watch?v=-tR06arUtGw
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:45
    Ik ben geen fan van Kuyt maar kan niet om zijn carrière heen.
    De manier waarop hij in de Kuip Feyenoord naar hun laatste titel schoot is fenomenaal te noemen.
    Kuyt is wat dat betreft de belichaming van de voetballer die niet het talent van Messi heeft, niet het uiterlijk van Maldini maar wel de passie om te slagen.
    Alleen soms...:is hij teveel de domineeszoon die predikt voor eigen parochie.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4260
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:40
    We hebben allemaal wel iets waar een ander kritisch op is toch?
    Zelfs op mij :P
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:47
    Voor mij was Kuyt,s mooiste en tevens verlossenste doelpunt het 1e doelpunt wat Kuyt scoorde tegen Heracles thuis in 2016 - 2017. Kan me van Kuyt dus geen mooier doelpunt herinneren die hij in Oranje gemaakt heeft.
    Vind ik leuk
    Peter12345 +186
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:34
    artikel is waardeloos zonder het filmpje erbij :)

    Daarom:
    https://www.youtube.com/watch?v=V4hepZThRy8

    Op minuut 12:40 ongeveer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws