'Hij had de naam een luie Duitser te zijn, niet de typische gedisciplineerde prof'

    'Hij had de naam een luie Duitser te zijn, niet de typische gedisciplineerde prof'

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 15:34vr 12-10-2018 om 15:34

    De Nations League-wedstrijd tussen Nederland en Duitsland betekent een weerzien tussen Dwight Lodeweges - assistent van bondscoach Ronald Koeman - en Mark Uth. De 27-jarige spits speelde ruim drie jaar geleden nog in Nederland. Onder meer bij sc Heerenveen, waar Lodeweges zijn trainer was. 

    Uth verdiende in dienst van Heerenveen een transfer naar TSG 1899 Hoffenheim. Bij Hoffenheim verdiende de laatbloeier vervolgens een transfer naar Schalke 04. Lodeweges is in De Telegraaf positief over zijn samenwerking met de Duitser. De huidig assistent-bondscoach herinnert zich Uth nog goed. "Hij had de naam een luie Duitser te zijn. Niet de typische hardwerkende, gedisciplineerde prof, zoals je die meestal hebt." 

    "Maar ik heb hem heel anders leren kennen", vervolgt Lodeweges. "Vanaf de eerste dag heeft hij het waargemaakt met heel hard werken en na een aanloopfase ook met scoren." Lodeweges kijkt uit naar de hereniging met zijn oud-pupil en hoopt dat Uth zijn debuut mag maken tegen Nederland. "Ik wil hem in ieder geval even de hand schudden. We hebben een jaar lang heel plezierig samengewerkt", stelt Lodeweges. "We hadden toen nooit kunnen denken dat we elkaar ruim drie jaar later weer zouden tegenkomen bij een interland tussen Nederland en Duitsland. Dit soort bijzondere ontmoetingen maakt het voetbal zo leuk."

    Poll

    Verdient Uth een basisplaats bij Duitsland?

    (649 stemmen)

    Plaats een reactie

    WilcoS64 +1833
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:58
    Uth is niet goed, niet goed genoeg in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:25
    Heel veel alternatieven heeft Duitsland ook weer niet in de spits.
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1336
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:46
    *Kuch kuch* Werner, Volland, Wagner, Stindl, Petersen (is nu geblesseerd) en nog meer..
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:18
    Ik ben het opzich met Rodajc eens dat ze niet al te veel keus hebben. Werner is natuurlijk onomstreden en zal er tegen Nederland gewoon instaan. Maar de overige opties...

    Stindl heeft mede door een blessure pas 1 wedstrijd gespeeld dit seizoen en Wagner heeft zelf bedankt voor de Duitse ploeg. Die vallen nu logischerwijs af.

    Petersen is geblesseerd geeft je zelf al aan, al vind ik die - net als Uth overigens-, geen topper.

    Volland lijkt een beetje slachtoffer te worden van zijn multifunctionaliteit, daar hij bij Bayer op vrijwel alle aanvallende posities wordt ingezet, maar nergens echt de uitblinker is.

    Kijkend naar welke Duitse spits momenteel topschutter is in de Bundesliga komen we uit bij Mario Gomez met 3 goals, maar die heeft ook al bedankt voor de nationale ploeg.
    Max Kruse doet het aardig bij Werder, maar ook niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:36
    Stindl is geen echte spits en Petersen en Wagner zijn zeker niet beter dan Uth. Volland en Werner zijn goed genoeg, verder is het gewoon subtop tot middenmoot waar ze uit moeten vissen, en dan lijkt Uth gewoon de beste optie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1336
    maandag 15 oktober 2018 om 10:50
    Uth heeft 0 keer gescoord dit seizoen en tegen Nederland scoorde hij ook niet.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    maandag 15 oktober 2018 om 13:03
    Petersen heeft 1x gescoord en Wagner ook 0x, wat is je punt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:05
    Er bestaat geen luie duitser.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:25
    Wel hoor, ken er genoeg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:15
    Merkel
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:47
    De Ligt is een paar klassen beter
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33634
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:08
    Het gaat hier om een spits, als er een keer geen ajax topic is krijgen de ajacieden al kotsneigingen man man.
    Vind ik leuk
    HansVites +5224
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:43
    En die Ajax supporters zich maar afvragen waarom veel mensen een hekel aan ze hebben, scheitziek word je er van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:57
    Kom naar ons
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33634
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:09
    Net niet uth genoeg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws