Curieuze goal bij Go Ahead-Roda JC: 'Kunt niet buitenspel staan na een doeltrap'

    Curieuze goal bij Go Ahead-Roda JC: 'Kunt niet buitenspel staan na een doeltrap'

    zondag 14 oktober 2018 om 15:33

    Go Ahead Eagles-spits Thomas Verheydt (links op de foto) speelde zondagmiddag een belangrijke rol bij de late 3-0 zege op Roda JC. De 26-jarige Hagenaar kopte zelf de tweede treffer binnen en kreeg alle gelegenheid om de 3-0 van Paco van Moorsel (rechts op de foto) voor te bereiden.

    Verheydt was in het strafschopgebied van Roda blijven hangen en nam een verre uittrap van doelman Hobie Verhulst in ontvangst, waarna hij de bal rustig kon afleggen op de meegelopen Van Moorsel. "Ik weet niet of zijn ons goed geanalyseerd hebben, maar Verhulst heeft een hele verre trap", aldus de stomverbaasde spits tegenover FOX Sports. "Zij sloten aan tot aan de middellijn, maar je kunt natuurlijk niet buitenspel staan uit een doeltrap."

    Met de 3-0 overwinning op de Limburgers heeft Go Ahead zich weer aan kop van de Keuken Kampioen Divisie genesteld. De Deventenaren zijn juist aan een zware serie bezig: de wedstrijden degradanten Sparta en Roda JC zijn pas net achter de rug, maar Kowet mag het binnenkort opnemen tegen medekoploper Almere City, SC Cambuur en Ajax (voor de KNVB Beker, red.). "Het is elke week feest hier. Mooi toch?", sluit Verheydt af.

    Lees ook: Go Ahead deelt gevoelige tik uit: drie late treffers vellen degradant Roda JC

    Poll

    Is Go Ahead Eagles dit seizoen een titelkandidaat in de Keuken Kampioen Divisie?

    (1853 stemmen)

    Plaats een reactie

    Spiegel +10062
    zondag 14 oktober 2018 om 15:40
    Curieus? Is gewoon volgens de regels. Gewoon heel dom verdedigd.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89745
    zondag 14 oktober 2018 om 15:51
    Best apart te lezen dat vele er niet eens vanaf wisten. Je ziet het wel te weinig.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10062
    zondag 14 oktober 2018 om 16:13
    Bij ons in 5e klasse laatst werd ik teruggefloten. Scheids kende de regel ook niet en de clubgrens maar vlaggen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89745
    zondag 14 oktober 2018 om 16:25
    😂
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7485
    zondag 14 oktober 2018 om 15:41
    Knap van Stegeman & co. De laatste jaren bivakkeerden ze toch een stuk lager op de ranglijst. Toch hoop ik dat de "grote" clubs Sparta, Twente en NEC terugkeren naar de ED
    Vind ik leuk
    Fred1975 +502
    zondag 14 oktober 2018 om 15:44
    Sparta en NEC zijn gelijkwaardig aan GAE, dus echt niet groter. Of bedoel je met groter de schulden😂
    Vind ik leuk
    NvC +4408
    zondag 14 oktober 2018 om 16:44
    Welke schulden volgens jou?
    Vind ik leuk
    Fred1975 +502
    zondag 14 oktober 2018 om 16:59
    NEC heeft sowieso schulden, of wil je beweren van niet.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2260
    zondag 14 oktober 2018 om 17:11
    Twente ook, bakken vol schuld.
    Vind ik leuk
    NvC +4408
    zondag 14 oktober 2018 om 18:39
    Beweer ik dat dan? Ben benieuwd welke mega grote schulden NEC en Sparta hebben tov GAE en de rest vd KKD.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:41]
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7485
    zondag 14 oktober 2018 om 16:44
    Qua accommodatie en supporters zijn Sparta en NEC toch wel groter? Maar kan me vergissen hoor
    Vind ik leuk
    Fred1975 +502
    zondag 14 oktober 2018 om 17:00
    Obv een accommodatie promoveer je niet
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7485
    zondag 14 oktober 2018 om 17:54
    Klopt. Maar dat zei ik ook niet he. Ik zei dat ik hoopte dat die clubs promoveren.
    Vind ik leuk
    NvC +4408
    zondag 14 oktober 2018 om 18:43
    Klopt stadions van beide clubs zijn groter en qua bezoekersaantallen komen er 1000 meer bij NEC kijken en 400 meer bij Sparta.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1728
    zondag 14 oktober 2018 om 16:54
    Twente, Sparta, NEC en Den Bosch hebben ( op papier) de sterkste spelers.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    zondag 14 oktober 2018 om 18:07
    NEC en Sparta zijn toch wel wat groter dan GAE als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +482
    zondag 14 oktober 2018 om 18:11
    GAE heeft in ieder geval geen schulden en staat er financieel goed voor
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    zondag 14 oktober 2018 om 19:21
    Laatste jaren lager? Vorig jaar alleen. Jaar ervoor zelfs eredivisie. Daarvoor 5e en twee jaren daarvoor weer eredivisie....
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7485
    zondag 14 oktober 2018 om 20:57
    Ah ok, dank voor de correctie. In mijn beleving stonden ze 2 seizoenen onderin.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    zondag 14 oktober 2018 om 21:16
    Nee jaar gelukkig haha. Desalniettemin is het knap na vorig jaar idd!
    Vind ik leuk
    NickOs +69
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:13
    @Eimerswijde. Niet opgelet? De laatste jaren? Alleen vorig jaar was een desastreus seizoen. Daarvoor eredivisie, daarvoor 5e en gepromoveerd, daarvoor eredivisie etc.. De laatste jaren laaggeklasseerd is dus onzin. Go Ahead is over het algemeen altijd promotiekandidaat.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7485
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:15
    Ja staat hierboven al, spuit 11
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:44
    Je kan niet buitenspel staan uit een achterbal? Nooit van gehoord.
    Vind ik leuk
    3Bier +9778
    zondag 14 oktober 2018 om 15:46
    Op VP leer je een hoop
    Vind ik leuk
    The Iceman +10614
    zondag 14 oktober 2018 om 15:47
    Net als bij een ingooi. Technisch gezien komt de bal van buiten het veld.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89745
    zondag 14 oktober 2018 om 15:52
    Ik denk dat je nu bij vele een belletje doet laten rinkelen. Best apart dat veel mensen het niet weten.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:52
    Oh, op die manier.

    En bij een corner dan? Ook niet dan.

    Hoewel dat nooit voorkomt natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 15:53]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10614
    zondag 14 oktober 2018 om 15:54
    Idem, maar daarbij scheelt het ook dat het moeilijk is om buitenspel te staan als de bal (ongeveer) vanaf de achterlijn wordt voorgegeven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 15:55]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:55
    Dat is ook weer zo.

    Een vrije trap dan? Daar niet bij.

    Er zijn ook vrije trappen, omdat een speler buitenspel staat.
    Haha.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10614
    zondag 14 oktober 2018 om 15:56
    Haha, niet overdrijven :p. Gewoon alleen als de bal in het spel wordt gebracht nadat hij uit is geweest.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:58
    Ik blijf het een raar verschil vinden.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10614
    zondag 14 oktober 2018 om 15:59
    Het verschil is dat bij een vrije trap de bal niet over de zij- of achterlijn is geweest.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:01
    Ja. Nee.

    De bal ligt wel in het veld.

    Een beetje raar. Het is toch een soort spelhervatting, en een uitbal neem je op de zijlijn, uit je handen.

    Ik heb het nog nooit gezien. Na ruim 40 jaar voetbal kijken.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 16:03]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10614
    zondag 14 oktober 2018 om 16:04
    Maar heb je ooit voor buitenspel gevlagd zien worden bij een uittrap? Overigens: als je bij het ingooien op de zijlijn staat is het hands.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 16:07]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:10
    Ja, idd. Dus je brengt de bal in, van buiten het veld.

    Volgens mij werd er altijd gevlagd, toen ik nog speelde.

    Met de wind mee, konden sommige spelers ver schieten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 16:11]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10614
    zondag 14 oktober 2018 om 16:12
    Ja het was consequenter geweest als een uittrap ook van buiten het veld genomen zou worden, maar dat levert problemen op met de aanloop. Idem voor een corner.
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    maandag 15 oktober 2018 om 14:42
    Klopt niet helemaal. Het eerste balcontact misschien niet maar het tweede contact kan het wel degelijk. Dat gaat ook regelmatig mis. Ondanks dat ik er niet blij mee ben vind ik het wel grappig dat deze pupillenpositie die Verheydt in nam kan leiden tot een doelpunt en de meeste niet eens wisten dat het zo mocht.
    Vind ik leuk
    timm0s +502
    zondag 14 oktober 2018 om 15:48
    Ik kwam daar ook pas een jaar of 2 geleden achter omdat het bij een wedstrijd van ons van toepassing was.
    Als de bal uit is geweest kan het geen buitspel zijn dus, net als bij een inworp.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2598
    zondag 14 oktober 2018 om 15:49
    regels gelden niet als de aanvallende partij op de eigen helft staat. Op de eigen helft kan een speler namelijk nooit buitenspel staan. Als de bal uit het veld is geweest kan een speler eveneens geen buitenspel staan. Dit geld bij een inworp, een hoekschop, maar ook bij een keepersuittrap vanaf de grond. 
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:16
    Sinds kort kun je een vrije trap dus op eigen helft tegen krijgen.
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    zondag 14 oktober 2018 om 18:23
    Daar kunnen wij niks aan doen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89745
    zondag 14 oktober 2018 om 15:49
    Slimme Hagenees, maar daar zijn er zoveel van.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:55
    Ze zijn ook wel zo slim om dat te laten horen ... oh, sorry.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89745
    zondag 14 oktober 2018 om 15:56
    Hart op de tong.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:53
    Netzo als in profclubs!
    Vind ik leuk
    Strijp +13372
    zondag 14 oktober 2018 om 16:02
    Nooit van deze regel gehoord.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:18
    Zijn er echt serieus mensen die dit niet wisten? Bal is over de lijn geweest en dus kun je bij een hervatting niet buitenspel staan.
    Vind ik leuk
    Degier +467
    zondag 14 oktober 2018 om 17:12
    Iedereen bij RODA JC schat ik zomaar in.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    zondag 14 oktober 2018 om 19:23
    Spelen zij ook monopoly zonder de regels te kennen?
    Vind ik leuk
    HJR +7877
    zondag 14 oktober 2018 om 16:22
    Goeie poll ook. Natuurlijk zijn ze titelkandidaat als je bovenaan staat na 9 wedstrijden. Bijna 1/3 van de competitie.
    Zijn wel hoop kanshebbers dit jaar. Even afwachten tot December, maar zit allemaal dichtbij elkaar
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    zondag 14 oktober 2018 om 18:25
    9 van de 36 wedstrijden is 1/4e
    Vind ik leuk
    HJR +7877
    zondag 14 oktober 2018 om 18:38
    Ja dat klopt maar ook bijna 1/3 over 3 wedstrijden :)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:54
    Egels titel kandidaat? Hahaha, dat lijkt nu misschien ff zo maar die gaan het echt niet halen.
    Vind ik leuk
    HansVites +4972
    zondag 14 oktober 2018 om 17:48
    Je doet je naam eer aan sneu geval maak je druk om pek en je blauwe vingers.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:58
    Uiteraard doe ik mijn naam eer aan, domme gans! Veel plezier in je half volle sportzaal!!
    Vind ik leuk
    ajaxdev +482
    zondag 14 oktober 2018 om 18:08
    dat lijkt me wel. Ze spelen verzorgd voetbal met de nodige passie en Stegeman laat zien dat hij een prima trainer is.
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    zondag 14 oktober 2018 om 18:26
    Nee. Clubje wordt een soort cultclub van gemaakt door dat aftandse stadionnetje met Tokkies.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +482
    zondag 14 oktober 2018 om 18:33
    beetje primitieve reactie. ben je zelf een tokkie?
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:01
    Wat is er primitief aan?
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:01
    Thomas Verheijdt bijvoorbeeld is een tokkie.
    Vind ik leuk
    Johnnie +768
    zondag 14 oktober 2018 om 18:59
    Dacht bij de 1-0 eerder aan buitenspel...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:04
    Ik dacht wel dat jij dat zou denken.
    Vind ik leuk
    Johnnie +768
    zondag 14 oktober 2018 om 22:28
    Gewoon ff de beelden checken. Dacht het in eerste instantie niet, maar juist bij de herhaling lijkt het randje te zijn. Doet verder niets af aan het feit dat ik voor Roda ben. Meld dit omdat ze een zuiver doelpunt curieus vinden. Als ze dan iets curieus willen vinden, kijken dan juist naar andere momenten. Die beuk van verheijdt kan nooit iemand goed praten bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +421
    zondag 14 oktober 2018 om 21:41
    Slim, altijd handig om zo n keeper te hebben, daar maken ze bij city ook nog wel eens gebruik van
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws