Curieuze goal bij Go Ahead-Roda JC: 'Kunt niet buitenspel staan na een doeltrap'

Curieuze goal bij Go Ahead-Roda JC: 'Kunt niet buitenspel staan na een doeltrap'

Gepubliceerd: zondag 14 oktober 2018 om 15:33zo 14-10-2018 om 15:33

Go Ahead Eagles-spits Thomas Verheydt (links op de foto) speelde zondagmiddag een belangrijke rol bij de late 3-0 zege op Roda JC. De 26-jarige Hagenaar kopte zelf de tweede treffer binnen en kreeg alle gelegenheid om de 3-0 van Paco van Moorsel (rechts op de foto) voor te bereiden.

Verheydt was in het strafschopgebied van Roda blijven hangen en nam een verre uittrap van doelman Hobie Verhulst in ontvangst, waarna hij de bal rustig kon afleggen op de meegelopen Van Moorsel. "Ik weet niet of zijn ons goed geanalyseerd hebben, maar Verhulst heeft een hele verre trap", aldus de stomverbaasde spits tegenover FOX Sports. "Zij sloten aan tot aan de middellijn, maar je kunt natuurlijk niet buitenspel staan uit een doeltrap."

Met de 3-0 overwinning op de Limburgers heeft Go Ahead zich weer aan kop van de Keuken Kampioen Divisie genesteld. De Deventenaren zijn juist aan een zware serie bezig: de wedstrijden degradanten Sparta en Roda JC zijn pas net achter de rug, maar Kowet mag het binnenkort opnemen tegen medekoploper Almere City, SC Cambuur en Ajax (voor de KNVB Beker, red.). "Het is elke week feest hier. Mooi toch?", sluit Verheydt af.

Lees ook: Go Ahead deelt gevoelige tik uit: drie late treffers vellen degradant Roda JC

Poll

Is Go Ahead Eagles dit seizoen een titelkandidaat in de Keuken Kampioen Divisie?

(1853 stemmen)

Plaats een reactie

Spiegel +11531
zondag 14 oktober 2018 om 15:40
Curieus? Is gewoon volgens de regels. Gewoon heel dom verdedigd.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
zondag 14 oktober 2018 om 15:51
Best apart te lezen dat vele er niet eens vanaf wisten. Je ziet het wel te weinig.
Vind ik leuk
Spiegel +11531
zondag 14 oktober 2018 om 16:13
Bij ons in 5e klasse laatst werd ik teruggefloten. Scheids kende de regel ook niet en de clubgrens maar vlaggen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
zondag 14 oktober 2018 om 16:25
😂
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
zondag 14 oktober 2018 om 15:41
Knap van Stegeman & co. De laatste jaren bivakkeerden ze toch een stuk lager op de ranglijst. Toch hoop ik dat de "grote" clubs Sparta, Twente en NEC terugkeren naar de ED
Vind ik leuk
Fred1975 +609
zondag 14 oktober 2018 om 15:44
Sparta en NEC zijn gelijkwaardig aan GAE, dus echt niet groter. Of bedoel je met groter de schulden😂
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 14 oktober 2018 om 16:44
Welke schulden volgens jou?
Vind ik leuk
Fred1975 +609
zondag 14 oktober 2018 om 16:59
NEC heeft sowieso schulden, of wil je beweren van niet.
Vind ik leuk
Hugo59 +2134
zondag 14 oktober 2018 om 17:11
Twente ook, bakken vol schuld.
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 14 oktober 2018 om 18:39
Beweer ik dat dan? Ben benieuwd welke mega grote schulden NEC en Sparta hebben tov GAE en de rest vd KKD.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:41]
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
zondag 14 oktober 2018 om 16:44
Qua accommodatie en supporters zijn Sparta en NEC toch wel groter? Maar kan me vergissen hoor
Vind ik leuk
Fred1975 +609
zondag 14 oktober 2018 om 17:00
Obv een accommodatie promoveer je niet
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
zondag 14 oktober 2018 om 17:54
Klopt. Maar dat zei ik ook niet he. Ik zei dat ik hoopte dat die clubs promoveren.
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 14 oktober 2018 om 18:43
Klopt stadions van beide clubs zijn groter en qua bezoekersaantallen komen er 1000 meer bij NEC kijken en 400 meer bij Sparta.
Vind ik leuk
popiejopie +3029
zondag 14 oktober 2018 om 18:07
NEC en Sparta zijn toch wel wat groter dan GAE als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
ajaxdev +677
zondag 14 oktober 2018 om 18:11
GAE heeft in ieder geval geen schulden en staat er financieel goed voor
Vind ik leuk
Bergwag +1107
zondag 14 oktober 2018 om 19:21
Laatste jaren lager? Vorig jaar alleen. Jaar ervoor zelfs eredivisie. Daarvoor 5e en twee jaren daarvoor weer eredivisie....
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
zondag 14 oktober 2018 om 20:57
Ah ok, dank voor de correctie. In mijn beleving stonden ze 2 seizoenen onderin.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
zondag 14 oktober 2018 om 21:16
Nee jaar gelukkig haha. Desalniettemin is het knap na vorig jaar idd!
Vind ik leuk
NickOs +77
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:13
@Eimerswijde. Niet opgelet? De laatste jaren? Alleen vorig jaar was een desastreus seizoen. Daarvoor eredivisie, daarvoor 5e en gepromoveerd, daarvoor eredivisie etc.. De laatste jaren laaggeklasseerd is dus onzin. Go Ahead is over het algemeen altijd promotiekandidaat.
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:15
Ja staat hierboven al, spuit 11
Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
zondag 14 oktober 2018 om 15:49
Slimme Hagenees, maar daar zijn er zoveel van.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 15:53
Netzo als in profclubs!
Vind ik leuk
Strijp +14029
zondag 14 oktober 2018 om 16:02
Nooit van deze regel gehoord.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 16:18
Zijn er echt serieus mensen die dit niet wisten? Bal is over de lijn geweest en dus kun je bij een hervatting niet buitenspel staan.
Vind ik leuk
Degier +2038
zondag 14 oktober 2018 om 17:12
Iedereen bij RODA JC schat ik zomaar in.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
zondag 14 oktober 2018 om 19:23
Spelen zij ook monopoly zonder de regels te kennen?
Vind ik leuk
HJR +9137
zondag 14 oktober 2018 om 16:22
Goeie poll ook. Natuurlijk zijn ze titelkandidaat als je bovenaan staat na 9 wedstrijden. Bijna 1/3 van de competitie.
Zijn wel hoop kanshebbers dit jaar. Even afwachten tot December, maar zit allemaal dichtbij elkaar
Vind ik leuk
Tweey +2088
zondag 14 oktober 2018 om 18:25
9 van de 36 wedstrijden is 1/4e
Vind ik leuk
HJR +9137
zondag 14 oktober 2018 om 18:38
Ja dat klopt maar ook bijna 1/3 over 3 wedstrijden :)
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 16:54
Egels titel kandidaat? Hahaha, dat lijkt nu misschien ff zo maar die gaan het echt niet halen.
Vind ik leuk
HansVites +6696
zondag 14 oktober 2018 om 17:48
Je doet je naam eer aan sneu geval maak je druk om pek en je blauwe vingers.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 19:58
Uiteraard doe ik mijn naam eer aan, domme gans! Veel plezier in je half volle sportzaal!!
Vind ik leuk
ajaxdev +677
zondag 14 oktober 2018 om 18:08
dat lijkt me wel. Ze spelen verzorgd voetbal met de nodige passie en Stegeman laat zien dat hij een prima trainer is.
Vind ik leuk
Tweey +2088
zondag 14 oktober 2018 om 18:26
Nee. Clubje wordt een soort cultclub van gemaakt door dat aftandse stadionnetje met Tokkies.
Vind ik leuk
ajaxdev +677
zondag 14 oktober 2018 om 18:33
beetje primitieve reactie. ben je zelf een tokkie?
Vind ik leuk
Tweey +2088
woensdag 17 oktober 2018 om 12:01
Wat is er primitief aan?
Vind ik leuk
Tweey +2088
woensdag 17 oktober 2018 om 12:01
Thomas Verheijdt bijvoorbeeld is een tokkie.
Vind ik leuk
Johnnie +874
zondag 14 oktober 2018 om 18:59
Dacht bij de 1-0 eerder aan buitenspel...
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 20:04
Ik dacht wel dat jij dat zou denken.
Vind ik leuk
Johnnie +874
zondag 14 oktober 2018 om 22:28
Gewoon ff de beelden checken. Dacht het in eerste instantie niet, maar juist bij de herhaling lijkt het randje te zijn. Doet verder niets af aan het feit dat ik voor Roda ben. Meld dit omdat ze een zuiver doelpunt curieus vinden. Als ze dan iets curieus willen vinden, kijken dan juist naar andere momenten. Die beuk van verheijdt kan nooit iemand goed praten bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +974
zondag 14 oktober 2018 om 21:41
Slim, altijd handig om zo n keeper te hebben, daar maken ze bij city ook nog wel eens gebruik van
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws