Van Dijk prijst Oranje-kompaan: 'De Ligt doet zijn mond open in die meetings'

    Van Dijk prijst Oranje-kompaan: 'De Ligt doet zijn mond open in die meetings'

    maandag 15 oktober 2018 om 08:23

    Virgil van Dijk heeft een goede klik met Matthijs de Ligt bij het Nederlands elftal. De Liverpool-verdediger zag dat zijn kompaan het in de beginfase moeilijk had tegen Duitsland, maar complimenteerde de negentienjarige Ajacied.

    "Hij heeft het heel goed opgepakt en uiteindelijk hebben we met z'n allen de nul gehouden", laat Van Dijk weten in De Telegraaf. De aanvoerder van Oranje heeft veel contact met De Ligt. "Ook buiten het veld communiceren we veel. We hebben bij Oranje meetings, waarin Matthijs ook zijn mond opendoet. Dat is belangrijk. Iedereen moet zijn inbreng hebben, want we moeten het EK halen."

    Van Dijk opende zaterdag na een half uur de score tegen de Duitsers met een kopbal. Dinsdag tegen België zal hij er niet bij zijn. De mandekker van Liverpool kampt met een ribblessure. Om die reden reist hij niet af naar Brussel.

    Plaats een reactie

    Vakkie D +2734
    maandag 15 oktober 2018 om 08:26
    Nu nog geen woorden maar daden op het veld
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    maandag 15 oktober 2018 om 08:28
    Volgens mij hebben ze zaterdag gewonnen. België gaat wat lastiger worden.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2734
    maandag 15 oktober 2018 om 08:35
    Nog even en we hebben geen kans weggegeven. Met dit team is dit duo onvoldoende. Speel met 3 cv of een mannetjes killer.

    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:43
    Natuurlijk zijn er kansen weggeven maar ik vind niet veel, 3 à 4. Daarbij misten we er zelf ook nogal wat. Het zat niet tegen maar 6-3 had ook gekund.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2734
    maandag 15 oktober 2018 om 09:14
    Tegen een goede tegenstander kan je geen 4 100% kansen weggeven. Laat het nl elftal lekker achterover leunen en counteren tot we aanvallend wat meer kunnen inbrengen. Met v dijk, de vrij en de ligt heb je een top verdediging, rekik als backup en klaar ben je
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:36
    De eerste drie ben ik met je eens. Rekik vind ik maar zozo.
    Ze moeten ook counteren want anders ga je eraf. Zal mij benieuwen of ze het spel kunnen maken als een tegenstander zich ook ingraaft.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:09
    Er mag van mij ook wel wat voetballen vermogen in geslepen worden zodat je ook eens een wedstrijd kan controleren. Met alleen maar counters ga je 't ook niet redden. Beetje combinatie van beide zou mooi zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:19
    Ik verwacht ook wel dat we dat ook weer gaan zien. Er is rek zat denk ik. Nu hopen dat de talentenstroom doorzet.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:30
    Zeker, de potentie is er. Een spelstyle van een mix met Ajax en PSV zou mooi zijn. Het voetballen vermogen van de Ajax jongens gecombineerd met de snelle PSV uitbraken en je hebt toch een interessant team.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2734
    maandag 15 oktober 2018 om 11:11
    Als je met dit centrum het dicht gooit kan je er 5 middenvelders voor zetten. Hier lijkt een basisplek voor wijnaldum mij een uitgemaakte zaak. Verder kan je kijken naar spelers als rosario, de jong, rhoon, eventueel strootman of tony bij gebrek aan beter of terugkeren van juiste vorm. Dan kan je in de toekomst voldoende talenten in die linie laten doorbreken.

    In de aanval is memphis de zekere basisplaats, verder hangt het weer af van de tegenstander.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2734
    maandag 15 oktober 2018 om 13:44
    Met de snelheid van de bovengenoemde 3 kan je op de middenlijn verdedigen en 7 man met aanvallende intentirs opstellen tegen de minder voetballende landen
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1042
    maandag 15 oktober 2018 om 12:33
    we hebben tegen duitsland gewonnen, daarvoor een partij tegen de wereldkampioen onverdiend verloren, dan denk ik dat we niet persee hoeven te winnen tegen belgië, die euforie blijft nog wel omdat we op de goede weg zijn
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2734
    maandag 15 oktober 2018 om 13:35
    De manier waarop was niet geweldig. Maar het resultaat is heilig. Tegen belgie 2 zou het moeten kunnen. Ik hoop vooral "de lijn van de toekomst" te zien
    Vind ik leuk
    DBCooper +214
    maandag 15 oktober 2018 om 08:34
    Communiceer Oranje onderhand maar weer eens naar een eindtoernooi dan.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    maandag 15 oktober 2018 om 08:40
    De Ligt was minder tegen Duitsland en van Dijk was top. Tegen Frankrijk was dat andersom. Toen was de Ligt goed en van Dijk minder waardoor Frankrijk met 2-1 won. Dinsdag staan de Ligt en de Vrij in de basis omdat van Dijk een blessure heeft opgelopen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2734
    maandag 15 oktober 2018 om 08:42
    V dijk en de vrij zijn van gelijk niveau, zou goed moeten komen.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    maandag 15 oktober 2018 om 08:57
    1 zwaluw geeft nog geen zomer!
    Vind ik leuk
    piushaven +14
    maandag 15 oktober 2018 om 08:58
    de ligt is te licht op dit niveau.Opbouwend zeer zwak , verdedigend prima.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171555
    maandag 15 oktober 2018 om 09:23
    Ik heb ook gehoord dat frenkie na afloop de vuile sportbroeken verzameld
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1575
    maandag 15 oktober 2018 om 09:35
    De Ligt compenseert zijn opbouwende tekortkomingen, met praten in het veld en de beuk erin gooien.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:27
    Goed nieuws ... Wilt u thuis geld verdienen door op een computer of laptop te werken van 4 tot 6 uur per dag, dan betaalt Google $ 25368 tot 35294 per maand en krijgt u elke maand een uitbetaling via Google. U kunt hier kijken ..


    ❥❥❥❥ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2608