Opmerkelijk: Bundesliga-sensatie wil alleen samen met broer voor land uitkomen

    Opmerkelijk: Bundesliga-sensatie wil alleen samen met broer voor land uitkomen

    maandag 15 oktober 2018 om 18:58

    Een opvallend verhaal uit Jamaica: Bundesliga-toptalent Leon Bailey wil alleen uitkomen voor het nationale elftal als zijn broer ook bij de selectie zit. Om die reden besloot hij zaterdag kort voor de aftrap van het duel met Bonaire toch niet mee te doen. 

    De Jamaica Gleaner meldt dat Bailey alleen mee wil spelen onder bepaalde voorwaarden, waaronder dat zijn jongere broer (Kyle Butler) eveneens bij de wedstrijdselectie zit. "Ik kwam natuurlijk naar Jamaica voor de oproep van de bond. Ik besloot te komen op basis van afspraken die we hadden gemaakt", aldus de aanvaller van Bayer Leverkusen.

    "Maar toen ik arriveerde, was de situatie totaal anders. Ze hebben zich niet aan de afspraken gehouden en daarom besloot ik niet te spelen. Ik ben hier maar voor een ding: het land vertegenwoordigen. Maar ik draag het nationale tricot pas als de bond zich aan de afspraken houdt", luidt het opvallende betoog van Bailey. "Ik hoop dat ze zich bedenken en slim zijn. Ze hebben de keuze in eigen hand."

    De bond heeft Kyle Butler, spelend voor FC Juniors OÖ (Oostenrijk), een stage aangeboden, maar zijn broer Leon is ervan overtuigd dat zijn broer geen stage nodig heeft. 

    Plaats een reactie

    maandag 15 oktober 2018 om 19:04
    Slaat helemaal nergens op, wees blij dat je mag uitkomen voor je land!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:05
    Kyle Butler kan wel als waterdrager van het team, zodoende hoort hij toch bij de selectie en ik denk dat een menig mens geen stage nodig heeft om water te dragen.
    Vind ik leuk
    COYG +6178
    maandag 15 oktober 2018 om 19:07
    Dan gaat hij toch lekker voor Engeland voetballen. Dit is immers ook een optie vanwege zijn dubbele paspoort. Dan maar niet met zijn broer samen, wat sowieso al een vreemde eis is.
    Vind ik leuk
    1313 +282
    maandag 15 oktober 2018 om 19:10
    Is ook een vreemde eis. Maar dan nogmaals maakt dan als bond zijnde geen "afspraken" met deze jongen. Dan ben je toch al meteen klaar?
    Vind ik leuk
    Lampenpit +833
    dinsdag 16 oktober 2018 om 01:41
    Je moet die afspraak als bond ook niet maken. Ook die Kyle moet dit toch niet willen, kijkt de hele selectie je aan.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:17
    Dat idee is geloof ik gebaseerd op het feit dat 2 van zijn grootouders een Engels paspoort hebben, zelf heeft hij geen Engels paspoort en er is nogal wat discussie geweest of hij dan überhaupt wel opgeroepen zou kunnen worden (omdat zijn grootouders niet in Engeland zijn geboren, wat volgens sommigen wel zou moeten volgens de FIFA-regelementen).
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 19:23]
    Vind ik leuk
    NvC +4387
    maandag 15 oktober 2018 om 19:08
    Haha kan altijd proberen 😉 Hij is wel de beste van zijn land en ze spelen tegen nietszeggende landen zoals Bonaire.
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    maandag 15 oktober 2018 om 19:08
    Ben blij dat we hem niet hebben gekocht
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:08
    Ze kunnen altijd nog proberen om samen in het nationaal bobsleeteam te komen. Kyle are you dead man, no man!
    Vind ik leuk
    haarlemx +432
    maandag 15 oktober 2018 om 19:09
    Teveel geroken bailey?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5280
    maandag 15 oktober 2018 om 19:10
    Gudelj 2.0
    Vind ik leuk
    Aliassmits +167
    maandag 15 oktober 2018 om 19:16
    Iets teveel kapsones
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:24
    Slaat nergens op..is het zelfde dat ik een baan krijg aangeboden en alleen accepteer als me neefje ook mag komen werken??! Hahaha, sommige voetballers denken echt dat ze alles voor t zeggen hebben. Zou deze bob marley keihard uitlachen als Duitse bond. En daarnaast, je hebt Brandt, Sane etc genoeg betere spelers
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    maandag 15 oktober 2018 om 19:46
    En ik zou het stuk eerst eens lezen voor je onzinnige dingen gaat roepen. De Duitse bond heeft hier helemaal niets mee te maken. Die hebben momenteel wel andere problemen 😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:38
    Ik zou eerst eens echte vrienden zoeken ipv elke dag op vp rondhangen. ;) niemand heeft jou om je mening gevraagd sleutelhanger.

    Doei
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:25
    Ik hang hier niet elke dag rond, ook hier trek je weer te snel een conclusie. Ik zoek hier ook zeker geen vrienden. Een leuke discussie is al meegenomen.
    Maar waar het om ging is dat jij een reactie plaats op een stuk dat je duidelijk niet (goed) gelezen hebt.
    Daar plaats ik een reactie op en daar ga je niet op in.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:46
    Sorry hoor maar wie the fuck ben jij in godsnaam man domme schoolmeester.. iemand maakt een fout en jij voelt je geroepen het te corrigeren.. wat een megolen hier op vp..gaat helemaal niet om voetbal, gaat er gewoon on wie er het bijdehandste kan reageren en gelijk krijgen.

    1 ding is me duidelijk geworden.

    Je zal wel een kut huwelijk hebben dat je hier wilt scoren.

    Daag
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:49
    Ik ben gelukkig geen schoolmeester. Dan zou ik erg veel tijd kwijt zijn om al jouw grammaticale fouten te corrigeren.
    En nog een tip voor je. Mensen op een forum uitschelden is een zwaktebod. Indien het inhoudelijk niet lukt is het beter om niet te reageren.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:37
    Whahaha kijk hoe je praat mafkees praat je in t echt ook zo? Op vp de grote meneer uithangen ofzo whaha low life 🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:38
    Het is voor jou beter om niet op alles en iedereen te reageren. Op een dag kom je de verkeerde tegen ;)
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:02
    Lees je reacties eens na. Jij voldoet aan de omschrijvingen van een low life.
    En je laatste zin moet je eens toelichten.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:06
    Ja daag oma duck.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:29
    Als je het zo wilt benoemen dan is het opa duck
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:40
    Oma duck.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:41
    Ben jij koning vp ofzo dat je het allemaal zo goed weet whahahahah
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:54
    Nee, dat ben ik niet en die ken ik ook niet. Maar ik lees de stukjes wel voor ik reageer. En daarbij komt dat als jij op een forum een reactie plaatst kun je ook reacties verwachten.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:48
    Droeftoeter. Niemand heeft zin in jouw betweterige gezwam ;) dus hou t ingevolg lekker voor je bedankt.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:46
    Want jij weet wat anderen vinden en denken? Kerel kerel. Wat een niveautje.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:47
    Geef mij maar een Rumboon
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    maandag 15 oktober 2018 om 20:11
    Als je dit leest ben je toch blij dat ie niet naar Ajax is gekomen. Klinkt als een bak ellende die je dan binnenhaalt.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26558
    maandag 15 oktober 2018 om 20:26
    Kan toch niet haha.. Als het broertje goed is, komt hij vanzelf wel bij nationale selectie.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31885
    maandag 15 oktober 2018 om 20:43
    Die.is gek
    Vind ik leuk
    Blindsy +12444
    maandag 15 oktober 2018 om 20:58
    Wat een k#tbond, als ze deze afspraak hebben gemaakt. De volgende speler eist waarschijnlijk dat z'n zus een baantje op het bondskantoor moet krijgen?
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3444
    maandag 15 oktober 2018 om 21:45
    Die kan mooi de Butler spelen daar..
    Vind ik leuk
    Socrates +696
    maandag 15 oktober 2018 om 22:34
    De broertjes en hun vader gedragen zich al jaren zo. Een paar jaar geleden rond de potentiele overgang naar Ajax hetzelfde geouwehoer. Echt serieus van de pot gerukte familie
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 23:13
    Moest z’n broer toen ook mee?
    Daar dachten ze in Amsterdam wel even 2 x over na, de laatste keer zaten ze met de familie Gudelj opgescheept 😅.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 23:15
    Tsja, wat moet je hier eigenlijk van zeggen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws