Busmaatschappij bedenkt absurde prijsvraag over aanslag op Dortmund-bus

Busmaatschappij bedenkt absurde prijsvraag over aanslag op Dortmund-bus

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 12:11di 16-10-2018 om 12:11

De Duitse vervoersmaatschappij MANschaftsbus.de is diep door het stof gegaan na een opmerkelijke prijsvraag. Het bedrijf besloot via Twitter om twee vrijkaartjes uit te delen voor de Bundesliga-wedstrijd tussen Borussia Dortmund en Hertha BSC.

De geïnteresseerden moesten hiervoor een prijsvraag met een controversieel thema beantwoorden. MANschaftsbus.de besloot de veelbesproken bomaanslag op de spelersbus, voorafgaand aan de Champions League-wedstrijd tegen AS Monaco in maart 2017, als onderwerp te gebruiken. 'Hoeveel spelers die toen in de bus zaten, behoren nu nog tot de selectie?', zo luidde de vraag van de busmaatschappij.

Het leidde tot een storm aan kritiek via social media én tot verontschuldigingen van het bedrijf. 'Wij willen onze diepste excuses aan alle fans van Borussia Dortmund aanbieden', laat men weten via Twitter. 'Het was natuurlijk een ondoordachte actie van ons en we hebben de prijsvraag inmiddels teruggetrokken. We willen iedereen bedanken voor de feedback.'

Plaats een reactie

Mr. Writer +435
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:15
Wel een originele vraag



(ja....ik weet het....ongepast en zo)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 12:15]
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:16
Ja, ik was hem ook nog niet tegen gekomen bij mijn wekelijkse potje triviant.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28577
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:01
Deze vraag was uiteindelijk alleen van belang voor de persoon die het explosief plaatste.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:03
En het antwoord...de bus zat BOMVOL
Vind ik leuk
Antonio_4 +2088
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:02
Hier geen grapjes over aub! Ik ONTPLOF bijna van woede!
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:15
Maar wat was nou het antwoord?
Vind ik leuk
Deck010 +8319
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:17
Wat schiet je daar nou mee op?
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:20
Probeer je mij nou aan te vallen?
Vind ik leuk
Deck010 +8319
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:21
Welnee joh....het schoot er zo maar uit.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:22
Ach, niet geschoten is altijd mis.
Vind ik leuk
Mr. Writer +435
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:30
Het antwoord wil mij ook niet te binnen schieten...
Vind ik leuk
meinema +1351
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:17
Haha dat het uberhaubt in je opkomt.. -_-‘
Vind ik leuk
Deck010 +8319
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:29
Om maar eens een mooi Duits woord te gebruiken ;-)
Vind ik leuk
Johnny Cash +8005
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:22
Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die het antwoord gaan opzoeken 😃
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:23
Je kan altijd een schot wagen..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 12:24]
Vind ik leuk
Johnny Cash +8005
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:26
Klopt henkie. Niet geschoten is altijd mis
Vind ik leuk
Deck010 +8319
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:27
Kan zo maar een schot in de roos worden.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:31
Als je nog maar niet al je kruid verschoten hebt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:24
Weer een reden waarom ik die Duitsers een walgelijk volk blijf vinden.
Vind ik leuk
Deck010 +8319
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:26
Heb jij op de bus geschoten soms?
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:51
Ik zal je reactie maar als zinloos beschouwen, Oke?
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:11
Beschouw je eigen reactie dan ook gelijk als zinloos.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:14
Doen we dan maar bij deze dan, dit alleen om jou een plezier te doen. Maar je snapt het helaas niet, ik heb het niet alleen over 1940 - 1945 maar zeker ook over de gestolen finale van 1974.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:19
Als je het hele Duitse volk verantwoordelijk acht voor die 2 gebeurtenissen ben je wel behoorlijk kortzichtig.
Vind ik leuk
Deck010 +8319
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:29
Schiet je nu ineens in de verdediging ? :-)
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:34
Ja, laat ik dat maar doen dit om van dat gezeik af te zijn.
Vind ik leuk
Deck010 +8319
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:37
Volgens mij mis je een beetje de ironie.
Lees alle bovenstaande reacties maar eens terug. ik zat gewoon een beetje flauwe woordgrappen over schieten te maken. Niets persoonlijks of lullig bedoeld ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:44
O, sorry dan dat ik de ironie een beetje gemist heb.
En heb bovenstaande reactie,s nog eens gelezen en ik moet je nu gelijk geven aangaande je flauwe woordgrappen.
Kom er eerlijk vooruit dat als ik iets lees en daarop reageer dat ik dat wel eens iets te snel doe.
Slechte eigenschap.......
Vind ik leuk
Deck010 +8319
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:45
Ik weet precies hoe dat werkt hoor....als Rotterdammer reageer je vaak sneller als dat je denkt. Daar heb ik ook nogal last van ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:47
Jij reageert zeker snel, en zeker nu.
Maar oke, als het maar opgelost kan worden op een normale manier vind ik het best.
Vind ik leuk
guusje +1181
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:35
Tja, die vraag slaat in als een bom.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:26
Pfff... we zijn weer eens gekwetst.

Als de halve selectie nou om het leven was gekomen destijds, was het een tikkeltje ongepast geweest om te vragen hoeveel spelers uit die bus er nu nog in de selectie zitten, ja.

Het was geen Chapecoense drama niveau.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws