Mulder verwacht veel van zeventienjarige Oranje-goalgetter: Hartstikke goed

    Mulder verwacht veel van zeventienjarige Oranje-goalgetter: "Hartstikke goed"

    woensdag 17 oktober 2018 om 13:28

    Youri Mulder denkt dat Daishawn Redan in de toekomst een belangrijke pion voor het Nederlands elftal kan worden. De zeventienjarige spits gooit dit seizoen hoge ogen bij Chelsea én Oranje O19. 

    "Bij de zeventienjarigen, die in mei het Europees kampioenschap wonnen, staat Redan in de spits", zegt Mulder in gesprek met Sporza"Bij zijn club Chelsea speelt hij al voor de 21-jarigen. En dat doet hij hartstikke goed. Wie weet zien we hem volgend seizoen al in de Premier League voetballen."

    Of Redan, die in 2017 van Ajax naar Londen verkaste, op termijn de nieuwe Robin van Persie of Klaas-Jan Huntelaar wordt? "Durf ik niet te zeggen. Dat duurt misschien nog wel even. En die heb je nodig om op topniveau het verschil te maken."

    Mulder is enthousiast over de nieuwe lichting talenten van Nederland. Maar: "Dat zijn nog niet de spelers die echt het verschil maken op topniveau, denk ik. Het zijn nog geen Arjen Robbens of Van Persies. Zij wezen Nederland de weg naar de halve finales of de finale."

    Lees ook: Oranje O19 haalt uit en vernedert Bosnië; vierklapper van Chelsea-spits Redan

    Plaats een reactie

    woensdag 17 oktober 2018 om 13:33
    Ben benieuwd wanneer die naar PSV gaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:43
    Ik denk t niet. Psv heeft op dit moment te veel talent.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:51
    Ja maar voor een door Ajax opgeleid lulletje dat denkt dat ie de wereld aankan maken ze in Eindhoven altijd wel een plaatsje vrij toch?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46440
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:55
    Jankerd.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:01
    Op je Brabantse pikkie getrapt?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46440
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:04
    Nee hoor :)
    Als deze spelers wegrennen bij Ajax en Chelsea en naar ons willen komen om hun fouten te herstellen, dan ontvangen wij deze talenten met open Brabantse handen.
    Wij zijn heel warm en hartelijk! 🙆

    Gezien de recente historie moeten wij wellicht al rekening houden met zijn komst.
    Weet jij wellicht zijn shirt en schoenmaat.?
    Wil hij een appartementje of een huisje?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 14:10]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:07
    Waarschijnlijk wil hij alleen maar geld.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46440
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:08
    Je eet citroenen zeker ipv appels?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:10
    Nee ik eet PSV’ers rauw als tussendoortje.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46440
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:19
    3-0
    5 punten los

    Het is niet altijd makkelijk voor jullie...
    Vind ik leuk
    APE +215
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:46
    Deze is echt origineel.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46440
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:27
    En nog fact based ook, ipv al dat bla bla bla.
    Vind ik leuk
    APE +215
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:29
    Bezoek je vaak de Efteling of woon je er?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46440
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:54
    Deze is echt origineel.
    Vind ik leuk
    Nuance +9170
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:21
    Maar wel een feit
    Vind ik leuk
    Adjab +970
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:20
    Kansloos deze opmerking
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 18:20]
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1343
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:31
    JaJa, in mei zijn. de prijzen verdeeld
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:00
    Kom dan!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:25
    5 uur bij de Jumbo? 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:27
    Hahah
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:58
    Hetzelfde dat jullie Groeneveld hebben laten gaan. Goede inschatting geweest om hem niet bij PSV te houden....
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1380
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:52
    Die lulletjes van Amsterdam ontwikkelen zich in Eindhoven, meestal tot geschikte kerels.....je past je aan aan je omgeving he...
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:36
    "de nieuwe Robin van Persie of Klaas-Jan Huntelaar wordt? "

    Zit ongeveer 3 klassen verschil tussen die 2. De eerste mag hij hopen dat ie zo goed wordt, die 2de moet ie niet willen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:38
    Ach hou op man. Tuurlijk heeft Robin van Persie nog meer behaald dan Klaas-Jan, maar 1 ding staat vast. Huntelaar heeft een waanzinnige carriere gehad waar 99 van de 100 Nederlandse profvoetballers nog niet eens van mogen dromen.
    Vind ik leuk
    Itsese +5060
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:41
    Maar Huntelaar behoort nou ook niet echt tot de top 100 voetballers uit nederland.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:47
    Denk je?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:48
    Niet? 311 goals waarvan 82 in de bundesliga? Die kerel heeft bij Real Madrid, AC Milan en Schalke gespeeld. Oordeel hem op zijn toptijdagen. Niet op wat hij bij Ajax laat zien op zijn 35e. Is wel heel makkelijk om een 35e jarige speler af te kraken.

    Daarnaast heeft hij meer goals gemaakt in Oranje dan de volgende spelers:

    Johan Cruijff
    Dennis Bergkamp
    Arjen Robben
    Ruud van Nistelrooy

    Huntelaar hoort met zekerheid bij de 100 beste voetballers uit ons land.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46440
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:22
    Huntelaar maakt meer goals omdat we.voortaan vaker oefeninterlands spelen en grotere poules hebben waar landen meedoen als Liechtenstein en Gribraltar.

    Ik schrijf dit om Cruijff, Bergkamp, van Nilstelrooij en Arjen Robben meer credits te geven, want dit waren echt grote topvoetballers.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:26
    Huntelaar ook. Maar jij bent een kinderachtig mannetje met een te dikke PSV-bril.
    Vind ik leuk
    Itsese +5060
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:06
    Je lult onzin man... bij Real gewoon kut, bij Milan kut... Huntelaar behoort niet bij de top 100 beste voetballers van Nederland.. weet trouwens niet of wel er 100 hebben die beter zijn. Maar top categorie is het zeker niet, en nooit geweest. Hij is een beetje van de categorie, Andy van der Meijden, top wat ze gepresteerd hebben, maar niet echt ultieme top. Beetje Pierre eigenlijk...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 18:11]
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1343
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:33
    Ach, wanneer je 1 op 2 loopt bij Oranje, kan je er niks maar dan ook helemaal niks van.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 18:34]
    Vind ik leuk
    Itsese +5060
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:41
    Klopt!
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1343
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:00
    Komt dan zeker omdat hij de jeugd van PSV heeft doorlopen.
    Vind ik leuk
    Nuance +9170
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:24
    Pierre : 551 wedstrijden, 335 doelpunten. Best aardig
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1380
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:57
    Ik hoop alleen dat jij hem niet alleen beoordeelt op basis van goals....want je wilt me toch niet serieus vertellen dat hij in jouw genoemde rijtje j.d.a.r. thuis hoort??
    Vind ik leuk
    Gerro +6722
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:52
    Maar wel in de top 10 allertijden betreft aantal goals in Nederland.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:44

    Tuurlijk is het rijtje clubs van Huntelaar op het oog indrukwekkend maar hij stond nergens in de basis. Zelfs Royston Drenthe heeft meer minuten gemaakt voor Real bijvoorbeeld

    Als deze Redan echt zo goed is, moet ie heel wat hoger mikken dan alleen basisspeler zijn bij Schalke.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26941
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:45
    En Van Persie heeft een carrière (oranje en slagen bij een internationale topclub) gehad waar Huntelaar hooguit van kan dromen.
    Vind ik leuk
    Thobar +4383
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:00
    1 jaar United.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:04
    Gaan we die jaren Arsenal waar hij o.a topscorer van Engeland werd en in zijn laatste 2 seizoen pijn in zijn rug kreeg van het dragen van het elftal, maar gewoon vergeten?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 14:05]
    Vind ik leuk
    Thobar +4383
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:11
    Arsenal is geen topclub. Vond Van Persie ook daarom verkastte hij naar United.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:15
    Arsenal was een topclub destijds.
    Maar kon niet meer aanhaken omdat ze ieder jaar hun beste speler moesten verkopen en ging eerder naar beneden.
    Daarom wilde hij weg.
    Altijd CL voetbal toen hij er zat, inclusief de finale.
    Arsenal was beter toen hij er zat dan in de recentere jaren.
    Nu zijn ze geen top meer maar in Van Persie's jaren waren ze wel degelijk top
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:23
    Dus van Persie was daar nooit de beste speler?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:59
    En dat baseer je op het feit dat ik stel dat ze altijd hun beste speler moesten verkopen?

    Als je een beetje had opgelet had je geweten dat toen hij topscorer in Engeland werd en hij veruit de beste speler was bij Arsenal, ook hij werd verkocht.
    Vind ik leuk
    John M. +4794
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:22
    Je zegt het goed: Huntelaar heeft een goede carriere gehad, die nu vrijwel voorbij is.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:25
    Ja dus? Wat wil je daar mee zeggen?
    Vind ik leuk
    John M. +4794
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:40
    Wees blij dat ik je gelijk geef, Huntelaar is voorbij, dat schreef je toch om 13:38.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5354
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:41
    Die tweede moet ie niet willen vind ik onzin. Ik had er voor gekozen om dezelfde carriere te mogen krijgen als klaas jan. Ajax real milaan schalke04. Iets van 75 interlands. Toch niet verkeerd als je het mij vraagt
    Vind ik leuk
    2cents +56780
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:38
    Redan speelt in Chelsea u23. De gemiddelde leeftijd van die selectie is 19,1 jaar oud. Dat van die 21 valt daarom wel mee. Ook veel andere ploegen uit die competitie spelen met dat soort leeftijden.

    Bovendien scoorde Redan nog maar 1 keertje in die ploeg dit seizoen. In de YL scoorde hij wel al 3 keer in de wedstrijd dat zijn ploeg 10 goals maakte.

    Goede spits hoor, heb er ook hoge verwachtingen van, maar laten we de prestaties van Redan in de u23 niet overdrijven. Volgend jaar in de PL? Dat verwacht ik eerlijk gezegd nog niet.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:49
    Zag een paar van die Chelsea snurkers toen Chelsea - Feyenoord vorig seizoen in de UYL werd gespeeld.
    Dat deze gast bij de U23 loopt verbaasd me niks want het was echt mannen tegen jongetjes.
    Als je een kroeg hebt, vraag je deze jongen om aan de deur te komen staan.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17908
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:40
    Alsof het bij Robben en v. Persie op hun 17e al vast stond dat ze de top gingen halen. Achteraf praten is altijd makkelijk...
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +701
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:00
    Van persie min of meer wel, huntelaar zeker niet dus in dat opzicht zijn ze ook erg verschillend, sowieso een vergelijking van niks!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17908
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:06
    Ik vind het sowieso onzin dat mensen denken te zien dat een 17-jarig talent wel even te top haalt.
    Ik denk dat er meer de top niet hebben gehaald dan wel.

    En Huntelaar met Robben of v. Persie vergelijken slaat inderdaad nergens op, totaal verschillende spelers hahaha.
    Vind ik leuk
    Thobar +4383
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:09
    Van Persie met zijn gedrag destijds??
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:55
    En weer een talentje van Ajax houdt ook maar niet op
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +701
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:19
    Min of meer wel ja, ondanks zijn gedrag stonden zijn talent en potentieel buiten elke discussie.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1959
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:25
    Als je even kijkt naar top talenten dan hebben we er nog wel een heel aantal . Boadu stengs redan gravenberch schendelaar castillo obispo zirkzee besuijen dat knulletje van barca xavi! En zal er vast nog een aantal vergeten
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 14:26]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2323
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:53
    Voor 1 keer zou ik als Ajax een uitzondering maken en deze jongen proberen terug te halen, met daarnaast nog een topspits.. binnen 2 a 3 jaar staat deze jongen in de spits van het grote Oranje... met daarbij Brobbey en Malen die er ook nog aan komt hebben we zomaar weer deze spitspositie goed bezet... Depay en Bergwijn en Depay op de vleugels en we kunnen weer gerust zijn op ene prima aanval in Oranje
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:27
    Iedereen heeft het elke keer over Malen.

    Hoeveel minuten heeft die nu voor het eerste van PSV gespeeld? Zijn we niet een beetje voorbarig met deze jongen?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2323
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:30
    het gata er niet om of iemand nu al goed genoeg is... het gaat om de potentie... en buiten onze huidige jonge groep talenten komen er nog een heel groot aantal toptalenten aan... Ihatarren, Gravenberch en zeker ook Redan, Unuvar, enz enz
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:41
    Sorry dat bedoel ik niet, ik hoor zijn naam zo vaak vallen maar hij speelt toch bijna niet?

    Ik hoop dat het een grote speler wordt maar zou graag zien dat we ook realistisch zijn naar onze talenten toe. Geldt ook voor de andere namen die je noemt. Leuk dat je goed bent in de jeugd maar laat het eens zien bij een topclub in de ED.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2323
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:22
    of een talent het uiteindelijk schopt tot de nationale top of internationale kop hangt van heel veel factoren af... het belangrijkste is dan toch wel talent... al die eerder genoemde spelers hebben dat wel degelijk.. de een wat meer dan de ander... maar na een periode van weinig talentvolle spelers komen er ineens nu weer een groot aantal jonkies aan... de reden daarvoor is het ontbreken van geld van de meeste clubs waardoor noodgedwongen veel energie werd gestoken in de eigen jeugdopleidingen... daarnaast krijgen jongens van 16 tot 19 in Nederland gewoon sneller kansen om door te breken op het allerhoogste niveau
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:39
    Straks hebben we een Talenten probleem , wie o wie moet erin .
    We gaan lekker hoe heerlijk is dat .
    Vind ik leuk
    Krav +120
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:54
    Valt mij toch op dat er bij ons weinig lange, sterke spelers doorbreken. Die worden mi te snel afgeschreven of achterin gezet
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws