'Ik heb een slome start, maar Koeman weet wel wat hij aan me heeft'

'Ik heb een slome start, maar Koeman weet wel wat hij aan me heeft'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 18:32wo 17-10-2018 om 18:32

Quincy Promes ontbrak tegen Duitsland in de basiself van het Nederlands elftal, omdat hij nog niet veel speelde bij Sevilla. Dat laat de aanvaller weten aan Veronica Inside.

Promes stond tegen België wél aan de aftrap. "Ik mag lichtelijk tevreden terugkijken op deze interland", reageert hij. "Ik denk dat de bondscoach wel weet wat hij aan me heeft. Ik heb een slome start gehad bij mijn club, dus ik begon op de bank tegen Duitsland."

In dienst van Oranje tankte Promes vertrouwen. "Dit geeft me vertrouwen richting Sevilla. Ik hoop dat ik mezelf snel in de basis speel. Volgende maand hebben we weer twee heel mooie interlands en dan hoop ik weer van waarde te zijn."

Met een voorassist bij de gelijkmaker van Arnaut Danjuma Groeneveld was Promes belangrijk voor het Nederlands elftal tegen België. Na 73 minuten werd hij gewisseld. Bij de Spaanse koploper Sevilla wacht Promes nog op zijn eerste basisplaats in de Primera División.

Poll

Hoort Promes in de basis van het Nederlands elftal?

(594 stemmen)

Plaats een reactie

Ops +49
woensdag 17 oktober 2018 om 18:36
Sinds wanneer gaf Promes de assist op Danjuma bij de 1-1? Heb ik een andere wedstrijd gekeken?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +26935
woensdag 17 oktober 2018 om 18:38
Nope was Memphis ... die was fenomenaal goed gisteren!
Vind ik leuk
Iefmeister +7873
woensdag 17 oktober 2018 om 18:43
Een voorassist staat er. Dat is zoiets als dat hij de bal ook geraakt heeft in de eerste helft.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +26935
woensdag 17 oktober 2018 om 19:49
Er stond eerst assist, is daarna aangepast.
Vind ik leuk
Iefmeister +7873
woensdag 17 oktober 2018 om 19:51
Ok. Dat is niets voor VP. Hahaha
Vind ik leuk
Leedz +7984
woensdag 17 oktober 2018 om 19:06
Voorassisist = de belangrijke pass voordat de assist komt
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:14
Bij ijshockey wordt die speler gewoon benoemd. Dus ja telt zeker mee
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 22:56
Bij ijshockey. ;-)
Vind ik leuk
Lampenpit +1370
woensdag 17 oktober 2018 om 23:07
Bij ijshockey gebruik je ook geen bal, staan alle spelers in harnas en mag je achter de goal spelen. Wat is je punt?
Vind ik leuk
John M. +5134
woensdag 17 oktober 2018 om 21:28
Er staat dan ook voorassist. Je moet beter lezen, dan is jouw reactie overbodig.
Vind ik leuk
Bill +965
woensdag 17 oktober 2018 om 18:36
Hij kan mij niet bekoren.
Teveel is gebaseerd op toeval en opportunisme.
Hij zou perfect in het engels elftal passen.
Vind ik leuk
Chielus +130
woensdag 17 oktober 2018 om 18:40
Quincy moet eerst eens goed gaan draaien bij sevilla, met goals en assists. Staat nu nog op niks. Zie liever andere jongens in plaats van hem
Vind ik leuk
0260165 +726
woensdag 17 oktober 2018 om 23:19
Wie dan? Bergwijn? Berghuis? Kluivert? Promes kan beter in oranje maar heeft wel een hogere ondergrens dan die andere gastjes.
Vind ik leuk
Chielus +130
donderdag 18 oktober 2018 om 01:14
Bergwijn en Kluivert inderdaad, hebben een veel betere potentie dan Promes. Maar ook andere jongens zoals Lens
Vind ik leuk
0260165 +726
donderdag 18 oktober 2018 om 09:52
Bergwijn en Kluivert hebben de kans gehad in oranje en nog minder laten zien dan Promes. Lens mag van mij best bij de selectie komen, hij deed het goed in de kwalificatie onder van Gaal. Maar dat is lang geleden. De laatste keren dat hij speelde, samen met Depay en Promes voorin, was hij onzichtbaar.
Vind ik leuk
HupHolland +4462
woensdag 17 oktober 2018 om 18:40
Was een van de betere spelers gisteren
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
woensdag 17 oktober 2018 om 18:47
Dat tikkie door van hem op memphis waar die 1 op 1 uit kwam. Was pure kwaliteit, zo aannemen en nog door kunnen tikken. Is knap hoor.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 18:47
Degene die op t moment in een flow zitten die een basisplaats krijgen
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
woensdag 17 oktober 2018 om 18:54
Ik vind hem op de rechtsbuiten de laatste 2 potjes wel aardig spelen maar ik zie t geen wereldtopper worden. Ben ook bang dat ie bij sevilla niet aan de bak blijft komen. Dan waren dit misschien wel zijn laatste interlands en Dan zien we em over een jaar of 2 bij vitesse of heerenveen opduiken.
Vind ik leuk
Blindsy +20509
woensdag 17 oktober 2018 om 19:08
Na ook enkele jaren een held in Rusland te zijn geweest? Dat gaat bij deze jongen nooit gebeuren.
Op de bank beginnen bij een Spaanse top 5-club is echt geen schande en betekent geenszins dat het binnenkort over is met Quincy. Dat hij geen wereldtopper is of wordt, lijkt mij helder. Maar zelfs de beste man, Memphis, is dat niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:09]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:02
Assist tegen Duitsland gegeven...vind hem ook elke keer een beetje beter worden bij oranje...nog niet zo los als Memphis.....pech dat hij pas een late transfer maakte en Sevilla al draaide....komt wel goed..hij is beter dan 2 vd 3 aanvallende spelers die ze nu hebben staan in de basis
Vind ik leuk
Blindsy +20509
woensdag 17 oktober 2018 om 19:05
Heel Oranje start sloom, dus no worries, Promes.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
woensdag 17 oktober 2018 om 19:13
pffffff, wel een heeeeele slome start dan
Vind ik leuk