'Die supporters zijn voor Ajax, maar na mijn wissel klapten ze allemaal voor mij'

'Die supporters zijn voor Ajax, maar na mijn wissel klapten ze allemaal voor mij'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 23:26wo 17-10-2018 om 23:26

Shanice van de Sanden vermorzelde woensdagavond Ajax met Olympique Lyon, maar kreeg toch een staande ovatie van het thuispubliek. Ze is er trots op.

"Ja, dat is fantastisch", laat Van de Sanden, die na 77 minuten werd gewisseld, weten aan de NOS. "Ik bedoel: die supporters zijn voor Ajax. Dan word ik gewisseld en klappen ze allemaal voor mij. Dat is iets moois, iets waar elke speler van droomt."

Van de Sanden stond tegenover Kika van Es. De aanvoerster van Ajax genoot ondanks de ruime nederlaag van het duel met de Champions League-titelverdediger. "Het is echt gaaf om tegen Lyon te spelen. Ze hebben heel veel kwaliteiten. Super om je zelf daaraan te meten."

"De duels met Kika waren leuk, hoor", aldus Van de Sanden, die met Lyon met 0-4 won van Ajax, breed lachend. "We staan ook regelmatig tegenover elkaar op de trainingen van het Nederlands elftal. Dit is heel mooi."

Plaats een reactie

Foebele +52759
woensdag 17 oktober 2018 om 23:37
Een discussie over de temperatuur van mijn club zal wel weer los barsten.
Vind ik leuk
imho +2351
woensdag 17 oktober 2018 om 23:39
Veel worden er niet warm van vrouwen voetbal
Vind ik leuk
ErikAjax +3094
woensdag 17 oktober 2018 om 23:41
Eens ik lees nog liever nietszeggende Frenkie berichten op VP dan iets over vrouwenvoetbal.
Vind ik leuk
Spekholz +540
donderdag 18 oktober 2018 om 07:32
Zij is toch niet om aan te gluren man..
Vind ik leuk
pietprecies +12428
donderdag 18 oktober 2018 om 07:35
Ik denk ook dat het eigenlijk een man is
Vind ik leuk
Foebele +52759
woensdag 17 oktober 2018 om 23:42
Enige pluspunt is dat het me opgevallen is dat er tegenwoordig leukere dames voetballen dan in de tijd dat ik nog in de jeugd speelde. ;-)
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 23:54
Alleen met de shirtjes wissel
Vind ik leuk
Counterattack +11552
woensdag 17 oktober 2018 om 23:43
Gewoon mooi en respectvol sportief.
Warm? Als je wil...
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1803
woensdag 17 oktober 2018 om 23:47
Tropische temperaturen
Vind ik leuk
Orphen89 +3919
donderdag 18 oktober 2018 om 07:42
Toch lopen er wel een aantal tussen waar genoeg mannen het warm van krijgen. Misschien kunnen we ze voortaan in Bikini het veld op sturen.
Dan word Shirtje trekken, bikini trekken en dat maakt het wel weer spannend.

(Voor de duidelijkheid, dit is een grapje! voordat ik 20 feministen op m'n dak krijg)
Vind ik leuk
Gerro +9500
woensdag 17 oktober 2018 om 23:38
Net als bij de mannen spelen dus ook de Nederlandse vrouwen al bij buitenlandse topclubs en de oorzaak daarvan Geld Geld en nog eens Geld. Jammer dat Nederlandse vermogende bedrijven maar bitter weinig willen investeren in het nederlandse voetbal enndat terwijl wr al zoveel talent hebben voortgebracht.
Vind ik leuk
Sanders +4338
woensdag 17 oktober 2018 om 23:40
Geef ze is ongelijk, er kijkt geen hond naar vrouwenvoetbal.
Vind ik leuk
ErikAjax +3094
woensdag 17 oktober 2018 om 23:43
alleen als de NOS een hype maakt over een EK in eigen land, in komkommertijd.
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
donderdag 18 oktober 2018 om 00:09
Zat er niet 30000 man in het psv stadion bij die ene kwalificatiewedstrijd..?
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
donderdag 18 oktober 2018 om 00:11
En waarom denk je dat ze dat niet doen? Zou het wellicht niet rendabel zijn?
Vind ik leuk
Deck010 +10176
woensdag 17 oktober 2018 om 23:46
Goh, dat vrouwenvoetbal kan ons toch best wel veel leren.
Zou toch mooi zijn als dit ook eens bij de mannen zou kunnen. Daar wordt 9 van de 10 keer een Nederlandse speler in dienst van een buitenlandse club uitgefloten.
Vind ik leuk
Gilze +1269
donderdag 18 oktober 2018 om 00:12
Toen het Nederlands vrouwenelftal Europees kampioen werd was het mannen elftal mega slecht en konden ze wel eens wat mentaliteit van die vrouwen overnemen
Vind ik leuk
RR12 +802
donderdag 18 oktober 2018 om 05:43
Staande ovatie van 500 kinderen, altijd leuk.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
donderdag 18 oktober 2018 om 07:11
Veel mannem worden nier warm van het vrouwenvoetbal.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1445
donderdag 18 oktober 2018 om 07:18
Gaan we weer ... denk je iets nuttigs te lezen. Krijg je dit ...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws