Klaassen ziet zichzelf niet terugkeren naar Engeland: 'Ben ik niet voor gemaakt'

    Klaassen ziet zichzelf niet terugkeren naar Engeland: 'Ben ik niet voor gemaakt'

    donderdag 18 oktober 2018 om 14:17

    Davy Klaassen denkt niet dat hij ooit nog in de Premier League zal spelen. De middenvelder van Werder Bremen zag zijn avontuur bij Everton mislukken en denkt niet dat hij een nieuwe poging zal doen in Engeland.

    "Nee, dat denk ik niet", reageert Klaassen in gesprek met ELF Voetbal op de vraag of hij zichzelf ooit nog in de Premier League ziet spelen. "Ik had in de zomer ook niet de intentie om in Engeland naar een nieuwe club te zoeken. Engelse clubs spelen meer kick and rush dan mensen misschien denken als ze tv kijken."

    Volgens Klaassen spelen buiten de topteams veel ploegen op de lange bal. "Daar ben ik niet voor gemaakt. In Duitsland zit er bij veel clubs meer een idee achter het spel, merk ik. Het tempo in Engeland is hoger, maar in Duitsland wordt beter gevoetbald."

    Dat heeft volgens de middenvelder onder meer te maken met het vele geld dat omgaat in de Premier League. "In Engeland kopen clubs makkelijker nieuwe spelers als het niet loopt. Er is zoveel geld beschikbaar in de Premier League. Het is een draaideur met spelers die komen en gaan. Er lijkt niet altijd een goed doordacht beleid achter te zitten."

    Poll

    Gaat Klaassen zich via Werder Bremen weer in Oranje voetballen?

    (2776 stemmen)

    Plaats een reactie

    Lucky Kes +3955
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:22
    Klaassen ziet zichzelf niet terugkeren naar Engeland: 'Ben ik niet voor gemaakt'


    Goh, dat je er nu achter moet komen Klaassen.
    75% van de Nederlanders zeiden dat al voordat je naar Engeland verkastte
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:23
    Achja is niet erg dat hij er zelf achter moest komen toch? Is zijn carrière en hij moet doen wat hij het beste acht. Goed dat hij iig inziet dat het geen goede keuze was.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3955
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:25
    Ik zou mijn gezond verstand gebruiken en dus niet naar engeland maar gelijk naar Duitsland gegaan zijn waar hij wel tot zijn recht komt.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:26
    Als je het allemaal echt zo goed had gezien vooraf had je hem moeten bellen en hem van advies voorzien i.p.v. hem daar laten zwemmen. Ook niet lief van jou.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:47
    3x gebeld...als hij niet de moeite neemt om de telefoon aan te nemen, dan houdt het voor mij ook op
    Vind ik leuk
    justinhafc +2835
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:33
    Als je een dikke zak geld voorgehouden krijgt is je gezonde verstand gebruiken nog wel eens lastig denk ik.
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:51
    Bij een diepspelende club hoef je niet zoveel meters te maken als bij Everton denk ik. Maar in de Bundesliga zal dat toch ook moeten, ik kan er niet de vinger op leggen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:59
    Keuze Everton was niet zo gek toch? Koeman speelde leuk en verzorgd voetbal zijn eerste jaar dat hij dan snel weg moet en anti voetbal komt wat totaal niet voor hem is, is dan een beetje pech.

    Duitsland was ook mijn eerste gedachte wel maar toch met Koeman en Everton vond ik het niet raar.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:44
    Het was inderdaad niet zo gek, zolang Koeman daar zat. Ik kijk tegenwoordig wel wat meer Premier League dan ik de afgelopen 20 jaar gezien heb, maar de wedstrijden tussen ploegen onder de top zijn vaak niet om aan te zien.

    Het dieptepunt voor mij was Cardiff City tegen Newcastle United met twee teams die én niet kunnen voetballen én proberen elkaar het graf in te schoppen. Ik weet niet waarmee ik dat zou moeten vergelijken, zo'n beetje de kelder van de KKD?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:56
    Die onderste club spelen nog steeds het Championship voetbal, fysiek in de duels en de lange bal, het spelletje dat Big Sam ook speelde met Everton na vertrek van Koeman.

    Dat voetbal in de onderste club is niet te vergelijken omdat het spel zeker in NL nooit zo gespeeld wordt.

    Toch is het wel grappig dat zulke teams redelijke wedstrijdjes kunnen spelen tegen die betere clubs zoals Newcastle tegen Man U maar tegen elkaar vaak dat kick en rush met duels gaan spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:50
    Van achteren kijk je een koe in zn kont en als hij schijt zit je onder de stront ! wat ben jij bijdehand zeg !
    Vind ik leuk
    yuuup +9497
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:42
    Achteraf gelul!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3955
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:40
    Werd hem vooraf al verteld
    Vind ik leuk
    Garinsha +4796
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:25
    misschien een beetje zelf overschatting? zoals Derksen dat zou noemen...
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:25
    Soms moet je leren van je fouten
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3955
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:25
    Of niet koppig zijn ;)
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:08
    Als Klaassen de toekomst kon voorspellen, was hij geen profvoetballer geworden
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1925
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:18
    er zit een groot verschil tussen de toekomst voorspellen en de toekomst nog kunnen veranderen :)

    vanuit het idee van de mogelijkheid tot het voorspellen van de toekomst moet je vaststellen dat de toekomst onveranderbaar is want met de kleinste verandering in de wereld komt je voorspelling niet uit...
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:52
    Dus je bent het met mij eens
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1925
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:26
    nee want in principe zou hij ook profvoetballer zijn geworden als ie de toekomst kon voorspellen want dan zou de toekomst al vast staan...
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:34
    Je snapt mijn punt niet volgens mij
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1925
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:52
    waarop baseer je dat?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:28
    Heb je ooit van een fout geleerd? Of maak je die gewoon niet?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3955
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:49
    Natuurlijk wel.
    Maar als 75% tegen mij zegt dat ik beter linksaf kan ipv rechtsaf ga ik wel nadenken waarom ze dat zeggen.
    Kan ik koppig doen en alsnog rechtsaf slaan en dan erachter komen dat ik een omweg heb gemaakt leer ik er ook van om toch maar iets aannemen van anderen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:00
    Of je gaat wel voor die 25% en slaagt waarna je jezelf 'lucky' kan noemen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14637
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:36
    Zo'n zelfkennis ontwikkel je pas als je daadwerkelijk in die situatie zit dat je het niet aan blijkt te kunnen. Weinig mensen die zoiets zullen erkennen als alles voor de wind gaat en dan zo'n kans krijgen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:49
    Nou weet niet hoe je daarbij komt. Klaassen is een lopertje, dat kan in Engeland, maar de afstand van midveld naar spits bij Ajax is te doen... die afstand bij Everton is 4x zo groot en dan ga je kapot.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:08
    Nah, volgens mij vond 75% het juist een goeie stap. Subtopper, Koeman als stabiele trainer... Het werkte gewoon niet. Hadden de meesten denk ik niet verwacht.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3955
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:54
    Nee hoor, als je toen al die verhalen hier las, en dan vooral van niet Ajax minded reageerders, was Klaassen daar juist niet geschikt voor.
    Vooral, dus ook wel voor die tijd, toen hij klaagde zoveel wedstrijden in zo'n kort tijdsbestek te moeten spelen.
    Toen ging iedereen hier los van: In Engeland speel je vaker in een nog kortere tijdsbestek.
    M.a.w. niet geschikt.
    Maar ik weet wel, is natuurlijk niet helemaal eerlijk wat ik nu allemaal zeg.
    En ik dikte het ook een beetje op.
    Maar ik blijf erbij dat het gros hier vertelde dat Davy niet geschikt was voor Engeland (ook veel analisten en co).
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:14
    Everton en Klaassen was op papier gewoon een goede match.Klaassen was ook een loper bij Ajax.Het is er alleen niet uitgekomen.Kan gebeuren, hopen dat hij z'n oude vorm weer terug vindt.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1000
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:16
    Gewoon niet goed genoeg, een topspeler redt het overal maar dat is Klaassen niet. Dit is meer zijn niveau, Duits middenmotortje.
    Vind ik leuk
    Secundo +61
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:39
    Dat lijkt me niet waar. Voorbeelden genoeg van topspelers die t ergens niet gered hebben en ergens anders wel. Salah, lukaku, depay, van der vaart etc. Etc. Etc.
    Vind ik leuk
    yuuup +9497
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:41
    75% van de Nederlanders zegt dat standaard bij een ambitieuze transfer. Nederlanders weten het allemaal al eerder en beter.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:22
    Van je fouten moet je leren, goed bezig dun dave!
    Vind ik leuk
    Arvin +4270
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:22
    Die moet ook lekker in Duitsland blijven. Het spel ligt hem daar veel beter.
    Vind ik leuk
    Tim +4717
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:24
    Hij doet het geweldig daar, altijd de meeste kilometers en heerlijke doorloopacties met scoringskans, hopen dat Donny zijn voorbeeld volgt en niet in Engeland naar overvliegende ballen gaat zitten kijken..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 14:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:30
    Geef hem een break man!
    Gegokt en verloren, dat kan.
    Hij is nu goed bezig in een competitie waar hij op zijn sterkste punten word gebruikt.
    Inplaats van de beuk naar voren en kijken of je heel blijft.
    Vind ik leuk
    Ron83 +299
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:41
    Goeie zelfreflectie Davy👍🏻
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3127
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:56
    Tja, hij had ook Allerdyce als coach. Die staat daar natuurlijk bekend om. Dat werd laatst door Van Aanholt maar weer eens bevestigd.

    Maar toch ben ik niet van mening dat de meeste clubs buiten de top-6 kick and rush spelen. Watford, Fulham, Wolves, Southampton en Bournemouth zijn toch een aantal voorbeelden van Engelse clubs die verzorgd voetbal spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 14:59]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:11
    't Is niet langer de meerderheid inderdaad. Gelukkig maar. Potjes in het rechterrijtje waren een jaar of 5 geleden echt niet om aan te gluren..
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3127
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:02
    Precies. Er is daar ook veel verandert de afgelopen jaren. Ook de clubs uit het rechterrijtje hebben tegenwoordig meer buitenlanders dan Engelsen in hun selectie. Daarnaast zijn de Engelse coaches op één te tellen. Persoonlijk vind ik het erg jammer. Ik kon altijd wel genieten van de Britse voetbalcultuur. Maar dat vindt je in de nauwelijks meer terug in de PL.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:57
    Davey, beetje jammer dat je je nu pas beseft dat de PM een draaideurcompetitie is. Dit is al een aantal jaar aan de gang dus als je (en je manager) het een beetje gevolgd had, je (en je manager) er een beetje in verdiept had dan was het nu geen verloren jaar geweest..... Succes bij Bremen!!
    Vind ik leuk
    Gerro +6676
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:48
    Ook zonde van al.dat geld wat ze in de Pl steken en dat je dan nog kick en rusch krijg te zien.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5155
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:01
    Niet alleen Engeland is te hoog gegrepen, het Nederlands elftal al helemaal
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:02
    Idd, mee eens dat Duitse voetbal is meer voor jou!!
    Vind ik leuk
    Bill +775
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:11
    DE spijker op de kop Davy.
    Lekker zo doorgaan bij werder.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3470
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:24
    Ongelooflijk om nu de Engelse competitie af te schilderen als een mindere competitie dan de Duitse. Heilig boontje. Het geld was wel goed zeker?
    Vind ik leuk
    Leozao +4155
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:26
    Niet leuk om te zeggen voor Davy, maar ik denk dat hij ingehaald is door de volgende generatie..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:42
    Prima voor de bundesliga
    Vind ik leuk
    Gerro +6676
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:46
    Gaat zeker bij de selectie komen als hij deze lijn doortrekt.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:47
    Och je bent niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:09
    Werder is ook een veel mooiere club dan dat nietszeggende Everton.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4399
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:17
    dat hij dat niet wist toen hij tekende, lekker voorbereid allemaal. Of zou hij alleen maar naar het salaris hebben gekeken. Wel jammer jaar van zijn carriere weg gegooid.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws