Klaassen ziet zichzelf niet terugkeren naar Engeland: 'Ben ik niet voor gemaakt'

Klaassen ziet zichzelf niet terugkeren naar Engeland: 'Ben ik niet voor gemaakt'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 14:17do 18-10-2018 om 14:17

Davy Klaassen denkt niet dat hij ooit nog in de Premier League zal spelen. De middenvelder van Werder Bremen zag zijn avontuur bij Everton mislukken en denkt niet dat hij een nieuwe poging zal doen in Engeland.

"Nee, dat denk ik niet", reageert Klaassen in gesprek met ELF Voetbal op de vraag of hij zichzelf ooit nog in de Premier League ziet spelen. "Ik had in de zomer ook niet de intentie om in Engeland naar een nieuwe club te zoeken. Engelse clubs spelen meer kick and rush dan mensen misschien denken als ze tv kijken."

Volgens Klaassen spelen buiten de topteams veel ploegen op de lange bal. "Daar ben ik niet voor gemaakt. In Duitsland zit er bij veel clubs meer een idee achter het spel, merk ik. Het tempo in Engeland is hoger, maar in Duitsland wordt beter gevoetbald."

Dat heeft volgens de middenvelder onder meer te maken met het vele geld dat omgaat in de Premier League. "In Engeland kopen clubs makkelijker nieuwe spelers als het niet loopt. Er is zoveel geld beschikbaar in de Premier League. Het is een draaideur met spelers die komen en gaan. Er lijkt niet altijd een goed doordacht beleid achter te zitten."

Poll

Gaat Klaassen zich via Werder Bremen weer in Oranje voetballen?

(2776 stemmen)

Plaats een reactie

Lucky Kes +6897
donderdag 18 oktober 2018 om 14:22
Klaassen ziet zichzelf niet terugkeren naar Engeland: 'Ben ik niet voor gemaakt'


Goh, dat je er nu achter moet komen Klaassen.
75% van de Nederlanders zeiden dat al voordat je naar Engeland verkastte
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 14:23
Achja is niet erg dat hij er zelf achter moest komen toch? Is zijn carrière en hij moet doen wat hij het beste acht. Goed dat hij iig inziet dat het geen goede keuze was.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6897
donderdag 18 oktober 2018 om 14:25
Ik zou mijn gezond verstand gebruiken en dus niet naar engeland maar gelijk naar Duitsland gegaan zijn waar hij wel tot zijn recht komt.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 14:26
Als je het allemaal echt zo goed had gezien vooraf had je hem moeten bellen en hem van advies voorzien i.p.v. hem daar laten zwemmen. Ook niet lief van jou.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:47
3x gebeld...als hij niet de moeite neemt om de telefoon aan te nemen, dan houdt het voor mij ook op
Vind ik leuk
justinhafc +2827
donderdag 18 oktober 2018 om 14:33
Als je een dikke zak geld voorgehouden krijgt is je gezonde verstand gebruiken nog wel eens lastig denk ik.
Vind ik leuk
Cookee +12652
donderdag 18 oktober 2018 om 14:51
Bij een diepspelende club hoef je niet zoveel meters te maken als bij Everton denk ik. Maar in de Bundesliga zal dat toch ook moeten, ik kan er niet de vinger op leggen.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:50
Van achteren kijk je een koe in zn kont en als hij schijt zit je onder de stront ! wat ben jij bijdehand zeg !
Vind ik leuk
yuuup +10811
donderdag 18 oktober 2018 om 22:42
Achteraf gelul!
Vind ik leuk
Lucky Kes +6897
vrijdag 19 oktober 2018 om 07:40
Werd hem vooraf al verteld
Vind ik leuk
Garinsha +5072
donderdag 18 oktober 2018 om 16:25
misschien een beetje zelf overschatting? zoals Derksen dat zou noemen...
Vind ik leuk
Rodajc +18652
donderdag 18 oktober 2018 om 14:36
Zo'n zelfkennis ontwikkel je pas als je daadwerkelijk in die situatie zit dat je het niet aan blijkt te kunnen. Weinig mensen die zoiets zullen erkennen als alles voor de wind gaat en dan zo'n kans krijgen.
Vind ik leuk
Cookee +12652
donderdag 18 oktober 2018 om 14:49
Nou weet niet hoe je daarbij komt. Klaassen is een lopertje, dat kan in Engeland, maar de afstand van midveld naar spits bij Ajax is te doen... die afstand bij Everton is 4x zo groot en dan ga je kapot.
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
donderdag 18 oktober 2018 om 15:08
Nah, volgens mij vond 75% het juist een goeie stap. Subtopper, Koeman als stabiele trainer... Het werkte gewoon niet. Hadden de meesten denk ik niet verwacht.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6897
donderdag 18 oktober 2018 om 15:54
Nee hoor, als je toen al die verhalen hier las, en dan vooral van niet Ajax minded reageerders, was Klaassen daar juist niet geschikt voor.
Vooral, dus ook wel voor die tijd, toen hij klaagde zoveel wedstrijden in zo'n kort tijdsbestek te moeten spelen.
Toen ging iedereen hier los van: In Engeland speel je vaker in een nog kortere tijdsbestek.
M.a.w. niet geschikt.
Maar ik weet wel, is natuurlijk niet helemaal eerlijk wat ik nu allemaal zeg.
En ik dikte het ook een beetje op.
Maar ik blijf erbij dat het gros hier vertelde dat Davy niet geschikt was voor Engeland (ook veel analisten en co).
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:14
Everton en Klaassen was op papier gewoon een goede match.Klaassen was ook een loper bij Ajax.Het is er alleen niet uitgekomen.Kan gebeuren, hopen dat hij z'n oude vorm weer terug vindt.
Vind ik leuk
yuuup +10811
donderdag 18 oktober 2018 om 22:41
75% van de Nederlanders zegt dat standaard bij een ambitieuze transfer. Nederlanders weten het allemaal al eerder en beter.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 14:22
Van je fouten moet je leren, goed bezig dun dave!
Vind ik leuk
Arvin +7435
donderdag 18 oktober 2018 om 14:22
Die moet ook lekker in Duitsland blijven. Het spel ligt hem daar veel beter.
Vind ik leuk
Tim +4993
donderdag 18 oktober 2018 om 14:24
Hij doet het geweldig daar, altijd de meeste kilometers en heerlijke doorloopacties met scoringskans, hopen dat Donny zijn voorbeeld volgt en niet in Engeland naar overvliegende ballen gaat zitten kijken..
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 14:25]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 14:30
Geef hem een break man!
Gegokt en verloren, dat kan.
Hij is nu goed bezig in een competitie waar hij op zijn sterkste punten word gebruikt.
Inplaats van de beuk naar voren en kijken of je heel blijft.
Vind ik leuk
Ron83 +630
donderdag 18 oktober 2018 om 14:41
Goeie zelfreflectie Davy👍🏻
Vind ik leuk
TheRedMen +3601
donderdag 18 oktober 2018 om 14:56
Tja, hij had ook Allerdyce als coach. Die staat daar natuurlijk bekend om. Dat werd laatst door Van Aanholt maar weer eens bevestigd.

Maar toch ben ik niet van mening dat de meeste clubs buiten de top-6 kick and rush spelen. Watford, Fulham, Wolves, Southampton en Bournemouth zijn toch een aantal voorbeelden van Engelse clubs die verzorgd voetbal spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 14:59]
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
donderdag 18 oktober 2018 om 15:11
't Is niet langer de meerderheid inderdaad. Gelukkig maar. Potjes in het rechterrijtje waren een jaar of 5 geleden echt niet om aan te gluren..
Vind ik leuk
TheRedMen +3601
donderdag 18 oktober 2018 om 16:02
Precies. Er is daar ook veel verandert de afgelopen jaren. Ook de clubs uit het rechterrijtje hebben tegenwoordig meer buitenlanders dan Engelsen in hun selectie. Daarnaast zijn de Engelse coaches op één te tellen. Persoonlijk vind ik het erg jammer. Ik kon altijd wel genieten van de Britse voetbalcultuur. Maar dat vindt je in de nauwelijks meer terug in de PL.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 14:57
Davey, beetje jammer dat je je nu pas beseft dat de PM een draaideurcompetitie is. Dit is al een aantal jaar aan de gang dus als je (en je manager) het een beetje gevolgd had, je (en je manager) er een beetje in verdiept had dan was het nu geen verloren jaar geweest..... Succes bij Bremen!!
Vind ik leuk
Gerro +8867
donderdag 18 oktober 2018 om 15:48
Ook zonde van al.dat geld wat ze in de Pl steken en dat je dan nog kick en rusch krijg te zien.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
donderdag 18 oktober 2018 om 15:01
Niet alleen Engeland is te hoog gegrepen, het Nederlands elftal al helemaal
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 15:02
Idd, mee eens dat Duitse voetbal is meer voor jou!!
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 15:11
DE spijker op de kop Davy.
Lekker zo doorgaan bij werder.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
donderdag 18 oktober 2018 om 15:24
Ongelooflijk om nu de Engelse competitie af te schilderen als een mindere competitie dan de Duitse. Heilig boontje. Het geld was wel goed zeker?
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
donderdag 18 oktober 2018 om 15:42
Prima voor de bundesliga
Vind ik leuk
Gerro +8867
donderdag 18 oktober 2018 om 15:46
Gaat zeker bij de selectie komen als hij deze lijn doortrekt.
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
donderdag 18 oktober 2018 om 16:47
Och je bent niet goed genoeg.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 17:09
Werder is ook een veel mooiere club dan dat nietszeggende Everton.
Vind ik leuk
Dorzon +4788
donderdag 18 oktober 2018 om 17:17
dat hij dat niet wist toen hij tekende, lekker voorbereid allemaal. Of zou hij alleen maar naar het salaris hebben gekeken. Wel jammer jaar van zijn carriere weg gegooid.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws