Ajax maakt 'goede kans' tegen Benfica: 'De Portugezen zijn van mening veranderd'

Ajax maakt 'goede kans' tegen Benfica: 'De Portugezen zijn van mening veranderd'

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 10:46vr 19-10-2018 om 10:46

Ajax maakt volgende week dinsdag een goede kans tegen Benfica. Dat stelt Dani, die in zijn carrière uitkwam voor de Nederlandse en Portugese topclub.

"Benfica speelt niet goed. Ze zoeken naar een goede organisatie en zijn nog te afhankelijk van individuele kwaliteiten", analyseert Dani in gesprek met Ajax Life. "Achterin hebben ze echt problemen. Daar pakken ze veel kaarten. Rui Vitoria is een goede coach, maar hij heeft moeite om zijn ideeën in alle rust naar de groep te vertalen. Daar spelen de sportkranten ook een rol in. Er zijn veel schandalen en beschuldigingen."

De oud-international van Portugal is een stuk positiever over Ajax. "Ajax maakt een goede kans tegen Benfica. De ploeg speelt goed, lijkt tactisch beter georganiseerd. Er spelen veel jonge spelers, maar iedereen weet precies wat hij moet doen", aldus Dani, die tussen 1996 en 2000 in Amsterdam speelde. "Ajax was hier geen favoriet voor de tweede plek in de groep, maar na het gelijkspel in München beginnen de Portugezen van mening te veranderen."

Poll

Wat wordt Ajax - Benfica

(5399 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 19 oktober 2018 om 10:49
Ons aller Ajax gaat gewoon winnen. Wij houden Nederlandse eer in Europa wel hoog.
Vind ik leuk
Jahike +811
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:05
Ze moeten ook wel. Zou wel gezichtsverlies zijn wanneer je wel een punt van Bayern pakt, maar vervolgens niet wint van Benfica.
Vind ik leuk
slechtekont +4914
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:10
Hoezo, heb je het team van benfica gezien. Die gaan gewoon counteren en met de individuele kwaliteiten die zij hebben kunnen ze heel gevaarlijk zijn.

Het zou mij niks verbazen als ze tegen een zeperd aanlopen ondanks dat ze de bovenliggende partij waren.
Vind ik leuk
jari11 +4921
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:39
Exact dit
Vind ik leuk
Ruud1987 +6341
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:16
Ja want andere Nederlandse ploegen doen het altijd uitmuntend tegen portugese ploegen, zou echt gezichtsverlies zijn.........

Iedere punt die europees gepakt word is een bonus voor het Nederlandse voetbal, veel mensen beseffen dat zelfs nu nog niet.

Nu in deze tijd dat geen enkele Nederlandse ploeg zich zonder kwalificaties kan plaatsen voor de CL.
Vind ik leuk
Jahike +811
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:22
Daarom was het ook beter geweest dat PSV en Ajax gewoon Europa League zouden spelen. Daar is de kans op punten toch een stukkie groter. Alhoewel Ajax het tot nu toe aardig doet natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:46
Beter voor wie? Voor de rest van de clubs zodat die er weer zonder punten uit kunnen vliegen volgend jaar. Het is prima zo, laat de rest eerst zelf eens wat presteren ipv profiteren van de punten die anderen halen. Psv en ajax plukken financieel de vruchten van CL dus is dit voor hen beter.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 11:47]
Vind ik leuk
Jahike +811
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:52
Nee ook beter voor henzelf. Punten zijn ook nodig voor directe plaatsing voor de CL. By the way, hebben deze twee clubs (PSV en Ajax) er niet juist zelf een potje van gemaakt vorig seizoen in Europa? Dus ff dimme zal niet verkeerd zijn
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:03
Van 'een potje er van maken' tot gezichtsverlies als je van een goede Europese subtopper geen 3 punten pakt.
Ik zou je medicijnen nu maar innemen.
Vind ik leuk
Jahike +811
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:08
Deze misplaatste arrogantie was m'n trigger:

Oscar Acikgoz +2447 vrijdag 19 oktober 2018 om 10:49 Ons aller Ajax gaat gewoon winnen. Wij houden Nederlandse eer in Europa wel hoog.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6341
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:12
Ajax en az zijn dan ook de enige ploegen die dit mogen zeggen, laatse jaren pakken hun de meeste punten europees.

De rest mag idd wel effe.dimmen.
Vind ik leuk
Bhj +2521
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:12
het ene jaar is het andere niet. Hoe was het t jaar daarvoor ook alweer? help me ff herinneren
Vind ik leuk
companen +2323
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:42
PSV heeft de meesten punten gepakt afgelopen 15 jaar gevolgd door Ajax en AZ. Gemiddeld PSV 13.500 punten Ajax 12.600 punten en AZ 10.760 punten met als aantekening dat AZ twee seizoenen geen Europees haalden.
Feyenoord en Twente was niet moeite om uitzoeken.
Vind ik leuk
davidben +6768
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:32
Er wordt steeds 5 jaar teruggekeken. Deze informatie doet er totaal niet toe in de ranking voor clubs en landen.
Vind ik leuk
companen +2323
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:42
Dat hoef mij niet uitteleggen...logisch dat het over vijf jaar gaat. Alleen mensen beweren dat Ajax ten allertijden de punten binnenhaalt voor Nederland.
Vind ik leuk
davidben +6768
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:33
Als je de geschiedenis helemaal bekijkt, dan zal dat ook wel zo zijn natuurlijk. Als je de laatste 25 jaar neemt. Dan laat ik 1992 even buiten beschouwing.

PS
Die 5 jaar is op zich niet logisch. Hier is specifiek voor gekozen na stemming onder alle leden. Bij 10 jaar zouden kleine landen minder grote kans hebben om zich te verbeteren op de ranking. Had ook 4 jaar kunnen zijn.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:36]
Vind ik leuk
companen +2323
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:53
Daar heb je gelijk in. Geen speld tussen te krijgen! Per saldo haalt Ajax ook de meesten punten binnen maar niet over de afgelopen 15 jaar ;-).
Er zijn jaren geweest dat mijn clubje veel punten pakten maar dat zie ik niet gauw terugkomen.

Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:11
En blijkbaar moest je dus wel erg lng zoeken om tot een tijdperk te komen (15 jaar ) waarin psv er beter uitspringt. De laatste 5 jaar waarvan de psvers zichzelf boven alles en iedereen wanen en ronduit superieur in NL staan jullie gewoon op gepaste afstand.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 05:00
De laatste 5 jaar is daar dus zeker sprake van.
Vind ik leuk
jari11 +4921
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:41
Zeer matige reactie, gaat over de laatste 5 jaar idd
Vind ik leuk
companen +2323
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:45
Goedemiddag! Nee niks negatief over ajax maar ik hou van de feiten en geen fabels.
Vind ik leuk
jari11 +4921
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:52
Ook een hele goedemiddag, helemaal prima ook al haat je Ajax moet je zelf weten. Feiten die je hier neerzet kloppen zeer waarschijnlijk(heb geen zin om het na te gaan kijken) Maar alleen de laatste 5 jaar tellen europees, en dan krijg je toch een iets ander rijtje denk ik.
Vind ik leuk
companen +2323
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:58
Jongen jongen toch waarvan beticht mij van haat richting Ajax? Ik ben op paar honderd meter van de Meer geboren. Mensen hierboven beweren dat Ajax altijd de punten binnenhaalt voor Nederland en de rest voor spek en bonen meedoet. Ik geef alleen aan dat PSV gemiddeld! de laatste 15 jaar de puntenpakker is.
Vind ik leuk
jari11 +4921
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:14
Haha als je goed leest beticht ik je nergens van. Ik ben zelfs jaloers nu, op nog geen honderd meter van de meer geboren geweldig!
Vind ik leuk
companen +2323
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:41
Jij wilt lezen wat jij wilt lezen... helemaal prima ook al haat je Ajax moet je zelf weten.? Wat betekend dat dan?
Ik zei paar honderd jij maakt er nog geen honderd van, wat is er mis met jou?
Vind ik leuk
jari11 +4921
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:24
Dat betekent als je iemand ajax zou haten ( dus niet perse jij of iemand op deze site maar een mens in het algemeen) dat je dat dan lekker zelf moet weten! En met mij is niks mis kan ik je vertellen.
Vind ik leuk
Tfoe +3833
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:30
Snel over de zeik ben jij...
Lontje korter dan een blindganger bij oudjaar..
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:13
Kijk eens voor de grap welke clubs er al sinds jaar en dag voor zorgen dat er überhaupt europees gevoetbald wordt. Ajax staat nig steeds ruim aan kop met psv als 2e Nl'se ploeg. Daar veranderd 1 slecht jaar niets aan. Kun je nagaan hoe ver de rest op achterstand staat. Je bevestigd juist mijn punt, zo der dat je het zelf door hebt.😁
Vind ik leuk
chicken +15012
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:04
Het bereiken vd cl was een must voor beide ploegen. Gekeken naar de poen mocht er niet gefaald worden om verder afglijden te voorkomen. Nu nog op de juiste manier investeren. Dat psv een klote poule heeft is pech maar juist nu een reden vol op de aanval te gaan spelen voor die 3e plek en dus overwintering.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 12:05]
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:14
Voor ajax geen must hoor, die heeft financieel geen enkel probleem als ze geen CL league spelen.
Vind ik leuk
chicken +15012
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:46
Onzin juist wel. Jaren niet verkopen om vermogen te genereren en dan psv heel snel naderbij zien komen...niet slim.
Vind ik leuk
JCJWZ +15099
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:57
Ajax staat anders gewoon bovenaan in de CL hoor. Psv had beter de EL in kunnen gaan idd, hebben niets te zoeken op dit niveau.
Vind ik leuk
Mo +13219
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:15
Hahahaha. Door Ajax en PSV heeft Nederland weer wat kleur op de wangen gekregen. Heb je eigenlijk Europees zo’n goed seizoen verneuken AZ en Feyenoord het weer gigantisch, tegen ploegen van niveau Telstar Helmond Sport. Wat je zegt slaat helemaal nergens op.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:00
Benfica wint met 10-0 van Osijek of een Trencin. Gezichtsverlies my ass.
Vind ik leuk
Castromann +9415
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:40
Ajax zou zich moeten schamen...als ze niet van dit uiterst matige Benfica niet 2x 3 punten wordt gepakt.
Zelfs Bayern kan van Benfica winnen...en we weten hoe zwak bayern is # plek 6 in de bundesliga # verloren van n club uit de Mickey Mouse league.
Vind ik leuk
3Bier +15418
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:25
Tsja Barca kan niet winnen van Leganés. Tottenham is in matige vorm en Inter is vergane glorie.
Lang verhaal kort: lul niet zo dom en ga lekker ergens anders trollen.
Schamen als je niet 2x wint van Benfica haha, laat je niet zo kennen.
Vind ik leuk
Castromann +9415
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:49
Denk dat mijn opmerking meer hout snijdt dan dat onnozele gelul van jou.
Geeft niet hoor manneke......
Vind ik leuk
3Bier +15418
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:00
Het is allemaal zo makkelijk. Wint Ajax 2 keer van Benfica, wat gewoon heel knap zou zijn, dan kan je zeggen dat dit niet bijzonder is.
Pakt Ajax niet de 6 punten, wat niet zo heel raar zou zijn, dan moet Ajax zich schamen.
Oftewel: Ajax kan het nooit goed doen.
Vind je dat zelf niet een beetje kinderachtig?
Vind ik leuk
Castromann +9415
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:55
Nee hoor ik heb gelijk bij de poule indeling gezegd dat ajax op zeker 2e ging worden.
Omdat ze een goed elftal hebben...en dat de poule te doen zou zijn.
AEK is 6punten Benfica is 6punten dan ben je er al. Dat bayern München zo zwak was had ik niet verwacht.
Dus kan je mij vertellen wat fout is aan mijn opmerking?
Of is AEK niet de zwakste broeder en Bayern hopeloos uit vorm en benfica vergeleken met voorgaande jaren een stuk minder?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:16
Castromann, jouw opmerking slaat als een lul op een drumstel, verder niet. Geeft niet hoor manneke, straks je bordje wel leeg eten en vroeg naar bed.
Vind ik leuk
Tfoe +3833
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:29
Wat een onzin.
Vind ik leuk
Nvd88 +6874
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:07
De afgelopen jaren zijn we erg lastig te verslaan in de Jc Arena europees gezien. Ik verwacht eigenlijk dat we Benfica wel gewoon op gaan rollen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 11:07]
Vind ik leuk
Dee79 +2699
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:17
Ik help het je hopen maar statistisch gezien gezien rolt geen 1 nederlandse club of oranje die portugezen zomaar op helaas
Vind ik leuk
Nvd88 +6874
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:29
Uit gaat een stuk lastiger worden. Maar thuis moet je eigenlijk gewoon punten pakken, Dat is tegen een hele rits tegenstanders ook gewoon gelukt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:37
Ajax pakt de punten voor Nederland. Geen enkele club in de Eredivisie komt ooit in de buurt van Ajax met de punten die zei hebben gehaald op de UEFA ranking.
Vind ik leuk
JCJWZ +15099
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:58
Ajax heeft ook een naam hoog te houden in Europa, Psv niet, die nemen genoegen met Eindhoven en omstreken.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:50
Dani kon elke vrouw in Amsterdam krijgen.... wat een Goal maakte hij tegen AtleticoMadrid #Held
Vind ik leuk
Eppo1979 +58
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:34
Ja en Lodewijks kapot willen trappen!
Vind ik leuk
Mari +13195
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:51
Alle kansen nog om tweede te worden in de groep. De Duitsers herpakken zich nog wel, zoals vaker is gebeurd
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5990
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:01
Leuk wat Dani vindt...maar wat vindt Frenkie?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +22995
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:05
Op naar de 3 punten!
Vind ik leuk
Portu +2
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:05
Forca BENFICA
Vind ik leuk
Buck Worrier +2651
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:17
Zal je net zien. Lopen we tegen een zeperd op.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:21
Ach de bal is rond, we zullen zien want een wedstrijd duurt 90 minuten en je weet nooit hoe een bal rolt. Om maar even een paar cliché's te gebruiken.
Vind ik leuk
James655 +941
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:27
Je vergeet " 't Kan vriezen en het kan dooien". Was ook zo'n goeie.
Vind ik leuk
rinirat +4015
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:34
Het zou wat wezen als Ajax wint en op 7 punten komt......
Vind ik leuk
James655 +941
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:29
Zou prachtig zijn. Ook belangrijk omdat de concurrentie daardoor langzaam maar zeker gedemotiveerd raakt. Belangrijk voor de returnwedstrijden.
Vind ik leuk
El Cazador +9346
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:40
Wat een contradictie Ajax poule winnaar en overwintert en PSV word laatste en overwintert niet, hoppa Ajax de beste van NL ook zonder landskampioen te zijn!!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:54
De kans dat er aankomde di geen sterk en fit Ajax staat is zo klein, Tegen Benfica kijk je toch nog op, maar het lijkt er op dat Dit Ajax over ze heen zal lopen. Alle belangrijke spelers van Ajax worden klaargestoomt voor deze wedstrijd en zie niet waar ajax zwakker zal zijn dan Benfica. denk dat 3-1 mooie eindstand zal zijn
Vind ik leuk