Afwachten voor Ten Hag: vier spelers twijfelachtig voor competitiehervatting

    Afwachten voor Ten Hag: vier spelers twijfelachtig voor competitiehervatting

    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:44

    Ajax werkt met de nodige vraagtekens toe naar het uitduel met sc Heerenveen. Naast Hakim Ziyech zijn ook Noussair Mazraoui, Frenkie de Jong en Carel Eiting onzeker voor de Eredivisie-hervatting op zaterdagavond.

    Mazraoui keerde net als collega-back Nicolas Tagliafico met een blessure terug van zijn interlandverplichtingen. Waar Tagliafico zeker zal ontbreken in Friesland, is Mazraoui nog een twijfelgeval vanwege zijn liesklachten. De Jong speelde één wedstrijd met het Nederlands elftal, maar komt net terug van een kuitblessure. Mogelijk wordt hij, al dan niet samen met Hakim Ziyech, uit voorzorg aan de kant gehouden.

    Eiting liep tijdens zijn verblijf bij Jong Oranje een knieblessure op en keerde eerder dan gepland terug in Amsterdam. Of hij kan spelen in Heerenveen, zal zaterdag nog moeten blijken. Lasse Schöne speelde één wedstrijd met de Deense nationale ploeg, maar is wél honderd procent fit. "Lasse heeft de laatste interland met Denemarken laten schieten. Heel verstandig, hij is fit teruggekeerd", liet trainer Erik ten Hag weten tijdens de persconferentie.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Wat wordt Heerenveen - Ajax?

    (5051 stemmen)

    Plaats een reactie

    hantayo +1080
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:47
    Daar ga je dan met je al ambities, als je halve elftal geblesseerd raakt. Hopelijk dinsdag wel fit.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:20
    Eiting is niet echt een basisspeler... verder moet je, als titelkandidaat, dit op kunnen vangen....
    Vind ik leuk
    hantayo +1080
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:22
    Ik heb er nog niet zo veel vertrouwen in. Het team kan nog zwalken.
    we zullen zien. En toch al 5 punten achter PSV.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3813
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:53
    al staan ze er 12 achter.....
    Vind ik leuk
    Ero +357
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:29
    Nou, poeh, Frenkie is gewoon fit heeft bij NL ook gewoon gespeeld.
    Ziyech kun je 1-op 1 vervangen door Neres.

    Rechtsback heb je de afgelopen 3 jaar tientallen miljoenen aan uitgegeven en daar zit de huidige niet eens tussen dus als die niet op te vangen is heeft dat niks met blessures te maken.

    Linksback zet je gewoon Blind neer waardoor je het luxeprobleem met Frenkie en Blind op 1 positie hebt opgelost en de topaankoop dus niet op de bank hoeft aangezien het met Wöber beter staat.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1335
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:49
    Frankie de Jong geblesseerd? Hoe dan??
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:54
    Van zijn traptrekker gevallen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:00
    Die is toch vaak geblesseerd denk dat dat de nieuwe man van glas is;-)
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:50
    Ik dacht over zijn eigen veters.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:51
    Je kan Kristensen wat kansen geven voor Mazraoui. Laat hem eens wat presteren. Ziyech wil je ook wel sparen, Maar dan verander je weer veel te veel aan het elftal.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:53
    Het kan ook gewoon goed gaan, zoals wel vaker tegen heerenveen is gebeurd.
    Vind ik leuk
    Benniewies +938
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:57
    1,2,3 en waar is de eerste PSV supporter?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 16:04]
    Vind ik leuk
    Hyena +29985
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:59
    Interlands......
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:04
    Dit gaat Ajax denk ik niet kunnen winnen.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:07
    Stop jij maar met denken....
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:21
    Hele goede zin ook.... "Dit gaat Ajax denk ik niet kunnen winnen."

    Hoe vaker je het uitspreekt hoe slechter het wordt... :-p
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:23
    Ik snap wat hij bedoeld en ik geef hem ook nog eens gelijk.
    Vind ik leuk
    James655 +901
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:18
    Inderdaad. Verdomme niet te geloven!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:47
    Wat is er niet goed aan de zin dan...
    Vind ik leuk
    James655 +901
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:05
    Ik zou niet eens moeten reageren als je dit niet ziet, maar goed: "gaan kunnen winnen"!!!! Vind jij dat Nederlands?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 06:37
    Ik wel..als je zeker weet dat ze winnen dan zeg je toch ook..ze gaan winnen..
    Vind ik leuk
    Arbee +2235
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:05
    Eiting mis je niet, maar Frenkie, Ziyech én Nico moeten missen zou wel erg ongelukkig zijn. Laten we hopen dat in ieder geval één van de twee twijfelgevallen fit genoeg is en het hele groepje er tegen Benfica weer bij is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:45
    Makkelijk op te vangen. Neres rechtsbuiten, Donny er achter en blind en schone op het middenveld. Achterin schuurs centraal en wober linksback.
    Vind ik leuk
    Patje41 +776
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:12
    4 twijfelgevallen en 1 zeker niet.... dank jullie wel knvb
    Vind ik leuk
    imho +1018
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:15
    Ziyech was geblesseerd uitgevallen in een competitiewedstrijd en Nico heeft een interland gespeeld voor argentinie, daar heeft de KNVB ook niet zoveel meer te maken
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:56
    Jawel. Ze hadden Ajax-AZ eerder moeten affluiten 😉
    Vind ik leuk
    Patje41 +776
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:43
    Eiting en de Jong zijn geblesseerd van oranje terug gekomen, mazraoui van marokko en tagliafico van argentinie, de spelers worden gewoon overbelast en dat door oefenwedstrijden
    Vind ik leuk
    Ero +357
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:37
    Tijdens de laatste overwinning tegen AZ (5-0!)stonden er 3 Nederlanders in de basis: De Ligt, Blind en Vd Beek.

    Deze drie zijn alle drie gewoon fit. Gezien de 'N' in KNVB slaat je reactie nergens op.
    Vind ik leuk
    Patje41 +776
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:04
    en mazraoui en Ziyech.dat zijn ook spelers met een Nederlands paspoort
    Vind ik leuk
    Ero +357
    maandag 22 oktober 2018 om 08:27
    Dat zijn Marokkanen, hebben ze nota bene zelf voor gekozen.
    De KNVB heeft geen invloed op wat zij doen bij het nationale elsftal.
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:23
    Ik denk dat het eerder aan de trainingsopbouw ligt dan aan de knvb.
    Het kan ook aan het fysiek van de spelers liggen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 17:24]
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2076
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:13
    Het lijkt het Feyenoord-sydroom wel.. Die hadden als de intensiteit wat omhoog ging ook tal van blessures..
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5580
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:16
    Het voelt als..., je leent je boek uit waar je zuinig op bent maar je krijgt hem verkreukeld terug.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:17
    Zou ff lekker zijn.. wedstrijden van Ajax missen .. interland spelen voor Oranje en dan vervolgens weer de eerste wedstrijd van je werkgever missen... Ook lekke geregeld van Ajax dan, het is maar waar je je prioriteiten legt.
    Sowieso even lekker als we in 1 interlandperiode 4 spelers terug krijgen die niet fit zijn... en bedankt maar weer
    Vind ik leuk
    COYG +6176
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:21
    Er zijn natuurlijk mogelijkheden genoeg om mensen rust te geven. Ajax zal ook wel winnen, maar heel makkelijk zal het toch niet gaan waarschijnlijk. Met in het achterhoofd natuurlijk de belangrijkste wedstrijd in de Champions League tegen Benfica de week erna.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171474
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:26
    hoeveel topics komen nog over deze ene wedstrijd?
    het lijkt wel of de andere potjes allemaal zijn afgelast
    Vind ik leuk
    Tfoe +3813
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:34
    Zijn ze ook.wist je dat niet ?
    Staat op espana.org.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171474
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:36
    smeerlap ..... wat heeft voetbal met spaanse orgies te doen.....?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 16:36]
    Vind ik leuk
    Tfoe +3813
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:38
    😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:00
    Iedereen smacht gewoon naar Heerenveen nieuws.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171474
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:03
    dat zal het zijn......
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 03:35
    Dit is voor mij ook het potje van het weekend. Tegen Emmen wordt een walkover dus de spanning zit 'm in deze wedstrijd. Laat Ajax hier punten liggen is het kampioenschap definitief beslist. PSV mag dan de rest van het seizoen zes punten MEER verliezen dan Ajax!

    Amsterdam? Ik dacht het niet, hè...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:35
    1 - 1
    04' 0 - 1 De Ligt
    94' 1 - 1 Lammers (is tenslotte een PSV'er)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 16:36]
    Vind ik leuk
    stratumseind +171474
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:37
    kunnen wij dit ergens ondertekenen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:40
    Op een bierviltje natuurlijk!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171474
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:40
    bedankt , bij deze gebeurd.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3813
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:07
    PSV-emmen 0-0
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 03:37
    En toen werd je wakker...
    Vind ik leuk
    Tfoe +3813
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:13
    jij ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:04
    We gaan het beleven...

    Matchday!!
    Vind ik leuk
    grunnfan +312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:51
    Vraag uitstel aan Ten Hag joh dat gejammer steeds elke club heeft blessures en schorsingen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:51
    Tag is jammer heb je Bakker voor dus is voor de bakker. (slecht ik weet het)
    Kristensen kan Maz goed vervangen en krijgt ook weer eens een kans of anders Orgejuela een kans geven.

    De Jong zal mogelijk een kleine terugslag gehad hebben dus gewoon sparen net als Ziyech.

    Onana
    Kris/Orejuela- De Ligt- Wober Bakker
    Blind-Schone- Van de Beek
    Neres- Dolberg- Tadic

    Zo moeilijk of verschikkelijk is het dus niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:49
    Ja je kan het blijven roepen de Friezen bevriezen Ajax , dus winst voor de friesjes .
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:49
    Ik zag Nico Tagliafico eergisteren nog heel soepel lopen met de fiets aan zijn hand bij Weesperplein (leuke vriendin trouwens). Wat heeft hij?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:26
    Een lekker wijf?
    Vind ik leuk
    James655 +901
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:21
    Het kan goed zijn dat ik niet bij de les ben gebleven, maar is De Jong geblesseerd van de interland teruggekomen? Niets over gelezen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws