Cillessen: 'Ik weet het, maar ik ben blij dat Koeman dat niet zo ziet'

    Cillessen: 'Ik weet het, maar ik ben blij dat Koeman dat niet zo ziet'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:30

    Jasper Cillessen is blij dat Ronald Koeman voor hem heeft gekozen als eerste doelman voor het Nederlands elftal. Bij FC Barcelona is hij tweede keeper, terwijl Jeroen Zoet bij PSV de onbetwiste nummer een is. Desondanks kiest Koeman voor Cillessen.

    "Ik weet het, maar ik ben blij dat de bondscoach dat niet zo ziet en mij ondanks alles op waarde schat", zegt Cillessen tegen Sport. "Ik speel niet iedere week en om die reden kan hij me niet bekijken, maar hij kent mijn kwaliteiten en ieder keer als ik bij de nationale ploeg ben probeer ik zijn vertrouwen te winnen en gewoon te spelen."

    Bij Barcelona is Cillessen reservekeeper. "Ik wil altijd spelen, maar helaas voor mij is Ter Stegen van zo'n hoog niveau dat het lastig is om aan spelen toe te komen. Maar ik ben blij dat ik bijna iedere wedstrijd kan spelen voor mijn land en als ik terug kom in Barcelona zijn mijn ploeggenoten blij dat ik de strijd aan kan gaan. Dat is leuk voor me."

    Cillessen merkt dat het bij Oranje steeds beter gaat. Er werd gewonnen van Duitsland en gelijkgespeeld tegen België. "Het was een lastige periode, maar we groeien nu als team. We hebben nog een lange weg te gaan, maar we willen Nederland internationaal weer op de kaart zetten. We zijn nog steeds niet waar we willen zien."

    Lees ook: Cillessen praat met De Ligt en De Jong over Barcelona: "Overmars is in charge"

    Plaats een reactie

    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:33
    Cillessen nr. 1 keeper Nederland
    Vind ik leuk
    Joee +225
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:53
    Is toch heerlijk? Beetje tapas eten, beetje trainen met 25 graden. Af en toe een bekerpotje. Prima.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4749
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:28
    Je vergeet dat ie af en toe ook nog een potje in Oranje speelt.
    Ik zit eigenlijk te wachten op goede vragen van een verslaggever. Of Cillessen zichzelf beter vindt dan Ter Stegen en zo. En als Neuer zo blijft aankloten in het Duitse team, hoe zou Cillessen het vinden om in de Nations League tegen Ter Stegen te spelen ?
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:09
    Gelukkig is niet iedereen zo ambitieloos.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21475
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:34
    Gewoon de beste keeper.
    Vind ik leuk
    NvC +4262
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:36
    Wat een topper is die Cillessen ook! 👍
    Vind ik leuk
    gerard.. +260
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:38
    Veldhuizen niet beter ? Ik denk dat hij denkt van wel.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171222
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:38
    Kan weer heerlijk 2 maanden rust nemen en dan zullen we eens zien hoe ver ze gegroeid zijn als team : frankrijk thuis en duitsland uit.
    Degradatie naar de B garnituur kan ook nog zo maar.
    Het realisme is dankzij de 2 goede uitslagen ver te zoeken soms met al die hosanna berichten.
    Vind ik leuk
    Laliga +2175
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:41
    Valt mij inderdaad ook op , er wordt meer gekeken naar potentie van onze spelers dan hoe ze daadwerkelijk gespeeld hebben. Belgie op volle oorlogssterkte veegd oranje van de mat , duitsland speelde veeel beter. Al is mijn mening wel dat er een behoorlijk talentvolle selectie aankomt die over 2/3 jaar best eens voor een verassing kan zorgen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:42
    Realisten zijn een uitstervend soort. Ik deel jouw mening voor de volle 100%.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5052
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:52
    Haha 2 wedstrijden, Cillessen is al jaren met recht de nummer één kan jij maar moeilijk toegeven hè haha
    Sneu
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17789
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:32
    Twee maanden? Ze spelen die wedstrijden volgende maand al hoor.. ;-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +12376
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:44
    Frenkie en Thijsje gaan ons persoonlijk naar Grote Successen leiden, Stratum. Dat weet toch iedereen? 😉
    Vind ik leuk
    stratumseind +171222
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:51
    O ja das waar ook ....
    Vind ik leuk
    Mari +9330
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:47
    Zoet speelt per week 1 wedstrijd meer.
    Cillessen traint iedere dag met topspelers.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1616
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:42
    Gewoon puur willekeur. Niks anders.
    Vind ik leuk
    Mari +9330
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:14
    Grapjas
    Vind ik leuk
    PinPelado +1616
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:05
    Dito
    Vind ik leuk
    De Goffert +529
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:51
    Cillessen is gewoon een stuk beter dan Zoet.
    Zoet grabbelt nig wel eens en komt mij niet zelfverzekerd over. Cillessen is een persoonlijkheid die niet van zijn stuk te krijgen is en laat de bondscoach nooit in de steek.
    Terechte eerste keeper!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2578
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:26
    We hebben geen topkeeper in Nederland en vind Cillessen en Zoet net niet goed genoeg voor de top
    Vind ik leuk
    DEWEE +2373
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:50
    Gewoon de beste keeper van Nederland op dit moment. Geen twijfel over mogelijk.

    Maar ook Cillessen is niet de kwaliteit de 'we' gewend zijn vanuit het verleden.

    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:57
    Wel leuk dat onze oude doelman in oranje keept maar het blijft belachelijk om iemand zonder wedstrijdritme op te stellen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws