Waanzinnige prestatie Jovic (20): Eintracht-spits scoort maar liefst vijf keer

Waanzinnige prestatie Jovic (20): Eintracht-spits scoort maar liefst vijf keer

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 22:46vr 19-10-2018 om 22:46

Luka Jovic heeft vrijdagavond het onmogelijke gepresteerd door in het met 7-1 gewonnen duel met Fortuna Dusseldorf maar liefst vijf goals te maken. De Bosnische spits van Eintracht Frankfurt is pas twintig jaar oud.

Jovic was samen met Sébastien Haller verantwoordelijk voor de totale Eintracht-productie. De oud-spits van FC Utrecht scoorde na twintig minuten vanaf de stip, waarna het Jovic-feestje begon. De Bosniër scoorde in minuut 26 en 34 en toen Haller vijf minuten na rust de 4-0 maakte, kwam hij pas echt los.

Na de aansluitingstreffer van Dodi Lukebakio scoorde Jovic nog maar eens drie keer. De bezoekers lieten zich naar de slachtbank leiden. Jovic maakte in een tijdsbestek van zeventien minuten drie treffers, waarna het na 72 minuten spelen 7-1 (!) stond. Gescoord werd er daarna niet meer.

Jovic kroonde zich vrijdagavond met zijn twintig jaar en twee honderd dagen tot de jongste speler in de geschiedenis van de Bundesliga die in één competitiewedstrijd meer dan vijf doelpunten heeft gemaakt. Eintracht staat op de zesde plek in Duitsland.

Plaats een reactie

Admat +420
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:51
Hij heeft er niet meer dan 5 gemaakt
Vind ik leuk
Streaker +3656
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:09
En toch een record, doet ie goed. Maar welk record wel dan? Dat zeggen ze dan weer niet.
Vind ik leuk
davidben +5763
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:28
Zou VP dat ook weten?
Vind ik leuk
Wouta80 +927
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:55
Kijk Bayern😎
Vind ik leuk
Thobar +4431
zaterdag 20 oktober 2018 om 01:30
Kovac was niet zo goed Eintracht kan het zonder hem ook wel (miss zelfs beter)
Vind ik leuk
stratumseind +185554
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:56
jogi gaat kijken of ie bereid is zich te laten naturaliseren waarschijnlijk......
Vind ik leuk
Pimman +7661
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:05
Lekkere goal!
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:10
Afonso Alves deed dat 7x, dat was pas waanzinnig. Dit niet dat deed Bas Dost ook.
Vind ik leuk
voetbal!!! +8983
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:27
En Lewa deed dit in 13 min:-)
Vind ik leuk
Timmiraq +22232
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:54
6× toch?
Vind ik leuk
Hupfean +4526
zaterdag 20 oktober 2018 om 23:33
7x. Uitslag 9-0. Sibon 2x.
Vind ik leuk
Timmiraq +22232
zaterdag 20 oktober 2018 om 23:35
Aha thx
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 02:31
Maar dat was wel in de Eredivisie, een wat lager niveau dan de Bundesliga. Groot talent overigens, die Jovic.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:54
Serviër geen bosnier
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:59
Servisch. Het is een Servische speler. Weliswaar geboren in Bosnië, maar al vroeg naar Servië vertrokken en daar ook zijn spelerscarriere gestart.
Vind ik leuk
Timmiraq +22232
zaterdag 20 oktober 2018 om 23:36
Ligt eraan wat hij zelf voelt. Als hij zichzelf een Bosnier vindt kunnen we het m niet ontnemen
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
zondag 21 oktober 2018 om 00:43
Klopt natuurlijk, maar aangezien hij vanaf zijn jeugd al voor Servië voetbalt en ook zijn A-interlands hierin speelt, mogen we concluderen dat hij zich Serviër voelt. Lijkt mij.
Vind ik leuk
Timmiraq +22232
zondag 21 oktober 2018 om 00:44
Ahh daar heb je wel een goed punt haha
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 00:31
Kostic toch ook een heerlijke speler.
Vind ik leuk
PDJong +1231
zaterdag 20 oktober 2018 om 07:17
Een aansluitingstreffer toen het al 4-0 stond?
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 07:46
Dit is geen record van Jovic want Henk Schouten van Feyenoord scoorde op 2 april 1956 in de wedstrijd tegen de Volewijckers liefst 9! keer. En dat is het absolute record tot nu toe.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 00:39
Hij laat er geen gras over groeien.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws