Waanzinnige prestatie Jovic (20): Eintracht-spits scoort maar liefst vijf keer

    Waanzinnige prestatie Jovic (20): Eintracht-spits scoort maar liefst vijf keer

    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:46

    Luka Jovic heeft vrijdagavond het onmogelijke gepresteerd door in het met 7-1 gewonnen duel met Fortuna Dusseldorf maar liefst vijf goals te maken. De Bosnische spits van Eintracht Frankfurt is pas twintig jaar oud.

    Jovic was samen met Sébastien Haller verantwoordelijk voor de totale Eintracht-productie. De oud-spits van FC Utrecht scoorde na twintig minuten vanaf de stip, waarna het Jovic-feestje begon. De Bosniër scoorde in minuut 26 en 34 en toen Haller vijf minuten na rust de 4-0 maakte, kwam hij pas echt los.

    Na de aansluitingstreffer van Dodi Lukebakio scoorde Jovic nog maar eens drie keer. De bezoekers lieten zich naar de slachtbank leiden. Jovic maakte in een tijdsbestek van zeventien minuten drie treffers, waarna het na 72 minuten spelen 7-1 (!) stond. Gescoord werd er daarna niet meer.

    Jovic kroonde zich vrijdagavond met zijn twintig jaar en twee honderd dagen tot de jongste speler in de geschiedenis van de Bundesliga die in één competitiewedstrijd meer dan vijf doelpunten heeft gemaakt. Eintracht staat op de zesde plek in Duitsland.

    Plaats een reactie

    Skkky50 +3974
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:49
    Niet niks.
    Vind ik leuk
    Admat +396
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:51
    Hij heeft er niet meer dan 5 gemaakt
    Vind ik leuk
    Streaker +3503
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:09
    En toch een record, doet ie goed. Maar welk record wel dan? Dat zeggen ze dan weer niet.
    Vind ik leuk
    davidben +5281
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:28
    Zou VP dat ook weten?
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:55
    Kijk Bayern😎
    Vind ik leuk
    Thobar +4374
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:30
    Kovac was niet zo goed Eintracht kan het zonder hem ook wel (miss zelfs beter)
    Vind ik leuk
    stratumseind +171448
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:56
    jogi gaat kijken of ie bereid is zich te laten naturaliseren waarschijnlijk......
    Vind ik leuk
    Pimman +5070
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:05
    Lekkere goal!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4105
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:10
    Afonso Alves deed dat 7x, dat was pas waanzinnig. Dit niet dat deed Bas Dost ook.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8952
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:27
    En Lewa deed dit in 13 min:-)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21926
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:54
    6× toch?
    Vind ik leuk
    Hupfean +4105
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:33
    7x. Uitslag 9-0. Sibon 2x.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21926
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:35
    Aha thx
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:31
    Maar dat was wel in de Eredivisie, een wat lager niveau dan de Bundesliga. Groot talent overigens, die Jovic.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:54
    Serviër geen bosnier
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1334
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:59
    Servisch. Het is een Servische speler. Weliswaar geboren in Bosnië, maar al vroeg naar Servië vertrokken en daar ook zijn spelerscarriere gestart.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21926
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:36
    Ligt eraan wat hij zelf voelt. Als hij zichzelf een Bosnier vindt kunnen we het m niet ontnemen
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1334
    zondag 21 oktober 2018 om 00:43
    Klopt natuurlijk, maar aangezien hij vanaf zijn jeugd al voor Servië voetbalt en ook zijn A-interlands hierin speelt, mogen we concluderen dat hij zich Serviër voelt. Lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21926
    zondag 21 oktober 2018 om 00:44
    Ahh daar heb je wel een goed punt haha
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:31
    Kostic toch ook een heerlijke speler.
    Vind ik leuk
    PDJong +1244
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:17
    Een aansluitingstreffer toen het al 4-0 stond?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:46
    Dit is geen record van Jovic want Henk Schouten van Feyenoord scoorde op 2 april 1956 in de wedstrijd tegen de Volewijckers liefst 9! keer. En dat is het absolute record tot nu toe.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:39
    Hij laat er geen gras over groeien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws