Ajax-bod van zes miljoen euro bleek niet genoeg: Maxi wilde naar PSV

Ajax-bod van zes miljoen euro bleek niet genoeg: "Maxi wilde naar PSV"

Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018 om 13:26za 20-10-2018 om 13:26

PSV-spits Maxi Romero maakte vrijdagavond bij Jong PSV zijn rentree na blessureleed, maar werd na één helft gewisseld. De Argentijn heeft nog weinig geluk gehad sinds hij voor twaalf miljoen euro overkwam van Vélez Sarsfield, maar de Eindhovenaren houden vertrouwen.

Romero heeft dit seizoen slechts negen minuten voor de hoofdmacht op zijn naam staan. Trainer Mark van Bommel vindt dat de negentienjarige spits zich eerst in de Keuken Kampioen Divisie moet bewijzen. "Het is mentaal moeilijk voor hem, maar Maxi gaat er goed mee om."

Zaakwaarnemer Emiliano Uria denkt dat Romero zijn transfersom van twaalf miljoen euro alsnog waar gaat maken. Romero is een groot talent", spreekt Uria beschermend over zijn cliënt en vriend. "Onthoud wat ik zeg: hij zal hier heel succesvol worden. Hij heeft een contract getekend voor vijf jaar. PSV is geduldig", aldus Uria in gesprek met de NOS. De zaakwaarnemer onthult dat Ajax ook interesse had voor Romero en zelfs zes miljoen euro bood. "Maar Maxi wilde naar PSV."

Lees ook: Van Bommel predikt geduld met topaankoop: 'Ga dat maar eens uitleggen aan hem'

Plaats een reactie

Devoetbalgek +1010
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:29
Wat een talentje.
Vind ik leuk
BRAM046 +823
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:30
Lekker achter het netje gevist meneer Netto :)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 13:31]
Vind ik leuk
ReneAjax +10854
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:35
We kopen geen spelers tegen hun wil in.
Als ie niets met goed voetbal te maken wilt hebben, moet ie lekker naar PSV gaan. Met hakken over de sloot in de laatste minuut een wedstrijd winnen is spannend.
het is te hopen voor PSV dat hun aankoop van 12 miljoen het in de eredivisie gaat maken. Voor zoveel geld mag ie wel het een en ander laten zien.
Vind ik leuk
Rodajc +19351
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:39
Waar draait voetbal, met name in de top, volgens jou meer om, de uitvoering of het resultaat?
Als je écht moet kiezen, ga je dan voor een 5de plaats met attractief voetbal of een 1ste plaats met voetbal dat de nadruk legt op resultaat?
Vind ik leuk
ReneAjax +10854
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:53
In het topvoetbal is het resultaat het belangrijkste. Het financiële resultaat welteverstaan. Dat houdt de club gezond en daarmee kan je de continuïteit waarborgen door weer nieuwe jongere spelers aan te kopen.
Je kan ook zoals Feyenoord het in het begin van deze eeuw deed, gearriveerde vedetten (zoals bijv. Makaay) aankopen en daarmee hopen kampioen te worden. Je ziet wat het de club afgelopen tientallen jaren heeft gebracht.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:26
mmm doen jullie nu niet hetzelfde met tadic en blind?? als ik jouw moet geloven belooft het niet veel goeds voor de aankomende jaren
Vind ik leuk
ReneAjax +10854
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:53
Tadic en Blind zijn mid-twintigers, Makaay was al ruim boven de 30. Dat is toch wel een groot verschil.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6375
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:19
Bij Ajax staat de uitvoering voorop dat is het restant van de Cruijff filosofie.
Vind ik leuk
RWA040 +822
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:40
Gebeurd dit elke wedstrijd? Met de hakken over de sloot? PSV-Ajax 3-0. ADO-PSV 0-7. PSV-VVV 4-0. PSV-Willem 2 6-1. PSV-Utrecht 4-0. Iets met oude koeien uit de sloot halen.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:44
Nee Sulejmani van 18 miljoen, of zo, heeft het laten zien.. ;-)
Vind ik leuk
JOJO +1780
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:57
En Blind voor 20! Wat een slechte aankoop. Aanfluiting. Snap niet wat die gast bij Oranje doet, als je De Vrij, Aké en Van Aanholt hebt, die naast Van Dijk en De Ligt kunnen ballen. Blind is te traag voor het niveau van het NL elftal en bij goede snelle aanvallen, valt de snelheid altijd weg als Blind de bal krijgt. Let hier maar eens op als hij er weer in staat. Heb je een snelle aanval, komt Blind aan de bal en weg snelheid. Vaak mondt het uit in een balletje terug op de centralen of zelfs de keeper. Maar goed, het gaat hier niet over Blind, maar over Romero. Het perspectief is wel duidelijk nu gok ik. 12 miljn voor een talentvolle spits of 20 miljn voor een mislukte verdediger zonder restwaarde.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:12
Die 20 miljoen voor Blind begrijp ik ook niet hoor.
Vind ik leuk
MeAgain +7178
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:00
Klopt, zal er vast wel een keer van komen. Als er geen vertrouwen is zouden ze niet zulke bedragen vragen en betalen.
PSV zat ook al langer achter Frenkie aan maar die wilde liever naar Ajax al was hij persoonlijk al rond met PSV.
Vind ik leuk
Benniewies +6141
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:17
Ik dacht ook in Europa..... O nee dan zijn ze al uitgeschakeld
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:43
Ja tot nu toe zullen ze er wel erg van balen dat deze speler voor Psv heb gekozen ;)
Vind ik leuk
Romario9 +14008
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:49
Medische staf in Amsterdam heeft het al druk genoeg met Bandé
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:05
Haha ja klopt idd en als ze tijd over hebben kunnen ze die nog wel aan sinkgraven besteden ;)
Vind ik leuk
Swout +2295
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:21
haha meneer netto zag dat deze jongen niet meer dan 6m zou moeten kosten.. Leuk dat hij graag naar Psv wilt, maar je betaald wel ff het dubbele.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:31
Ik hoop dat hij het Maxi male uit zijn carriere haalt.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:34
Zometeen heeft dat PSV nog een Maxi Malen voorhoede zeg, sjongejonge
Vind ik leuk
Rodajc +19351
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:41
Dat mag gevierd worden met een MaxiMalen Berg wijn hoor!
Vind ik leuk
JOJO +1780
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:59
Sow die is scherp. Nice.
Ennuh, proost!
Vind ik leuk
phritzzz +4449
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:34
Ik zeg de Jong eruit, Lozano eruit en Malen en Maxi erin.

Allemaal voor de kunst en de schoonheid van de woordspeling!
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:33
De tijd zal het leren of hij al dan niet succesvol gaat worden, ik ben benieuwd..
Vind ik leuk
Rodajc +19351
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:35
Makkelijk om te zeggen natuurlijk. Wordt hij het niet vergeet iedereen het, wordt hij het wel kun je later je gelijk halen. Zolang hij nog niks in het eerste heeft laten zien of op het hoogste niveau, valt er bar weinig over te zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:38
Dat bedoel ik, overal wordt over bepaalde spelers gezegd dat ze de top gaan halen en succesvol worden, maar niemand kan in de toekomst kijken.

Vind ik leuk
wattenstaafje +23977
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:36
Naar PSV voor 12 miljoen, hopen dat er nog iets uit voortkomt.
Vind ik leuk
Foebele +52756
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:39
Zaakwaarnemertje moet zijn client even in de aandacht zetten na bijna een jaar blessureleed, dus begint ie maar over vermeende interesse van Ajax om vervolgens zieltjes te winnen bij PSV door te zeggen dat hij liever naar PSV wilde.

Zulke jongens kennen geen voorkeur tussen de twee topclubs, die willen perspectief op speeltijd en een goed contract, daar kiezen ze voor.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7210
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:43
Ja, het is allemaal niet eerlijk.
Vind ik leuk
G.Kopf +5739
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:39
Wees blij, chronisch geblesseerde speler van 12miljoen in de kk divisie.
Verhaaltje David Connolly, op de blessures na
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 13:40]
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7210
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:42
Ons aller PSV is gewoon populair in de hele wereld.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:45
is lachen met jou tjoepke
Vind ik leuk
Swout +2295
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:24
Daar heb je helemaal gelijk in.. Iedereen wilt Psv loten in de CL!
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:43
Heb er een zwaar hoofd in.
Vind ik leuk
Romario9 +14008
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:52
*hard
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:59
Ik liet me leiden naar de foto😉
Ziet er nooit echt afgetraind uit.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:40
'door' de foto. Ik liet me leiden door de foto van een dikkop. Goeie foto keus inderdaad. En dan ook nog rood aangelopen en bezweet. Hoe afgetraind wil je het hebben?
Vind ik leuk
Shelbourne +6191
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:44
Jammer dat hij steeds geblesseerd is, hij is toch een van fe grootse aankopen in de clubgeschiedenis. Zou mooi zijn als hij nu fit blijft en snel zijn rentree kan maken in het eerste. Kan nog een mooie troef zijn in de titel strijd.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:47
Een tweede Albert Luque, blessuregevoelig?
De tijd zal het leren.
Vind ik leuk
JOJO +1780
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:47
Romero wordt met het artikel op VP duurder.. was het eerst 8 miljn wat kan oplopen tot, was het gisteren nog 10 en nu alweer 12 miljn. En dan Ajax wat zelfs (!) 6 miljn bood. Denk eerder dat ze 60 miljn bedoelen, ten minste als je voor Blind al 20 betaalt. ;-)

Ben benieuwd of Romero het echt gaat waarnemen. Staat toch bijna een jaar stil in zijn ontwikkeling. Al vermoed ik toch ergens ook wel doorgestoken kaart van PSV. Want Luuk is niet vertrokken, waar wel enigszins rekening mee was gehouden. Luuk is natuurlijk zeer belangrijk voor PSV, maar hij kijkt wel rond. Lammers zou worden verhuurd om eredivisie ervaring op te doen en Piroe is nog niet ver genoeg. Romero zou in het geval van een vertrek van Luuk dus eerste spits worden. Doordat hij blijft en Piroe eerste spits is bij Jong, moet je iets met de Argentijn. Ik vermoed dus dat PSV extra relaxed omgaat met Romero. Hij ligt idd voor 5jr vast en dus is er geen haast. Ze hebben middels Max Caldas hem en zijn zaakwaarnemer rustig weten te houden. Let op, vanaf januari gaat hij meer spelen. Zal hij in Jong de plek van Piroe innemen, mits hij niet heeft gespeeld in het eerste. Want ik verwacht dat hij er vaker in gaat komen voor Luuk. Vooral als het op het einde redelijk is gespeeld. Zo raakt hij meer ingespeeld en staat hij er in de zomer als Luuk vertrekt. Mocht die weer niet vertrekken, verwacht ik dat Romero wordt verhuurd zoals Lammers nu. Lammers zal nog een extra jaar bij Heerenveen blijven.

Maar opvallend is hoe relaxed PSV is met een dure aankoop. Je zou toch zeggen dat je zo'n investering direct brengt. Maar ja, dan levert Luuk straks niks meer op. Vandaar dat ik doorgestoken kaart vermoed.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:01
Doorgestoken kaart? Hij liep toendertijd zo krom als een hoepel
Vind ik leuk
ay42 +1453
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:27
PSV is zo relaxed omdat hij fysiek echt wat problemen heeft gehad, en waarschijnlijk nog steeds heeft.

Als club wil je liever niet dat je aankoop van 10m op zijn 19e een jaar stil staat in zijn ontwikkeling. Slaat nergens op als je denkt dat PSV hem niet speelt omdat Luuk niet weg is gegaan. Ze weten heel goed dat op deze leeftijd wedstrijden nodig zijn
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:48
Ik heb er nog steeds vertrouwen in!
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:52
Noe net als ons aller dolberg
Vind ik leuk
Mari +13304
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:12
wel een groot verschil 6 miljoen of 12 miljoen
Vind ik leuk
De Hout +2038
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:15
Hij heeft voor de mooiste club gekozen. Zijn goed recht.
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:18
Ajax dat een speler voor de neus van PSV wilt wegkapen is helaas niets nieuws. Al veel vaker geprobeerd en af en toe ook gelukt helaas.
Gelukkig speelt Romero nu voor PSV. Eenmaal fit, de beste spits van de Eredivisie.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2758
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:29
De media weet duidelijk ook niet hoeveel PSV heeft betaald.. de ene keer staat er 10 miljoen nu 12.. het zal allemaal wel
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +26935
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:30
De man van glas in het kwadraat.

Eerst maar eens zien dat ie een week ongeschonden doorkomt.

Miskoop eerste klas tot nu toe.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 14:55]
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:42
Voor de Ajaksietjes hier; PSV kocht Romero op eigen kracht voor €10,5 miljoen. Daarnaast mag ik die Ajaksietjes hier die het leuk vinden dat Romero zolang geblesseerd is erop wijzen dat de aankopen Bande en Sinkgraven (hij al dik 1,5 jaar) ook langdurig geblesseerd thuis zitten. Is dat dan ook zo leuk?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 14:43]
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:49
Gelukkig wou hij naar Psv. Die man is niet gemaakt voor topsport. Domme transfer dit
Vind ik leuk
COYG +8525
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:03
6 miljoen had opzich ook wel op zijn plek geweest. Zo heel speciaal was hij in Argentinië nu ook weer niet. Desalniettemin mag hij zich nog steeds bewijzen. En dat zal binnenkort toch wel gebeuren neem ik aan.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:08
Gelukkig heeft ajax het wel goed gezien met romero, ze hebben gewoon geboden wat die jongen waard is. Je kan niet 10 mio + gaan neertellen voor een gozer die misschien doorgroeit en doorverkocht word voor t drie dubbele. PSV heeft waarschijnlijk op een andere manier gekeken naar hem en zijn bij de onderhandelingen onder druk gezet dat romero ook interesse geniet van andere clubs uit Europa.

Ik zeg niet dat het precies zo is gegaan maar dat is wat ik denk.

Dus niet allemaal tegelijk met je hoofd op je toetsenbord beuken, ik spreek alleen maar mijn me nog uit.
Vind ik leuk
Sideburnn +3224
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:40
Of ze het goed hebben gezien kunnen we nu nog niet zien natuurlijk.....maar verder zit hij bij PSV omdat die meer wilden betalen....als PSV meer had wilken betalen voor Neres als ze ook dezelfde interesse hadden gehad zou hij in Einhoven zitten....blijven broodvoetballers.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:53
Ja ze vinden hem dus wel 10+ mio waard. Anders hebben ze dat toch niet voor hem over? Ajax heeft denk ik gedacht van dit kan de jackpot zijn zoals Neres en tagliafico, maar toch veel twijfel.. En die twijfel is denk ik al een tijdje terug te zien met romero bij psv. Zie hem wel psv 1 halen maar meer als een pereiro. Word geen jongen zoals Lozano die voor veel cash zal vetrekken uit Eindhoven
Vind ik leuk
fr1963 +4713
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:09
verstandige keuze. psv is de ideale stap om door te kunnen groeien, zoal vele zuid- amerikanen hem zijn voorgegaan.
Vind ik leuk
j-roen11 +2497
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:11
Eens puur uit nieuwsgierigheid waarom speelt die guti nog nauwelijks?
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:17
We mogen nog niet spreken van een miskoop maar als ie bij Ons Aller Ajax in deze situatie had gezeten hadden Derksen en consorten deze speler wel als miskoop bestempeld.
Vind ik leuk
Sideburnn +3224
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:35
Hij wou alleen naar PSV ?
Laten we het er dan maar op houden dat PSV 6 miljoen meer wilde betalen en waarscheinlijk een hoger salaris.
Ziin allemaal broodvoetballes....niets mis mee maar laten we het niet romantischer maken dan het is aub.
Vind ik leuk
ABAB +143
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:23
Meer dan 6 was hij duidelijk niet waard en zelfs te veel achter af
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:31
klopt ,6 zou alleen een goede prijs zijn als Mini ook mee kwam
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:29
Oké Psv heeft Maxi gehaald ,dan halen wij (Ajax) Mini
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:42
Het kan dan wel zijn dat Feyenoord qua budget fors op Ajax en PSV achterloopt maar de afgelopen jaren hebben ze beduidend meer prijzen gepakt dat Ajax...dit jaar dringt Ajax sinds jaren door naar de Champions League maar een zwaluw maakt nog geen zomer!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws