Klaassen staande gehouden vanwege fiets: 'Dat is verboden in Duitsland'

    Klaassen staande gehouden vanwege fiets: 'Dat is verboden in Duitsland'

    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:34

    Davy Klaassen heeft bij Werder Bremen zijn draai gevonden, maar is nog niet helemaal op de hoogte van de regelgeving in Duitsland. Klaassen fietste met zijn vriendin, waarna hij staande werd gehouden.

    Klaassen beloofde onlangs aan het Duitse BILD dat hij een fiets zou kopen. "Een Nederlandse fiets. Een grappige naam. Ik wist niet dat ze het zo noemden. Wij zeggen 'Omafiets' omdat het meer iets voor vrouwen is", zegt Klaassen tegen BILD.

    Zijn vriendin Laura heeft geen fiets. Nadat de twee samen op stap gingen, werd het minder gezellig. "We delen hem samen. Ze zat laatst op de bagagedrager, waarna de politie kwam. Die vertelde ons dat het verboden is in Duitsland. Het is normaal in Nederland, iedereen doet het daar."

    Klaassen kwam er gelukkig zonder boete vanaf. "Mijn vriendin hoefde er alleen maar vanaf te gaan. Ik ben nieuw hier en weet nog niet wat is toegestaan en wat niet. De politie adviseerde me een tandem te kopen, maar dat ziet er raar uit", lacht Klaassen.

    Plaats een reactie

    AlecBlc +945
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:37
    Psv is slecht...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:39
    Ja vanavond komt het nieuws dat hij achterop bij haar zit en dat de politie zich daar niet mee heeft bemoeid.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:41
    Wel de burgervader, want die wil graag voorzitten.
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:45
    Of het nieuws dat de politie achterop de vriendin van Klaassen heeft gezeten.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:39
    Wel weer eens wat anders dan iemand die met drank op achter het stuur wordt aangehouden
    Vind ik leuk
    Nozem +162
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:06
    Zoals laatst die keeper van tottenham
    Vind ik leuk
    hantayo +1069
    zondag 21 oktober 2018 om 11:47
    hij slingerde net zo hard misschien, op zo'n matige fiets
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:40
    Ik vond het wel een leuk stukje...
    Vind ik leuk
    Mari +9311
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:14
    Die vriendin van Klaassen?
    Vind ik leuk
    Arvin +4270
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:40
    Haha ik vind het wel mooi. Niks dikke bak, gewoon lekker op de fiets met de vriendin achterop.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:48
    Hij is zo lekker gewoon gebleven... 😉
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:11
    En als je geen fiets hebt jat je deze toch gewoon van een duitser...
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:20
    Dikke kans dat hij van een Nederlander was.
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:41
    Tsja..de jong, en zo wordt ook erg saai
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:43
    Nog even volhouden binnen een klein uurtje heb je weer echt nieuws omtrent Frenkie
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:44
    Frenkie op de step.
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:37
    De ligt is toch weer aan de beurt?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:44
    Klopt sorry was er niet helemaal bij met Mn hoofd Frenkie is volgend uur pas weer
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:00
    Jankbal!
    Vind ik leuk
    Mari +9311
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:13
    Je had zeker liever willen lezen dat ze voorop zat; op de stang
    Vind ik leuk
    Potjan3 +1065
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:43
    Frenkie zat voorop in het kinderzitje.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +829
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:03
    Het had pas prachtig geweest als bleek dat hij gewoon een chick uit de club had meegenomen.
    Vind ik leuk
    Rondebal +697
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:04
    Hahah spring maar achterop bij mij, achterop min fiets
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:41
    Goede inhoudelijk post @alec.

    Makkelijk likes scoren bij de meelopende sukkeltjes hier.

    Is dat het zelfde psv waar de snavels 3-0 van verloren??
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1514
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:38
    “Mijn vriendin moest er van af, en ik liet haar alleen verder lopen. Ik bleef lekker op de fiets zitten”

    Wat een gentleman is deze gekkie ook.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:40
    Ga er maar vanuit dat ze met de fiets aan de hand zijn gaan lopen beiden... Davy met de fiets aan de hand.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:42
    En 50 meter verderop, weer snel op de fiets springen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:43
    Precies!😹
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:51
    Er was een motoragent hier, met rood haar. Die hield me aan, licht deed 't niet. Ik lopen... maar een paar straten verder dacht ik, ach het kan wel, hij ziet 't toch niet. Maar een voorgevoel deed me even om de hoek kijken... daar stond ie... hij lachen en ik lachen. Die lui zijn ook niet gek.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:57
    Zoiets had ik ook wel eens. Haha.
    Vind ik leuk
    Mari +9311
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:17
    Mijn voetbalvriend had een cafe in de binnenstad van Amsterdam.
    Reed 's nachts naar huis in Landsmeer.
    er is daar geloof ik maar 1 straat. Aangehouden. Lopen meneer.
    Hij begon te lopen en liep later terug. stapte in zijn auto en werd in de kraag gevat. Ze zeiden nog:
    we wisten dat je dat bloed end niet zou gaan lopen
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:24
    Haha.
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:31
    HAHA, 1 straat... en dan zeggen; "dat bloedeind".

    Ik ben een keer met een oude Amerikaan met 6 man erin aangehouden 'snachts om 12 uur in Beetgumermolen. Moesten mee naar het bureau om alle papieren te controleren, ze vonden dat zeer verdacht, maar een maat van me woonde daar.
    Tot er op de radio klonk, stop alle activiteiten, schapen losgebroken bij boer X. We mochten gaan...
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3955
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:31
    Is dat nou nodig dat je erbij verteld dat die agent rood haar had..............
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:40
    Ja anders dacht je wellicht dat het stoplicht hem staande hield
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:42
    Haha... sorry ... maar mogelijk geef jij hiermee wel persoonlijke info prijs? :)
    Niks mis met welke haarkleur dan ook, al is die van Babel wel wat wonderlijk, maar 't is hem vergeven als het zijn eigen kleur is.

    Voortaan schrijf ik; "iemand met een haarkleur die niet zwart/blond of bruin was". :)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:10
    Maar hij had rood haar.....hij zegt er verder niets denigrerends over, je kan kan toch ook zeggen; " een lange agent".
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3955
    zondag 21 oktober 2018 om 09:34
    Was ook niet serieus hoor.
    Gewoon de draak aansteken en cookee kent me.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    zondag 21 oktober 2018 om 09:35
    Stouterd !
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3955
    zondag 21 oktober 2018 om 09:36
    :O(
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:38
    Die gekke Duitsers ook...
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:43
    Eerst wilden ze de fiets in beslag nemen, maar toen beseften ze zich, dat ze er nog genoeg hadden staan. Wel een beetje verroest. Maar ach, vooruit.
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:48
    Is de houdbaarheidsdatum niet verlopen daarvan?
    We zijn nu het simpele broertje van Duitsland toch?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:25
    Alle EU landen behoren bij Duitsland. En dit ging makkelijker dan 70 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1239
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:39
    leuk
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:40
    Spring maar achterop bij mij achterop de fiets... oh wacht
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:48
    Is je achterband niet wat zacht?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:34
    Klopt, zit een pepernoot in 😁
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:41
    Ja grappig natuurlijk. Nederland kent zo iets niet omdat hier iedereen gewoon met een fiets om kan gaan. Er zijn ook landen waar je een helm moet dragen 😹😹😹
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:44
    Hij weet er nu van en past zich aan
    Hier zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:45
    Dank je Klaassen, geen privejet... maar een fiets. Heerlijk.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:23
    Nou Memphis nog.....
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    maandag 22 oktober 2018 om 18:58
    Memphis komt met de Rolls, maar die neemt de Here mee, misschien fietst die liever niet?
    Is een gokje hoor, misschien heeft Memphis nu iets geleerd van zijn fouten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 22 oktober 2018 om 20:00
    Ach, ik kan mij er wel wat bij voorstellen, zoveel geld in eens...Memphis is nu eenmaal zo denk ik dan, beetje kinderlijk nog.
    Feitelijk moet ik er om lachen en dan al die verschillen, de een ( Klaassen ) fietst, de ander is broodnuchter ( de Ligt ) en veel "te wijs " voor een 19 jarige en dan krijg je Kluivertje vlindertje ha ha
    Ik denk ook soms "als ze, ze er nou maar inschieten" dan is alles prima ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    maandag 22 oktober 2018 om 20:51
    Ja, iemand vertelde me dat hij een Porshe gekocht had, hij kwam ermee thuis en zat een half uur te genieten van al dat moois. Dat ding reed hij binnen 2 weken kapot.
    Dus hij kocht weer een nieuwe... kwam thuis en had het na 5 minuten wel gezien... ergo... het verveelt ook.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 22 oktober 2018 om 21:05
    Precies....kijk het leukste is je ergens op te "verkneukelen"
    de wens, de fantasie...de werkelijkheid haalt het dan vaak niet bij die voorpret . Gemeen een beetje...;)
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:48
    "Verkneukelen" is mooier dan wat dan ook.
    Voorpret mag lang duren, dat geeft zin aan het leven.

    Gemeen, nou nee niet meer als je het, zoals wij, doorhebt. Dan kan je daarmee 'spelen' en de voorpret rekken. In onze geest is meer te vinden dan via aankopen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21452
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:46
    Ze hadden eerder nooit problemen met fietsen.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1582
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:48
    Klaassen tegen de agent: " we hádden twéé fietsen"
    Vind ik leuk
    yuuup +9497
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:52
    Echt iets voor goedzak Klaassen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1820
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:58
    Die agenten zijn dus fan van Werder anders had hij wel een boete gehad. Ik zie liever een topic dat Davy een hattrick heeft gemaakt dan dat hij in zijn prive leven aan het fietsen is. Boeiend.......
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:01
    bij gebrek aan beter , is dit nieuws in het leven van Davy
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:07
    Hier heeft Gers Pardoel zijn liedje voor geschreven.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2000
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:09
    Fiets met stang kopen en ze daarop laten zitten.
    Vind ik leuk
    Pimman +4989
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:10
    Davy verdient daar zó weinig vandaar maar één fiets..;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:11
    Staande gehouden zal je bedoelen. Aanhouden = arresteren en dat gaat wel heel ver voor een fiets.
    Vind ik leuk
    Mari +9311
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:12
    Die Klaassen, dacht dat hij in de EU was
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:13
    Haha lekker op de tandem door Bremen, zie je het al voor je?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:22
    Naww wat romantisch toch

    Tot je je fiets kwijt bent natuurlijk ;)
    Vind ik leuk
    Marco S +4697
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:35
    Davy K komt erachter dat Duitsers altijd al iets aparts hebben gehad met fietsen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26433
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:53
    Prima, Davy! Laat je vriendin maar afstappen en lopen! Dat krijg je nu van emancipatie!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5155
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:13
    Klaassen en Katrijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:28
    Staande*
    Vind ik leuk
    Couto76 +635
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:03
    Wat een boefje is t ook, foei Davy!
    Vind ik leuk
    pico323 +6017
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:29
    gelukkig geen bekeuring!!!! betaald men zo slecht in Duitsland????
    Vind ik leuk
    barry m +351
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:33
    De politie zal wel moeite hebben gehad om hem in te halen en om hem aan de kant te zetten.
    maar dit is inderdaad wereld nieuws.
    we weten nu wat voor een fiets klaassen heeft en we weten nu ook dat hij een vriendin heeft.
    we weten nu zelfs dat sommige dingen in duitsland niet mag wat in nederland wel mag.

    ik ga zo mijn moeder opbellen om dit haar te vertellen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:59
    Normaal heb ik weinig met dit non-nieuws, maar ik vind dit toch wel een amusant verhaal. Zo lekker tuttig ook, Davey voorop op de oma fiets, en Laura op de bagagedrager, lekker door het dorp vlakbij Bremen fietsen, schattig hoor.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:09
    Duitsers weten alles van Nederlandse fietsen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws