Klaassen staande gehouden vanwege fiets: 'Dat is verboden in Duitsland'

Klaassen staande gehouden vanwege fiets: 'Dat is verboden in Duitsland'

Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018 om 16:34za 20-10-2018 om 16:34

Davy Klaassen heeft bij Werder Bremen zijn draai gevonden, maar is nog niet helemaal op de hoogte van de regelgeving in Duitsland. Klaassen fietste met zijn vriendin, waarna hij staande werd gehouden.

Klaassen beloofde onlangs aan het Duitse BILD dat hij een fiets zou kopen. "Een Nederlandse fiets. Een grappige naam. Ik wist niet dat ze het zo noemden. Wij zeggen 'Omafiets' omdat het meer iets voor vrouwen is", zegt Klaassen tegen BILD.

Zijn vriendin Laura heeft geen fiets. Nadat de twee samen op stap gingen, werd het minder gezellig. "We delen hem samen. Ze zat laatst op de bagagedrager, waarna de politie kwam. Die vertelde ons dat het verboden is in Duitsland. Het is normaal in Nederland, iedereen doet het daar."

Klaassen kwam er gelukkig zonder boete vanaf. "Mijn vriendin hoefde er alleen maar vanaf te gaan. Ik ben nieuw hier en weet nog niet wat is toegestaan en wat niet. De politie adviseerde me een tandem te kopen, maar dat ziet er raar uit", lacht Klaassen.

Plaats een reactie

AlecBlc +1791
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:37
Psv is slecht...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 20:11]
Vind ik leuk
Orphen89 +3919
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:39
Ja vanavond komt het nieuws dat hij achterop bij haar zit en dat de politie zich daar niet mee heeft bemoeid.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:40
Ik vond het wel een leuk stukje...
Vind ik leuk
Mari +13195
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:14
Die vriendin van Klaassen?
Vind ik leuk
Arvin +7794
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:40
Haha ik vind het wel mooi. Niks dikke bak, gewoon lekker op de fiets met de vriendin achterop.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:48
Hij is zo lekker gewoon gebleven... 😉
Vind ik leuk
Antikunstgras +14456
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:11
En als je geen fiets hebt jat je deze toch gewoon van een duitser...
Vind ik leuk
Stranger +6956
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:20
Dikke kans dat hij van een Nederlander was.
Vind ik leuk
Mass +5706
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:41
Tsja..de jong, en zo wordt ook erg saai
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:43
Nog even volhouden binnen een klein uurtje heb je weer echt nieuws omtrent Frenkie
Vind ik leuk
Mass +5706
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:37
De ligt is toch weer aan de beurt?
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:44
Klopt sorry was er niet helemaal bij met Mn hoofd Frenkie is volgend uur pas weer
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:00
Jankbal!
Vind ik leuk
Mari +13195
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:13
Je had zeker liever willen lezen dat ze voorop zat; op de stang
Vind ik leuk
Lampenpit +1364
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:03
Het had pas prachtig geweest als bleek dat hij gewoon een chick uit de club had meegenomen.
Vind ik leuk
Rondebal +1117
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:04
Hahah spring maar achterop bij mij, achterop min fiets
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:41
Goede inhoudelijk post @alec.

Makkelijk likes scoren bij de meelopende sukkeltjes hier.

Is dat het zelfde psv waar de snavels 3-0 van verloren??
Vind ik leuk
Reinier86 +1463
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:38
“Mijn vriendin moest er van af, en ik liet haar alleen verder lopen. Ik bleef lekker op de fiets zitten”

Wat een gentleman is deze gekkie ook.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 16:39]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:40
Ga er maar vanuit dat ze met de fiets aan de hand zijn gaan lopen beiden... Davy met de fiets aan de hand.
Vind ik leuk
Orphen89 +3919
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:38
Die gekke Duitsers ook...
Vind ik leuk
deltiaan +1463
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:39
leuk
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:40
Spring maar achterop bij mij achterop de fiets... oh wacht
Vind ik leuk
Cookee +12918
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:48
Is je achterband niet wat zacht?
Vind ik leuk
Neuzekneus +2827
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:34
Klopt, zit een pepernoot in 😁
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:41
Ja grappig natuurlijk. Nederland kent zo iets niet omdat hier iedereen gewoon met een fiets om kan gaan. Er zijn ook landen waar je een helm moet dragen 😹😹😹
Vind ik leuk
Gilze +1269
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:44
Hij weet er nu van en past zich aan
Hier zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen
Vind ik leuk
Cookee +12918
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:45
Dank je Klaassen, geen privejet... maar een fiets. Heerlijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14390
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:23
Nou Memphis nog.....
Vind ik leuk
Cookee +12918
maandag 22 oktober 2018 om 18:58
Memphis komt met de Rolls, maar die neemt de Here mee, misschien fietst die liever niet?
Is een gokje hoor, misschien heeft Memphis nu iets geleerd van zijn fouten.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14390
maandag 22 oktober 2018 om 20:00
Ach, ik kan mij er wel wat bij voorstellen, zoveel geld in eens...Memphis is nu eenmaal zo denk ik dan, beetje kinderlijk nog.
Feitelijk moet ik er om lachen en dan al die verschillen, de een ( Klaassen ) fietst, de ander is broodnuchter ( de Ligt ) en veel "te wijs " voor een 19 jarige en dan krijg je Kluivertje vlindertje ha ha
Ik denk ook soms "als ze, ze er nou maar inschieten" dan is alles prima ;)
Vind ik leuk
Cookee +12918
maandag 22 oktober 2018 om 20:51
Ja, iemand vertelde me dat hij een Porshe gekocht had, hij kwam ermee thuis en zat een half uur te genieten van al dat moois. Dat ding reed hij binnen 2 weken kapot.
Dus hij kocht weer een nieuwe... kwam thuis en had het na 5 minuten wel gezien... ergo... het verveelt ook.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14390
maandag 22 oktober 2018 om 21:05
Precies....kijk het leukste is je ergens op te "verkneukelen"
de wens, de fantasie...de werkelijkheid haalt het dan vaak niet bij die voorpret . Gemeen een beetje...;)
Vind ik leuk
Cookee +12918
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:48
"Verkneukelen" is mooier dan wat dan ook.
Voorpret mag lang duren, dat geeft zin aan het leven.

Gemeen, nou nee niet meer als je het, zoals wij, doorhebt. Dan kan je daarmee 'spelen' en de voorpret rekken. In onze geest is meer te vinden dan via aankopen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23731
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:46
Ze hadden eerder nooit problemen met fietsen.
Vind ik leuk
yuuup +11126
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:52
Echt iets voor goedzak Klaassen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:07
Hier heeft Gers Pardoel zijn liedje voor geschreven.
Vind ik leuk
Pimman +11392
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:10
Davy verdient daar zó weinig vandaar maar één fiets..;)
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:11
Staande gehouden zal je bedoelen. Aanhouden = arresteren en dat gaat wel heel ver voor een fiets.
Vind ik leuk
Mari +13195
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:12
Die Klaassen, dacht dat hij in de EU was
Vind ik leuk
Foebele +52759
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:13
Haha lekker op de tandem door Bremen, zie je het al voor je?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:22
Naww wat romantisch toch

Tot je je fiets kwijt bent natuurlijk ;)
Vind ik leuk
Marco S +6839
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:35
Davy K komt erachter dat Duitsers altijd al iets aparts hebben gehad met fietsen
Vind ik leuk
Come on Utreg +30141
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:53
Prima, Davy! Laat je vriendin maar afstappen en lopen! Dat krijg je nu van emancipatie!
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:13
Klaassen en Katrijn
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:28
Staande*
Vind ik leuk
Couto76 +1231
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:03
Wat een boefje is t ook, foei Davy!
Vind ik leuk
pico323 +7740
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:29
gelukkig geen bekeuring!!!! betaald men zo slecht in Duitsland????
Vind ik leuk
barry m +605
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:33
De politie zal wel moeite hebben gehad om hem in te halen en om hem aan de kant te zetten.
maar dit is inderdaad wereld nieuws.
we weten nu wat voor een fiets klaassen heeft en we weten nu ook dat hij een vriendin heeft.
we weten nu zelfs dat sommige dingen in duitsland niet mag wat in nederland wel mag.

ik ga zo mijn moeder opbellen om dit haar te vertellen.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:59
Normaal heb ik weinig met dit non-nieuws, maar ik vind dit toch wel een amusant verhaal. Zo lekker tuttig ook, Davey voorop op de oma fiets, en Laura op de bagagedrager, lekker door het dorp vlakbij Bremen fietsen, schattig hoor.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 00:09
Duitsers weten alles van Nederlandse fietsen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws