Bayern wint weer eens: hoofdrol voor 'rode' Robben en scorende Weghorst

Bayern wint weer eens: hoofdrol voor 'rode' Robben en scorende Weghorst

Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018 om 17:23za 20-10-2018 om 17:23

Bayern München heeft na vier officiële wedstrijden zonder overwinning weer eens een driepunter gepakt. Omdat RB Leizpig punten verspeelde tegen FC Augsburg, klimt Der Rekordmeister naar een voorlopige tweede plek achter Borussia Dortmund.

Het VfL Wolfsburg van Wout Weghorst en bankzitter Paul Verhaegh moest in eigen huis buigen voor de regerend landskampioen. Robert Lewandowski schoot na een half uur spelen de 0-1 binnen na een fraai overstapje van Thiago Alcantara en profiteerde na rust van een nonchalante terugkopbal van rechtsback William: 0-2.

Twee Nederlanders brachten de spanning weer terug in de wedstrijd: Arjen Robben liep tegen twee gele kaarten aan en Weghorst schoot de aansluitingstreffer achter Manuel Neuer. De tien van Bayern liepen in de slotfase echter opnieuw uit. Lewandowski was ditmaal de aangever en James Rodriguez passeerde doelman Koen Casteels in de korte hoek.

Borussia Dortmund behield zijn voorsprong van vier punten op Bayern dankzij een ruime uitzege bij VfB Stuttgart. Het verschil was na een half uur spelen al gemaakt: Jadon Sancho en Marco Reus wezen BVB de weg, waarna Bundesliga-topscorer Paco Alcacer met een schitterende boogbal zijn zevende treffer van het seizoen maakte. Invaller Maximilian Philipp verzorgde het slotakkoord en legde de 0-4 eindstand vast.

De overige uitslagen:
Bayer Leverkusen-Hannover 96 2-2
1. FC Nürnberg-Hoffenheim 1-3
FC Augsburg-RB Leipzig 0-0

Lees meer over:Bundesliga

Plaats een reactie

Kim Jung-On +4479
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:28
Woutje verrast iedereen!
Vind ik leuk
Timmiraq +22297
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:30
Nee hoor. Lukas en ik zagen dit wel aankomen!;)
Vind ik leuk
Janzijnvader +16196
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:59
Ben jij het nieuwe account van Timmie?
Vind ik leuk
Timmiraq +22297
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:00
Zelfde account andere naam:)💚💚
Vind ik leuk
gabberjoch +278
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:07
Je leeft nog (:
Vind ik leuk
Timmiraq +22297
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:48
Niet van binnen
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:30
Toch nog gewonnen.

De volgende hype is begonnen : Alcacer.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 17:31]
Vind ik leuk
stratumseind +186612
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:32
Was weer een traditionele schwalbe van robben
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:32
Heb weer kunnen genieten
Nu 2 potjes de CL winnen van AEK 😊
Vind ik leuk
stratumseind +186612
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:35
james moet altijd spelen . Er zit zoveel voetbal in die gozer ongelooflijk
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:39
INDD
Vind James steeds meer en meer beter spelen.
Ik denk dat Kovac vanaf is gestapt met rouleren. Beter gaat hij de jonkies geleidelijk inpassen
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:54
ik heb het idee dat de leiding van Bayern een beetje in slaap is gesust door de successsen de laatste jaren , en te veel blijven teren op het elftal dat voor die successsen heeft gezorgd
ze zeggen altijd dat je moet doorselecteren als je prijzen pakt , maar dat hebben ze niet echt gedaan volgens mij
maar wel een goed beleid dat Bayern voert , alleen ze zijn achter gebleven met het doorselecteren
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:00
Sule, Coman, Gnarby, Goretzka, Renato Sanchez. Talenten genoeg, ze hebben alleen allemaal nog iemand voor zich
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:54
Geen spits en allen idd nog niet goed genoeg voor Europese top
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 00:19
Dat kom nog wel 😊
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:55
Speelde nochtans niet fantastisch. Onopvallende match, gewoon een 'oke' pot. Net zoals de rest van Bayern, niets fenomenaal.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:02
Als Kovac maar vanaf stap met rouleren.
Beter jongere spelers geleidelijk minuten schenken
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 11:02
Ik vind dat een onzinverhaal. Zowel Ribery als Robben spelen nog puike potjes. Creëren alleszins meer gevaar dan met een Goretzla of James op de flank zoals Kovac het blijkbaar graag doet...

Maar ben wel akkoord dat de jongere generatie meer minuten mag maken. Met name Goretzka en Sule lijken mij die kans te verdienen. Gnabry komt voorlopig nog niet aan Robbery voorbij.

Gewoon laten spelen wie het beste speelt man... Wat doet leeftijd ertoe...

Kijk wel uit naar de return van Coman, die heeft versnelling die we vaak missen.
Vind ik leuk
BB90 +60
zondag 21 oktober 2018 om 11:56
Ribéry en Robben hebben wel moeite over de volle 90 minuten door te drukken. Het moet nog altijd beter. Vooral de spelers van 1988 en 1989 moeten er alles aan doen hun oude niveau terug te halen. Dat baart me nog zorgen. Gisteren was het maar een overwinning zoals u aanhaalt. Wolfsburg maakte de foutjes waar Bayern gebruik van maakte.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 21:47
Daar ga ik je niet tegenspreken, met name Ribery is uitgeblust in het laatste kwartier. Niettemin nog steeds van waarde tot de 74ste minuut met zijn acties.
Vind ik leuk
BB90 +60
zondag 21 oktober 2018 om 09:10
Vond het idd niet fenomenaal. Bayern creëert nog altijd te weinig doelgevaar.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:04
Op jonge leeftijd is het toch moeilijk waarschijnlijjk. Depay komt ook nu pas weer op gang.

Des te knapper van Mbappe.
Vind ik leuk
Cookee +11797
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:45
Het lek is boven.
Vind ik leuk
Riszh +454
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:19
Kijkt barca mee? Met de huidige form van Suarez zou ik het wel weten.
Vind ik leuk
karnisse +324
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:12
Wanneer komt Woutje in Oranje?
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:52
De jong out, Wout in....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws