Klaassen en Werder Bremen winnen opnieuw en staan in de top van de Bundesliga

Klaassen en Werder Bremen winnen opnieuw en staan in de top van de Bundesliga

Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018 om 20:45za 20-10-2018 om 20:45

Werder Bremen is de trotse nieuwe nummer twee in de Bundesliga. Davy Klaassen en co. boekten een 0-2 overwinning op degradatiekandidaat Schalke 04.

Bij Werder speelde Klaassen vanaf de eerste minuut mee. Hij zag hoe beide ploegen er geen echte wedstrijd van wisten te maken in de eerste helft. Het gevaar moest bij Schalke komen van Guido Burgstaller, maar hij kwam niet verder dan twee schoten die Werder niet in de problemen bracht. Vlak voor de rust kwamen de bezoekers op voorsprong tegen Schalke door Maximilian Eggestein, die trefzeker was na een afstandsschot. 

Schalke kwam na de rust anders uit de kleedkamer. Werder overleefde de storm en bouwde de voorsprong halverwege de tweede helft uit. Eggestein maakte zijn tweede treffer van de avond na een vlijmscherpe counter.

Werder passeert RB Leipzig en Bayern München en staat nu tweede in Duitsland. Volgende week wacht Bayer Leverkusen. 

Plaats een reactie

zaterdag 20 oktober 2018 om 20:49
Goed dat hij nog op redelijk niveau voetbalt. In Engeland vond ik hem een houten Klaas
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 20:49]
Vind ik leuk
ABAB +143
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:20
Kreeg gewoon geen vertrouwen en snel afgeschreven. Als hij in Duitsland dit kan kan hij het ook in Engeland.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1705
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:48
Het Duitse voetbal ligt hem beter, de ene competitie is de andere niet.
Vind ik leuk
davidben +6803
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:53
Watsgebeurt met Schalke
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:11
Volgens mij zijn daar wel een paar belangrijke spelers en talenten vertrokken en hebben ze daar ook niet veel voor kunnen vangen door aflopende contracten. Maar weet niet of er ook kog andere problemen meespelen
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:44
De eerste spits van Duitsland Elftal hebben ze gekocht...
Vind ik leuk
Streaker +3883
zondag 21 oktober 2018 om 03:12
Dat Uth een oefenwedstrijd in de basis mocht starten maakt hem bij lange na niet de eerste spits van Duitsland. Het mag gerust een mislukt experiment worden genoemd, maar daar zijn oefenwedstrijden dan ook voor.
Vind ik leuk
PoepWagen +2251
zondag 21 oktober 2018 om 05:08
Alleen was het geen oefenwedstrijd maar een officieel duel uit de Nations League.
Vind ik leuk
Streaker +3883
zondag 21 oktober 2018 om 12:17
Het gaat inderdaad om een oefenwedstrijd welke een naam heeft gekregen. De essentie is niet veranderd voor de bondscoaches als je dat denkt.
Vind ik leuk
PoepWagen +2251
zondag 21 oktober 2018 om 14:59
Nee hoor, want er staat ook nog wat op het spel. Snap dat je sceptisch bent maar het zijn nu dus officiële duels en geen oefenwedstrijden, sorry. Verandering is vaak lastig maar uiteindelijk wend het wel.
Vind ik leuk
Streaker +3883
zondag 21 oktober 2018 om 21:33
Als ik jou mag geloven dan ben ik benieuwd hoe de bondscoaches er de volgende jaren mee omgaan. Misschien toch geen B-keuzes in het vervolg? Een prijs zonder naam heeft niemand het over.
Vind ik leuk
PoepWagen +2251
zondag 21 oktober 2018 om 22:08
De tijd zal dat leren....
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 08:50
Was ook een beetje sarcastisch.
Vind ik leuk
Streaker +3883
zondag 21 oktober 2018 om 12:14
Gelukkig😁
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 06:52
Ja als je spelers van het niveau Uth haalt als top versterking ben je niet goed bezig.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:53
Klaassen komt steeds meer tot zijn oude niveau. Heerlijk voor hem.
Vind ik leuk
pico323 +7766
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:57
En voor het Nederland voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:59
Als hij zo door blijft gaan wel ja. Hij laat zien dat je sterk moet blijven en altijd wel weer bovenop komt. Sterke karakter van hem.
Vind ik leuk
pico323 +7766
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:02
Koeman heeft hem ook wel snel laten vallen bij Everton. Dus of hij kans maakt bij het Nederlands elftal is nog maar de vraag.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:04
Bij Everton koos Koeman voor zichzelf, maar hij liet duidelijk merken dat hij een zondebok zocht voor slechte prestaties. Erg jammer inderdaad maar ik gun het Klaassen wel. Nooit hoorde je hem slechte dingen roepen.
Vind ik leuk
fr1963 +4676
zondag 21 oktober 2018 om 00:28
Hij past niet in de PL en kan nu redelijk meekomen.
Vind ik leuk
Streaker +3883
zondag 21 oktober 2018 om 03:17
Ik heb het nooit in Klaassen gezien wat de absolute top betreft. Als bondscoach zijnde zou ik hem ook nooit selecteren. Er zijn zoveel betere middenvelders die wel specifieke kwaliteiten hebben.

Niks ten nadele van hem hoor. Ik vind het een nette en hard werkende voetballer, maar bij deze club op zijn top zit. En dat is helemaal niet erg, prima carrière.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4088
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:56
Hopen dat i het niet gaat vieren en later bij iemand achterop de fiets meelift
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:26
Leuk voor Werder en Klaassen, het is hen gegund.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:02
Wat een pannenkoek die klaasen. Komt toch echt tekort. Die voetbalt zoals hij fietst zag ik.
Vind ik leuk
fr1963 +4676
zondag 21 oktober 2018 om 00:27
Klaassen klaassen klaassen. Hij moet in oranje, dus elke week een paar artikeltjes over deze kneus schrijven. Klaassen en zijn makkertjes enz enz
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 06:54
Haha wat zijn er toch een stel azijn zeikers hier. Wees blij dat we weer een basis speler op een sleutelpositie hebben bij de nummer 2 van Duitsland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws