De Jong blijft droog staan: Deze ballen zijn ook dramatisch

De Jong blijft droog staan: "Deze ballen zijn ook dramatisch"

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 14:31zo 21-10-2018 om 14:31

Zijn laatste doelpunt in het shirt van Ajax dateert van anderhalf jaar geleden - en dus wordt het tijd dat Oranje-international Frenkie de Jong weer eens een doelpunt gaat maken, vindt hij zelf ook. 

"Ik wil graag scoren natuurlijk, maar nee, het gaat niet aan mij knagen", zei De Jong (21) voor de camera van Voetbal Inside, kort na de 4-0 zege van Ajax bij sc Heerenveen op zaterdagavond. "Stiekem ben ik er wel naar op zoek, maar de goal is nog niet gevallen."

In het Abe Lenstra Stadion was de rechtspoot dichtbij een goal. Hij probeerde een bal in de verre hoek te krullen. "Ik schoot hem eigenlijk iets te zacht. Maar deze ballen zijn ook dramatisch... Daar ligt het niet aan, haha, zeker niet, maar als je hard met je binnenkant wil schieten met deze ballen, is dat niet lekker. Ze zijn veel te licht."

"Mijn laatste Eredivisie-goal was thuis tegen Go Ahead Eagles. Ik heb in de tussentijd natuurlijk een tijdje niet gespeeld en vorig seizoen speelde ik vooral als centrale verdediger, maar dit seizoen heb ik nog niet gescoord sinds ik op het middenveld sta. Het wordt zeker tijd."

Lees ook: De Jong: "Misschien is het voor hen lekker, maar wij hebben ook genoeg rustdagen"

Plaats een reactie

zondag 21 oktober 2018 om 14:33
Komt goed kerel. Bij ons aller Ajax ga je zeker nog scoren.
Je zit bij de beste en de grootste club van Nederland dus je doet het al goed.
Dinsdag Benfica oprollen en zondag tegen Feyenoord lekker uitlopen.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 14:36]
Vind ik leuk
grunnfan +345
zondag 21 oktober 2018 om 14:40
Moet hij wel snel zijn want in de winter of anders eind seizoen is hij weg.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
zondag 21 oktober 2018 om 14:41
Mooi filosofisch gesproken, klopt geen zak van maar dat terzijde🤣🤣
Vind ik leuk
Fritske01 +3952
zondag 21 oktober 2018 om 14:49
correctie, alleen nog de grootste club van Nederland maar dat is PKC bij het korfbal ook en dat boeit ook niemand
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 14:49]
Vind ik leuk
Lucien1978 +6073
zondag 21 oktober 2018 om 14:50
De beste?

4 jaar weggeweest?
Vind ik leuk
Tfoe +3865
zondag 21 oktober 2018 om 15:38
Zullen altijd de beste blijven...
Altijd zo geweest.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6073
zondag 21 oktober 2018 om 15:45
Iets te hard met je hoofd tegen de deur gelopen of gewoon arrogantie ten top.

Laatste jaren niks gepresteerd.
Vind ik leuk
Tfoe +3865
zondag 21 oktober 2018 om 15:47
Ik leef niet alleen de laatste jaren.
Als de rest niet meetelt kunnen we bij alle clubs de sterren van het shirt halen.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2055
zondag 21 oktober 2018 om 16:13
Laatste jaren geen kampioen geworden. 2 jaar geleden EL finale. Vind ik toch een beste prestatie
Vind ik leuk
Spiegel +10296
zondag 21 oktober 2018 om 14:51
Uitlopen? Om ouderwets 2e te worden?

Moet Ajax niet eerst nog 5 punten inlopen voordat ze over uitlopen kunnen beginnen?
Als het doel van Ajax al is om uit te lopen op de nummer 3...
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 14:56
Typische manier van praten over ajax dit zeg. Bah zeg, als je ballen de schuld gaat geven dan ben je gewoon dom. Goeie voetballer, kan alleen niet scoren.
Vind ik leuk
McRobbos +1123
zondag 21 oktober 2018 om 14:56
Oms aller ajax haha.😂🤣. Zeg gewoon ajax

Edit VP : Reactie aangepast.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 15:17]
Vind ik leuk
jrrtvd +126
zondag 21 oktober 2018 om 15:20
Ik ben geen psv supporter, maar Eindhoven is de voetbal hoofdstad van Nederland al een tijdje
Vind ik leuk
Tfoe +3865
zondag 21 oktober 2018 om 15:39
Dat kan niet.Zal altijd Amsterdam zijn.
Vind ik leuk
jrrtvd +126
zondag 21 oktober 2018 om 15:44
Je hebt een ajax bril op gap
Vind ik leuk
Tfoe +3865
zondag 21 oktober 2018 om 15:46
Zolang Ajax de meeste titels heeft loopt de rest erachteraan..Het is wat het is.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:14
Tfoe,
Loopt de rest er achteraan?
Het laatste normale (80+ punten) kampioenschap van Ajax was onder Ronald Koeman. Vroeger dus, Koeman heeft ondertussen ieder station in Europa gezien.
Vind ik leuk
Tfoe +3865
zondag 21 oktober 2018 om 17:27
De enige club met 3 sterren op het shirt .
Maar dat telt niet,alleen nu telt.
oh ja,maar wel de de laatste 5 jaar jaar erbij halen.....
Nou dan haal die 4 jaar daarvoor er ook maar bij dan .
Selectief geheugen jullie.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:37
Ik heb het over normale kampioenschappen.
4 kampioenschappen van de armoede op rij nooit eerder vertoont in de ere-divisie.
Het laatste normale kampioenschap (80+ punten) was onder Koeman. Iets van vroeger dus.
Vind ik leuk
Tfoe +3865
zondag 21 oktober 2018 om 17:48
En nu zijn het weer normale kampioenschappen....
En jullie normale kampioenschappen?
Kampioen is kampioen.
3 sterren op het shirt is 3 sterren.
grootste stadion en nieuwste is grootste en nieuwste.
Meeste omzet is meeste omzet.
Meeste geld is meeste geld.
Ajax op zogenaamd tweede plan en nog gaan onze spelers voor het meeste geld weg.Waarom halen ze de spelers niet van de fantastische kampioen Eindhoven weg?
Ajax is en blijft de grootste in alles.Het is een onweerlegbaar feit.
zelfs als jullie kampioen worden dit seizoen zal Ajax financieel er bovenuit komen,met als gevolg dat Eindhoven het net als feyenoord niet meer kan behappen.
Je bent geen grootheid in het voetbal met een stadion voor 31000 man.
Er zit geen groei in .
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:00
Tfoe,
Kampioenschap van de armoede is een term gelanceerd door Ajacieden.

De begroting van Ajax is nog steeds 90 miljoen.
En daar zit totaal geen progressie in.
En ja dat kan Eindhoven behappen.

Ondanks die 90 miljoen gaat het weer een jaartje helemaal niets in Amsterdam worden.
Vind ik leuk
karnisse +319
zondag 21 oktober 2018 om 19:10
Dat weet je niet klootzak. Het kan nog alle kanten op. Wellicht winnen we de beker of de schaal of (hopelijk) beide
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 21:11
Geen enkele reden om aan te nemen dat het anders gaat dan de afgelopen jaren.
Gewoon helemaal niets in....
Vind ik leuk
Koekie1970 +3160
zondag 21 oktober 2018 om 17:51
Als jij dat kampioenschappen van de armoede noemt; heb ik een vraag.

Goed lezen:

Ajax 4 jaar de kampioen van de armoede; de nummer 2 in die 4 jaar is PSV toch?

Hoe moet ik PSV dan noemen?

Voorstel: amateurs in een te grote competitie of...

Pechvogels.

Ik herinner me Ibrahim Affelay nog na een 4e titel op rij bij PSV. en maar roepen over een andere club. Lekker belangrijk.
Jij bent op dat moment kampioen.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:50
Thoe, accepteer nou eens de keiharde waarheid dat dat ajax a'dam van je al jaren een stuk minder is dan PSV Eindhoven. Die laatste is dus met alle recht al een hele poos de voetbalhoofdstad! Weet je ook nog het meest recente onderlinge resultaat? Om het geheel nog maar eens wat kracht bij te zetten. Die kinderachtige opmerkingen van jou raken kant noch wal mannetje...
Vind ik leuk
Tfoe +3865
zondag 21 oktober 2018 om 23:19
Ajax is en blijft de grootste....
Niets wat jij er aan kan doen.
Dit mannetje weet dat allang,jij ventje nog niet.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 05:36
You're ful off Bull shit thoe
Vind ik leuk
dijkie87 +1295
zondag 21 oktober 2018 om 14:33
laat staan als ie scoort is ie meteen dubbele waard haha
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 14:59
En kun je nagaan hoeveel berichten en analyses we daar nog over gaan krijgen hier
Vind ik leuk
dijkie87 +1295
zondag 21 oktober 2018 om 15:42
site moet clicks bebben he verdienen ze geld aan en hij is op moment populair
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 14:34
Beschaafde jongen je goaltje gun ik je wel .
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6847
zondag 21 oktober 2018 om 14:35
Busquets scoort ook nooit.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1566
zondag 21 oktober 2018 om 14:57
Busquets maakt er in de eredivisie ongeveer 10 .
Hij scoort te weinig en als je goed leest en luistert hoor je dat ook

Hij vind dat zelf ook!!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 15:13
Busquets heeft nog nooit gescoord in de eredivisie hoor.
Vind ik leuk
Riszh +454
zondag 21 oktober 2018 om 14:35
Zijn spel draagt al meer bij dan een goal.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4416
zondag 21 oktober 2018 om 14:36
Wederom zo'n journalistiek hoogstandje...
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zondag 21 oktober 2018 om 14:39
Wat was er mis met dit gesprek?
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 14:36
Het draait echt alleen maar om scoren deze tijd. De grootste reden dat verdedigers en keepers nooit de beste kunnen worden.
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zondag 21 oktober 2018 om 14:40
Deze tijd? Was dat 20 jaar geleden anders? Of 40 jaar geleden?
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 14:44
Ja. Toen konnen spelers als Beckenbauer, Ronald Koeman en Ruud Krol nog de beste zijn.
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zondag 21 oktober 2018 om 16:36
Grapjas. Ook toen kregen aanvallers meer aandacht. Of dacht je dat Krol meer dan Cruijff op posters stond? Of dat men liever Koeman wilde zijn op de pleintjes dan Van Basten of Gullit? Aanvallers en spelmakers hebben altijd meer aandacht gekregen.
Vind ik leuk
El Cazador +8080
zondag 21 oktober 2018 om 14:39
Komende twee wedstrijden gewoon scoren hoe dan ook en we lullen nergens meer over!!
Vind ik leuk
Mari +10670
zondag 21 oktober 2018 om 14:42
Zolang je anderen door je goede spel laat scoren zijn we ook tevreden hoor
Vind ik leuk
Benniewies +1791
zondag 21 oktober 2018 om 14:49
Ik zou de topic aanpassen.... De jong staat droog, deze ballen zijn niks meer.

Welke vrouw wil een vent met versleten ballen
Vind ik leuk
Tfoe +3865
zondag 21 oktober 2018 om 16:28
Ook daar heb je middelen voor.
Vind ik leuk
Benniewies +1791
zondag 21 oktober 2018 om 16:52
Vertel het Frenkie.
Ik had er vannacht/vanmorgen geen moeite mee
Vind ik leuk
stratumseind +185391
zondag 21 oktober 2018 om 14:56
Hij staat nu al in de geschiedenisboeken als minst scorende verlosser.
Gelukkig heeft ie wel tal van assists op zijn naam......
of...?
Vind ik leuk
Iggy +4096
zondag 21 oktober 2018 om 15:07
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 15:33]
Vind ik leuk
stratumseind +185391
zondag 21 oktober 2018 om 15:09
ow ja joh?!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 15:09
Beste al anderhalf jaar haha,dan is ie zeker 150 mil waard ,lachwekkend.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 15:13]
Vind ik leuk
Benniewies +1791
zondag 21 oktober 2018 om 17:50
Jaloersheid spat er vanaf
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:23
Waarvan,leuke voetballer is t maar heeft ie tot nu toe gepresteerd dan?
Vind ik leuk
Femke +1
zondag 21 oktober 2018 om 15:18
Dat Frenkie de jong niet vaak scoort is zeker jammer. Maar hij is op andere voetbal vlakken een erg getalendeerde speler en kan ook goede voorzetten geven. En dan kan iemand anders die een groter talent heeft voor scoren hem maken.
En dan is Frenkie de Jong even of misschien wel belangrijker.
Vind ik leuk
Lulookmee +1399
zondag 21 oktober 2018 om 16:49
Ach ....hoe verrassend een ajacied met een excuus.....die Amsterdamse bloedtransfusie heeft goed geholpen....😉😁
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:42
"Deze ballen zijn ook dramatisch"
Even bij Ajax en Frenkie de Jong is Sjaak de Jong geworden.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:51
Ah het ligt aan de ballen. Daarom heeft alleen hij daar last van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws