Buffon maakt buiging voor 'beste Ligue 1-speler': Ik zou zeggen: Memphis Depay

Buffon maakt buiging voor 'beste Ligue 1-speler': "Ik zou zeggen: Memphis Depay"

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 14:58ma 22-10-2018 om 14:58

Niemand minder dan Gianluigi Buffon is fan van Memphis Depay. De aanvaller van Olympique Lyon en Oranje heeft in de eerste maanden van het seizoen indruk gemaakt op de doelman van Paris Saint-Germain.

Buffon was zondagavond te gast bij Canal+ en kreeg de vraag welke speler in de Ligue 1 de meeste indruk op hem heeft gemaakt. Heel lang hoefde de legendarische Italiaan (40) daar niet over na te denken. "Ik zou zeggen: Memphis Depay van Lyon", aldus Buffon, die zijn voorkeur niet uitlegt.

Memphis is statistisch nog niet bezig aan zijn beste seizoen in dienst van Lyon. In tien wedstrijden was hij goed voor twee doelpunten en twee assists, waaronder eentje in de gewonnen competitiewedstrijd van afgelopen vrijdag tegen Nîmes (2-0). Buffon keept sinds de zomer in Frankrijk. PSG nam hem transfervrij over van Juventus.

Buffon en Memphis kwamen elkaar overigens twee weken geleden tegen bij PSG - Lyon (5-0). De PSG-doelman redde in die wedstrijd fabelachtig op een subtiel stiftje van de Lyon-aanvaller.

Plaats een reactie

floormunges +1195
maandag 22 oktober 2018 om 15:04
The genesis alias the legend
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 15:05]
Vind ik leuk
Gary Oak +222
maandag 22 oktober 2018 om 15:07
Natuurlijk een prachtig compliment voor Memphis. Echter denk ik dat Buffon expres Memphis (een speler voor Lyon noemt) noemt. Buffon mocht eindelijk weer een keer spelen tegen Lyon en Memphis scoorde toen niet wat hem beter laat lijken
Vind ik leuk
Psv1989 +2476
maandag 22 oktober 2018 om 15:09
Vind wel moeilijk te zeggen, alleen bij psg heb je toch 4/5 voetballers rond lopen die de wedstrijden bepalen en bij Lyon zie je toch dat een hoop van 1 speler moet komen en dat is toch Memphis en fekir als die fit is
Vind ik leuk
FSCeara +8753
maandag 22 oktober 2018 om 15:16
Ik begrijp al de negativiteit jegens Memphis niet. Die jongen laat zien dat hij stappen maakt en zich blijkbaar goed ontwikkeld. Dat iemand als Buffon zijn naam noemt is wel een heel mooi teken dat hij goed bezig is.
Hetzelfde in Oranje waar hij het gewoon heel goed deed de laatste wedstrijden. Iemand eens gewoon krediet geven als hij het verdiend is blijkbaar heel moeilijk in NL !
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:20
Hij is lekker bezig .
Vind ik leuk
ELD070 +1003
maandag 22 oktober 2018 om 15:21
De vraag zal denk ik geweest zijn: Welke tegenstander heeft de meeste indruk gemaakt. Mooi voor Memphis!
Was eerst ook niet zo'n fan van die hoed e.d. maar boeit me eigenlijk geen reet meer, zolang hij maar goed speelt voor NL.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:23
Depay heeft nu door Buffon wel een nieuwe reden gekregen om naast zijn schoenen te gaan lopen........
Vind ik leuk
Foebele +53757
maandag 22 oktober 2018 om 15:32
Moeten wij binnenkort tegen Italie voetballen ofzo?
Vind ik leuk
plein19 +2508
maandag 22 oktober 2018 om 15:40
Seniel geworden of laf om een (wissel) speler van Lyon te noemen. En niet een speler uit zijn eigen team
Vind ik leuk
Emmenaar +738
maandag 22 oktober 2018 om 19:10
Memphis een wisselspeler noemen, wat een onzin. Sterspeler is de juiste benaming.
Vind ik leuk
plein19 +2508
maandag 22 oktober 2018 om 20:02
2 doelpunten in 10 wedstrijden is niet veel voor een sterspeler
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:22
Memphis is momenteel qua doelpunten niet de meest constante al maakt hij hele goede stappen, qua potentie gaat hij niet onder voor Mbappe en Neymar. Qua techniek, kracht en snelheid is hij niet minder. Hij speelt in een minder elftal. Bij Real zijn er vacatures open, dus beter om nu even bij te blijven.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 09:24]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws