Buffon maakt buiging voor 'beste Ligue 1-speler': Ik zou zeggen: Memphis Depay

    Buffon maakt buiging voor 'beste Ligue 1-speler': "Ik zou zeggen: Memphis Depay"

    maandag 22 oktober 2018 om 14:58

    Niemand minder dan Gianluigi Buffon is fan van Memphis Depay. De aanvaller van Olympique Lyon en Oranje heeft in de eerste maanden van het seizoen indruk gemaakt op de doelman van Paris Saint-Germain.

    Buffon was zondagavond te gast bij Canal+ en kreeg de vraag welke speler in de Ligue 1 de meeste indruk op hem heeft gemaakt. Heel lang hoefde de legendarische Italiaan (40) daar niet over na te denken. "Ik zou zeggen: Memphis Depay van Lyon", aldus Buffon, die zijn voorkeur niet uitlegt.

    Memphis is statistisch nog niet bezig aan zijn beste seizoen in dienst van Lyon. In tien wedstrijden was hij goed voor twee doelpunten en twee assists, waaronder eentje in de gewonnen competitiewedstrijd van afgelopen vrijdag tegen Nîmes (2-0). Buffon keept sinds de zomer in Frankrijk. PSG nam hem transfervrij over van Juventus.

    Buffon en Memphis kwamen elkaar overigens twee weken geleden tegen bij PSG - Lyon (5-0). De PSG-doelman redde in die wedstrijd fabelachtig op een subtiel stiftje van de Lyon-aanvaller.

    Plaats een reactie

    Hast57 +2002
    maandag 22 oktober 2018 om 15:04
    Beetje lullig om je eigen ploegmaats niet te noemen. Zijn ook zeker geen goede spelers natuurlijk.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    maandag 22 oktober 2018 om 15:14
    De vraag is wie het meeste indruk heeft gemaakt, ik kan mij voorstellen dat hij dan redeneert in de zin van welke tegenstander maakt het mij het lastigste. Als nog een heel groot compliment voor Memphis, maar hij doet inderdaad nog wel onder voor een paar spelers van PSG. Maarja gewoon in je zak steken Memphis en zo doorgaan natuurlijk
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 22 oktober 2018 om 15:21
    Kan je je de meltdown in de PSG kleedkamer voorstellen als hij had gezegd: Cavani of Mbappe?
    Vind ik leuk
    Arvin +4273
    maandag 22 oktober 2018 om 15:25
    Haha dikke huilbui van Neymar dan weer 😂.
    Vind ik leuk
    rexxo +1284
    maandag 22 oktober 2018 om 18:23
    Wat een bagger comment, hoe weet je dat zo goed?
    Ben je vaak in de kleedkamer van PSG?
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 19:36]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:37
    Jij niet dan?
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    maandag 22 oktober 2018 om 18:46
    Volgens mij is hij zo iemand die alle roddeljournalistiek serieus neemt
    Vind ik leuk
    Arvin +4273
    maandag 22 oktober 2018 om 19:04
    Haha, heb je dat uit een anonieme bron ja? 😂
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    maandag 22 oktober 2018 om 19:37
    Nou nee, dan zou ik het niet geloven
    Vind ik leuk
    Arvin +4273
    maandag 22 oktober 2018 om 19:03
    Haha, why so serious? Ik doe toch niet voor niks die emoticon erbij.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1067
    maandag 22 oktober 2018 om 15:49
    Ik vind dit juist getuigen van klasse
    Vind ik leuk
    Hast57 +2002
    maandag 22 oktober 2018 om 16:04
    Hoezo een man als Buffon moet je toch serieus kunnen nemen. In verschillende wedstrijden stond Memphis zelfs niet in de basis. Daarmee wil ik niet zeggen dat het geen klasbak is natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1067
    maandag 22 oktober 2018 om 16:07
    Mijn persoonlijke mening over welke verkiezing of award-uitreiking is dat je juist niet eigen teamgenoten of spelers mag noemen. En bij een doelman lijkt het mij behoorlijk evident dat Buffon denkt dat dit over een tegenstander gaat. Ik weet niet hoe de regels zijn en hoe de vraag gesteld is...
    Vind ik leuk
    Hast57 +2002
    maandag 22 oktober 2018 om 16:17
    Dan zouden zulk soort verkiezingen of iets dergelijks gemakkelijk te manipuleren zijn. Als je bv niet wil dat Memphis wint vraag je het niet aan spelers van Lyon. Ik weet niet hoe dat werkt. Maar ach er zijn ergere problemen in de wereld.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:21
    Waarom dat dan? Misschien doet hij dat juist wel bewust. Een interview is nietszeggend als je alleen je eigen teamgenoten ophemelt en dat weet buffon maar al te goed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:19
    Lullig om z'n eigen ploegmaten niet te noemen? Nou dat is echt een hele domme opmerking. Hij zegt gewoon wat hij vindt. Hij zou volgens jou moeten liegen?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:04
    The genesis alias the legend
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    Gary Oak +224
    maandag 22 oktober 2018 om 15:07
    Natuurlijk een prachtig compliment voor Memphis. Echter denk ik dat Buffon expres Memphis (een speler voor Lyon noemt) noemt. Buffon mocht eindelijk weer een keer spelen tegen Lyon en Memphis scoorde toen niet wat hem beter laat lijken
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2140
    maandag 22 oktober 2018 om 15:09
    Vind wel moeilijk te zeggen, alleen bij psg heb je toch 4/5 voetballers rond lopen die de wedstrijden bepalen en bij Lyon zie je toch dat een hoop van 1 speler moet komen en dat is toch Memphis en fekir als die fit is
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 22 oktober 2018 om 15:16
    Ik begrijp al de negativiteit jegens Memphis niet. Die jongen laat zien dat hij stappen maakt en zich blijkbaar goed ontwikkeld. Dat iemand als Buffon zijn naam noemt is wel een heel mooi teken dat hij goed bezig is.
    Hetzelfde in Oranje waar hij het gewoon heel goed deed de laatste wedstrijden. Iemand eens gewoon krediet geven als hij het verdiend is blijkbaar heel moeilijk in NL !
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:20
    Hij is lekker bezig .
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    maandag 22 oktober 2018 om 15:21
    De vraag zal denk ik geweest zijn: Welke tegenstander heeft de meeste indruk gemaakt. Mooi voor Memphis!
    Was eerst ook niet zo'n fan van die hoed e.d. maar boeit me eigenlijk geen reet meer, zolang hij maar goed speelt voor NL.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:23
    Depay heeft nu door Buffon wel een nieuwe reden gekregen om naast zijn schoenen te gaan lopen........
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 22 oktober 2018 om 15:32
    Moeten wij binnenkort tegen Italie voetballen ofzo?
    Vind ik leuk
    plein19 +2315
    maandag 22 oktober 2018 om 15:40
    Seniel geworden of laf om een (wissel) speler van Lyon te noemen. En niet een speler uit zijn eigen team
    Vind ik leuk
    Emmenaar +646
    maandag 22 oktober 2018 om 19:10
    Memphis een wisselspeler noemen, wat een onzin. Sterspeler is de juiste benaming.
    Vind ik leuk
    plein19 +2315
    maandag 22 oktober 2018 om 20:02
    2 doelpunten in 10 wedstrijden is niet veel voor een sterspeler
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:22
    Memphis is momenteel qua doelpunten niet de meest constante al maakt hij hele goede stappen, qua potentie gaat hij niet onder voor Mbappe en Neymar. Qua techniek, kracht en snelheid is hij niet minder. Hij speelt in een minder elftal. Bij Real zijn er vacatures open, dus beter om nu even bij te blijven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 09:24]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws