Ten Hag peinst over offensieve aanpassing tegen Benfica: 'Zeker een optie'

Ten Hag peinst over offensieve aanpassing tegen Benfica: 'Zeker een optie'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 17:36ma 22-10-2018 om 17:36

Dusan Tadic als 'valse' spits tegen Benfica: Ajax-trainer Erik ten Hag ziet het als een serieuze optie. Dat zei hij tijdens een persconferentie in de Johan Cruijff Arena op maandagmiddag. 

Dinsdagavond staat de Champions League-clash tussen Ajax en Benfica op het programma. In plaats van Kasper Dolberg of Klaas-Jan Huntelaar staat Tadic mogelijk op 9. "Dat zou zeker tijdens een optie kunnen zijn, omdat je dan een overtal kan creëren op het middenveld", aldus Ten Hag. 

"Het zou vanaf het beginnen kunnen zijn, maar ook een variant tijdens de wedstrijd. We hebben twee hele goede centrumspitsen, maar uiteindelijk gaat het om het beste team. Daar moet iedereen zich aan ondergeschikt maken."

Ten Hag vindt het lastig om in te schatten hoe Benfica gaat spelen in Amsterdam. "Ik verwacht ze aanvallend, maar ze kunnen ook heel goed op de counter spelen. Als we een hele goede dag hebben, kunnen we winnen. Dat zou een mooie stap zijn, maar ook dan is er nog steeds niets beslist."

Lees ook: Benfica-insider voorspelt hete strijd in Amsterdam: "Het voetbal is niet geweldig"

Poll

Tadic in de spits tegen Benfica?

(949 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 22 oktober 2018 om 17:39
Spannend!! Zin in 💪🏼
Vind ik leuk
Benniewies +2018
maandag 22 oktober 2018 om 17:57
Ik heb ook zin, maar ze komt pas om 20.00 uur hier
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:58]
Vind ik leuk
Zultkop +5985
maandag 22 oktober 2018 om 18:10
Wel safe he!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 03:34
Heerlijk dag om 2 wedstrijden te kijken.
Bayern 19u en Ajax 21u
Vind ik leuk
Kuip +9136
maandag 22 oktober 2018 om 17:41
Onana
Mazraoui, de Ligt, Wober, Tagliafico
Van de Beek, de Jong, Blind
Ziyech, Tadic, Neres

Zo simpel is het. Dit is de sterkste formatie.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:43
Dit dus idd. En dan misschien later alsnog Dolberg inbrengen
Vind ik leuk
PinPelado +1981
maandag 22 oktober 2018 om 17:43
“Als we een hele goede dag hebben, kunnen we winnen” Serieus?
Vind ik leuk
pico323 +7063
maandag 22 oktober 2018 om 17:47
weer een psver die moet reageren op ten Hag. Ten Hag is gewoon reëel en waakt voor overschatting. Ajax moet er gewoon in kleunen en die Portugezen onder druk houden.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:47]
Vind ik leuk
El Cazador +8114
maandag 22 oktober 2018 om 17:49
Kijk jij maar naar de opstelling van Eindhoven-United en zie de pnt maar eens in de lichtstad te houden!!!!!
Vind ik leuk
Mari +10819
maandag 22 oktober 2018 om 17:50
Of denk je dat het onmogelijk is te winnen van Benfica?
Vind ik leuk
PinPelado +1981
maandag 22 oktober 2018 om 20:25
Juist niet. Schat Huidige selectie van Ajax veel hoger in. Dus dat geklets over een hele goede dag hebben is nergens voor nodig. Als ze zelfde spel spelen als afgelopen 2 CL duels kunnen ze moeilijk verliezen
Vind ik leuk
Mari +10819
maandag 22 oktober 2018 om 17:48
Zo min mogelijk veranderen.
Neres, Dolberg en Zyech.
Tadic Schone Beek
Vind ik leuk
stratumseind +187304
maandag 22 oktober 2018 om 17:55
"Ik verwacht ze aanvallend" aldus ten hag........

Als hij dit serieus meent kraamt ie nog grotere onzin uit dan ik al dacht dat ie deed.
Vind ik leuk
jochempje +3704
maandag 22 oktober 2018 om 17:58
Familie van je?
Vind ik leuk
stratumseind +187304
maandag 22 oktober 2018 om 18:00
dan was ie echt geen trainer bij ajax geworden
Vind ik leuk
Neuzekneus +2059
maandag 22 oktober 2018 om 19:25
Dan is het een sukkel stratumpje. Als ik hoofdtrainer van Psv zou kunnen worden zou ik het wel doen!

Zei het vroeger al, als mijn kind voetbalt en hij kan bij Feijenoord in de jeugdopleiding zou ik het doen. Kan een mooie opstap zijn toch?
Vind ik leuk
stratumseind +187304
maandag 22 oktober 2018 om 20:22
Niks van mij kan ooit in 1 woord genoemd worden met...., sorry zo ben ik nou eenmaal
Vind ik leuk
Neuzekneus +2059
dinsdag 23 oktober 2018 om 01:12
Ach zo heeft iedereen zn mankementen he 😉
Vind ik leuk
stratumseind +187304
dinsdag 23 oktober 2018 om 06:18
Zo ist
Vind ik leuk
JansenD10 +202
maandag 22 oktober 2018 om 18:39
Hartstikke fijn voor je
Vind ik leuk
Vamos7 +7761
maandag 22 oktober 2018 om 18:50
Hoe gaat het Chrisje?
Vind ik leuk
JansenD10 +202
maandag 22 oktober 2018 om 19:16
Met mij gaat het wel lekker hoor. Met jou dan?
Vind ik leuk
Sluisje +937
maandag 22 oktober 2018 om 18:53
Ongeveer dezelfde onzin als jij altijd als jij altijd in de chat zet ?
Vind ik leuk
Neuzekneus +2059
maandag 22 oktober 2018 om 19:23
Misschien probeert ie Benfica op het verkeerde spoor te brengen. Aan de andere kant verbaast het me niks als ie het nog echt meent ook 😂😂
Vind ik leuk
Groen +1769
maandag 22 oktober 2018 om 19:43
Taaie ploeg Benfica. Begroting een stuk hoger dan die van Ajax. Heb je nog niet van gewonnen hoor.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2059
dinsdag 23 oktober 2018 om 01:11
Nee helemaal mee eens. Maar als Ajax in goede doen is denk ik dat je, zeker met t thuisvoordeel, 3 punten in Amsterdam kan houden. Ik gok daarom op een comfortabele 3-1
Vind ik leuk
Groen +1769
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:04
Ik hoop dat Ten Hag gelijk heeft: als Benfica aanvallend wil beginnen en ze worden dan de eerste 10 minuten overlopen door Ajax kunnen ze wel eens in paniek raken. Maar ik verwacht dat ze afwachtend zullen spelen, dan wordt het lastiger. Maar zeker niet onmogelijk hoor, ik gok op een 1-0 billenknijper.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2059
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:43
Pfff. Achteraf zou ik daar blij mee zijn, dat wil zeggen als mijn hart de spanning dan overleefd 😁
Vind ik leuk
Groen +1769
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:55
...dat dus :)
Vind ik leuk
Neuzekneus +2059
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:51
Jij mag vaker een analyse voor de wedstrijd geven groen. Billenknijper was t. En een (lucky) 1-0. 👍🏻👍🏻
Vind ik leuk
Mari +10819
maandag 22 oktober 2018 om 20:55
Ja en nee.
Ze moeten wel, omdat Ajax 1 punt heeft gepakt tegen Bayern
Anderzijds denk ik het ook niet en wil hij ze gek maken
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:56
dat kan een goede taktiek zijn, meer beweging tegen een statisch centrum, dan neres op links en donny als diepgaande midddenvelder om in de gaten in te duiken die tadic laat vallen door veel weg te bewegen.
Vind ik leuk
Vinnie J +2020
maandag 22 oktober 2018 om 18:36
Aagje is de weg kwijtgeraakt.
Vind ik leuk
Vamos7 +7761
maandag 22 oktober 2018 om 18:49
Onderschat Portugezen ploegen niet die zijn echt vreselijk om tegen te spelen Benfica heeft niet zolang geleden nog van Porto gewonnen. Ik proef onderschatting...
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 18:49]
Vind ik leuk
Koenbres +1621
maandag 22 oktober 2018 om 19:05
Precies, ik verwacht een spannende wedstrijd.
Vind ik leuk
markie +1831
maandag 22 oktober 2018 om 19:13
Haha door de foto dacht ik even dat hij overwoog Labyad in de basis te zetten. Ik schrok even
Vind ik leuk
Marco S +6555
maandag 22 oktober 2018 om 19:41
Kerel hou op, Tadic niet in de spits en de jong niet als laatste man. Doe toch niet O gek met je kennis van de Europese wetten..
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 19:44
Wel een beetje raar hoor. Dolberg dan ? Net contract verlengd. Komt wederom op een zijspoor. Jammer allemaal.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 20:07
Zet die jankbal op de bank alsjeblieft zeg... Staat alleen maar Dolberg, Van de Beek en Neres in de weg.
Vind ik leuk
ajax1973 +2361
maandag 22 oktober 2018 om 23:00
zet maar een spits op die plek veel op een doelpunt is er met tadic op die plek niet vind dat hij iets meer rendement mag hebben en minder moet zeuren en duikelen
Vind ik leuk