Ten Hag peinst over offensieve aanpassing tegen Benfica: 'Zeker een optie'

Ten Hag peinst over offensieve aanpassing tegen Benfica: 'Zeker een optie'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 17:36ma 22-10-2018 om 17:36

Dusan Tadic als 'valse' spits tegen Benfica: Ajax-trainer Erik ten Hag ziet het als een serieuze optie. Dat zei hij tijdens een persconferentie in de Johan Cruijff Arena op maandagmiddag. 

Dinsdagavond staat de Champions League-clash tussen Ajax en Benfica op het programma. In plaats van Kasper Dolberg of Klaas-Jan Huntelaar staat Tadic mogelijk op 9. "Dat zou zeker tijdens een optie kunnen zijn, omdat je dan een overtal kan creëren op het middenveld", aldus Ten Hag. 

"Het zou vanaf het beginnen kunnen zijn, maar ook een variant tijdens de wedstrijd. We hebben twee hele goede centrumspitsen, maar uiteindelijk gaat het om het beste team. Daar moet iedereen zich aan ondergeschikt maken."

Ten Hag vindt het lastig om in te schatten hoe Benfica gaat spelen in Amsterdam. "Ik verwacht ze aanvallend, maar ze kunnen ook heel goed op de counter spelen. Als we een hele goede dag hebben, kunnen we winnen. Dat zou een mooie stap zijn, maar ook dan is er nog steeds niets beslist."

Lees ook: Benfica-insider voorspelt hete strijd in Amsterdam: "Het voetbal is niet geweldig"

Poll

Tadic in de spits tegen Benfica?

(949 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 22 oktober 2018 om 17:39
Spannend!! Zin in 💪🏼
Vind ik leuk
Benniewies +6141
maandag 22 oktober 2018 om 17:57
Ik heb ook zin, maar ze komt pas om 20.00 uur hier
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:58]
Vind ik leuk
Zultkop +6734
maandag 22 oktober 2018 om 18:10
Wel safe he!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 03:34
Heerlijk dag om 2 wedstrijden te kijken.
Bayern 19u en Ajax 21u
Vind ik leuk
Kuip +10218
maandag 22 oktober 2018 om 17:41
Onana
Mazraoui, de Ligt, Wober, Tagliafico
Van de Beek, de Jong, Blind
Ziyech, Tadic, Neres

Zo simpel is het. Dit is de sterkste formatie.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:43
Dit dus idd. En dan misschien later alsnog Dolberg inbrengen
Vind ik leuk
PinPelado +1971
maandag 22 oktober 2018 om 17:43
“Als we een hele goede dag hebben, kunnen we winnen” Serieus?
Vind ik leuk
pico323 +7872
maandag 22 oktober 2018 om 17:47
weer een psver die moet reageren op ten Hag. Ten Hag is gewoon reëel en waakt voor overschatting. Ajax moet er gewoon in kleunen en die Portugezen onder druk houden.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:47]
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 22 oktober 2018 om 17:49
Kijk jij maar naar de opstelling van Eindhoven-United en zie de pnt maar eens in de lichtstad te houden!!!!!
Vind ik leuk
Mari +13304
maandag 22 oktober 2018 om 17:50
Of denk je dat het onmogelijk is te winnen van Benfica?
Vind ik leuk
PinPelado +1971
maandag 22 oktober 2018 om 20:25
Juist niet. Schat Huidige selectie van Ajax veel hoger in. Dus dat geklets over een hele goede dag hebben is nergens voor nodig. Als ze zelfde spel spelen als afgelopen 2 CL duels kunnen ze moeilijk verliezen
Vind ik leuk
Mari +13304
maandag 22 oktober 2018 om 17:48
Zo min mogelijk veranderen.
Neres, Dolberg en Zyech.
Tadic Schone Beek
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:56
dat kan een goede taktiek zijn, meer beweging tegen een statisch centrum, dan neres op links en donny als diepgaande midddenvelder om in de gaten in te duiken die tadic laat vallen door veel weg te bewegen.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
maandag 22 oktober 2018 om 18:36
Aagje is de weg kwijtgeraakt.
Vind ik leuk
markie +3200
maandag 22 oktober 2018 om 19:13
Haha door de foto dacht ik even dat hij overwoog Labyad in de basis te zetten. Ik schrok even
Vind ik leuk
Marco S +7040
maandag 22 oktober 2018 om 19:41
Kerel hou op, Tadic niet in de spits en de jong niet als laatste man. Doe toch niet O gek met je kennis van de Europese wetten..
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 19:44
Wel een beetje raar hoor. Dolberg dan ? Net contract verlengd. Komt wederom op een zijspoor. Jammer allemaal.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 20:07
Zet die jankbal op de bank alsjeblieft zeg... Staat alleen maar Dolberg, Van de Beek en Neres in de weg.
Vind ik leuk
ajax1973 +2342
maandag 22 oktober 2018 om 23:00
zet maar een spits op die plek veel op een doelpunt is er met tadic op die plek niet vind dat hij iets meer rendement mag hebben en minder moet zeuren en duikelen
Vind ik leuk