Odegaard en 18-jarige invaller gidsen Vitesse naar volgende ronde KNVB Beker

Odegaard en 18-jarige invaller gidsen Vitesse naar volgende ronde KNVB Beker

Gepubliceerd: woensdag 31 oktober 2018 om 20:18wo 31-10-2018 om 20:18

Vitesse heeft zich geplaatst voor de volgende ronde van de KNVB Beker. In het Polman Stadion kreeg Heracles Almelo klop: 0-2.

Heracles en Vitesse kwamen elkaar drie jaar ook tegen in de KNVB Beker. Dat liep toen volledig uit de hand. Drie spelers van de Arnhemmers - Renato Ibarra, Marvelous Nakamba en Guram Kashia - kregen rood, waarna Vitesse met 4-1 verloor. De toenmalige trainer Peter Bosz is daar nog steeds pislink over.

Met die voorgeschiedenis begonnen de twee eredivisionisten aan het bekerduel in het Polman Stadion. Dit keer ging het er niet zo heetgebakerd aan toe. Vitesse domineerde en kreeg kansen via Odegaard en Oussama Darfalou, maar Heracles-doelman Michael Brouwer onderscheidde zich met twee goede reddingen. Heracles zette daar een goede kans voor Brandley Kuwas tegenover.

Kort voor rust kwam Vitesse op voorsprong. Odegaard nam de bal prachtig aan en schoot de bal vervolgens heerlijk binnen: 0-1. In de tweede helft kreeg Vitesse dé kans op de 0-2, maar een schot van Bryan Linssen belandde op de onderkant van de lat. Daardoor bleef Heracles hoop houden op de gelijkmaker, maar die viel - ondanks een kans voor Kuwas en gerommel van doelman Eduardo - niet meer. In de 89ste minuut werd het zelfs nog 0-2: invaller Thomas Buitink (18) scoorde.

Plaats een reactie

Roeptoeter +9001
woensdag 31 oktober 2018 om 20:19
Die keeper van Vitesse is nou al het excuus voor als ze zaterdag verliezen. Wat een kutkeeper.
Vind ik leuk
VA1 +2246
woensdag 31 oktober 2018 om 20:33
Vandaag deed ie twee keer iets wat ie normaal nooit doet. Hij is niet gewend aan die rust achterin die Doekhi brengt. Normaal staat Van der Werf daar te stunten. Misschien wel de beste keeper van de Eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 1 november 2018 om 07:28
Jij luistert alleen maar naar Derksen en Driessen ipv zelf meer dan een samenvatting van Vitesse te kijken.
Is gewoon een hele goede keeper, die veel punten pakt en rust uitstraalt.
Niet voor niets hebben we, met een redelijk beperkte verdediging, nog maar 12 tegendoelpunten (waarvan 4 tegen Ajax).

Vandaag kwam hij twee keer niet goed uit. De eerste was nog te begrijpen, maar bij de tweede zat hij er heel erg naast. Kan gebeuren. Normaal is die scherpte en het vooruit kijken juist een kracht van hem.
[Reactie gewijzigd op donderdag 1 november 2018 om 07:29]
Vind ik leuk
stratumseind +185936
woensdag 31 oktober 2018 om 20:21
Dat heracles neemt de beker ook al niet serieus , ze gooien er nu alles op om achter psv 2e te worden in de eredivisie
Vind ik leuk
rebelkushh +381
woensdag 31 oktober 2018 om 20:23

Serrero man of the match, Odegard heerlijke wedstrijd gespeeld, Doekhi foutloos en zo lekker voor Buitink om te scoren, ik hoop dat die jongen vaker kansen krijgt.
Lekkere avond
[Reactie gewijzigd op woensdag 31 oktober 2018 om 20:25]
Vind ik leuk
stratumseind +185936
woensdag 31 oktober 2018 om 20:24
mooi succesje proficiat , nu zaterdag weer de handrem erop graag......
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1074
woensdag 31 oktober 2018 om 20:27
Ach zolang van bommel maar geen b ploeg zal laten spelen.
Vind ik leuk
stratumseind +185936
woensdag 31 oktober 2018 om 23:15
daarom alles komt goed
Vind ik leuk
VA1 +2246
woensdag 31 oktober 2018 om 20:29
Met Doekhi is er eindelijk rust achterin. Met Werf voel je altijd die angst dat er elk moment een goal kan vallen. Eredivisie onwaardige speler. Doekhi voortaan basis evenals Buitink. Darfalou heeft teveel kansen nodig.
Vind ik leuk
elmagico070 +23167
woensdag 31 oktober 2018 om 20:23
Goede overwinning op de Heraclieden die weinig in te brengen hadden.

Gefeliciteerd Vitesse met het behalen van de volgende ronde.
Vind ik leuk
VA1 +2246
woensdag 31 oktober 2018 om 20:28
Thanks kerel! Ja Heracles uit altijd lastig maar dit was een vrij simpele overwinning. Had veel eerder afgemaakt moeten worden.
Vind ik leuk
elmagico070 +23167
woensdag 31 oktober 2018 om 20:47
Klopt het was een vrij simpele overwinning voor jullie en de score had ook hoger moeten zijn. Door is door en daar gaat het in de bekervoetbal om.
Vind ik leuk
VA1 +2246
woensdag 31 oktober 2018 om 20:52
Precies!
Vind ik leuk
El Lobo +2109
woensdag 31 oktober 2018 om 21:18
Heracles was zeer slap! Als Kuwas die kans verzilverd had in de eerste helft dan weet ik niet of Vitesse zo bleef spelen!
Vind ik leuk
VA1 +2246
woensdag 31 oktober 2018 om 20:26
Wat een rust achterin met Doekhi. En Buitink voortaan in de spits. Darfalou teveel kansen nodig waardoor Heracles tot de 90e minuut kans had om gelijk te maken.
Vind ik leuk
rebelkushh +381
woensdag 31 oktober 2018 om 20:32
Darfalou is een plaag voor verdedigers, zoals Arendheim zegt hij houdt verdedigers bezig, hij heeft snelheid, aardig techniek maar moet nog werken aan dat koppen.
Vind ik leuk
VA1 +2246
woensdag 31 oktober 2018 om 20:38
Buitink werkt ook hard en is ook behoorlijk technisch en zeer balvast. Daar gaan we echt nog heel veel plezier aan beleven. Darfalou is verder niks mis mee maar moet nog een hoop leren.
Vind ik leuk
rebelkushh +381
woensdag 31 oktober 2018 om 20:53
Ik hoop dat Buitink in ieder geval meer minuten krijgt, ik hoop zo erg dat een jeugdproduct van Vitesse weer doorbreekt!!
Vind ik leuk
HansVites +5656
woensdag 31 oktober 2018 om 20:28
Van mij had Buitink er eerder in mogen komen die Darfalou heb ik weinig vertrouwen in die mist mij te veel kansen.
Vind ik leuk
VA1 +2246
woensdag 31 oktober 2018 om 20:41
Inderdaad. Zo'n wedstrijd als deze moet je veel eerder beslissen.
Vind ik leuk
woensdag 31 oktober 2018 om 20:30
En nu NEK loten als die schijtmegen door gaan.
Vind ik leuk
NvC +6551
woensdag 31 oktober 2018 om 20:56
Ik snap jullie niet. NEC niets gunnen, ook geen promotie maar wel roepen dat je de derby mist en vervolgens toejuichen dat de kans op promotie voor NEC klein is.
Vind ik leuk
woensdag 31 oktober 2018 om 21:09
De KNVB Beker is de enigste manier om NEK tegen tekomen.
Natuurlijk hopen wij dat ze terugkomen.
Maar zie opnieuw dat ze volgend seizoen weer niet in de ED zijn.
Vind ik leuk
NvC +6551
woensdag 31 oktober 2018 om 21:20
Nou zo natuurlijk vind ik dat niet. Ik zie alleen maar haat en gejuich van een groep vitesse gastjes dat NEC niet promoveert. Maar laten we hopen dan maar dat NEC door gaat tegen Fortuna en dan vitesse ontvangt in de volgende ronde.
Vind ik leuk
rebelkushh +381
woensdag 31 oktober 2018 om 22:43
Ik denk dat bijna niemand van Vitesse haat heeft voor NEC maar wel tegen trollen die bijna elke Vitesse topics proberen te verpesten met nonsens. Kom op zeg ben jij vergeten hoe jullie reageerden toen wij van Ajax met 4-0 verloren?
Ik hoop dat NEC gewoon promoveert en dan ouderwetse derby's hebben.
Vind ik leuk
NvC +6551
woensdag 31 oktober 2018 om 22:50
Als dat zo is waarom is al het negatieve haat commentaar over NEC en Nijmegen en niet over de “trollen”. Zelfs als je normaal reageer op een vitesse topic krijg je haat van vitesse gastjes hier dat je niks mag zeggen omdat NEC in de KKD speelt en daar hoort of dat “het maar schijtmegen is”. Maar later hoor je ze zeggen dat ze de derby missen. Maar nogmaals ik zei ook expres dat het over een groep vitesse gastjes gaat, lang niet alle vitessenaren. Zijn ook genoeg hier waar je normaal mee kan praten en af en toe mee kan stoken zonder dat je haat berichten terug krijg.
[Reactie gewijzigd op woensdag 31 oktober 2018 om 22:52]
Vind ik leuk
rebelkushh +381
woensdag 31 oktober 2018 om 23:37
Ik ben minimaal 4x per week in Nijmegen bij dreadlock een het enige waar ik haat aan heb is die achterlijke rotonde.
Veel vrienden van mij een supporters die ik ken van Vitesse zijn daar net zo vaak te vinden vanwege HAN, uitgaan of relaties.
Natuurlijk heb je mensen die echte haat hebben voor NEC maar dat is andersom ook zo waarom weet ik niet, soms als ik in de gelredome zit hoor ik die harde kern dingen zeggen waar ik mij dood en dood voor schaam, maar zo zijn mensen helaas.
Bij dit site kun je provoceren tot aan het enge toe waar je bij sites als voetbalzone meteen gebanned wordt, ik ben sinds juli lid van dit site een ik verbaasde mij gewoon dat bij bijna elke topic van Vitesse niet alleen de vitesse supporters waren die reacties gaven maar de meeste van veel haters en van voornamelijk nec supporters over de russen, vreemdelingenlegion, huurlingen etc. sommige mensen worden dat op een gegeven moment zat net zoals ik maar haat voor NEC never nooit.
Nogmaals ik hoop echt dat NEC zsm in de eredivisie zit net zoals FC twente en sparta omdat dat in mijn ogen eredivisie clubs zijn.
Vind ik leuk
NvC +6551
woensdag 31 oktober 2018 om 23:51
Ja het is jammer, maar goed zolang er ook mensen zijn die hier normaal kunnen reageren blijf je hier actief, anders winnen de trollen. 😉 Succes met KeizerKarel.
Vind ik leuk
donderdag 1 november 2018 om 07:46
Ja dat Keizer Karelplein is zo achterlijk. Een beetje een gevaarlijke rotonde, die jaar in jaar uit vele ongelukken en dagelijks een hoop stress bij de minder goede automobilist(e) veroorzaakt, in stand houden puur om romantische/nostalgische redenen. Dat doe je met een klinkerstraatje in een oude wijk, maar niet met je centrale verkeersplein.

Ben ik even blij dat we in Arnhem twee prachtige, goed functionerende verkeerspleinen hebben en ervoor wordt gekozen vóór auto’s ipv tegen te zijn. Alleen de eenrichting op de centrumring nog er uit.
Vind ik leuk
NvC +6551
donderdag 1 november 2018 om 10:20
KeizerKarel is prachtig! Ik blijf het mooi vinden. 😉
Vind ik leuk
Fristie +481
donderdag 1 november 2018 om 08:54
Ik mis ze geen moment. En met mij nog genoeg andere supporters dus wie is wij?
Vind ik leuk
donderdag 1 november 2018 om 07:55
Inmiddels beginnen we jullie echt te missen inderdaad. Maar het scheelt wel een slok op een borrel in hoe bijdehand er gereageerd wordt. Ik kan me die ene keer nog herinneren dat nec met een mazzeltje Europa in ging. Man man wat hebben jullie uit de hoogte gedaan toen! Kan me ook weinig sympathie herinneren in tijden dat Vitesse op omvallen stond of bijna degradeerde.

Vergeet niet dat de haat van Vitesse naar Nec puur en alleen reactief is op het onzinnige gedrag van de supporters uit Nijmegen.
Dat valt gewoon niet te weerspreken!
Voordat zij/jullie het, gedreven door pure jaloezie en wellicht gevoel van onrecht door sponsoring PGEM, uit de klauwen hebben laten lopen was het gewoon leuke rivaliteit.
Vind ik leuk
NvC +6551
donderdag 1 november 2018 om 10:40
Daar ben ik het deels mee eens, ik kan de ‘Europa dagen’ nog herinneren. Maar ik weet nog wel dat iedereen realistisch was en dat dit enkel een gevalletje was. De dagen dat vitesse bijna eruit vloog waren leuk maar ik weet dat iedere NECer die ik ken ook hoopte dat jullie erin bleven, puur voor de rivaliteit en die twee wedstrijden in het seizoen. Maar wat ik niet mee eens ben is dat jullie haat reactief is. Er is wel degelijk haat naar NEC en ook gewoon de stad Nijmegen. Dat was allang voordat VP uberhaupt bestond en mensen op dit forum begonnen. Ik heb hier echt haatvolle berichten over Nijmegen en haar inwoners gezien dat niets met voetbal te maken heeft, vooral van de beheerder die nu het account ‘Team Unknown’ heeft. Zelfs mijn eigen familie werd van alles toegewenst.

Maar mijn punt is dat deze types enorm veel haat uiten naar iedereen en alles NEC/Nijmegen maar vervolgens wel doen alsof ze om voetbal geven door te zeggen dat ze hopen dat de derby terug komt. Om vervolgens weer toe te juichen dat NEC voor directe promotie er niet goed voor staat. Dat is gewoon apart. Zouden de rollen andersom zijn zou ik zeker weten hopen dat vitesse promoveert, verliezen ze een keer dan is dat wellicht een keer grappig maar ik zou wel degelijk hopen dat ze dan minstens playoffs halen. Voor mij is en blijft het een leuke rivaliteit met normale vitessenaren, heb zelfs wat vrienden die voor de verkeerde kant zijn, maar met haters zoals ze hier zijn heb ik niks mee.
Vind ik leuk
donderdag 1 november 2018 om 15:56
Meeste echte haters zijn pas van de generatie die vanaf pakweg 1995 of later supporter zijn. Toen is het ongeveer geëscaleerd en wie daarna pas kwam kijken weet niet beter.
[Reactie gewijzigd op donderdag 1 november 2018 om 15:57]
Vind ik leuk
NvC +6551
donderdag 1 november 2018 om 16:01
Ja dat is wel jammer. Moet ik wel zeggen dat ik in ‘95 nog 6 jaar oud was dus zo veel over de rivaliteit daarvoor weet ik niet. Weet alleen dat ik vrienden heb die voor vitesse en NEC zijn die elkaar goed te grazen kunnen nemen maar waarbij het altijd om het voetbal blijft. Wat je hier vaak ziet gaat nergens over. Maar dat gebeurt wel vaker op het internet 😉
Vind ik leuk
ronniever +244
woensdag 31 oktober 2018 om 20:31
Mooi resultaat van Vitesse en leuk voor de trainer met de grootste gunfactor van de Eredivisie Slutsky !
Vind ik leuk
Edenees80 +519
woensdag 31 oktober 2018 om 20:31
Een goede en degelijke overwinning voor Vitesse.. Op voorhand is Heracles uit altijd een lastig potje.. Serero erg sterk, Ødegaard goed en laat aub Doekhi staan ipv vd Werff..
Vind ik leuk
pico323 +7015
woensdag 31 oktober 2018 om 20:38
Serero was super vandaag en Odegaard oook prima.
Vind ik leuk
VA1 +2246
woensdag 31 oktober 2018 om 20:42
Doekhi dan. De rust zelve. Werf is een angsthaas.
Vind ik leuk
donderdag 1 november 2018 om 00:04
En dan hebben we met Musonda ook nog een toptalent in de gelederen. Odegaard voor het eerst goede wedstrijd. Zal blij zijn als buttner terug is die is toch beter dan die clark.
Vind ik leuk
donderdag 1 november 2018 om 08:00
Ja we krijgen met de komst van Mosunda nog een luxeprobleem!
Beerens mag van mij in ieder geval blijven banken, maar zou het zonde vinden als Ødegard of Bero op de bank belandt.
Vind ik leuk
Vak-DD +11646
woensdag 31 oktober 2018 om 20:41
Verdiend gewonnen, alleen veel kansen gemist. Ik had meer verwacht van heracles vanavond. Doekhi lekker laten staan en leuk dat Odegaard en Buitink scoorden.
Vind ik leuk
VA1 +2246
woensdag 31 oktober 2018 om 20:45
Ja zo'n wedstrijd moet je toch veel eerder beslissen... zo bleef Heracles tot de 90e minuut in de wedstrijd. Buitink is echt een potentiële top spits.
Vind ik leuk
woensdag 31 oktober 2018 om 21:00
Wat een wedstrijd !! Niet om aan te gluren 😡
Vitesse heeft Zeer zeker verdient gewonnen . Gefeliciteerd
Vind ik leuk
Het Brein +4532
woensdag 31 oktober 2018 om 21:02
Op naar nog een finale!
Vind ik leuk
woensdag 31 oktober 2018 om 21:12
Niet zo voorbarig het zal altijd nog aan een loting liggen.
Of het gunstig uitvalt.
Vind ik leuk
woensdag 31 oktober 2018 om 21:14
Wij zijn geen Feyenoord of te wel KNFB😉

Vind ik leuk
Daaniet123 +376
woensdag 31 oktober 2018 om 21:27
Wolfswinkeltje halen tijdens winterstop, voor de finale :)
Vind ik leuk
woensdag 31 oktober 2018 om 21:26
Vietstas was aan leunen op counter voetbal ..misschien wel terecht gewonnen ,,heracles begon ook met een paar andere spelers vooral die vermij bakte er weinig van !
Vind ik leuk
vincent026 +112
woensdag 31 oktober 2018 om 21:59
Proost!
Vind ik leuk
LIO7 +1529
donderdag 1 november 2018 om 07:40
Maar goed dat Vitesse flink heeft ingekocht deze zomer. Anders hadden ze inmiddels met 8 man moeten spelen. De meeste pakken ook best goed uit!
Vind ik leuk
ritje +384
donderdag 1 november 2018 om 08:15
hallo, tip voor Veldmate waarom zo ver zoeken? Als je in NED de perfecte speler kan vinden de speler ODEGAARD ODEGAARD ODEGAARD !!!! Dat is precies de speler als volgend jaar spelers weggaan! die perfekt zou passen bij Ajax!!! mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws