Jansen: 'Natuurlijk kan dat niet. Het is kansloos als je dat in Rotterdam zegt'

    Jansen: 'Natuurlijk kan dat niet. Het is kansloos als je dat in Rotterdam zegt'

    maandag 5 november 2018 om 07:27

    Zaakwaarnemer Rob Jansen vraagt zich af waarom Feyenoord niet opnieuw kan doen wat er tien jaar geleden is gedaan. De club investeerde veel geld in dure spelers met als doel om kampioen te worden en Champions League te spelen. Dat ging faliekant mis.

    Feyenoord haalde spelers als Roy Makaay, Giovanni van Bronckhorst en Kevin Hofland tegen hoge salarissen naar De Kuip, maar dat leverde niet de prestaties op die men wilde. Het gevolg: grote financiële problemen en slechte sportieve resultaten. Er werd ook een salarisplafond geïntroduceerd. "In het begin ging het niet verkeerd, maar daarna werd het overdreven naar beneden gehaald. Ik denk dat het anders had gekund", zegt Jansen bij Rondo van Ziggo Sport.

    Ajax en PSV hebben wél veel geld gepompt in de selectie. Feyenoord kan dat niet. "Ajax en PSV hebben het goed gedaan. Bij Feyenoord is het een keer misgegaan. Dus? Doe je het dan nooit meer in je leven? Is dat een reden om het nooit meer te doen? Dan ga je weer verder."

    Een oplossing voor Feyenoord zou zijn om de achtervolging op Ajax en PSV te staken, maar Jansen betwijfelt of de club dat kan verkopen. "Als je je settelt, moet je dat verklaren aan de voetballerij en aan je achterban: jongens dit is onze situatie. Wij kunnen spelen voor de derde tot de vijfde plek. Of dat kan? Nee, natuurlijk niet. Het is kansloos als je dat in Rotterdam zegt."

    "Je kunt ook de strijd aangaan door het geld wél te vergaren. Hoe je dat moet doen is al een discussie opzich. Het nieuwe stadion zou Feyenoord dertig miljoen extra opleveren, áls dat doorgaat, maar daar heb je niets aan."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    maandag 5 november 2018 om 07:30
    We komen gewoon weer terug, al duurt het 18 jaar.........;-)
    Vind ik leuk
    Pimman +5115
    maandag 5 november 2018 om 07:32
    Laten ze nou eerst eens geld in de verlichting steken. ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 07:32]
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9609
    maandag 5 november 2018 om 08:13
    En laat Ajax nou maar investeren over een nieuwe Grasmat.
    Ze kunnen beter spelen op de grasmat bij mijn buurman die is zelfs nog beter 😜
    Aan onze grasmeester en de grasmat in de kuip kunnen ze bij Ajax niet aan tippen😏
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 08:49
    Is er toch nog iemand bij Feyenoord die een aanwinst zou zijn voor Ajax ;-)
    Vind ik leuk
    Horas +559
    maandag 5 november 2018 om 08:51
    Au. Maar je krijgt hem niet, rivaal!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9609
    maandag 5 november 2018 om 09:02
    Met 4 jaar op de teller gaan jullie Feyenoord met 18 jaar nog eens inhalen😏
    Wij hebben nog minder en hebben het nog beter gedaan dus alleen aan de spelers kwaliteit zal het niet liggen 😎
    Vind ik leuk
    Pimman +5115
    maandag 5 november 2018 om 09:29
    Hahaa ja daar heb je een punt ;)
    Vind ik leuk
    Pimman +5115
    maandag 5 november 2018 om 09:25
    Nou dat gras is nu wel redelijk..natuurlijk lang niet zo goed als in de Kuip en bij jouw buurman dat ken ik niet ;)
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9609
    maandag 5 november 2018 om 09:29
    👍👍😂😂
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8853
    maandag 5 november 2018 om 09:39
    Zet dan ook meteen maar koeien in de wei, die kunnen wellicht ook beter voetballen
    Vind ik leuk
    Echt? +3833
    maandag 5 november 2018 om 11:25
    Ze kunnen dan volgens jou niet voetballen maar ze hebben bijna allemaal prijzen gepakt. Van die overbetaalde godenzonen die in Amsterdam op het veld staan hebben er maar weinig prijzen gepakt.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:41
    Wat stelt een KNVB beker nou voor als je 4e wordt en je ziet je concurrent 2e worden en 50 miljoen in de CL binnenharken.
    Vind ik leuk
    Echt? +3833
    maandag 5 november 2018 om 13:02
    Dat is nu precies het verschil tussen een voetbalclub als Feyenoord en een door aandeelhouders gerund bedrijf als Ajax. Beter kan je het niet verwoorden, dank je
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 13:08
    Precies 2x zoveel prijzen heb wij. Groot verschil inderdaad.
    Vind ik leuk
    Echt? +3833
    maandag 5 november 2018 om 18:53
    Ja, en mijn oma is sexy. Allemaal wel lang geleden hoor😂
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:19
    Net zoals succes van jullie in Europa, kan 't me niet eens herinneren meer.
    Vind ik leuk
    Echt? +3833
    maandag 5 november 2018 om 21:32
    Dat is raar, Feyenoord is namelijk de laatste Nederlandse club met een Europese beker🙈
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 22:26
    Moet je nagaan, daarna geen 1 aansprekend resultaat behaald in Europa.16 jaar terug is dat
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 13:09
    Fijn als je een mooie grasmat heb, en geen prestatie's.
    Dan liever op een knollenveld Champions League voetbal.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9609
    maandag 5 november 2018 om 14:26
    Wat voor prestaties hebben wij niet gehaald dan in 4 jaar tijd.
    Je doet als of je wat gewonnen hebt.
    Wat hebben jullie gewonnen recent dan op dat aardappel veld van jullie wat dat is pas
    Een prestatie. ..
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 14:27]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:54
    Champions League
    Met een makkelijke poule.
    Bayer is de kluts kwijt
    Met geluk van Benfica gewonnen
    Athene is de zwakste.
    Volgende ronde eruit
    Weer 2e in de competitie
    Dus net als Feijenoord geen prijs.
    Daar voetbal je voor en niet om de clubkas te spekken de
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 08:51
    Ander beleid en het hoeft geen 18 jaar te duren bij Feyenoord.
    Spelers kopen die in het spelbeeld van je club passen, ze goed integreren. begroten op de Europa League en die ook gewoon halen.
    Dan komt Feyenoord er wel weer.
    Of gewoon hopen dat Ajax en PSV zoveel punten gaan pakken dat we die 3e CL plek terugkrijgen.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:53
    Je moet Europees voetbal niet meenemen in je begroting, gaat het een seizoen mis en speel je geen Europees? Dan hang je gelijk want je mist een fortuin aan inkomsten, juist daarom kwamen Nederlandse clubs in de problemen.. dus nee niet mee begroten die Europa League, is het een flinke bonus als je wel mee kan doen en geld verzamelen. Dit is dan pure winst en dat kan je gebruiken om te investeren :D
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 12:26
    Je moet natuurlijk wel zo verbeteren dat je de EL altijd haalt.
    Ajax kan rustig op de EL begroten want dat haal je bijna altijd, vorig seizoen was een incident. En dan moet je financieel genoeg reserves hebben om een incident op te vangen.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:05
    Europees voetbal is nooit een garantie dus als je dat meeneemt in de begroting neem je een risico, als je dit structureel doet is het wanbeleid.. hoeveel makkelijker is het als je het niet begroot maar het komt wel binnen, gelijk investeren in verbeteringen op welk vlak dan ook.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 09:22
    Dat licht......euhhh Ligt (chips.....Kan eigenlijk ook niet 🤣) er aan 🤣🤣
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21642
    maandag 5 november 2018 om 07:34
    Circulair geleuter van Jansen.
    Vind ik leuk
    Korm +36821
    maandag 5 november 2018 om 08:02
    Is dat zo? of is het de realiteit die veel Feyenoorders niet inzien?
    Vind ik leuk
    Echt? +3833
    maandag 5 november 2018 om 11:27
    Met de realiteit hebben ze in Amsterdam meer problemen. Jaren lang met het hoogste budget van Nederland niks winnen zou overal leiden tot wat bescheidenheid, behalve....
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:44
    Wij halen de finale van de EL waar heel de wereld meekijkt. Daarom kunnen wij enorme bedragen binnenhalen met transfers. En nu weer op een goede positie om de volgende ronde CL te halen. Leuk man die 2 bekers die je hebt gewonnen omdat je alleen maar thuis speelt, uiteindelijk heb je er geen fuck aan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 11:44]
    Vind ik leuk
    Korm +36821
    maandag 5 november 2018 om 11:58
    Volgens mij gaat het stukje over Feyenoord dus ik snap niet waarom je Ajax erbij haalt. Ik hoop dat je zelf ook wel ziet dat Ajax wat verder is dan Feyenoord ;)
    Vind ik leuk
    Echt? +3833
    maandag 5 november 2018 om 13:03
    Heel de wereld kijkt CL, niet naar de El. En als ze wel gekeken hadden zouden ze gezien hebben hoe ze kansloos waren tegen een MU in crisis.

    Ajacieden die een verloren finale ook al een prijs vinden🙈
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 13:08]
    Vind ik leuk
    Korm +36821
    maandag 5 november 2018 om 13:04
    ja verder!
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:09
    Er word 'nog' niks gewonnen maar dat is een kwestie van tijd, hoe lang? Dat weet niemand... Maar 2e plek is ook prijsje, ja finale verloren maar die medaille hebben ze allemaal nog hoor ;)
    Vind ik leuk
    Echt? +3833
    maandag 5 november 2018 om 18:57
    De bekende filosoof Eddy Zoey schreef al: "bijna, bijna, oftewel, helemaal niks."
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1803
    maandag 5 november 2018 om 07:43
    Als een zaakwaarnemer verkondigdt dat een club meer uit moet gaan geven kan ik dat niet bepaald serieus nemen. Preken voor de eigen portemonnee noemen we dat!
    Vind ik leuk
    GetRekt +1781
    maandag 5 november 2018 om 07:43
    Het beleid bij Feyenoord is gewoon niet zoals het hoort. Het is tijd voor vernieuwing. De mensen die nu in het bestuur zitten brengen Feyenoord niet naar een hoger niveau.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 07:45
    Eensch. Van Geel heeft de Vrienden blijkbaar in zijn zal zitten. Kan niet verklaren waarom zij zich niet roeren. Ja, een verklaring kan zijn dat ze zich bij de situatie hebben neergelegd.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2879
    maandag 5 november 2018 om 08:00
    Ze kunnen dat niet, niet zo heel moeilijk.
    Vind ik leuk
    Tienus +1105
    maandag 5 november 2018 om 07:55
    Waarom zou je dat niet kunnen zeggen tegen de achterban. Ik denk als je het eerlijk uitlegt de supporters dat wel zullen begrijpen. Beter dan onverantwoordelijke uitgaven doen en valse beloften. Daar weten we in Utrecht ook alles van....
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 07:56]
    Vind ik leuk
    Korm +36821
    maandag 5 november 2018 om 08:01
    Het is wel zoals het is, Ajax en PSV lopen mijlen voor en de rest achter. Derde plaats is waar Feyenoord thuis hoort. Niks mis mee
    Vind ik leuk
    Zultkop +5438
    maandag 5 november 2018 om 09:04
    Jammer is het wel, competitie wordt.toch een stuk.leuker als er onderling meer weerstand is.
    Vind ik leuk
    Korm +36821
    maandag 5 november 2018 om 09:15
    eens maar waar ligt het aan?
    Vind ik leuk
    Jbfap +0
    maandag 5 november 2018 om 13:40
    PSV is ook niet meer wat het was. Kijk maar hoe ze het doen in de cl. Ajax doet daar weer heel goed in. Alles leuk en aardig maar erg makkelijk voor iedereen die wat gezegd heeft hier om Feyenoord door de slijk te halen. Maar als Nederlands elftal speelt is het in 1 x niet belangrijk wie speelt en welke club vandaan komt. Je weet nooit hè zoals we zeggen over voetbal de bal is rond zo kan het ook met Feyenoord gaan misschien nu weinig geld of wat dan ook maar het kan zomaar in eens goed gaan. Gaan jullie dan weer klagen? Als nederlanselftal wint dan zijn de spelers de beste. En waar ze vandaan komen maakt dan ook geen zak uit. Dat is zo krom. Jullie kunnen beter denken van goh vervelend zeg voor Feyenoord hoop dat alkes goed komt. Dat zouden jullie voor alle clubs kunnen doen
    Vind ik leuk
    Korm +36821
    maandag 5 november 2018 om 14:28
    hoe kan je de poule van ajax nou vergelijken met die van PSV Hahahaha
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    maandag 5 november 2018 om 08:01
    Wat wil Rob Jansen nu eigenlijk zeggen? Dat ie nog wel geld verdient bij Ajax en PSV maar niet meer bij Feyenoord?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 08:19
    Dat moeten we gewoon maar nooit meer doen!
    Vind ik leuk
    Vooruit +46
    maandag 5 november 2018 om 08:54
    Op PSV loopt Feyenoord helemaal niet achter. Die hebben alleen kwalitatief een beter management en een gemeente die ruimhartig een flinke duit in PSV investeert. Ook Ajax is door de verhuizing naar de arena door de gemeente in het zadel geholpen. Daarna door de handel met spelers heel veel geld verdiend.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:47
    Ook op PSV ligt Feyenoord achter. PSV incasseert meer dan 40 miljoen uit de CL. En hebben nog Lozano, Bergwijn, Dumfries en Angelino die een hoop gaan opleveren.
    Vind ik leuk
    Vooruit +46
    maandag 5 november 2018 om 15:32
    PSV neemt veel financiele risico’s. Hun uitgavepatroon strookt niet met de beperkte PSV doelgroep. Dat kunnen ze doen omdat er tot nu toe altijd wel een instantie gevonden werd die financieel bijsprong (philips, gemeente). Die tijd is voorbij. Nu denken ze dat ze, net als Ajax, kunnen gaan handelen met spelers. Dat is toch een moeilijk verhaal.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 12:19
    ik wordt ziek van al die betweters, ze weten niet wat er zich afspeelt achter de schermen bij het bestuur van Feyenoord iedereen roept maar iets, de basis is gelegd eerst een nieuw trainings-- complex voor de profs en dan voor de jeugd, nu nog witte rook van de Gemeenten en we kunnen bouwen aan Feyenoord city, dan kan Feyenoord door groeien, maar vergeet niet die oude lullen en enkelen duizenden supporters die zich vast houden aan de oude kuip, zei zijn het schuld dat Feyenoord negatief in het nieuws kwam ze bleven maar onrust zaaien, m,v geel en gudde zei waren goed bezig op de achtergrond, stop met al die negatieve berichten van oud voetballes en enkelen sukkels die zich noemen supporters, zei blijven stil staan in het verleden, laat los het verleden,
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:25
    Zucht. Weer zo’n domme reactie. Je hebt je, dat is duidelijk, niet verdiept in de business case en op welke onrealistische te verwachte inkomsten dit is gebaseerd. Een nieuw stadion dan wordt er vast beter gevoetbald. En die achterstand op de concurrentie halen we met gemak in zelfs zonder extra spelersbudget. Nog niet heel lang geleden zat Feyenoord dik in de schulden. Nu is het weer een beetje op orde maar is er geen geld om nieuwe spelers aan te trekken. Gewoon De Kuip renoveren voor fractie van de kosten van dat megalomane project. Feyenoord wordt gewoon gebruikt door de gemeente om de plannen mbt ontwikkeling van Zuid te rechtvaardigen. En Aboutaleb wil nog zijn handtekening zetten onder een groot project want hij zwaait immers binnenkort af.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8728
    maandag 5 november 2018 om 13:58
    Ik zeg dat Feyenoord misschien met buitenlandse investeerder in zee moet gaan. iets uit de woestijn of Rusland maar dan wel die echt genoeg hebben om geld erin te pompen zodat je niet nog een financieel achterstand hebt van meer dan 50 miljoen. Er zal dan eerst gezeurd worden maar voor de fans is denk ik echt meedoen belangrijker dan wie er geld voor over heeft om de club weer te laten meedoen zoals het zou horen. Die 30 miljoen extra per jaar is verkoop van 1 speler voor Ajax.Daar schiet je op zich wel mee op maar zal uiteindelijk nog te weinig zijn.
    Vind ik leuk
    Motley +99
    maandag 5 november 2018 om 15:31
    Als Feyenoord ook een topteam wil hebben kunnen ze het beste het hele tweede team van ajax op kopen.
    Vind ik leuk
    Motley +99
    maandag 5 november 2018 om 15:33
    Voor Feyenoord zetten ze licht nog niet eens meer aan.
    Vind ik leuk
    fer65 +231
    dinsdag 6 november 2018 om 00:52
    Dat noem ik nu sabotage willens en wetens ,kijk wat van Geel binnen gehaalt heeft afgelopen jaar gewoon, de amateur afdeling .En datvwil daar mee kampioen worden flikker tog op huigelaars een kind doet de was van drie bij feijenoord.Nee ik zeg nogmaals grote jongens met een feijenoord hart werden buiten gehouden en weggestuurd zij wisten het beter of is het een linke naar amsterdom en eindhoven.Van kijk ons eens doen wij het slecht genoeg zo naar jullie zin ,we voetballen bijna met een veteranen elftal in ons grote stadion van feijenoord.wij mogen tog niet hoger komen dan drie dat is nubbwel duidelijk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws