Kritische De Jong oneens met Ajax-opmerking Verbeek: Nee, helemaal niet zelfs

Kritische De Jong oneens met Ajax-opmerking Verbeek: "Nee, helemaal niet zelfs"

Gepubliceerd: maandag 5 november 2018 om 12:52ma 05-11-2018 om 12:52

Frenkie de Jong heeft zich zaterdagavond in de thuiswedstrijd tegen Willem II gestoord aan de plichtmatigheid van Ajax. Na twee goals binnen 22 minuten viel de Amsterdamse motor stil.

De Jong gist naar de reden. "Natuurlijk heb ik altijd zin om te voetballen!", reageert hij in gesprek met Ajax Life. "Er komt dan zo'n sfeertje over het team te hangen dat het plichtmatig wordt. Dan is er geen beweging meer en de wil om te winnen ontbreekt. Je mag van mij ook meer verwachten. Ik moet meer brengen, het team aansturen. En het tempo omhoog gooien. Dat moet ik doen met mijn mond, maar vooral met de bal."

Gertjan Verbeek zei twee weken geleden dat Ajax een gebrek aan spelvreugde heeft. De Jong is het daar niet mee eens. "Nee, helemaal niet zelfs. Het probleem is dat je dan denkt: het wordt toch wel 6-0. ik denk dat we het iets te gemakkelijk opvatten. De eerste twintig minuten zie je veel druk, diepgang, lopen zonder bal, veel energie. Dat is spelvreugde. Maar dan wordt het 2-0 en staan we vervolgens net iets minder diep, vragen we minder om de bal, beweging we minder en schakelen we terug."

De gewilde Ajacied maakte tegen Willem II de tweede Ajax-treffer. "Ik heb gelezen dat die bal tegen Feyenoord op mijn naam is gekomen. Ik scoor dus twee weken op rij. Misschien ben ik eindelijk los! Ik had er zelfs nog eentje moeten maken. Of breed leggen. Ik zat te kijken of ik de bal kon afspelen."

Plaats een reactie

Polska +1460
maandag 5 november 2018 om 12:56
Volgens mij heeft ajax dat altijd gehad. Ze gooien opeens de wedstrijd dood. Terwijl ze bij zoveel wedstrijden een monsterscore had kunnen zijn, als ze bleven voetballen. Maar ze vinden Het dan opeens mooi zo
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 13:01]
Vind ik leuk
JCJWZ +15099
maandag 5 november 2018 om 13:02
Met de belangrijke pot tegen Benfica aanstaande niet zo gek dat Ajax na de 2-0 rustig aan deed. Ajax heeft ambities in de CL.
Vind ik leuk
Polska +1460
maandag 5 november 2018 om 13:10
Dit gaat niet om benfica. Dit is iets wat Ajax bijna altijd doet. Zelfs tegen feyenoord
Vind ik leuk
RebelVox +12558
maandag 5 november 2018 om 13:19
Klopt, heb het vermoeden dat dit uit de jeugd vandaan komt, ze winnen altijd met behoorlijke cijfers en dan worden ze makkelijk.
Dit is altijd al zo geweest.
Helaas pakken teams als psv dan wel door.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 13:23
Wij hebben altijd al overgelopen van talent, maar nooit de arbeidsethos van bijvoorbeeld een Feyenoord of PSV gehad. "
Werkpaarden en sierpaarden enzo.

"Iedereen kan van ons winnen en niemand kan van ons winnen"

😉
Vind ik leuk
Emnu +8209
maandag 5 november 2018 om 15:14
Dat zou moeten zijn (vrij naar de commentaren over Italië) “zij kunnen niet van ons winnnen maar wij kunnen wel van hun verliezen”.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 15:13
Vond 3-0 tegen de aartsrivaal wel oké!
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 18:01
weet niet wat je bedoelt ?

leg het voor de zoveelste x uit en maak je belachelijk.
Ik vind het zelfs zielig worden. Zet hem op!
Vind ik leuk
Oeb +269
maandag 5 november 2018 om 13:20
Weet zeker dat dat meespeelde,toch had in dit geval de score hoger moeten uitvallen. Krachten sparen mag,maar in dit geval overdreven ze,en werd t nivo écht belabberd,kan niet,mag niet,al helemaal niet in een thuiswedstrijd..
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 13:04
Lekker man weer frenkie nieuws
Vind ik leuk
ErikAjax +3147
maandag 5 november 2018 om 12:57
Weer eens scheet van de Jong die als losstaand nieuwsbericht op VP komt.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 13:01
Maar wel lekker zit net aan de lunch heerlijk met frenkie nieuws op FrenkPrimeur
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 12:57
Totaal mee eens, Ajax ontbeert het vermogen om vol gas te blijven geven.
Punt om nu eindelijk eens aan te gaan werken!
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
maandag 5 november 2018 om 12:58
We weten allemaal wel dat alles om Benfica draait. Na 4 wedstrijden al doorkomen In de CL is een ongekende prestatie.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 5 november 2018 om 12:59
In het seizoen waarin Ajax 122 keer scoorde was gemakzucht ondenkbaar, iedere wedstrijd gingen ze weer diep.
Vind ik leuk
ppdf +1304
maandag 5 november 2018 om 12:59
Verbeek die over vreugde praat. Dat zegt de man die nooit lacht altijd chagrijnig is en met iedereen in conflict komt. Laten we die niet al te serieus nemen
Vind ik leuk
ArieBombarie +43455
maandag 5 november 2018 om 13:03
Een hype om niks.
Na Heracles was er de hype dat je niemand mocht sparen.
Na Groningen moest je rustig doen als het gewonnen was, want Ziyech blesseerde zich in minuut 90.
Na Feyenoord en Willem 2 een pak rammel te hebben gegeven zonder iets weg te geven is er ineens te hype dat Ajax door moest knokken om meer goals te maken. Terwijl er nog zat kansen werden gecreëerd op halve kracht. Ook zag ik toen veel lachende gezichten gewoon.

Komende week is er een mega belangrijke en intense pot te spelen. Voor die gasten allemaal hun 1e CL jaar en hun 1e mogelijkheid direct te overwinteren daar. Ik zie juist meer plezier bij die gasten dan vele jaren hiervoor. Zou ik ook hebben als je speelt in een elftal als deze.

Ik was en ben dik tevreden met de 2-0 tegen Willem2.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 13:04]
Vind ik leuk
ppdf +1304
maandag 5 november 2018 om 15:54
Exact. Al dat gelul. Als Ajax vol gas had gegeven en van Benfica had verloren had iedereen geroepen. Had het rustig aan gedaan en in het buitenland bla bla bla. In dit land lult iedereen maar een eind weg. 2 0 gewonnen. Inpakken en op naar de volgende. In Nederland analyseren we alles naar de knoppe.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 13:05
Beste stuurlui staan aan wal... Hoe kan Verbeek nou weten of ze wel of geen spelvreugde hebben?
Ik heb Ajax een paar x zien spelen en volgens mij hebben die spelers echt wel plezier!
Vind ik leuk
Staaijman74 +1408
maandag 5 november 2018 om 13:07
Als je t voetbal van ajax vergelijkt met psv dan straalt er toch veel meer voetbalplezier uit van ajax dan bij psv. Dat gaat elke keer met de hakken over de sloot. Zowel tegen feyenoord als tegen willem II wordt t ajax alleen bijzonder makkelijk gemaakt. Daardoor zit er geen spanning op en daardoor speelt ajax laconieker
Vind ik leuk
Motley +208
maandag 5 november 2018 om 13:28
Daar noem je ook wel effe twee van de mindere clubjes op.die konden gewoon niet beter
Vind ik leuk
Staaijman74 +1408
maandag 5 november 2018 om 15:40
Absoluut. Alleen je speelt je beste spel nooit tegen de zwaksten. Die moet je gewoon winnen en dat doet ajax momenteel makkelijker dan psv
Vind ik leuk
Greenwhite +379
maandag 5 november 2018 om 13:09
Dat heet ARROGANTIE, een ziekte waar menig ajacied helaas last van heeft.
Vind ik leuk
Emnu +8209
maandag 5 november 2018 om 15:15
Behoorlijk arrogante opmerking, Ajacieden zo over een kam scheren.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 13:13
Ik denk vaak dat 't de bedoeling is van Ajax om zo de wedstrijd uit te spelen. Ten Hag is gewoon een trainer van doseren, zo dat je op 't eind van de competitie nog lucht over hebt.
Vind ik leuk
Budazonen +475
maandag 5 november 2018 om 13:20
Tja aan de andere kant. Stel datje blessures oploopt. Dan hoor je iedereen weer zeggen. Ten Hag had de wedstrijd moeten doden. En had moeten wisselen. Wat een gelul soms. Het is anders als je 1-0 voor staat. Maar ja riooljournalistiek.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1641
maandag 5 november 2018 om 13:23
De vreugde straalt er bij Verbeek en zijn bokkepruik ook altijd vanaf.

Verbeek kan beter een nieuwe föhn aanschaffen en lekker gaan timmeren diep in het bos aan zijn blokhut, misschien dat hij daar dan de vreugde opnieuw ontdekt.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 13:23]
Vind ik leuk
Kevindo +2027
maandag 5 november 2018 om 13:33
Ik ben uberhaupt al blij dat De Jong gewoon heel kritisch is over het spel en geen onzin uitkraamt dat het allemaal goed was etc.

Vind ik leuk
rexxo +16679
maandag 5 november 2018 om 13:40
Wanneer gaat VP de menubalk aanpassen met een extra menu Frenkie de Jong? Voor alle duidelijkheid Frenkie de Jong en geen Freek of Luuk de Jong.

Nieuwsitems: Frenkie staat op, Frenkie gaat ontbijten,Frenkie gaat autorijden,Frenkie gaat lunchen,Frenkie gaat trainen,Frenkie kijkt tv, Frenkie is aan het bellen.Frenkie avond eten, Frenkie gaat slapen,Frenkie uitspraken, Frenkie divers.

Denk dat je daarmee al het dagelijkse wereldnieuws rondom Frenkie gaat coveren.
Vind ik leuk
zwollie +9797
maandag 5 november 2018 om 13:45
Zoveel vreugde staalt Gertjan ok niet uit.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 13:59
Maar daar heb je normaal gesproken een trainer voor, en die hebben we helaas niet.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23892
maandag 5 november 2018 om 15:29
Verbeek is een brok chagrijn. Niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 17:58
Je kan over De Jong veel zeggen.
Hij praat wel normaal over voetbal. Ik kan hem prima verteren. Lijkt me best wel ok gast
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws