Sinkgraven, Kuwas, Mahi: al deze spelers beschikken over een aflopend contract
    Schwaab, Immers, Zeneli en Peterson

    Sinkgraven, Kuwas, Mahi: al deze spelers beschikken over een aflopend contract

    woensdag 7 november 2018 om 16:30

    Het nieuwe kalenderjaar nadert en dat biedt zoals in ieder seizoen kansen voor clubs op de transfermarkt. Spelers met een aflopend contract mogen namelijk vanaf januari onderhandelen met potentiële werkgevers. Zodra een voetballer besluit om níet bij te tekenen, leidt dat in sommige gevallen tot een wintertransfer. Zo voorkomt een club immers dat de speler in kwestie gratis en voor niets de deur uitwandelt. Welke Eredivisie-voetballers beschikken er momenteel over een verbintenis die afloopt? Een overzicht.

    PSV (4): Daniel Schwaab, Eloy Room, Ramon Lundqvist, Dante Rigo
    De selectie van Eredivisie-koploper PSV herbergt vijf spelers met een contract dat eind juni afloopt. Van dat vijftal is routinier Schwaab de enige met een basisplaats. Room zit sinds zijn overstap van Arnhem naar Eindhoven op de bank. Onlangs gaf de goalie al aan dat hij niet blij is met zijn reserverol. 

    Ajax (4): Klaas-Jan Huntelaar, Lasse Schöne, Kostas Lamprou, Daley Sinkgraven
    Grote vraag in Amsterdam: is het na afloop van dit seizoen einde verhaal met de carrière van Huntelaar óf plakt de 35-jarige spits er tóch nog een jaartje aan vast? KJH heeft zich daar nog niet over uitgesproken. Ajax beschikt over een eenzijdige optie om de contracten van Schöne en Sinkgraven te verlengen.


    Feyenoord (3): Robin van Persie, Joris Delle, Mo El Hankouri
    De eveneens 35-jarige Van Persie kondigde onlangs zijn voetbalpensioen aan. Zijn toekomst is dus helder. Eerder deze week bereikte Feyenoord met Sven van Beek een overeenkomst over een nieuw, tweejarig contract. De verbintenis van de verdediger liep af. Nu ligt Van Beek tot medio 2021 vast. 

    AZ (4): Ron Vlaar, Adam Maher, Ricardo van Rhijn, Piet Velthuizen
    Maher, Van Rhijn en Velthuizen werden afgelopen zomer voor één seizoen vastgelegd door AZ. Dat betekent dat hun verblijf in Alkmaar mogelijk tot één jaar beperkt blijft. Vlaar wordt in februari 34 jaar. De kans bestaat dat hij aan zijn laatste jaar als prof bezig is. 

    Heracles Almelo (11): Bart van Hintum, Tim Breukers, Wout Droste, Alexander Merkel, Lerin Duarte, Kristoffer Peterson, Robin Pröpper, Brandley Kuwas, Jeff Hardeveld, Vincent Vermeij, Sebastian Jakubiak
    Bij Eredivisie-revelatie Heracles loopt letterlijk een heel elftal uit het contract. Meest in het oog springende namen zijn topscorer Peterson en vleugelaanvaller Kuwas. Ook hier is sprake van eenzijdige opties vanuit de club. Heracles hóeft Peterson, Kuwas en ook Merkel en Vermeij dus niet gratis kwijt te raken. Captain Pröpper komt dit seizoen niet meer in actie vanwege een zware knieblessure. 

    Vitesse (4): Arnold Kruiswijk, Alexander Büttner, Maikel van der Werff, Lassana Faye
    Büttner gaf deze week in een interview met Voetbal International aan dat hij graag in Arnhem wil blijven. Er zijn al gesprekken gevoerd over een nieuwe verbintenis. Ook drie andere verdedigers van de Arnhemse club zouden in 2019 transfervrij kunnen verkassen. 


    FC Utrecht (1): Nick Marsman
    Utrecht heeft de zaakjes prima voor elkaar - op papier althans. Reservedoelman Marsman is de enige speler uit de selectie met een aflopende verbintenis. Uiteraard heeft Utrecht met onder meer Timo Letschert en Oussama Tannane ook diverse huurlingen in de ploeg. 

    SC Heerenveen (13): Stijn Schaars, Daniel Hoegh, Marco Rojas, Yuki Kobayashi, Jizz Hornkamp, Doke Schmidt, Lucas Woudenberg, Nicolai Naess, Arber Zeneli, Morten Thorsby, Jordy de Bruijn, Pelle van Amersfoort, Jan Bekkema
    Heerenveen spant de kroon in dit lijstje. Liefst dertien (!) spelers van de Friese club zijn in 2019 transfervrij. Zeneli is waarschijnlijk de speler met de hoogste transferwaarde. De Kosovaar werd afgelopen zomer nog gelinkt aan clubs uit de Serie A. Zijn club kan een eenzijdige optie voor één seizoen lichten. Dat is bij een aantal anderen ook het geval. Aanvoerder Schaars herstelt momenteel van een beenbreuk. Van Amersfoort heeft zijn aanstaande vertrek reeds aangekondigd

    PEC Zwolle (4): Diederik Boer, Mickey van der Hart, Bas van Wijnen, Dico Koppers
    Zowel Van der Hart als Boer is mogelijk aan zijn laatste jaar in Zwolle bezig. Boer (38) hangt mogelijk zijn voetbalschoenen aan de wilgen. Koppers wordt geplaagd door blessureleed en kwam dit seizoen nog niet in actie voor PEC, dat verder beschikt over een legertje aan huurlingen. 

    ADO Den Haag (9): John Goossens, Lex Immers, Erik Falkenburg, Melvyn Lorenzen, Bas Kuipers, Sheraldo Becker, Mike Havekotte, Elson Hooi, Trevor David
    Ook bij ADO lopen er veel spelers rond met een contract dat over ruim een halfjaar eindigt. Het gaat niet om de minste namen: Immers, Falkenburg, Hooi en Becker maken dit seizoen veel minuten. De zwaargeblesseerde David tekende in juli voor één jaar bij in Den Haag. 

    FC Groningen (7): Mimoun Mahi, Samir Memisevic, Michael Breij, Kevin Begois, Ahmad Mendes Moreira, Tim Freriks, Amir Absalem
    Groningen loopt het risico dat het sterspeler Mahi komend jaar gratis en voor niets kwijtraakt. Er zal ongetwijfeld veel belangstelling zijn voor de 24-jarige aanvaller. Kan De Trots van het Noorden het zich permitteren om niets te verdienen aan Mahi? Een wintertransfer lijkt meer voor de hand te liggen. Memisevic en Mendes Moreira beschikken over opties in hun contract. Groningen kán hen dus langer binden. 

    Willem II (7): Jordy Croux, Fran Sol, Donis Avdijaj, Timon Wellenreuther, Mattijs Branderhorst, Elmo Lieftink, Kristofer Kristinsson 
    Avdijaj en goalgetter Sol zijn de twee uitblinkers in de spelersgroep van Willem II. Beide aanvallers beschikken over een aflopend contract, in beide gevallen kan de club een optie lichten. BILD wist medio oktober te melden dat Avdijaj automatisch een afkoopsom van 500.000 euro in zijn contract krijgt zodra Willem II zijn verbintenis verlengt. De top van Nederland schijnt op het vinkentouw te zitten. Willem II kan Croux en goalies Branderhorst en Wellenreuther ook langer binden. 

    Ook deze spelers beschikken over een aflopend contract: Daryl van Mieghem, Fabian Serrarens (De Graafschap), Christian Kum, Ralf Seuntjens, Johnatan Opoku (VVV-Venlo), Anouar Hadouir, Luigi Bruins, Mounir El Hamdaoui, Ali Messaoud, Ryan Koolwijk (Excelsior), Mitchell te Vrede, Gianluca Nijholt, Fabian Sporkslede, Giovanni Korte (NAC Breda)

    Plaats een reactie

    woensdag 7 november 2018 om 16:17
    Ben benieuwd wat er met lasse schöne gaat gebeuren altijd een waardevolle speler voor Ajax geweest ‘ons lassietje’
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:31
    Die plakt er vast nog een jaartje aan vast hoor! Is nog steeds van onschatbare waarde voor ons aller Ajax!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7480
    woensdag 7 november 2018 om 16:37
    Overdrijven is ook een vak
    Vind ik leuk
    HupHolland +2635
    woensdag 7 november 2018 om 17:03
    Dan moet je nog eens zijn vrije trappen bekijken. De beste van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7480
    woensdag 7 november 2018 om 17:39
    Klopt die zijn geweldig. Maar hij moet 90 minuten meedoen in de hoop op een vrije trap. 90 minuten waarin hij heel veel ballen inlevert en het spel vertraagt
    Vind ik leuk
    Summit +574
    woensdag 7 november 2018 om 18:09
    Ik lees dat dus wel meer mensen vinden dat Schöne te traag in het opbouwen. Op een een of andere manier is dat bij elke wedstrijd (voornamelijk EL) die ik kijk van Ajax niet echt het geval. Lasse is inderdaad geen sterspeler, maar altijd nuttig.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7480
    woensdag 7 november 2018 om 18:30
    Hij speelt haast niks vooruit. In die zin vertraagt hij het spel
    Vind ik leuk
    HupHolland +2635
    woensdag 7 november 2018 om 23:02
    Vandaag zag je hey ook weer. Schoene is echt wel traag en maakt echt wel fouten, maar zijn vrije trap .... daar had eigenlijk de gelijkmaken uit voort moeten kmen. Of het echt een basis speler moet blijven (90 mins)? Maar hij blijft zeker van (onschatbare) waarde voor Ajax. Zeker als je bedenkt hoe weinig tegengoals uiteindelijks (met of zonder schoene) incassert.
    Vind ik leuk
    Summit +574
    woensdag 7 november 2018 om 23:06
    Klopt schöne had het zwaar. Ik vond van Ajax de verdedigers heel goed spelen, de rest speelde niet naar hun kunnen, waaronder schöne.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2635
    woensdag 7 november 2018 om 23:10
    Ik heb alleen de 2e helft gezien, maar jeetje wat was De Ligt goed. Ik ben ook helemaal geen fan van Mazraoui, in tegendeel zelfs, maar die was fenomenaal, samen met ook Tagliafico en wie anders dan Frenkie,.Ziyech .... op het eind toch weer drie afstandschoten waarin hij laat zien dat hij dat niet beheerst en zelf teveel wil. Zo, jammer als je dat vergelijkt met de paas die hij op Tadic gaf.

    Benauwde avond. Benfica was ook heel goed, maar wat spelen die vervelend voetbal als ze voor staan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 23:12]
    Vind ik leuk
    Summit +574
    woensdag 7 november 2018 om 23:19
    Helemaal mee eens, behalve over frenkie. Goede voetballer maar ook hij speelde onder zijn kunnen. Misschien zijn mijn verwachtingen ook te hoog ;p
    Vind ik leuk
    Polska +1520
    woensdag 7 november 2018 om 16:38
    Die zal altijd voor Ajax blijven voetballen. Die gaat hierna voor ajax spelen in de senioren competitie. Die wedstrijden duren alleen wel maar 15 minuten, anders valt iedereen dood neer als het langer zou duren.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 16:43
    Die gaat misschien wel afsluiten in Denemarken en daarna aan de slag als jeugd trainer bij Ajax
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    woensdag 7 november 2018 om 17:16
    Volgens mij is Schöne meer Nederlander dan dat hij Deen is, haha. Die zal waarschijnlijk z'n carriere afsluiten bij Ajax, en inderdaad een functie bij Ajax gaan bekleden.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 19:00
    En zijn familie? Vriendin? Roots?
    Vind ik leuk
    Ron jans +357
    woensdag 7 november 2018 om 19:35
    Zijn vrienden is Nederlandse.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 19:38
    Dat scheelt dan weer
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:57
    Ik denk dat ie nog wel even mag blijven maar of hij dat doet is de vraag. Hij zou ook in de zandbak kunnen gaan spelen voor veel geld.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 04:43
    ‘ons lassietje’?
    Wel een heel Brabants koosnaampje voor een Ajacied.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:38
    Maar die namen van PSV waren toch hun absolute toptalenten. Waarom hebben die jochies dan een aflopend contract? Zijn ze wel zo goed dan?
    Vind ik leuk
    R2 +5127
    woensdag 7 november 2018 om 18:52
    Psv is bezig met de contracten van Rigo en Gakpo. Van Lundqvist weet ik het niet. Om even in te gaan op je gezuig: Rigo staat naar mijn mening al een tijdje stil in zijn ontwikkeling, maar kan zeker doorgroeien als hij vaker de kans krijgt. Gakpo vind ik wel een speler met serieuze potentie. Lundqvist heeft veel blessure leed gehad en vind ik moeilijk in te schatten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1110
    woensdag 7 november 2018 om 16:38
    Lasse; Klaas Jan en Lamprou blijven.
    Sinkgraven vertrekt. Die heeft teveel pech gehad.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 16:44
    Sinkgraven moet lekker weer naar Heerenveen gaan. Misschien kan hij zich daar weer herpakken
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2235
    woensdag 7 november 2018 om 17:10
    Op midden veld komt hij tot ze recht ballen ken die wel
    Vind ik leuk
    mason +1898
    woensdag 7 november 2018 om 19:05
    Dat dacht ik dus ook. kom maar terug bij ons. Is ook te vroeg weg gegaan net als die johnson. Maar ja als ajax langs komt vertrekken de meesten bij ons.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:08
    Inderdaad, vooral Johnsen had minimaal nog 2 of 3 jaar bij jullie moeten blijven. Johnsen staat stil in zijn ontwikkeling nu. Misschien in januari verhuren aan een andere eredivisie club??
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 04:48
    Is ook wel een dusdanig bedrag (voor de marlt ontploffen...) voor betaald dat het toen een no-brainer was te gaan. Zal ook wel bijpassend salaris en carriërepad aan die jongen zijn voorgeschoteld.
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    woensdag 7 november 2018 om 20:03
    Sinkgraven kan beter hogerop naar Cambuur, waar zijn vader ooit speelde. Cambuur is klimmend en H'veen zakt dieper en dieper.
    Denk dat hij zeker 2 jaar nodig heeft om weer vorm te vinden.
    Zenelli is ook wel wat voor cambuur en Schaars.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:09
    Je snapt hoop ik zelf ook wel dat sinkgraven en zeneli naar cambuur echt nergens op slaat natuurlijk. Sinkgraven is een aanwinst voor elke club in het rechte rijtje, Zeneli voor de gehele subtop
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    woensdag 7 november 2018 om 21:34
    Mens mag dromen toch? Als H'veen niet verkoopt dan wordt 't heel zwaar de komende jaren. Want ze zitten elke maand 300 k rood.
    Sinkgraven heeft 3 jaar geen bal geraakt, dan moet je rekenen dat het zeker 2 jaar niks is. Maar ik snap je punt, het was ook een beetje dollen van mij.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2095
    woensdag 7 november 2018 om 16:40
    Ik zie van Geel wel voor Avdijaj, Sol en Kuwas gaan. Of we daar blij van moeten worden is een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 16:44
    Dan zou ik eerder Peterson, Sol en Kuwas ophalen. Avdijaj zou beter bij AZ passen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 16:45]
    Vind ik leuk
    Summit +574
    woensdag 7 november 2018 om 18:11
    Avdijaj zou op dit moment heel goed bij feyenoord passen, vind ik. Feyenoord kan wel iemand gebruiken met passie en veel agressie in zn spel
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 18:59
    Dat heeft Ayoub maar die krijgt de kans niet !
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    woensdag 7 november 2018 om 20:05
    Komt ook steeds naar binnen he? Avdijai.
    El Khayatti zou ook goed passen.
    Maar als je Ayoub al niet gebruikt, dan weet ik niet meer.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:13
    El Khayati zie ik eerder bij Feyenoord schitteren als Avdijaj
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    woensdag 7 november 2018 om 21:37
    Zou leuk zijn, maar als Persie achter Jorg speelt dan is dat eigenlijk al de plek voor Khayatti.
    Maar eigenlijk moet ie lekker bij ADO blijven die gun ik dat ook. Wie krijgt er nou echt een kans in de top-3?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:50
    Sol vind ik echt wel een goede spits voor Feyenoord.
    En gratis op te pikken. Ik zou het doen.
    Eerlijk Kuwas zou ook niet verkeerd zijn mits gratis op te pikken, wel in concurrentie met Larsson en Berghuis dan. Zet de boel maar op scherp. Beste 2 spelen!

    NJa sowieso kan je wel een aantal van deze spelers oppikken voor de breedte. alleen moet je er niet je hele elftal van gaan bouwen. Gewoon budget vrijmaken voor paar spelers uit de championship, dat vechtvoetbal past bij Feyenoord en dan wel spelers met wat leiderscapaciteiten uitkiezen die het team op sleeptouw kunnen nemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:01
    Sol kost minstens 5 miljoen, echt niet gratis! WII kan eenzijdig verlengen.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:14
    Daar valt wel wat vanaf te halen hoor, dat is van geel zijn favoriete dingetje
    Vind ik leuk
    Summit +574
    woensdag 7 november 2018 om 18:13
    Avdijaj en Sol vind ik allebei leuke voetballers zouden beiden in vorm niet misstaan bij feyenoord.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 18:59
    Larsson znm lozen ergens
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:24
    in de Maas misschien?
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:15
    Dacht zelf aan Göteborg of Kalmar
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    woensdag 7 november 2018 om 20:06
    Maar dan moet de staf ze wel durven opstellen, meestal spelen er 3 balafpakkers.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:33
    Mag verwijderd worden*
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:11
    Avdijaj leuke speler, maar is hij nou écht zo bijzonder? Ik vind het zeker een goede speler maar die man brengt Feyenoord niet naar het niveau waar het heen wil, plus onthoud goed dat hij geen makkelijk mannetje is
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:17]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:41
    En waarom noemt VP geen TD directeurs met aflopende contracten, niet dat wat het uitmaakt want Martin van Geel heeft geloof ik een contract tot zijn AOW bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89608
    woensdag 7 november 2018 om 16:43
    Die werkt onder een WAJONG toch? Haha
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9484
    woensdag 7 november 2018 om 16:46
    Ik zie van Geel al in deze Middelmaat vijver vissen hij wrijft nu al in zijn handen 😧
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:21
    Omdat hij niet anders meer kan. Hij spendeerde 2 miljoen aan Sinisterra, speelt ie niet... Zet nou een Toornstra, van der Heijden, Vermeer, Botteghin en Larsson in de etalage en koop voor dat geld efficiënte spelers. Linssen, Bero, Doan, Kuwas, Peterson, Sol, El Khayati, van der Streek
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 16:42
    Ramon Lundqvist, Dante Rigo en Cody Gakpo mogen wel naar Groningen komen!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89608
    woensdag 7 november 2018 om 16:42
    Falkenburg zie ik wel vertrekken maar Immers nog niet zo snel.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 16:45
    Ik zie Falkenburg nog wel naar Azië vertrekken
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89608
    woensdag 7 november 2018 om 16:47
    Erik vertrekt overal heen als het moet. De eredivisie slet.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:23
    Azië heeft geen eredivisie
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89608
    woensdag 7 november 2018 om 20:27
    Misschien kan hij nu voor de titel ''slet van Azië''. Als hij gaat, hij heeft altijd zijn best gedaan en gun hem een leuke club.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 16:46
    Immers kapt er na ADO mee vermoed ik
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89608
    woensdag 7 november 2018 om 16:48
    Dat denk ik ook, denk zelf dat hij twee jaar bijtekent. Zelf is zijn wens China, maar of dat gaat gebeuren betwijfel ik.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:23
    Money money money
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89608
    woensdag 7 november 2018 om 20:28
    Logisch als het einde nadert, Lex is 32. Maar hij heeft gezegd niet zomaar Den Haag te verlaten. En ik denk ook zoals ik zei, die tekent voor twee jaar bij straks. Gaat daarna direct aan de slag als jeugdtrainer. Heeft zijn eerste papieren al.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1096
    woensdag 7 november 2018 om 16:44
    Room naar Vitesse AUB!! 👍🏻
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 16:46
    Moet je niet meer willen man serieus
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:48
    Attentie attentie: Clubs met ambities, Mahi bij Groningen ophalen!!
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:24
    In januari graag! Anders loopt ie gratis de deur uit!!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:57
    Uit dit lijstje kun je toch een redelijk team opzetten.
    Voor Ajax/PSV en Feyenoord zijn Mahi,Sol, Zeneli gratis wel leuke opties.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26544
    woensdag 7 november 2018 om 17:02
    Alleen Nick Marsman? Ok. Nou, wie maakt ons los!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:06
    Zozo, daar kan je een goed team van maken
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    woensdag 7 november 2018 om 17:13
    PSV: Sinds Schwaab basisklant is, denk ik dat hij straks met een jaar zal verlengen. Room gaat zeker weg aan het einde van het seizoen, dus z'n contract verlengen zal wel niet gebeuren. De contracten van talenten Lundqvist, Rigo en Gakpo zullen zeer waarschijnlijk verlengd worden.

    Ajax: Huntelaar zal denk ik zijn schoenen aan de wilgen hangen. Schöne zal wel verlengen, net als Lamprou en Sinkgraven. Maar laatstgenoemde kan beter vertrekken of verhuurd worden.

    Feyenoord: Het is jammer dat er een einde zal komen aan het tijdperk van RVP. Delle zal waarschijnlijk verlengen, want het zou me verbazen als Vermeer nog een seizoen op de bank zal blijven zitten. El Hankouri zal wel binnenkort gaan verlengen. Pure middelmaat, maar dat is waar Van Geel naar streeft.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9566
    woensdag 7 november 2018 om 17:16
    Zou Marcie Lamprou over het hoofd hebben gezien?
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3182
    woensdag 7 november 2018 om 17:23
    Ik vind Sinkgraven en van Amersfoort wel goede versterkingen voor AZ. Hopelijk leest Max deze lijst ook even.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:26
    Op basis van wat vind jij Pelle van Amersfoort goed genoeg voor AZ? Standaard speler vind ik
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3182
    woensdag 7 november 2018 om 20:35
    Nog vrij jong met ruimte tot ontwikkeling , en brengt fysiek wat met zich mee, iets wat AZ zo nu en dan ook wel kan gebruiken.
    En geen transfersom , zou het mij de gok iig waard lijken.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:43
    Ik weet het niet. Dan vind ik Avdijaj, Zeneli, Kuwas, Peterson en Mahi toch betere opties
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:44]
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3182
    woensdag 7 november 2018 om 20:51
    Sommige daarvan wel idd , alleen die hebben optie in contract staan waarbij de club nog voor 1 seizoen kan verlengen en zie ik niet gebeuren dat die gratis de deur gaan uitlopen. Al zag ik ook net pas dat bij Sinkgraven die optie ook van toepassing is 🙈
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5587
    woensdag 7 november 2018 om 17:35
    Ruimt mooi op. Staan paar grootverdieners tussen, en jongens die toch tekort komen. Alleen Kobiyashi klopt volgens mij niet in dat lijstje, hij heeft meende ik nog een 1 jarige optie.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:44
    Kobayashi zal ook niet lang meer blijven
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5587
    woensdag 7 november 2018 om 21:15
    Dat hopen we dan maar, zullen er weinig zijn die dat jammer zullen vinden.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    donderdag 8 november 2018 om 17:24
    Is ie zo slecht dan? In mijn beleving toch een aardige eredivisie middenvelder
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:27
    Schwaabie moet verlengt worden. Was gisteren ook erg belangrijk
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:45
    Goede verdediger. Lekker kalm en straalt dat ook echt uit
    Vind ik leuk
    FACT +2392
    woensdag 7 november 2018 om 20:07
    Sinkgraven, een miljoenen miskoop!
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:46
    Zeg dat wel. Hij moet zsm vertrekken uit Amsterdam
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:53
    Geinig, van jouw naam kun je 'ur stadion' maken.
    Ik weet het, ik heb geen leven...
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    donderdag 8 november 2018 om 17:22
    Hahaha WAUW
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:26
    Twente pak je kans
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    donderdag 8 november 2018 om 17:25
    Die hebben geen geld voor hun salaris
    Vind ik leuk
    allround +1659
    donderdag 8 november 2018 om 12:07
    ADO: zeg maar gedag tegen Beckers (zijn nog voldoende KKD clubs voor hem) zeg maar geen hoi tegen Hooi, maar gedag. Falkenburg, mag het nest uit vliegen. Lorenzen valt nergens mee te rijmen, dus; opzouteh. Immers en de rest nog een jaartje erbij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +918
    vrijdag 9 november 2018 om 19:29
    Hooi is een uitstekende wissel voor het laatste kwartier, doet het leuk de afgelopen weken
    Vind ik leuk
    allround +1659
    zaterdag 10 november 2018 om 15:26
    Ladan terug halen uit Oss. Je hebt gelijk+ Hooi voor de laatste 15 minuten. (wordt hij gelijk de duurste speler van ADO in ratio met zijn gespeelde minuten) ;)
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +918
    zaterdag 10 november 2018 om 15:59
    Altijd fijn om een backup achter de hand te hebben, wel benieuwd hoe ze Becker, Khayati, Kishna en Troupee gaan opvangen. Dacht zelf aan Bel Hassani, Kadioglu huren als hangende rechtsbuiten en dan Kishna proberen los te weken bij lazio
    Vind ik leuk
    dogo +195
    vrijdag 9 november 2018 om 15:44
    Alles onder de top 2 (ajax en psv) zal de transfervrije spelers moeten vervangen op de posities die zij hebben in die selecties.
    Geen van de clubs heeft de luxe om uit deze lijst van transfervrije spelers eventuele aanwinsten aan te trekken puur om meer concurrentie in de groep te brengen. Ook feyenoord niet.
    Ze zullen moeten doorselecteren (liefst d.m.v. verkoop), voordat er aangekocht of transfervrij aangetrokken kan worden. En het zal zeker niet zo zijn dat er dan voor veel clubs iets haalbaars of passends bij zit, wat de selectie minimaal op niveau houdt of direct versterkt.
    Wat ook opvalt is dat de echt interessante spelers min of meer nog gebonden zijn door een eenzijdige optie bij hun clubs. Bij enkele anderen is de onderhandeling over verlengen al op gang gebracht door hun clubs. Als de optie's zijn gelicht en de onderhandelingen zijn afgerond, zal dit lijstje er een stuk minder aantrekkelijk uit zien.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 15:46]
    Vind ik leuk
    Wouter018 +225
    vrijdag 9 november 2018 om 19:52
    Room heel snel terug naar Arnhem halen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws