'Veranderingen Eredivisie op komst: voortaan twee rechtstreekse degradanten'

    'Veranderingen Eredivisie op komst: voortaan twee rechtstreekse degradanten'

    donderdag 8 november 2018 om 08:08

    De promotie-/degradatieregeling in de Eredivisie wordt mogelijk aangepast. Als onderdeel van de zogeheten 'veranderagenda' wordt besproken om voortaan twee clubs rechtstreeks te laten degraderen en promoveren, meldt het Algemeen Dagblad.

    De Eredivisie blijft wel bestaan uit achttien clubs. Een competitie met zestien clubs en uitgebreide play-offs bleek al snel niet haalbaar. Net zoals er geen algeheel verbod op kunstgras komt. Verder blijven ook de vier beloftenteams van Ajax, PSV, FC Utrecht en AZ in de Keuken Kampioen Divisie spelen, een aantal dat echter niet zal worden uitgebreid.

    Daarnaast krijgen clubs een hogere opleidingsvergoeding voor (jeugd)spelers die binnen Nederland worden getransfereerd, weet het AD. Doel van de plannen is om de Eredivisie meer toekomstbestendig te maken. De Eredivisie CV ging daarvoor in zee met het externe Engelse bureau 21st Club, in samenwerking met drie stuurgroepen vanuit de clubs.

    In die stuurgroep zitten Edwin van der Sar van Ajax (namens de topclubs), Hans Nijland van FC Groningen (subtop en middenmoot) en het duo Ferry de Haan en Justin Goetzee van Excelsior en NAC (rechterrijtje).

    Plaats een reactie

    Analyse075 +1815
    donderdag 8 november 2018 om 08:14
    Twee degradanten en twee voor de nacompetitie. Beter
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:26
    Ik vind dat alleen de kampioen rechtstreeks moet promoveren, als beloning voor het kampioen worden, anders krijgt de nummer 2 eigenlijk gewoon het zelfde behalve die schaal die in de eerste divisie toch niet zoveel uitmaakt.. En zo komt er teveel doorwisseling denk ik...
    Vind ik leuk
    Spangen +75
    donderdag 8 november 2018 om 10:42
    Met de huidige play offs voor promotie doen 8 van de overige 15 clubs mee. Je kan nu net zo goed 10e als 2e worden. Mag je best de nummer 2 wat meer belonen toch? Brengt bovendien wat meer spanning aan het eind van de competitie.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:50
    Als nummer 2 sla je de eerste ronde over en start je tegen de nummer 5... en de laagste van de 8 zal eerst nog een ronde spelen en vervolgens tegen 1 van de 2 eredivisie clubs spelen. Als je dan de eredivisie club weet uit te schakelen en vervolgens ook de volgende tegenstander promoveer je gewoon terecht je overleeft dan drie rondes...
    Vind ik leuk
    Spangen +75
    donderdag 8 november 2018 om 11:08
    Het is maar net wat je terecht vindt. 2e in competitie verliezer play offs, of 10e competitie winnaar play offs. Competitie maakt het in iedergeval minder aantrekkelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:38
    Je moet presteren op het moment dat het nodig is.. de play offs dus
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 11:51
    Voor de kleinere clubs is het wel de mogelijkheid om gedurende het hele seizoen kans te maken op een prijs, meedoen aan de nacompetitie.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1050
    donderdag 8 november 2018 om 13:21
    Ben ik volledig met je eens, eigenlijk blijft alles bij het oude, behalve de degradatie.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    donderdag 8 november 2018 om 10:50
    En de playoffs voor degradatie net als vroeger in een poule met thuis en uitwedstrijden. Veel aantrekkelijker dan knock out.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:27
    Knock out is juist veel aantrekkelijker zit veel meer spanning op tenzij de eerste wedstrijd al een dikke uitslag staat..
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    zaterdag 10 november 2018 om 13:17
    Dat dus. Toen Heerenveen in 89/90 voor het eerst promoveerde, waren we als 17e geëindigd in de competitie. Via de nacompetitie die volgde in 2 poules promoveerden we alsnog op miraculeuze wijze. Dat was mooier dan dat het nu is. De eredivisie degradanten zijn altijd in het voordeel omdat ze uit mogen beginnen.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    donderdag 8 november 2018 om 08:16
    Justin Goetzee is toch weg bij NAC, mag hij dan blijven zitten?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    donderdag 8 november 2018 om 08:49
    Waarom niet?
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    donderdag 8 november 2018 om 09:15
    Ik bedoel het niet negatief hoor, vind het een meer dan capabele man, en het afscheid bij NAC is of gaat warm gebeuren.

    Maar hij spreekt dus namens meerdere clubs uit het rechterrijtje waaronder zijn (bijna) ex werkgever, regeert dus over zijn eigen graf.

    Ik zeg niet dat ik het erg vind. Ken hem van RKC tijd en vind het een meer dan goede man. Ik vind het alleen een apart feit.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    donderdag 8 november 2018 om 09:19
    Tsja, zolang de clubs het prima vinden, is het goed toch? Sowieso moet je je afvragen of ze wel echt "alle clubs vertegenwoordigen". Gaat er denk ik meer om dat er wat verstandige mensen in zitten, die wat breder kunnen kijken dan alleen het eigen clubje. En da's volgens mij wel het geval.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 08:49
    Justin Goetzee zal ook opstappen, zodra de club een vervanger voor hem heeft gevonden.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21439
    donderdag 8 november 2018 om 08:16
    Prima voorstel. Meteen doen.
    Vind ik leuk
    utrechtfan +1061
    donderdag 8 november 2018 om 08:16
    Hans Nijland namens de middenmoot haha
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:20
    Ja dat viel me ook op, zowat stijf onderaan staan en toch mogen praten voor de subtop, zullen clubs als Utrecht en Heerenveen niet erg vrolijk van worden lijkt me.
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 08:34
    Hij is daarvoor zelf door die clubs verkozen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    donderdag 8 november 2018 om 08:50
    Want Groningen is over de laatste 10-15 jaar geen middenmoot/subtopper?
    Vind ik leuk
    utrechtfan +1061
    donderdag 8 november 2018 om 13:52
    Tuurlijk wel. Ik heb makkelijk praten nu Utrecht het de laatste jaren goed doet.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    donderdag 8 november 2018 om 14:19
    :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:16
    Heracles is boosdoener. Gewoon uit de competitie halen!
    Vind ik leuk
    Team Unknown +2103
    donderdag 8 november 2018 om 08:22
    Geen echt veld? KeukenKampioendivisie!
    Vind ik leuk
    JWK +416
    donderdag 8 november 2018 om 09:16
    Precies, eruit donderen die handel!
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    donderdag 8 november 2018 om 11:02
    En dan op Wembleygras spelen.
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    donderdag 8 november 2018 om 10:01
    Waarom boosdoener, omdat ze een jankvoorstel niet slikken? Ga eindelijk eens de tv-gelden eerlijk verdelen, maar daar hoor ik niks meer over? Europese inkomsten fluctueren elk jaar dat is een aanbod van niks, Heracles heeft groot gelijk dat het de strijd aangaat.

    Ik ben voor het verdwijnen van kunstgras, maar ook voor eerlijke verdeling van de tv-gelden. Ik vindt die europese inkomsten toekomen aan de clubs die dat verdiend hebben, de clubs die europees spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:28
    Als Ten Cate niet de hoofdsponsor was geweest dan hadden ze ook voor gestemd. Ze stemmen nu tegen omdat ze dan geld gaan missen.
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    donderdag 8 november 2018 om 16:44
    Ten Cate is niet de hoofdsponsor, al 2 jaar niet meer. Tv-gelden eerlijk verdelen maar dat gebeurd niet! De topclubs denken namelijk ook alleen aan hun eigenbelang, maar zijn verontwaardigd dat andere clubs dat ook doen? Vreemde denkwijze, iedereen iets door de strot willen drukken terwijl er maar 3 beter van worden, wie is er gek?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:20
    De andere clubs met kunstgras willen het ook. Voetbal speel je op echt gras. Daarom stelt het Nederlandse voetbal internationaal geen moer voor.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:47
    Gewoon de UEFA zover krijgen dat er internationaal niet op kunstgras gespeeld mag worden. Dan speelt Heracles elk jaar om helemaal niets....
    Gaan ze wel om.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 8 november 2018 om 08:16
    Dit zijn druppels op een gloeiende plaat.
    De kleinere clubs die het vorige genereuze aanbod weigerden, hebben een bord voor de kop. Dat was echt een geweldige kans geboden door de drie topclubs.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:23
    De kleinere clubs hebben ook iets te zeggen. Alle kleinere clubs bij elkaar vertegenwoordigen nog altijd meer supporters en voetballiefhebbers dan één top 3 club. Misschien moeten we wel eens een top 3 club eruit flikkeren, mogen ze meedoen met de CL en dan hoeven ze zich niet meer op te laden voor die "flutpartijtjes" tegen de mindere goden. Er wordt al teveel naar de pijpen van de grote clubs gedanst.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3170
    donderdag 8 november 2018 om 08:26
    Zakdoek nodig?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 8 november 2018 om 08:26
    Haha dat zeg je slim. Alle kleinere clubs samen vertegenwoordigen meer dan 1 topclub haha. Niet voor niets schrijf je daar maar even niet '3 topclubs'.

    Er wordt geheel niet gedanst naar de pijpen van de topclubs. 75% van het tv geld wat de kleinere clubs nu krijgen, komt er dankzij de grote clubs.

    Verkopen jullie de eigen tv rechten maar eens. Schop de top er maar eens uit. Kan je meteen je eigen personeelsbestand halveren, overal een kunstgrasmat ingooien en je topspelers transfervrij de deur uit doen.
    Vind ik leuk
    Zekur +302
    donderdag 8 november 2018 om 08:52
    Makkelijk om over “wij” en “jullie” te praten hè, als je het allemaal zelf niet hoeft te regelen en betalen. Je bent verstandiger als je over “wij” praat en het over alle eredivisieclubs hebt.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +373
    donderdag 8 november 2018 om 09:49
    Zonder die kleine clubs hadden de grote clubs ook 75 procent minder TV gelden gehad, kijk dit is die typische arrogantie van vooral Ajacieden die denken dat er zonder hun geen voetbal is, nah het Nederlandse voetbal kan prima zonder Ajax hoor, jullie hebben ons harder nodig dan wij (kleine clubs) jullie.
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    donderdag 8 november 2018 om 08:33
    Limburgia
    Blijf toch eens van de azijn af zo s ochtends vroeg
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 08:37
    Supporters percentages in NL volgens de CPM (Club Position Matrix)

    Ajax 46%
    Feyenoord 26,7%
    PSV 21,1%

    Dat is 93,8% van Nederland, hou je 6,2% voor de andere clubs over.
    Nu jij weer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:38]
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1716
    donderdag 8 november 2018 om 08:49
    Die cijfers zijn de grootst mogelijke onzin.
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 08:52
    En ook zo'n goed onderbouwde reactie van je.. 'het is onzin'.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1716
    donderdag 8 november 2018 om 08:56
    Geloof je nou echt zelf dat slechts 6,2% in Nederland voor een andere club is dan de top 3? Serieus? Je kan wel van een of anders site wat getalletjes plukken, die op zijn minst dan uit de context zijn gerukt, maar zonder me er verder in te verdiepen weet ik dat dit grote onzin is. En als je even logisch nadenkt weet je dat zelf ook.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:57]
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 08:59
    Knap hoor, jij weet dat even zonder je erin te verdiepen. Fijne dag verder!
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1716
    donderdag 8 november 2018 om 09:04
    Geloof je het zelf wel dan? Of kan je niet logisch nadenken?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +373
    donderdag 8 november 2018 om 09:50
    Als je die cijfers werkelijk geloofd dan kom je echt uit een ei
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 10:39
    Dat kom ik idd, jij ook als het goed is.
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    donderdag 8 november 2018 om 14:48
    Zeker op facebook gelezen?
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    donderdag 8 november 2018 om 11:54
    Leuke competitie met 3 clubs, lekker 9x naar eindhoven en rotterdam, succes.
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 12:00
    Je kunt natuurlijk dan beter naar de toeschouwers of de seizoenskaarthouders kijken, dat zijn tenminste cliënten waar de clubs wat aan hebben. Niet naar mensen die zeggen fan te zijn omdat ze wel een keer per jaar een wedstrijd op tv uitzitten. De CPM-methode is al 5 jaar geleden bij het afval gezet en vervangen door een beloning via de tv-gelden op grond van de prestaties van de laatste 10 jaar.
    Vind ik leuk
    Zekur +302
    donderdag 8 november 2018 om 08:54
    Zou een gezellige competitie zijn hè, als er maar 3 clubs zijn.
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 08:57
    Zeker niet, maar ik reageer op Limburgia's bewering. De uitkomst van zo'n onderzoek heeft niks te maken met het feit dat ik vind dat de eredivisie 18 teams nodig heeft. Recht is recht, krom is krom.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:44
    Als ik mijn moeder vraag voor wie ze fan is zegt ze 'ajax'. Als ik haar vraag een speler op te noemen weet ze er geen, en ze kijkt 0 wedstrijden. Ajax is de grootste, daar zijn we het allemaal over eens, maar ze zijn de grootste vanwege de naam. Als je gaat strepen blijven er ongeveer evenveel supporters over als Feyenoord. Dan ook nog niet vergeten dat vele naar Groningen, Roda, Fortuna, Twente, Heerenveen etc. gaan kijken die affiniteit hebben met een Ajax of een Feyenoord en zo dus voor 2 clubs zijn. Die tellen we zeker ook mee? Zolang de grootste club van Nederland een stadion van 50k zitplaatsen niet steevast uitverkocht heeft dan valt het ook wel mee met die miljoenen fans in Nederland. Ik durf zelf te wedden dat 99% van de Ajacieden hier nooit in het stadion komen, want degene die ik ken die wel degelijk vanuit Maastricht elke wedstrijd naar Amsterdam rijden hebben niet zo'n grote mond.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:45]
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 12:01
    Ik rijd nooit naar Amsterdam in ieder geval. Maar leuk al die redenaties, ik heb feiten opgezocht, kom dan met tegenargumenten die bewezen zijn ofzo, hier kan ik niks mee.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:28
    Ik vind het ook een goed idee, maar zoals al gezegd is, alleen de nr. 1 van de KKD zou rechtstreeks moeten promoveren, de andere moeten hier gewoon nacompetitie voor gaan spelen, anders kun je het net zo goed laten zoals het nu is.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 08:30
    Pfff de "jong" elftallen van de profclubs moet je weren uit de KKD en kunstgras moet verboden worden!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:46
    En dan weer terug naar af, JONG spelers in een doodsaaie beloftencompetities waar de talenten van Ajax, PSV en Feyenoord op een druilerige maandag hun wedstrijden winnen met 8-0.De weerstand ontbreekt gewoon. De regels moeten scherper aangepast worden. Het kan gewoon niet zo zijn dat een Dolberg in 't 2e tegen Telstar even ritme komt op doen. Dat moet eruit.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1716
    donderdag 8 november 2018 om 08:49
    Het gaat toch niet aleen om de beloften van Ajax, PSV en Feyenoord?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:03
    Wel in 't belang van 't NL voetbal. Jij wilt toch ook weer een mooi Oranje zien?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:05
    Als je dat wil zien zullen ze moeten beginnen om Blind buiten de selectie te laten.
    Vind ik leuk
    karnisse +164
    donderdag 8 november 2018 om 09:06
    Die doet het de laatste tijd gewoon goed hoor
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 09:15
    niet op reageren, kopstootje is op de proveceer tour!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:07
    Wanneer gaan jullie eens een speler van formaat afleveren? Wil allemaal niet zo vlotten he met de jeugd bij Utrecht. Aan jullie hebben we ook niks wat betreft Oranje.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:13
    Het gaat aardig in de jeugd.

    Ze hoeven in ieder geval niet te kopen om dan te zeggen dat het eigen kweek is.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:15
    Jammer dat Telstar en Cambuur meestal 't plafond is van Utrecht jeugd.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:17
    En toch niet roepen dat "we"ze zelf opgeleid hebben.

    En maar kopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:21
    Zullen we alle zelf opgeleide talent ff naast elkaar houden? Wordt lachwekkend voor U
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:23
    Talenten hebben we allemaal.

    Is net hoe je er tegenaan kijkt.

    Zijn er alleen zo weinig doorgebroken in Amsterdam.

    Jij mag trouwens je zeggen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:29
    U is toch jullie geuzennaam? Waarom moet ik dan je zeggen. Matthijs de Ligt is alleen al 3x zoveel waard als die club van jou. Onze zelf opgeleide parel.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:33
    Je moet niks je mag staat er.

    Mathijs de Ligt .................. dat zijn veel jeugdspelers.

    En inderdaad in Oranje kunnen zien dat het een wereldster is.
    Hij valt in de categorie: Eeuwig talent.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:36
    Gewoon de M'bappe van 't verdedigen. Wat een beest gister.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:37
    De meeste dromen zijn bedrog.

    Laat dit er nou net één van zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:45
    Als je slaapt en je droomt over Utrecht in de CL, ja dat is puur bedrog.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +373
    donderdag 8 november 2018 om 09:52
    Uit welke jeugdopleiding hebben jullie die weg gestolen om het daarna als eigen jeugd te betitelen?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:00
    Ach, daar hebben we iemand uit Den Haag. Vertel, welke topvoetballer heeft Den Haag allemaal voortgebracht tegenover Amsterdam?
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 12:03
    Nee, niet doen, dat is een van de 4 waarom Oranje nog iets aan Ajax heeft.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1716
    donderdag 8 november 2018 om 09:06
    Daarom gaan we voor de top 3 andere regels bedenken? Nee, dan maar niet. Alle clubs moeten hetzelfde behandeld worden. Niemand moet voorrang krijgen boven een ander. Dat gaat ten koste van het sportieve element. Als bv Jong Vitesse beter is dan Jong PSV is het onzin dat Jong Vitesse niet in de KKD mag en Jong PSV wel. Ik ben daar in ieder geval fel op tegen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:10
    En daarin moet er nou veel veranderen, jong Vitesse moet gewoon kunnen promoveren.Maar vindt wel dat je als Jong Ajax zijnde tegenstand moet krijgen die je verdiend.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 09:16
    Dan moet je de spelers maar verhuren aan almere city ofzo..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:18
    En wat schieten we daarmee op.precies 't zelfde alleen hebben ze een ander kleur shirtje aan.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 09:19
    ja maar dan spelen ze er wel een heel seizoen. en niet de ene keer in het tweede en dan weer in het eerste
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:26
    Dat is waar maar daarom moeten die regels aangescherpt worden. Vaste selecties, eenmaal opgeroepen voor 't eerste mag je niet meer naar 't 2e.dan moet je maar doorschuiven vanuit de A jeugd. Als elke ploeg uit de KKD tegen een vaste selectie van JONG speelt is er niet veel aan de hand. Dan heeft iedereen er net zoveel voordeel/nadeel van.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:26
    Zal Jong Ajax toch bij het seniorenvoetbal moeten worden ingedeeld.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1716
    donderdag 8 november 2018 om 12:50
    Dat vind ik ook Gestrekt Been AFCA (what's in a name ;) )

    Dus zowel Jong Vitesse als Jong Ajax zouden de kans moeten krijgen tegenstand te krijgen die je verdiend. En in dat nieuwe model is dat dus wel zo voor Jong Ajax, Utrecht, PSV en AZ en niet voor andere Jong teams (indien die voor promotie in aanmerking zouden komen en dus ook die tegenstand verdienen. Maar dat wordt nu dus uitgesloten. Hierdoor dus verschillende omstandigheden voor clubs en daar ben ik in principe fel op tegen. Voor elke club zouden gelijke regels moeten gelden)
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +373
    donderdag 8 november 2018 om 09:51
    In het belang van Ajax moet er even een complete competitie worden verkracht, man man man de arrogantie van jullie is schrikbarend gewoon...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:59
    Utrecht, AZ en PSV doen toch ook mee? Zolang er tegen vaste selecties gevoetbald wordt is er niks aan de hand. Het gaat hier om ontwikkeling van onze grootste Nederlandse talenten
    Vind ik leuk
    Bosmeister +379
    donderdag 8 november 2018 om 19:45
    Robben kwam uit de jeugd van FC Groningen, de Koemannen ook, Van Dijk uit de jeugd van Willem 2 en Zoet uit de jeugd van BV Veendam. Best leuke Oranje spelers zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 08:52
    Voor Dolberg is het 2de zijn gebruikelijke niveau.

    Moet hij wel in topvorm zijn.
    Vind ik leuk
    karnisse +164
    donderdag 8 november 2018 om 09:03
    Oh man, hou toch op
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:04
    Dolberg staat wel mooi bij de laatste 16 van Europa. Kan jouw club alleen maar van dromen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:05
    Dolberg mag meeliften.

    Zit geen toegevoegde waarde in.

    Net zoals Blind.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:09
    Voorlopig hebben ze een prestatie neergezet waar Utrecht nooit zal komen
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:14
    Als je 1-1 tegen Benfica als prestatie neer wilt zetten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:16
    Door de 1-1 zijn we door. Dus prima prestatie. Het is geen Differdange he.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:17
    En ook geen Spakenburg.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:19
    Differdange is een officiële wedstrijd voor de EC.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:20
    Oja dat klopt ja. Als Ajax verliest doe je het af als een oefenwedstrijd.

    Net zoals Rosenborg waarschijnlijk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:33
    Rosenberg zijn profs uit een land met 5 miljoen mensen. Differdange zijn amateurs uit een land wat minder bevolking heeft als de stad Utrecht. Moet je nagaan wat een afgang. Vd week ging 't ook al bijna mis, het is dat aswh een rode kaart kreeg, anders was er weer verlies geweest.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:34
    Uit Spakenburg komt hoofdzakelijk vis.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:36
    En natte cake
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 09:38
    Afgedroogd door een natte cake.

    Je kan het slechter treffen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:44
    Gelukkig een oefenwedstrijd en niet voor de EC zoals tegen Differdange. 't ergste was nog dat dit over 2 wedstrijden was🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 09:17
    niet op reageren, deze man wil alleen maar proveceren.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:19
    Weet ik man, afentoe heb ik daar ff zin in.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 09:20
    top.. het wordt er alleen niet gezelliger op
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:23
    Weet 't man. Maar soms vindt ik 't ff lekker om erop te reageren. Die Utrechters blijven toch maar gal spuwen op Ajax. Of ik nou reageer of niet.
    Vind ik leuk
    alffie +1907
    donderdag 8 november 2018 om 09:57
    Leker bezig kopstootje.

    Heb je ook een inhoudelijke reactie als enkel provocerende?

    Probeer eens als een volwassen persoon te praten zou je sieren.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:24
    Daarvoor heeft hij waarschijnlijk al te veel kopstootjes voor gekregen omdat ooit te halen. (sorry ik weet hij is slecht)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:33
    Lieve hemel, wanneer kijkt men nou eens breder dan het respectievelijke eigen belang. Polderen moet je kunnen, heren! Als dit echt de uitkomst is dan zijn het gewoon veehandelaren in pak. Ieder een beetje van wat die wil maar vooral geen echte stappen naar een gezonde een voetballend stevige Eredivisie.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 08:42
    Kunstgras is veel te blessure gevoelig. datkan gewoon niet op Eredivisie nivo!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:42
    Geen kunstgrasverbod? Dan hoeven de rest van de aanpassingen ook niet van mij.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:43
    beetje Ironisch dat Groningen nu rechterrijtje is en Excelsior subtop?
    Vind ik leuk
    Zekur +302
    donderdag 8 november 2018 om 08:56
    Excelsior subtop. Altijd leuk, humor in de ochtend. 2 puntjes van de degradatiestreep is net geen subtop meer.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1716
    donderdag 8 november 2018 om 08:48
    Waarom alleen de beloftenteams van de genoemde clubs? Dus andere jong teams kunnen niet promoveren vanuit de tweede divisie? En als de jong teams degraderen? Kunnen ze dan ook nooit meer promoveren? ik vind het allemaal dubieus hoor.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 09:18
    ik ook!
    Vind ik leuk
    peinke +2057
    donderdag 8 november 2018 om 08:57
    Twee soorten competities maken. 1 degradant onder de ,,grasclubs'' en 2 degradanten onder de ,,kunstgrasclubs''. Bij overmatige weerstand tegen Ajax en PSV na Europees voetbal, puntaftrek. Flikker op met al dat wijzigen straks zijn de tribunes nog leger dan dat ze nu al aan het worden zijn. En door wie wordt dit allemaal beslist? Juist, een Amsterdams grachtengordel kliekje!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:57]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:27
    Wist niet dat Hans Nijland, Ferry de Haan en Justin Goetzee bij de het Amstedamse grachtengordel kliekje hoorde.

    Waarschijnlijk is Smit,Gudde en Langeler ook Amsterdamse grachtengordel kliekje
    Vind ik leuk
    Blueman +934
    donderdag 8 november 2018 om 09:19
    Dit lijkt een beetje op het veranderen om het veranderen. Doe dan niets, dit is een waardeloos poldermodel met kunstgras in plaats van echt gras in die polder...
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    donderdag 8 november 2018 om 09:33
    Waarom moeten andere clubs akkoord met het feit dat er geen jong teams meer in de kkd kunnen komen? Kunnen ze wel instromen in de piramide en promoveren naar de kkd?
    Vind ik leuk
    BartBroos +272
    donderdag 8 november 2018 om 09:33
    Nationale Kunstgras Divisie oprichten ! En nummer 17 en 18 uit de eredivisie degraderen.... vervangen door de kampioen van de vrouwen divisie en kunstgras divisie/ keukenkampioen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:35]
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 12:16
    Dat kan niet, als dat dit jaar het geval was geweest dan hadden we drie teams van een club in de eredivisie. Het is geen bridge, daar hebben ze in de hoogste klasse 10 ploegen met maar 5 clubs. Daar heb ze zelfs een 'Ajax-4' tegen 'PSV- 3'.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:37
    Hoe helpen we met zijn allen het Nederlandse voetbal naar de klote.... juist met al die Bobo's die hun eigen belang veel belangrijker vinden dan het algemeen belang. Ze zitten liever in de verwarmde skybox lekker te eten en te drinken, want het voetbal inter interesseert ze niet.
    Vind ik leuk
    Farmer +12236
    donderdag 8 november 2018 om 11:23
    Nog altijd Jeugd-elftallen in de prof-competitie KKD..... Hoe zaag je je eigen stoelpoot door...
    En Heracles die echt zielig loopt te doen met hun Kunstgrasveldje....
    Domme zet van jullie, Almelo. Dat maakt Heracles nu de minst populaire club in de Eredivisie...
    Vind ik leuk
    Carl +4042
    donderdag 8 november 2018 om 11:50
    Utrecht, Vitesse en AZ worden vertegenwoordigd door Hans Nijland?!?

    ''In die stuurgroep zitten ... Hans Nijland van FC Groningen (subtop en middenmoot)''

    Lekker dan. Hoe kan iemand die laatste staat de subtop vertegenwoordigen? Zijn belangen zijn anders dan die van de subtop. Beetje vreemd dit, ook al begrijp ik dat hij voor deze rol is aangesteld toen Groningen nog geen degradatiekandidaat was (no offence).
    Vind ik leuk
    Farmer +12236
    donderdag 8 november 2018 om 12:53
    Omdat dit soort functies worden aangewezen op basis van ervaring, en niet een half seizoentje terug.

    Nijland is met 25 of 26 jaar nu, de langstzittende Eredivisie-directeur in Nederland op het moment. Daarnaast heeft hij met FC Groningen, véle jaren als stabiele subtopper en middenmoter in de Eredivisie gebivakkeerd. Het is nu de laatste 2-3 jaar dat het wat minder werd, en nu dit seizoen zelfs dramatisch.

    Maar goed om te weten dat jij verder kijkt dan je neus lang is :P
    Vind ik leuk
    Veteraan +22
    donderdag 8 november 2018 om 12:45
    En zo komen we nooit van dat klote kunstgras af om dat er één club tegen is belachelijk
    Vind ik leuk
    Markie B +86