Koeman: 'Een schrale troost, maar Cocu voegt zich nu in een mooi rijtje'

    Koeman: 'Een schrale troost, maar Cocu voegt zich nu in een mooi rijtje'

    donderdag 8 november 2018 om 08:52

    Erwin Koeman verwacht in de komende interlandperiode meer duidelijkheid te krijgen over zijn toekomst bij Fenerbahçe. Hij neemt na het ontslag van Phillip Cocu de honneurs waar bij de geplaagde Turkse topclub.

    "En daar zal ik op wachten. Tot die tijd moeten wij ons zo goed mogelijk voorbereiden op de komende wedstrijden", reageert Koeman in De Telegraaf. Fenerbahçe staat met vier punten momenteel tweede in groep D van de Europa League en neemt het donderdag in eigen huis op tegen Anderlecht. Zondagmiddag wacht een thuisduel met Alanyaspor.

    Koeman weet niet wat de toekomst brengt. Hij besloot het stokje over te nemen na ruggenspraak met Cocu. "Phillip zei: 'Ga het gewoon doen'. Meer valt er eigenlijk ook niet over te zeggen. Ik heb wel echt met hem te doen, het is niet leuk dat je wordt ontslagen", stelt hij in Voetbal International.

    "Het is een schrale troost, maar Phillip voegt zich nu in een mooi rijtje: Cruijff, Michels, Beenhakker, De Mos, Hiddink, mijn broer Ronald, iedereen wordt wel eens ontslagen. Zelf heb ik het twee keer meegemaakt, of beter: stapte ik zelf op, bij Feyenoord en FC Utrecht."

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 09:00
    Toen toonde Erwin Koeman karakter door zelf op te stappen bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26571
    donderdag 8 november 2018 om 09:20
    Fenerbahce bedoel je?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:36
    Nee, Feyenoord bedoelde ik.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +842
    donderdag 8 november 2018 om 10:09
    En destijds lag het probleem echt niet Bij Erwin Koeman.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:01
    Tja, Phillip... Dat was me het "avontuurtje" wel, helaas mislukt! Ontslagen worden is geen schande, vooral niet na dat gerotzooi van die oud-stafleden van Fenerbahce. Ik hoop dat een andere mooie club wel nog ziet was (Ons) Phillip kan en wil presteren en dat hij dat met beide handen aangrijpt.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 09:02
    Koeman: je bepaalt met de resultaten zelf wanneer je moet vertrekken.
    Vind ik leuk
    2cents +56481
    donderdag 8 november 2018 om 09:06
    Dus door ontslagen te worden kom je in dit mooie rijtje? Dan kan er nog een hele rits trainers aan toe worden gevoegd waar Cocu niet eens mee vergeleken wil worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:27
    Of wie niet met Cocu op het lijstje willen ;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31719
    donderdag 8 november 2018 om 09:48
    Van cocu naar koeman, een stap vooruit.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    donderdag 8 november 2018 om 10:04
    "Zelf heb ik het twee keer meegemaakt, of beter: stapte ik zelf op, bij Feyenoord en FC Utrecht."

    Nou Erwin, je bent wel degelijk ontslagen. Als bondscoach bij Hongarije. En het opstappen bij Utrecht kwam ook niet heel sterk over.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws