Ajax-fans aangevallen door hooligans in Lissabon: We konden geen kant op

Ajax-fans aangevallen door hooligans in Lissabon: "We konden geen kant op"

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 11:27do 08-11-2018 om 11:27

De schrik zit er goed in bij een groot aantal supporters van Ajax. Na de Champions League-wedstrijd tegen Benfica (1-1) vielen hooligans van de Portugese topclub een hotel aan waar op dat moment fans van de Amsterdamse club nagenoten van het gelijkspel.

Meerdere supporters van Ajax raakten gewond. "Ongeveer één uur na de wedstrijd gooiden ze ineens een glasbak omver. Zo'n grote. Het glas dat eruit rolde, begonnen ze naar ons te gooien. Gebroken flessen wijn en bier", vertelt Ajax-fan Arne Joling aan Het Parool. Joling zat op het terras van Upon Lisbon Prime Residences, een hotel dat vlak naast het stadion ligt.

Op camerabeelden is te zien hoe Benfica-supporters het terras bestormen en op de vuist gaan met Ajax-fans. Joling: "Er kwamen ineens dertig Benfica-supporters op ons afgestormd. We zaten nog met zo'n vijftig, zestig man buiten en konden geen kant op. We moesten met z'n allen door een kleine deur naar binnen. Via de achterkant konden we het hotel ook niet in omdat daar ook hooligans aankwamen."

De schade was aanzienlijk. "Het duurde zeker nog wel een kwartier tot een half uur tot de politie en ambulance er waren. Er zijn een aantal mensen behandeld voor een hoofdwond. Mijn vrienden en ik zijn er gelukkig goed van af gekomen. Een van ons heeft een schaafwond, anderen hebben een gescheurde T-shirt omdat ze toch gingen terugvechten."

Lees ook: Bizarre beelden: laffe aanval van Benfica-hooligans op hotel met Ajax-fans

Plaats een reactie

windforce11 +3006
donderdag 8 november 2018 om 11:30
Het is ziek dit soort gasten
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:31]
Vind ik leuk
Polska +1477
donderdag 8 november 2018 om 11:32
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:39]
Vind ik leuk
pico323 +7067
donderdag 8 november 2018 om 11:31
triest heel triest.
Vind ik leuk
Bertus +6717
donderdag 8 november 2018 om 12:08
Kansloos volk dit zoiets doen maar die gasten die het uitvak aan het slopen waren voorafgaand aan de wedstrijd zijn natuurlijk geen haar beter.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:55
Ja ongelooflijk dat mensen er op uit zijn om anderen zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Zum kotzen. Wat bezielt die halven.
Vind ik leuk
Tsubamba +1708
donderdag 8 november 2018 om 11:32
Neem gewoon je verlies als je ploeg op het veld niet kan winnen, voetbal hoort een feestje te zijn, geen oorlog
Vind ik leuk
frhoi +1354
donderdag 8 november 2018 om 11:32
Triest voor de mensen die wel voor t voetbal kwamen. helaas heeft elke club hier wel last van. de simpele die willen vechten verpesten t altijd voor de goede supporters. awaydays in Europa zijn juist t leukst
Vind ik leuk
Koenbres +1621
donderdag 8 november 2018 om 11:33
Triest natuurlijk dat dit zo gaat. Nergens voor nodig, ook de Ajax supporters zelf trouwens met het afbreken van de stoeltjes en die vervolgens naar anderen gooien. Allebei te triest voor woorden
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:33
Uitschot van Benfica.
Bijna uitschakeling doet heel veel pijn bij de Portugezen.
Neem je verlies en respecteer mekaar.
Vind ik leuk
SimonSays +6408
donderdag 8 november 2018 om 12:10
'Respecteer elkaar' zit er bij hooligans dus niet bij. Maakt niet uit van welke club, hooligans zijn het laagste uitschot van de voetbalwereld. Overal op aarde maken ze het voetbal te schande.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:34
Van de goede bedoelingen in de arena is nog weinig over.

Drink dan gewoon niet als je een slechte verliezer bent.

Gebeurt ook echt alleen bij het voetbal zo vaak.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:34
Laffe honden die Portugezen.Triest volk.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
donderdag 8 november 2018 om 11:35
Overal waar ze komen zijn er rellen... wel heel erg toevallig allemaal.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
donderdag 8 november 2018 om 11:58
In het uitvak ook al tegen de politie. Maar ligt niet aan hun, ligt aan de rest..
Vind ik leuk
Niels92 +31424
donderdag 8 november 2018 om 12:16
Supporters van Ajax zaten rustig een biertje te drinken in het hotel en werden uit het niets aangevallen, het lag dus INDERDAAD niet aan de supporters die gisteren rustig wat zaten te drinken!
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
donderdag 8 november 2018 om 12:26
Ik weet niet of er vooraf iets is gebeurd. Kan zoveel gebeuren vooraf Niels. Het is naïef om te denken dat het niet zo is. Het gebeurt Ajax wel vaak in Europa. Gisteren verdedigden je die supporters ook al die het aan de stok hadden in het stadion. Niels er ziten overal debielen bij, ook bij Ajax en meer dan zat ook. In Europa elke keer raak, clubs in Nederland die weigeren ajacieden toe te laten. Ligt het nou nooit aan jullie supporters?

Had dit van jou zeker niet verwacht.
Vind ik leuk
Niels92 +31424
donderdag 8 november 2018 om 12:30
Ik zeg niet dat supporters van Ajax lieverdjes zijn. Dat er gisteren supporters het aan de stok kregen met de politie zegt niet dat de supporters die gisteren een biertje zaten te drinken iets verkeerd deden. Daar gaat het om! Er waren 3000+ aan Ajacieden, en neem maar aan dat het grootste deel zich gewoon heeft gedragen. Dat jij dan begint met het ligt nooit aan de Ajacieden zelf, daarmee scheer je iedere Ajacied over een kam.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
donderdag 8 november 2018 om 12:32
Grootste gedeelte gedraagt zich altijd. Dat is overal hetzelfde en niet anders dan bij Ajax. Maar hoe komt het dan dat er overal gezeik is en rellen zijn?

Portugal
Nederland (geen support bij ADO & Feyenoord)
Schotland
Oekraïne
Polen

Etc

Edit: Athene kan levensgevaarlijk worden..
Er moet dus wel elke keer worden uitgedaagd en afgesproken. Kan haast niet anders. En helaas een klein groepje zoals altijd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:35]
Vind ik leuk
Niels92 +31424
donderdag 8 november 2018 om 12:35
Zoals ik zeg er zijn voldoende Ajacieden wat geen lieverdjes zijn, maar het grootste deel die doen niemand kwaad. En waarom sommige rotzooi trappen dat moet je de personen vragen die dat doen, ik kan je er geen antwoord opgeven, ik ga namelijk niet met tuig om!
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
donderdag 8 november 2018 om 13:15
Nee het ligt nooit aan dat tuig, maar achteraf wel janken en in een slachtofferrol plaatsen.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 15:56
ohh jij was er ook bij? Haha jongen ik snap dat jij een bloedhekel hebt aan onze club en dat jullie nooit Den Haag uitkomen. Europees gaat het er allemaal iets harder aan toe, niet praten maar poetsen zeg maar. Die politie in Spanje en Portugal zijn gewoon kut mja ey wat weet jij daarvan je komt er nooit. Wat er in het vak gebeurde is niet goed te praten maar benieuwd hoe jullie met deze situatie om zouden zijn gegaan. Ik hoor zeker niet bij de harde kern maar heb het al redelijk wat keren meegemaakt in een Europees uit vak. Komen gewoon het vak op zonder duidelijk te communiceren wat ze nu willen en voor je het weet heb je een knuppel in je nek.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
donderdag 8 november 2018 om 17:08
Oh, jij kent mij dus? Jouw hele verhaal neem ik voor onzin!
Ik zeg iets wat meneer niet bevalt en ik heb gelijk een hekel aan ajax. Nee dat heb ik niet, ik heb een hekel aan mensen zoals jij!

Ik heb gekkere wedstrijden meegemaakt, de gekste derby's en vooral in Oost Europa. Jij hoeft mij niet te vertellen hoe het in andere landen gaat. Ik woon zelf niet eens in Den Haag, je zit overal naast. Ik woon bijna 3500 km van Den Haag vandaan. Haha!

Man man man, wat een slecht bericht van jou. Je schrijft veel, maar alles is onzin.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:10]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:41
Haha typische teletekst supporter dus, maar dat ter zijde!
Jij roept allemaal onzin dingen over Ajax continu. Je komt met een lijstje waarin Kiev staat. Daar werden nou juist pet en sjaal supporters van Ajax aangevallen maar dat maakt dan allemaal niet uit he! Ajax is erbij betrokken dus zijn de daders ja ja lekker makkelijk lullen he! Zoals ik al zei het praat allemaal maar het weet nergens vanaf! Die supporters die aangevallen werden gisteren bij het hotel? Ook eigen schuld zeker? Haha maar hij haat Ajax niet hoor, echt niet!
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
donderdag 8 november 2018 om 19:20
Ik woon niet in Nederland meer, ik kom al 30 jaar bij de club. Verder ga ik niet met lucht in gesprek. We houden het hierop, het ligt altijd aan een ander. Zoals ik al vertelde, fijne avond verder.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:25
Is echt onzin wat je allemaal roept. Gelukkig blijf ik nog respectvol naar je en verlaag ik me niet naar jou niveautje! Fijne avond pik!
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
donderdag 8 november 2018 om 19:21
Figuren zoals jij hekel ik.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:39
Ligt aan de hooligan-politie.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1375
donderdag 8 november 2018 om 23:00
Er staat een filmpje op de website dumpert.nl, daar zie je een filmpje van een ajacied rustig van zijn pringels genieten ruim voordat de wedstrijd begon, zie je een groep politie agenten achter het raam rustig staan. De eerste politie agent stapt naar binnen, en slaat de ajacied om de borst uit het niets.

Niet gek dat gister dat uitvak gek werd en er onenigheid was. Corrupte Politie begint er zelf mee.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 23:01]
Vind ik leuk
Leozao +6226
donderdag 8 november 2018 om 11:37
Hoe dan ook, waar dan ook, en door wie dan ook: wie dat soort dingen uithaalt is ziek in zijn kop. Als je wilt vechten kom dan (kick)boksen of iets dergelijks. In plaats van met kapot geslagen flesjes (in overtal situatie) de aanval te openen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:41]
Vind ik leuk
buddha +9981
donderdag 8 november 2018 om 11:41
dit is niet goed te praten. net zoals die stoeltjes die de ajacieden gooiden, de muntengooiers in madrid, de fontijnslopers in rome. dit zijn namaak supporters die je club kapot maken. schorsen voor 10 jaar zowel binnenlandse al buitenlandse wedstrijden.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:42
Misschien was het wel een reactie op die stoeltjes slopers? Ajax fans zijn goed in het slopen van stadions van andere clubs.............
Vind ik leuk
Babelagtig +1040
donderdag 8 november 2018 om 11:45
En dat maakt t dan prima?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:50
Nee dat maakt het nooit prima, maar het verklaart het misschien wel de aanval. We weten allemaal dat er bij uitwedstrijden altijd een gedeelte idioten bij zit. Dat geldt voor PSV, Feyenoord en Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:45
Snap niet dat VP nog de mogelijkheid bied op dit soort berichten te reageren! Voer voor haters om elke fan van Ajax dan maar over 1 kam te scheren en het nog toe te juichen ook. Maar als het dan andersom gebeurd ineens hun afschuw uitspreken!

Lijkt soms net een kleuterklas in de reacties.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2092
donderdag 8 november 2018 om 12:09
Ze zitten er de laatste tijd redelijk kort op. Ook hier is een hoop provocerend rotzooi verwijderd.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:14
Ok bedankt. Ben vrij recentelijk pas gaan reageren. Las al wel een tijdje de reacties. Jammer dat zoveel mensen meer voor de haat zitten dan echt over voetbal te discussiëren.
Vind ik leuk
4everfcu +4226
donderdag 8 november 2018 om 11:47
die politieagenten in het ajax vak konden ook geen kant op.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:01
Moeten ze gewoon wegblijven,was er niks aan de hand geweest. Was gewoon een gezellig dag totdat die clowns ineens het vak op komen zonder duidelijk te communiceren wat ze nu werkelijk willen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
donderdag 8 november 2018 om 11:49
https://www.dailyrecord.co.uk/news/scottish-news/celtic-pub-owner-recalls-moment-6912165
Die konden ook geen kant op.
Die bejaarden in het ADO clubhuis konden ook geen kant op.
Onder andere Been, Van Persie en Acuna konden ook geen kant op.

Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
donderdag 8 november 2018 om 11:59
Geen bejaarden, waren kinderen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
donderdag 8 november 2018 om 12:49
Nou ja.... in elk geval konden ze geen kant op.
Had in mijn hoofd dat het een klaverjasavond voor de ouderen was maar jij zal het ongetwijfeld bij het juiste eind hebben in deze.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
donderdag 8 november 2018 om 12:50
Er waren bijna geen volwassenen bij. Waren bijna allemaal onder de 18 en zaten lekker gezellig samen. Toen de harde kern kwam waren ze al gevlogen.

Ze zaten als ratten in de val en wonder boven wonder geen doden gevallen. Rookbommen waren er ook naar binnen gegooid.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:51]
Vind ik leuk
JanTa48 +6750
donderdag 8 november 2018 om 12:01
Dat zijn die kleine groepen hooligans met wat meelopers die iedere club wel heeft. Het zijn geen supporters maar deze kneuzen willen graag ergens bij horen.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:15
Ajax heeft daar wel vaker last van dat ze "uit het niets" worden aangevallen....voorronde CL in Kiev bijv.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
donderdag 8 november 2018 om 12:30
In Polen ook, Schotland bij Celtic.
Vind ik leuk
Sonneillon +727
donderdag 8 november 2018 om 12:17
altijd zó jammer van zulke lafaards dat je ze in de thuiswedstrijd nooit hoort en uit gaan ze jagen op de gewone supporters.
die van napoli deden dat vorig jaar ook, dachten even een groepje met gewone Feyenoord fans aan te vallen in Napels, hadden ze zich toch eventjes lelijk in dat groepje Feyenoord fans vergist...
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:37
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:42]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:44
Maar dat ze zelf in de stad voor problemen zorgden hoor je ze niet over en nu piepen maar dat ze altijd vluchten staan ze om bekend
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 17:53
Verrekte mongol!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 20:49
Down
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:44
gewoon jammer en diep triest, hoop dat het voor de gewonden snel beter gaat en dat ze de volgende wedstrijd tegen aek mogen verder juiggen en dat de cl overwintering dan zeker is
Vind ik leuk
Budazonen +426
donderdag 8 november 2018 om 12:45
Parasites van het voetbal. Als er camerabeelden zijn Kan je timocj gezichtsherkenning doen. Allemaal opsluiten.
Vind ik leuk
grunnfan +344
donderdag 8 november 2018 om 13:20
Portugese politie aangevallen door AJAX Hooligans. Walgelijk!
Vind ik leuk
HupHolland +3244
donderdag 8 november 2018 om 14:03
Gewoon heeeeeeel hard aanpakken dit schorum, maar ze zullen wel weer niets eens worden opgespoord omdat het teveel kost.
Vind ik leuk
Muscles +1057
donderdag 8 november 2018 om 14:23
Dit geeft aan dat Benfica is uitgeschakeld en dat voetbaltuig van elke club verachtelijk is.......dit zijn nooit supporters maar vechtersbazen die het plezier van echte supporters bederven als zij weer uit hun riolen opstijgen. Dit tuig keihard verdelgen met draconische straffen. Maakt in ieder geval hun strafblad nog groter
Vind ik leuk
Recovery +12
donderdag 8 november 2018 om 15:18
Zo'n grote glasbak, jongen! Boem!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:33
Goed gedaan ajax met jullie over wing en ook nog gelijk gemaakt
Fijn dat jullie punt bij hebt gekregen kei goed
Groetjes
Silvi schreurs
Vind ik leuk
Wally g +521