Veerman bij 'wereldwijd bekende' Duitse club: 'Worden we voor afgeschermd'

    Veerman bij 'wereldwijd bekende' Duitse club: 'Worden we voor afgeschermd'

    donderdag 8 november 2018 om 19:22

    Henk Veerman speelt sinds afgelopen zomer voor de roemruchte Duitse club St. Pauli. Zijn eerste buitenlandse avontuur bevalt de 27-jarige oud-spits van sc Heerenveen goed, al is er een groot verschil met Nederland.

    "Het voetbal gaat hier veel sneller, ook in de 2. Bundesliga. Er wordt gejaagd op elke bal, je hebt geen tijd om open te draaien en een mannetje in te spelen. Het is fysiek ook zwaarder", vertelt Veerman in ELF Voetbal.

    Het leven in Duitsland bevalt de boomlange aanvaller goed. "Zeer goed, we hebben een fantastisch plekje kunnen vinden in de stad, een goede plek voor de familie. Het trainen is zwaarder, dus ik moet iets vaker naar de fysio, maar dat is wel te doen."

    Veerman wordt er niet dagelijks aan herinnerd dat hij bij een van de meest roemruchtste clubs van Duitsland terecht is gekomen. "Het spreekt voor zich, ik denk dat de club wereldwijd bekend is. Als spelers worden wij daar wel goed voor afgeschermd, moet ik zeggen. Het verhaal met de achterban merken wij tijdens trainingen niet zo veel, dan zijn we een voetbalclub zoals alle andere."

    Plaats een reactie

    The Iceman +10282
    donderdag 8 november 2018 om 19:34
    Toch grappig dat een extreem-linkse club een wereldwijd bekend commercieel merk is geworden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 19:35]
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 20:56
    Zo'n club doet me meer dan Chelsea of ManUtd of City.
    Het is eervoller op het 2e niveau dan met geld uit verweggistan.
    Vind ik leuk
    Nigelinho +51
    donderdag 8 november 2018 om 19:41
    Misschien rare vraag omdat ik het niet weet maar kan iemand mij uitleggen waarom deze club zo 'bekend' is in negatieve zin?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10282
    donderdag 8 november 2018 om 19:43
    Gelieerd aan Antifa.
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 20:57
    Wauw mooi man.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10282
    donderdag 8 november 2018 om 20:58
    Ieder z’n ding, maar ik gaf gewoon aan waar die reputatie vandaan komt.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3466
    donderdag 8 november 2018 om 19:44
    Dat is niet negatief bedoeld. De club is echt 'in handen' van de supporters. Op youtube zijn er wel meerdere documentaires over.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 19:51
    De club heeft een uitgesproken linkse signatuur. Nabij de Reeperbahn (de Hamburgse roze buurt) gelegen, een club die vanuit het verleden een plaats was voor kunstenaars, alternatievelingen, communisten, buitenlanders enzovoort. De club trekt opvallend veel vrouwen en omarmt homo’s en minderheden
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 21:01
    Mooie info dank daarvoor.
    Lijkt me mooi als je daar voor mag voetballen... zegt me meer dan het speeltje van een Gaz-baron. Dortmund heeft toch ook zo'n diepe band met eigen supporters? Ik vind dat mooi.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws