Tagliafico raadt Ajax transfer aan: 'Goede techniek en fysiek heel erg sterk'

    Tagliafico raadt Ajax transfer aan: 'Goede techniek en fysiek heel erg sterk'

    vrijdag 9 november 2018 om 09:52

    Nicolas Tagliafico zou de komst van landgenoot Lisandro Magallán naar Ajax toejuichen. De linksback geeft hoog op van de 25-jarige mandekker van Boca Juniors, die al in januari naar Amsterdam zou moeten komen.

    "Of ik hem ken? Natuurlijk! Het is een goede verdediger", zegt Tagliafico in gesprek met Ajax Life. "Hij heeft een goede techniek en is fysiek heel erg sterk. Ik ken hem persoonlijk niet heel goed of zo, maar het is een very good guy. Het is een intelligente jongen ook. Ik hoop echt dat hij komt!"

    De Telegraaf berichtte maandag dat Ajax een akkoord nadert met Boca over de transfer van Magallán. Beide clubs spraken vorige week over de transfersom, die inclusief bonussen 9,5 miljoen euro zou bedragen.

    Mocht Magallán de overstap maken naar Amsterdan, dan heeft hij in Tagliafico een goede gids. "Ajax is een goede club en Amsterdam is écht een toffe stad. Mocht Magallán komen, dan is het voor hem natuurlijk fijn dat ik hier al ben. Ik kan hem helpen. Wat ik zo leuk vind aan Amsterdam? Ik hou van de mensen, het centrum, de grachten… Alleen niet van de kou deze dagen, haha!"

    Plaats een reactie

    Tsubamba +511
    vrijdag 9 november 2018 om 10:00
    Versterking is altijd welkom!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2062
    vrijdag 9 november 2018 om 10:16
    Als de verhalen kloppen dat hij echt een pure harde verdediger is mag hij zeker komen. In Nederland moeten ze allemaal goed kunnen voetballen en dat gaat soms ten koste van het verdedigen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:41
    Al heeft ie half de verdedigende kwaliteit van Nico, dan is het al 1 v/d beste verdedigers in de ED. Wat geniet ik toch van de duelkracht en scherpte van Tagliafico. Inderdaad, dat kennen we in Nederland niet.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2062
    vrijdag 9 november 2018 om 10:43
    Lekker is dat he? Ik geniet ook van die felheid van Tagliafico hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:57
    Kaartje minder hier en daar zou wel lekker zijn
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    vrijdag 9 november 2018 om 10:43
    Doe mij maar een type Mark Veenhoven, alles voor de winst. Ook als dat een rode kaart kost
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    vrijdag 9 november 2018 om 10:44
    Wat mij ook wel bevalt is dat hij een rechtenstudie heeft afgerond. Is dus een intelligente jongen en zoals Cruijff altijd zei: ''voetballen speel je met je hoofd''.
    Altijd handig voor als er een speler van Ajax voor de tuchtcommissie moet verschijnen. Onze eigen Joris van Benthem, alleen dan wel op het veld.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    chicken +11315
    vrijdag 9 november 2018 om 10:52
    Ajax haalt alleen nog spelers met een goede kop erop. Zeker voor in de as. Slimme spelers kunnen slim voetballen. Techniek en inzicht, dan hoef je niet hard te kunnen rennen of sterk te wezen.
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    vrijdag 9 november 2018 om 10:55
    Niet helemaal mee eens. Slim spelen is ook weten wanneer je een keek kan uitdelen en op welke plek. Maar ben wel met je eens dat je als verdediger al heel veel kan oplossen door inzicht en een goede positionering.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    abraksas +1341
    vrijdag 9 november 2018 om 10:46
    Net als sanchez. Voetballen was niet zijn sterke punt maar wat was die belangrijk achterin
    Vind ik leuk
    Kuip +7856
    vrijdag 9 november 2018 om 17:01
    Daar zit ‘m nu juist het probleem. Konden ze maar goed voetballen. Ze kunnen en niet goed voetballen en niet verdedigen. Noem behalve de Ligt maar eens een goed voetballende verdediger in de eredivisie. Ik kan er niet een opnoemen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2062
    vrijdag 9 november 2018 om 17:09
    Blind, Van Der Heijden, Van Der Werf... Ik zeg niet dat ze geweldig zijn maar voetballend zijn deze spelers wel goed voor centrale verdedigers.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1122
    vrijdag 9 november 2018 om 10:46
    Spelers met een IQ hoger dan de Vilhena's, Elia's en Depay's van deze wereld zijn altijd welkom bij Ajax. Nog liever in de buurt van het niveau De Ligt / De Jong
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    vrijdag 9 november 2018 om 10:03
    Tegen de tijd dat Magallán is gekomen is Tagliafico al weer weg (voor veel geld!). Als hij technisch goed, sterk en SNEL is, dan zie ik hem graag komen. Als vervanger voor de Ligt.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2118
    vrijdag 9 november 2018 om 10:17
    Magallan en Schuurs lijkt me een prima centraal duo voor de jaren na De Ligt, waarbij Blind de plek van Schone kan overnemen. Want dat kan nu al niet meer, laat staan volgend jaar. Hate to admit it, maar met bovenstaande wijzigingen gaat Ajax een fiks gat slaan met mijn mooie AZ, en ik denk ook met PSV. Een centraal blok zo sterk, dat is voor Nederlandse begrippen ongekend.
    Vind ik leuk
    zwollie +7907
    vrijdag 9 november 2018 om 10:46
    Dat gat met az is er al.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2118
    vrijdag 9 november 2018 om 10:48
    Een gat ja, maar geen fiks gat.
    Vind ik leuk
    Raptor +108
    vrijdag 9 november 2018 om 13:12
    Plus Stengs naar Ajax...
    Vind ik leuk
    2cents +56481
    vrijdag 9 november 2018 om 10:18
    Magallan komt deze winter al, en dan is Tagliafico er toch nog?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    vrijdag 9 november 2018 om 10:05
    Om in Erik's jargon te spreken, we leggen de lat steeds hoger en dat vereist door selecteren!!
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1000
    vrijdag 9 november 2018 om 10:08
    Ok, Blind jij bent de zwakste schakel, tot ziens!
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2118
    vrijdag 9 november 2018 om 10:17
    Schone bedoel je. Blind was tegen bv Bayern uitstekend op '6', daar hoort hij te spelen. Niet als CV, daar is hij niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13758
    vrijdag 9 november 2018 om 10:08
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    Jalapeno +919
    vrijdag 9 november 2018 om 10:12
    Serieus???
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13758
    vrijdag 9 november 2018 om 10:14
    Zijn niet mijn woorden.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2118
    vrijdag 9 november 2018 om 10:18
    Waar haal je die onzin vandaan? Stuur eens een link naar een interview dat Ten Hag dit zei?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13758
    vrijdag 9 november 2018 om 10:27
    Zoek maar op
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2118
    vrijdag 9 november 2018 om 10:49
    Hahaha, zwaktebod. Je lult maar wat en kan het niet bewijzen omdat het onzin is. Tralala, je reactie wordt niet voor niet weggejorist hier.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13758
    vrijdag 9 november 2018 om 10:54
    https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-legt-bekritiseerde-wissels-uit

    https://www.telegraaf.nl/sport/1685161/de-jong-lachend-ten-hag-heeft-wel-aparte-termen
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2118
    vrijdag 9 november 2018 om 10:56
    Dat is 100% iets anders dan wat je hierboven had neergezet. Kortom:L je lult er compleet langs man. Zullen we anders domme uitspraken van Cocu en Van Bommel gaan zoeken?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13758
    vrijdag 9 november 2018 om 11:17
    Iets anders?
    Dat is zijn jargon!
    Hate it or love it.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:33
    met iets heel anders aankomen en dan zeggen: Dat is zijn jargon? Dat is hetzelfde als zeggen: Ik hoop dat je doodgaat en achteraf zeggen dat je bedoelt dat je iemand niet echt aardig vindt... Het slaat helemaal nergens op
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:02
    Zoek maar op? 😂
    Vind ik leuk
    Jalapeno +919
    vrijdag 9 november 2018 om 13:11
    Toch wel jouw woorden en ze zijn verwijderd, dus mooi.

    Laten we gewoon allemaal normaal doen naar elkaar, is toch veel leuker?
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1000
    vrijdag 9 november 2018 om 10:13
    Dit lijkt me niet gepast van Erik. Wellicht kan die beter nadenken voor hij begint te raaskallen.
    Vind ik leuk
    2cents +56481
    vrijdag 9 november 2018 om 10:20
    Mocht hij dat gezegd hebben dan had hij er in ieder geval een andere associatie bij dan jij nu je het hier neerzet.

    Gewoon niet doen.
    Vind ik leuk
    alffie +1907
    vrijdag 9 november 2018 om 10:42
    Heeft ie ook niet gezegd, loopt weer iemand te zuigen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    vrijdag 9 november 2018 om 10:09
    En intaint ova tilis ova.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:06
    Ik hoop ook dat hij komt. Geweldige verdediger met een topmentaliteit.
    Vind ik leuk
    jari11 +734
    vrijdag 9 november 2018 om 10:10
    Laat maar komen! als de Ligt weggaat kunnen we wel weer wat fysieke kracht gebruiken. Of hij een goede techniek heeft betwijfel ik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:18
    Of maggallan en de ligt heb je een ijzersterke verdeding zou helmaal top zijn. 😁
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    jari11 +734
    vrijdag 9 november 2018 om 12:47
    Zou mooi zijn, maar daar reken in niet op eerlijk gezegd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:12
    Prima nog een Argentijn erbij!!
    Vind ik leuk
    Raptor +108
    vrijdag 9 november 2018 om 13:14
    Hebben winnaarsmentaliteit en felheid wanneer nodig inderdaad.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    vrijdag 9 november 2018 om 10:15
    Prima vervanger! lekker in de winter halen, laten wennen aan Nederland en Ajax en het begin van het seizoen moet hij er staan :)
    Vind ik leuk
    Magro02 +8
    vrijdag 9 november 2018 om 10:17
    Hopelijk weer een voltreffer net als Sanchez en Tagliafico. Maakt de club sterker voor meer successen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:18
    Breaking news Ten Hag naar Emmen
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:19
    Zou mooi zijn, een Argentijnse enclave bij Ajax. Zou helemaal mooi zijn als ze een kleine, linksbenige Argentijn kunnen overhalen om bij Ajax af te bouwen :D
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    vrijdag 9 november 2018 om 10:35
    Denk niet dat Cvitanich dat ziet zitten.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    vrijdag 9 november 2018 om 11:43
    en dan gelijk ook die Uruguayaanse kuiten ´Bijter´ die zijn tanden er in zet ! terug halen !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:44]
    Vind ik leuk
    karnisse +163
    vrijdag 9 november 2018 om 10:19
    Maar wat gaat er dan gebeuren met Wober en Schuurs?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    vrijdag 9 november 2018 om 11:33
    Misschien wordt blind middenvelder
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 10:30
    Ik ken hem niet heel goed ofzo.......maar hij is dit en dat! Opvallend!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1812
    vrijdag 9 november 2018 om 10:32
    Dus Wober komt niet meer aan voetballen toe?
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    vrijdag 9 november 2018 om 11:40
    volgend jaar vertrekt Mathijs waarschijnlijk ,daar moet je alvast op anticiperen
    Vind ik leuk
    Muscles +813
    vrijdag 9 november 2018 om 10:36
    Argentijns gif en winnaarsmentaliteit is altijd welkom bij Ajax. Vooral voor CL wedstrijden, beker en competitie tegen clubs die Ajax alleen met fysiek geweld proberen te ontregelen
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:00
    De toekomst van het nieuwe spelers aantrekken. Bij het steeds onbetrouwbaarder imago van de egoisitische spelersmakelaar, komt het aan op kennissen van goede spelers die je zelf al hebt.
    Vind ik leuk
    JSV +959
    zaterdag 10 november 2018 om 15:45
    Kennissen? Er staat toch juist dat hij hem NIET goed kent?
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    vrijdag 9 november 2018 om 11:37
    Gelijk binnen hengelen die Jongen , we hebben nu een goede selectie maar komende zomer vertrekken er waarschijnlijk heel wat spelers en als deze jongen in de winter komt is hij tegen die tijd al goed geacclimatiseerd
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1136
    vrijdag 9 november 2018 om 14:12
    Onana blijft wel na zijn mispeer woensdag.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    zaterdag 10 november 2018 om 10:43
    Van Mij mag Hij blijven,Lamprou en ook Van Leer lijken mij niet echt de geschikte opvolgers
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:53
    Lijkt me niet dat Ajax er slecht aan zal doen om Lisandro te halen
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1136
    vrijdag 9 november 2018 om 14:12
    Twee Argentijnen in het hart van de verdediging, een knappe speler die er zonder kleerscheuren tussen deze twee door komt.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21434
    vrijdag 9 november 2018 om 14:52
    Wereldstad.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 15:05
    Gevalletje 'Wij van WC-eend adviseren... precies: WC-eend' :-)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 9 november 2018 om 16:02
    Magallan heeft al sinds 8 Oktober niet meer gespeeld (3 wedstrijden achter elkaar op de bank) Daar zou ik mijn handen niet aan branden als ik Ajax was.

    Doe mij maar Edson Alvarez (0:24), die heeft echt dezelfde stijl als de Ligt in mijn ogen en is jong (samen met Lainez voor het middenveld).

    https://www.youtube.com/watch?v=M9zjtvi6oUQ

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk