Maduro adviseerde Sporting: 'Als ze eenmaal Ajax horen, denken ze aan mij'

    Maduro adviseerde Sporting: 'Als ze eenmaal Ajax horen, denken ze aan mij'

    vrijdag 9 november 2018 om 11:17

    Sporting Portugal had Marcel Keizer al enige tijd in het vizier. Ruim een maand geleden werd Hedwiges Maduro al benaderd door de technisch directeur van de club, die informatie wilde over de oud-trainer van Ajax.

    "Ik heb met de technisch directeur gespeeld bij Valencia. Als ze eenmaal Ajax horen, denken ze aan mij. Dan gaan ze in ieder geval navraag doen: hoe is hij als trainer?", vertelt Maduro bij FOX Sports.

    "Dat was begin oktober ongeveer. Toen heb ik verteld hoe het bij Ajax was. Ze vroegen waarom hij ontslagen was. Dus ook het verhaal van Nouri verteld en dat het een moeilijke situatie was", vervolgt Maduro.

    Donderdagavond maakten de Portugezen de aanstelling van Keizer wereldkundig. Sporting heeft een overeenkomst bereikt met Keizer over een contract van 12 november 2018 tot 30 juni 2021, zo liet de topclub weten via de eigen website.

    Poll

    Wordt Keizer een succes bij Sporting?

    (3335 stemmen)

    Plaats een reactie

    bartjeee +984
    vrijdag 9 november 2018 om 11:21
    Heeft ie goed voorelkaar die keizer.
    Vind ik leuk
    karnisse +174
    vrijdag 9 november 2018 om 11:23
    Ik gun hem het opzich wel. Maar weet niet zeker of het een succes wordt
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1117
    vrijdag 9 november 2018 om 11:26
    Ik weet het wel zeker wordt helemaal niks. Hollanders en Portugezen zijn als water en vuur gaat niet werken.
    Vind ik leuk
    Jozef +38701
    vrijdag 9 november 2018 om 11:32
    We zullen zien. Adriaanse deed het toch niet onaardig bij deze club?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:46
    @Jozef, Adriaanse zat niet bij deze club maar bij FC Porto waarmee hij kampioen werd en de beker won.
    Vind ik leuk
    Jozef +38701
    vrijdag 9 november 2018 om 11:50
    Oeps, mijn fout, sorry...

    Toch niet onaardig gepresteerd in Portugal dan...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:52
    Haha kan gebeuren toch 😉
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +651
    vrijdag 9 november 2018 om 13:52
    https://en.wikipedia.org/wiki/2005%E2%80%9306_FC_Porto_season

    Had ook wel een leuk ploegje tot zijn beschikking.
    Vind ik leuk
    companen +1360
    vrijdag 9 november 2018 om 15:35
    Bijna net zo goed als AZ toendertijd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:15
    Domme vergelijking, Keizer mag niet eens de veters van Co strikken
    Vind ik leuk
    Jozef +38701
    vrijdag 9 november 2018 om 13:19
    Domme reactie.

    Het was in antwoord op de stelling dat Hollanders en Portugezen als water en vuur zijn en dat het niet gaat werken.

    Is Adriaanse ineens een Belg dan?
    Vind ik leuk
    C'est Ca +80
    vrijdag 9 november 2018 om 11:43
    Bullshit. Van der Gaag werkte daar prima en dat kan Keizer ook.
    Vind ik leuk
    HJR +7876
    vrijdag 9 november 2018 om 11:52
    Bas Dost doet het ook prima daar. Alleen Ronald Koeman is niet echt een succes geweest.

    En Luc Castaignos, maar goed of dat aan de Portugezen ligt ;)
    Vind ik leuk
    bartjeee +984
    vrijdag 9 november 2018 om 11:27
    Ik ook wel hoor prina kerel! Die komt er wel geloof me!!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25240
    vrijdag 9 november 2018 om 11:34
    " Ze vroegen waarom hij ontslagen was , dus ik heb ze verteld met Nouri enzo..."...Juistem.🙄
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    vrijdag 9 november 2018 om 11:56
    De zwartste zomer in de geschiedenis. En in 50 jaar ineens geen Europees voetbal. Toeval? Ik denk dat de impact gigantisch was
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25240
    vrijdag 9 november 2018 om 13:38
    En daarom werd Keizer ontslagen? Dat zou nog erger zijn
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25240
    vrijdag 9 november 2018 om 13:40
    en ze werden wel vaker in de voorrondes uitgeschakeld, hoor....onder de Boer nog paar keer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:59
    Voor CL ja, dat jaar was helemaal geen Europees.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:22
    Keizer zou het net zo goed doen bij Ajax als Ten Hag nu.
    Vind ik leuk
    bartjeee +984
    vrijdag 9 november 2018 om 11:27
    Iedere trainer zou het goed met de selectie die ajax nu heeft.
    Vind ik leuk
    Jozef +38701
    vrijdag 9 november 2018 om 11:39
    Dat weet bijna niemand. Op voorspraak van Ten Hag kwamen Blind en Tadic, Ten Hag brengt Mazraoui en Ajax wint weer. Dat laatste ook niet onbelangrijk. Wat een ander gepresteerd had zal altijd de vraag blijven, maar nu weten we dat het goed gaat.
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    vrijdag 9 november 2018 om 11:57
    positie in de competitie is hetzelfde als onder Keizer
    Vind ik leuk
    Jozef +38701
    vrijdag 9 november 2018 om 12:26
    Ja hoor..
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8826
    vrijdag 9 november 2018 om 12:29
    Nee hoor, uit PSV kan gewoon en enkel de punten tegen Almelo mag niet gebeuren. Maar PSV gaat waarschijnlijk ook een keer onderuit tegen een kleiner team en dan Ajax uit nog en bij Feyenoord hebben ze het ook altijd zwaar. Daarbij komt dat 33 uit 11 een start is die niet gebruikelijk is en PSV heeft het makkelijkste er ondertussen wel opzitten. Als Ajax weer eens goed uit Utrecht vandaan komt zie ik het zonnig in
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 14:09
    Niemand zal het vooraf weten. Toch is het geen geheim dat de laatste trainers niet zijn geslaagd in het buitenland omdat ze te naief zijn of gewoon nog niet goed genoeg zijn.

    Merkwaardig, dat ze navraag doen bij Maduro. Maduro is in mijn ogen de slechte voetballer aller tijden, dus ik zou niks aan hem vragen, want hij snapt het spelletje niet eens
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 11:23
    Cruciale fase in zijn carrière. Als hij faalt is het helaas afgelopen voor hem.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2557
    vrijdag 9 november 2018 om 11:23
    Ik ben echt benieuwd hoe hij het gaat doen daar. Veel succes!
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    vrijdag 9 november 2018 om 11:23
    Hoe zeg je in het Portugees dat je ontslagen bent omdat je een vriendje van Bergkamp bent en plaats moest maken voor een vriendje van Overmars?
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2557
    vrijdag 9 november 2018 om 11:26
    Google is je vriend. 😉
    Vind ik leuk
    1904088 +199
    vrijdag 9 november 2018 om 11:27
    Mooie samenvatting. Keizer is ten ondergegaan aan vieze bestuurlijke spelletjes
    Vind ik leuk
    Jozef +38701
    vrijdag 9 november 2018 om 11:48
    Onzin. Hij was uitgeschakeld in Europa en mocht daardoor niet eens EL spelen, voor de beker uitgeschakeld en had teveel verloren in de competitie, waardoor in december het jaar al verloren was.

    Natuurlijk had hij te kampen met de tragische gebeurtenissen rondom Nouri, maar het leven gaat verder en bij Ajax zijn prestaties de norm. Die werd tot zijn ontslag niet gehaald en natuurlijk is het mogelijk dat daar bestuurlijk geen consensus over bestond. Er zijn sindsdien dingen veranderd en tot op heden kan ik niet zeggen dat het minder is geworden....
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    vrijdag 9 november 2018 om 11:59
    5 punten achterstand onder Keizer had Ten Hag al na 6 wedstrijden bereikt.
    En dat er enorm veel geld is uitgegeven ligt aan de RVC en Overmars. Niet aan TH. De Boer werd kampioen. Bosz finalist en op 1 puntje na kampioen zonder spectaculaire uitgaven. Overwinteren en 2e worden is gewoon falen met deze selectie. Volgend jaar zal de selectie niet zo goed zijn
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8826
    vrijdag 9 november 2018 om 12:31
    Ze gaan dan ook gewoon eerste worden, en verassen in de CL
    Vind ik leuk
    Jozef +38701
    vrijdag 9 november 2018 om 12:35
    Ja hoor, de prestaties zijn vergelijkbaar. Natuurlijk.
    En natuurlijk heeft Ten Hag een half jaar liggen pitten en werd ie opeens opgescheept met 2 aankopen waar ie niks in te zeggen had. Heeft geen enkele invloed over hoe er gespeeld wordt en met wie en dat Ajax inmiddels 8x won of gelijkspeelde in de CL, tja, dat was geen kunst. Dat ajax sowieso nog maar 1x verloor, dat kwam aanwaaien. Mazraoui kwam niet uit zijn koker en dat Ziyech ondanks een teleurstelling het nu toch naar zijn zin heeft ligt alleen aan Ziyech. Dat hij de rijen gesloten houdt met 15 gelijkwaardige spelers ligt aan de soepele karakters van alle spelers...

    Tuurlijk dat het volgend jaar helemaal niks gaat worden met zo'n nitwit....

    Ja hoor, je krijgt gelijk van me.




    .... maar je hebt het niet....😂🤣

    Vind ik leuk
    Decimius +365
    vrijdag 9 november 2018 om 11:27
    Puta?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:29

    Fui demitido porque sou amigo de Bergkamp e tive que abrir espaço para um amigo de Overmars
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 11:32

    jogos políticos
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 11:30
    Alweer een ex-voetballer die toch weer belangrijk wil zijn... Daarnaast gun ik het Keijzer wel om daar succes te hebben.
    Vind ik leuk
    1UEU +160
    vrijdag 9 november 2018 om 11:30
    Precies... "Kijk mij even een goed woordje doen voor Keizer".
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    vrijdag 9 november 2018 om 11:33
    "Ik heb met de technisch directeur gespeeld bij Valencia. Als ze eenmaal Ajax horen, denken ze aan mij.

    Dit schoot mij ook in het verkeerde keelgat..... lichtelijke vorm van zelfoverschatting....
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 11:30
    "Als ze eenmaal Ajax horen, denken ze aan mij" aldus Maduro.

    Daar hebben in Nederland weinig mensen last van. ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +171430
    vrijdag 9 november 2018 om 11:31
    Ik heb wel een zwak voor keizertje , werd schofterig behandeld natuurlijk en krijgt nu de kans bij een mooie club .
    Ik ben benieuwd
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 11:33
    helaas straat: ik ben het met je eens...
    Vind ik leuk
    stratumseind +171430
    vrijdag 9 november 2018 om 11:34
    daarvoor hoef je je niet te schamen , mijn schare volgelingen wordt steeds groter.......
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 11:36
    Voor deze ene keer dan, niet meteen arrogant worden, zou niet bij je moeten passen :-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +171430
    vrijdag 9 november 2018 om 12:17
    Brabants Zelfvertrouwen........
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 12:20
    Wat is er deze week gebeurd? Vorige week was je nog die nederige Brabander. Heeft psv zo goed gepresteerd dat je Brabants zelfvertrouwen naar boven boert?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8826
    vrijdag 9 november 2018 om 12:36
    Nee joh hij heeft vertrouwen in een ex Ajacied, je weet wel ook die dingen die PSV nog overeind houd. Wat zouden ze zijn zonder Ajacieden afgekeurd of niet
    Vind ik leuk
    Koeien +2600
    vrijdag 9 november 2018 om 12:24
    Je bedoelt de strot volgieten met bier en daarna dom lallen?
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    vrijdag 9 november 2018 om 11:34
    Klopt helemaal... ze hadden hem destijds gewoon minstens het seizoen af moeten laten maken... had het naar mijn idee net op de rit met klinkende overwinningen op Heerenveen en Feyenoord....
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 11:37
    Ajax-PSV 3-0 (10 december 2017)
    Vind ik leuk
    1UEU +160
    vrijdag 9 november 2018 om 11:37
    Ja erg vreemd gelopen allemaal, daarbij waren zijn statistieken nog best aardig. Puur politiek spelletje waar Keizer helaas voor geslachtofferd is.
    Gun het Keizer zeker, dit is toch wel een behoorlijke stap (qua club) die ik niet verwacht had dat hij snel kon maken na zijn ontslag bij Ajax.
    Had eigenlijk best wel verwacht dat hij na dit seizoen naar FC Utrecht zou kunnen komen.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 11:48
    Bij Utrecht??? Kan te gek ook... Als nog redelijk jonge trainer wil je stappen omhoog maken, zeker niet omlaag.
    Vind ik leuk
    1UEU +160
    vrijdag 9 november 2018 om 11:52
    Uiteraard, echter als je ontslagen bent na je eerste echte kans kan het bijna niet anders.
    Vandaar dat ik zeg dat ik verbaasd ben dat Lissabon hem de kans geeft. Gun het Keizer van harte!
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 11:53
    GertJan Verbeek niet iets voor FC Utrecht?
    Vind ik leuk
    1UEU +160
    vrijdag 9 november 2018 om 12:01
    Denk dat dat niet heel vreemd zou zijn voor beide partijen. Geruchten van Bosz geloof ik totaal niet, ook al zou het wel leuk zijn.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 12:03
    Bij dat fysieke van Utrecht zie eerder Verbeek dan Bosz. De manier waarop Bosz Ajax liet voetballen is slechts voor zeer weinig clubs weggelegd. Dus zal Bosz zeer kritisch zijn over welke club hij zal gaan trainen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:35
    Koning, Keizer, Admiraal, Maduro kennen ze allemaal!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:38
    Maduro 😂😂😂 jongen ga lekker in de plaatselijke bouwmarkt werken. Zelfs dan val je nog niet op. Nooit niks gepresteerd en zo’n bek. Pfff
    Vind ik leuk
    C'est Ca +80
    vrijdag 9 november 2018 om 11:54
    Sevilla, Valencia, Ajax, Champions League en interlands. Nooit niks gepresteerd? Waar speel jij? Het 9e van Barendrecht?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:54
    Ja, en wat heeft gepresteerd? Drama speler met 0 uitstraling. Dooie lul.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 11:56
    Oei, das een domme opmerking van je! Google ff
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:55
    Hoeft niet. Ben toch duidelijk.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 22:03
    Doe toch maar want je kraamt domme gezwam uit.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9566
    vrijdag 9 november 2018 om 11:49
    Gun hem van harte veel succes.

    Het zou een mooie sneer worden naar de Amsterdamse slangenkuil waar hij zo warm onthaald werd en net zo warm weer afgeserveerd is.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    vrijdag 9 november 2018 om 11:51
    Ajax zit je wel hoog he.... :-) telkens maar de drang om te moeten reageren en telkens Ajax erbij halen... heerlijk die "stille" fans...
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 11:57
    Koud (af)serveren is ook niet prettig, mits het een ijsje is bij de plaatselijke ijssalon.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    vrijdag 9 november 2018 om 12:07
    De Sporting hooligans weten je te vinden Hedwiges als dit verkeerd afloopt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:15
    duidelijk verhaal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:28
    Gun het hem zeker!
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    vrijdag 9 november 2018 om 12:34
    wat weet maduro nou van keizer??
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 14:09
    Zoals Willem zou zeggen een goeie Goozert die Keizer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:16
    ik geef marcel alle credits moet wel zijn tijd krijgen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws