Maduro adviseerde Sporting: 'Als ze eenmaal Ajax horen, denken ze aan mij'

Maduro adviseerde Sporting: 'Als ze eenmaal Ajax horen, denken ze aan mij'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 11:17vr 09-11-2018 om 11:17

Sporting Portugal had Marcel Keizer al enige tijd in het vizier. Ruim een maand geleden werd Hedwiges Maduro al benaderd door de technisch directeur van de club, die informatie wilde over de oud-trainer van Ajax.

"Ik heb met de technisch directeur gespeeld bij Valencia. Als ze eenmaal Ajax horen, denken ze aan mij. Dan gaan ze in ieder geval navraag doen: hoe is hij als trainer?", vertelt Maduro bij FOX Sports.

"Dat was begin oktober ongeveer. Toen heb ik verteld hoe het bij Ajax was. Ze vroegen waarom hij ontslagen was. Dus ook het verhaal van Nouri verteld en dat het een moeilijke situatie was", vervolgt Maduro.

Donderdagavond maakten de Portugezen de aanstelling van Keizer wereldkundig. Sporting heeft een overeenkomst bereikt met Keizer over een contract van 12 november 2018 tot 30 juni 2021, zo liet de topclub weten via de eigen website.

Poll

Wordt Keizer een succes bij Sporting?

(3686 stemmen)

Plaats een reactie

bartjeee +1574
vrijdag 9 november 2018 om 11:21
Heeft ie goed voorelkaar die keizer.
Vind ik leuk
karnisse +607
vrijdag 9 november 2018 om 11:23
Ik gun hem het opzich wel. Maar weet niet zeker of het een succes wordt
Vind ik leuk
bartjeee +1574
vrijdag 9 november 2018 om 11:27
Ik ook wel hoor prina kerel! Die komt er wel geloof me!!
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
vrijdag 9 november 2018 om 11:34
" Ze vroegen waarom hij ontslagen was , dus ik heb ze verteld met Nouri enzo..."...Juistem.🙄
Vind ik leuk
plein19 +3392
vrijdag 9 november 2018 om 11:56
De zwartste zomer in de geschiedenis. En in 50 jaar ineens geen Europees voetbal. Toeval? Ik denk dat de impact gigantisch was
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
vrijdag 9 november 2018 om 13:38
En daarom werd Keizer ontslagen? Dat zou nog erger zijn
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
vrijdag 9 november 2018 om 13:40
en ze werden wel vaker in de voorrondes uitgeschakeld, hoor....onder de Boer nog paar keer.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:22
Keizer zou het net zo goed doen bij Ajax als Ten Hag nu.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
vrijdag 9 november 2018 om 11:27
Iedere trainer zou het goed met de selectie die ajax nu heeft.
Vind ik leuk
Jozef +45151
vrijdag 9 november 2018 om 11:39
Dat weet bijna niemand. Op voorspraak van Ten Hag kwamen Blind en Tadic, Ten Hag brengt Mazraoui en Ajax wint weer. Dat laatste ook niet onbelangrijk. Wat een ander gepresteerd had zal altijd de vraag blijven, maar nu weten we dat het goed gaat.
Vind ik leuk
plein19 +3392
vrijdag 9 november 2018 om 11:57
positie in de competitie is hetzelfde als onder Keizer
Vind ik leuk
Jozef +45151
vrijdag 9 november 2018 om 12:26
Ja hoor..
Vind ik leuk
DeanJayden +13712
vrijdag 9 november 2018 om 12:29
Nee hoor, uit PSV kan gewoon en enkel de punten tegen Almelo mag niet gebeuren. Maar PSV gaat waarschijnlijk ook een keer onderuit tegen een kleiner team en dan Ajax uit nog en bij Feyenoord hebben ze het ook altijd zwaar. Daarbij komt dat 33 uit 11 een start is die niet gebruikelijk is en PSV heeft het makkelijkste er ondertussen wel opzitten. Als Ajax weer eens goed uit Utrecht vandaan komt zie ik het zonnig in
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 14:09
Niemand zal het vooraf weten. Toch is het geen geheim dat de laatste trainers niet zijn geslaagd in het buitenland omdat ze te naief zijn of gewoon nog niet goed genoeg zijn.

Merkwaardig, dat ze navraag doen bij Maduro. Maduro is in mijn ogen de slechte voetballer aller tijden, dus ik zou niks aan hem vragen, want hij snapt het spelletje niet eens
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
vrijdag 9 november 2018 om 11:23
Hoe zeg je in het Portugees dat je ontslagen bent omdat je een vriendje van Bergkamp bent en plaats moest maken voor een vriendje van Overmars?
Vind ik leuk
1904088 +980
vrijdag 9 november 2018 om 11:27
Mooie samenvatting. Keizer is ten ondergegaan aan vieze bestuurlijke spelletjes
Vind ik leuk
Jozef +45151
vrijdag 9 november 2018 om 11:48
Onzin. Hij was uitgeschakeld in Europa en mocht daardoor niet eens EL spelen, voor de beker uitgeschakeld en had teveel verloren in de competitie, waardoor in december het jaar al verloren was.

Natuurlijk had hij te kampen met de tragische gebeurtenissen rondom Nouri, maar het leven gaat verder en bij Ajax zijn prestaties de norm. Die werd tot zijn ontslag niet gehaald en natuurlijk is het mogelijk dat daar bestuurlijk geen consensus over bestond. Er zijn sindsdien dingen veranderd en tot op heden kan ik niet zeggen dat het minder is geworden....
Vind ik leuk
plein19 +3392
vrijdag 9 november 2018 om 11:59
5 punten achterstand onder Keizer had Ten Hag al na 6 wedstrijden bereikt.
En dat er enorm veel geld is uitgegeven ligt aan de RVC en Overmars. Niet aan TH. De Boer werd kampioen. Bosz finalist en op 1 puntje na kampioen zonder spectaculaire uitgaven. Overwinteren en 2e worden is gewoon falen met deze selectie. Volgend jaar zal de selectie niet zo goed zijn
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:02]
Vind ik leuk
DeanJayden +13712
vrijdag 9 november 2018 om 12:31
Ze gaan dan ook gewoon eerste worden, en verassen in de CL
Vind ik leuk
Jozef +45151
vrijdag 9 november 2018 om 12:35
Ja hoor, de prestaties zijn vergelijkbaar. Natuurlijk.
En natuurlijk heeft Ten Hag een half jaar liggen pitten en werd ie opeens opgescheept met 2 aankopen waar ie niks in te zeggen had. Heeft geen enkele invloed over hoe er gespeeld wordt en met wie en dat Ajax inmiddels 8x won of gelijkspeelde in de CL, tja, dat was geen kunst. Dat ajax sowieso nog maar 1x verloor, dat kwam aanwaaien. Mazraoui kwam niet uit zijn koker en dat Ziyech ondanks een teleurstelling het nu toch naar zijn zin heeft ligt alleen aan Ziyech. Dat hij de rijen gesloten houdt met 15 gelijkwaardige spelers ligt aan de soepele karakters van alle spelers...

Tuurlijk dat het volgend jaar helemaal niks gaat worden met zo'n nitwit....

Ja hoor, je krijgt gelijk van me.




.... maar je hebt het niet....😂🤣

Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:29

Fui demitido porque sou amigo de Bergkamp e tive que abrir espaço para um amigo de Overmars
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27268
vrijdag 9 november 2018 om 11:35
Koning, Keizer, Admiraal, Maduro kennen ze allemaal!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:38
Maduro 😂😂😂 jongen ga lekker in de plaatselijke bouwmarkt werken. Zelfs dan val je nog niet op. Nooit niks gepresteerd en zo’n bek. Pfff
Vind ik leuk
C'est Ca +78
vrijdag 9 november 2018 om 11:54
Sevilla, Valencia, Ajax, Champions League en interlands. Nooit niks gepresteerd? Waar speel jij? Het 9e van Barendrecht?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:54
Ja, en wat heeft gepresteerd? Drama speler met 0 uitstraling. Dooie lul.
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
vrijdag 9 november 2018 om 11:49
Gun hem van harte veel succes.

Het zou een mooie sneer worden naar de Amsterdamse slangenkuil waar hij zo warm onthaald werd en net zo warm weer afgeserveerd is.
Vind ik leuk
3-5-2 +1779
vrijdag 9 november 2018 om 11:51
Ajax zit je wel hoog he.... :-) telkens maar de drang om te moeten reageren en telkens Ajax erbij halen... heerlijk die "stille" fans...
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
vrijdag 9 november 2018 om 12:07
De Sporting hooligans weten je te vinden Hedwiges als dit verkeerd afloopt.
Vind ik leuk
Yakisober +11
vrijdag 9 november 2018 om 12:15
duidelijk verhaal.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:28
Gun het hem zeker!
Vind ik leuk
Ditsu Roan +276
vrijdag 9 november 2018 om 12:34
wat weet maduro nou van keizer??
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 14:09
Zoals Willem zou zeggen een goeie Goozert die Keizer.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:16
ik geef marcel alle credits moet wel zijn tijd krijgen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws