De Graafschap nodigt geweigerde PSV-fan (10) uit: 'We zijn zeer vereerd'

    De Graafschap nodigt geweigerde PSV-fan (10) uit: 'We zijn zeer vereerd'

    vrijdag 9 november 2018 om 11:59

    De Graafschap heeft de 10-jarige Guus Dansen uitgenodigd voor de Eredivisie-wedstrijd van komend weekend tegen PSV. De jonge supporter werd dinsdag geweigerd toen hij in PSV-shirt de wedstrijd Tottenham Hotspur - PSV wilde bezoeken op Wembley.

    Guus zou in Londen zijn eerste uitwedstrijd van PSV meemaken, maar werd geweigerd omdat hij onder zijn jas een shirt van de Eindhovenaren droeg. De Graafschap-voorzitter Martin Mos zag dat bericht via Twitter voorbij komen en besloot contact op te nemen met de familie Dansen. Hij wilde de jongen graag uitnodigen op de Vijverberg, zodat Guus zijn club alsnog aan het werk kon zien.

    Bij De Graafschap liggen inmiddels vier kaarten voor de hoofdtribune klaar voor de jonge PSV-fan en zijn familie. Vader Peter is heel blij met de uitnodiging van De Graafschap. "De Graafschap stond bij mij al te boek als een zeer sympathieke club, dat is nu nog een bevestigd. We zijn zeer vereerd met de uitnodiging, ontzettend leuk!", laat hij in een reactie weten aan Regio8.

    Lees ook: Tienjarige (!) PSV-fan Wembley uitgezet: 'Ging lomp, hij was erg onder de indruk'

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +14760
    vrijdag 9 november 2018 om 12:03
    Sympathiek van de Graafschap!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:17
    Erg mooi gebaar van de Graafschap.

    Zouden John vd Heuvel de vader van Zoet, en alle anderen die zijn benadeeld ook worden uitgenodigd?

    Zijn de Superboeren wel bijna falliet ben ik bang. Wellicht dat PSV als gebaar terug een percentage van de CL-verdiensten kan schenken? 😉
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    vrijdag 9 november 2018 om 12:21
    Hadden die het kaartje ook niet gelezen dat ze geen PSV shirt mochten dragen?

    Ik vind het eerlijk gezegd eigen schuld van die vader. Ook al is het belachelijk natuurlijk dat hij niet zijn shirt mocht uittrekken en alsnog naar binnen kon. Je checkt dat toch even van te voren of het mag?

    Leuke actie van De Graafschap. Als PSV een percentage van de CL-verdiensten gaat schenken zullen ze niet een al te groot bedrag krijgen ;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4699
    vrijdag 9 november 2018 om 12:50
    Helemaal mee eens, ik denk dat PSV de gehele premie van Tottenham wel wil schenken aan De Graafschap.
    Alleen verlies is 0 euro, dus daar schieten ze niet veel mee op.

    In Engeland worden fans streng gescheiden. Ik had zelf ook eens lokaal een kaartje gekocht, begaf mij naar het aangegeven vak, maar werd ook geweigerd. Ik moest naar het UIT-vak, waar toen gelukkig nog wel plaats was en mocht ik zo doorlopen. Dat er iets heel anders op mijn kaartje stond maakte de suppoosten niets uit. Zo kan het ook.
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    vrijdag 9 november 2018 om 13:51
    Ik had het woensdag bij Ajax. Toen ik richting het stadion liep (in Ajax shirt) zei een politieman dat ik richting het uitvak moest, maar ik had een thuisvak kaartje. Toen mocht ik best doorlopen alleen moest ik mijn trui die ik mee had aantrekken, totdat ik in het stadion was.


    In het stadion niemand erover gehoord dat ik in mijn Ajax shirt zat. Was niet de enige trouwens aan de lange zijdes ;)

    Ze hebben de regels niet met een rede, kan je ze beter maar opvolgen :)
    Vind ik leuk
    Mari +9299
    vrijdag 9 november 2018 om 13:13
    Ik denk dat de vader het wel degelijk wist.
    Toch doen en als de tijd rijp is jas uit en shirtje tonen.
    " we wisten het echt niet
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    vrijdag 9 november 2018 om 12:22
    Ben ik realistisch of negatief als ik zeg dat dit neigt naar een PR stuntje?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:32
    Sorry maar dat is negatief. Iemand op twitter heeft Martin Moss gevraagd of hij iets kon betekenen en dat heeft hij opgepakt. De club diet wel vaker dit soort sociale acties. Ben er trots op! Daarbij heeft de media dit opgepikt en de club zelf niet.
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    vrijdag 9 november 2018 om 12:35
    Oke. Het scheelt natuurlijk hoe dit naar buiten is gebracht. Door de club zelf of door die vader van die jongen.
    Ik weet dat De Graafschap een sympathieke clubs is maar ik ben altijd wel voorzichtig met dit soort dingen. Zeker als het allemaal op Twitter en in de media verschijnt. Sommigen zijn nou eenmaal erg met hun imago bezig.
    Vind ik leuk
    Bertus +5685
    vrijdag 9 november 2018 om 12:43
    PR stunt of niet ze hadden het ook niet kunnen doen. Mooi gebaar dus van de Superboeren.
    Vind ik leuk
    Itsese +4921
    vrijdag 9 november 2018 om 12:54
    Dat proberen we al;) lukt nog niet echt dat gedeelte schenken!
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1260
    vrijdag 9 november 2018 om 14:38
    Volgens mij krijg je bij nederlagen niet zoveel....
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:37
    Erg sympathiek inderdaad, zo kan dat slechte gevoel in wat positiefs worden omgezet. Genoeg clubs die daar wat van kunnen leren.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5804
    vrijdag 9 november 2018 om 12:04
    Guus kom naar huus
    Vind ik leuk
    Kevindo +1086
    vrijdag 9 november 2018 om 12:04
    Uitstekende actie van De Graafschap!
    Iedereen blij!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:45
    Behalve Sjaak natuurlijk..... :)
    Vind ik leuk
    Degier +445
    vrijdag 9 november 2018 om 15:19
    Yep,

    Sjaak vindt het ongetwijfeld competitievervalsing, dat er weer 4 extra PSV supporters op de Vijverberg zijn.
    Vind ik leuk
    tannat +14010
    vrijdag 9 november 2018 om 15:59
    Als sjaak zijn zin zou krijgen zou elke club buiten ajax in de eerste divisie spelen.
    Vind ik leuk
    Nova +1448
    vrijdag 9 november 2018 om 12:04
    Zou mooier zijn als PSV dit had gedaan.
    Vind ik leuk
    Valceryn +63
    vrijdag 9 november 2018 om 12:35
    Want de thuisvak kaarten van De Graafschap worden verkocht door PSV..?
    Vind ik leuk
    masterpsv +16908
    vrijdag 9 november 2018 om 12:36
    idd wat een domme reactie 😂
    Vind ik leuk
    Nova +1448
    vrijdag 9 november 2018 om 16:31
    Vond het wel meevallen
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    vrijdag 9 november 2018 om 12:49
    Skyboxie natuurlijk he. We gaan niet zuinig doen.
    Vind ik leuk
    Nova +1448
    vrijdag 9 november 2018 om 16:32
    PSV kon makkelijk het initiatief hierin nemen.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6468
    vrijdag 9 november 2018 om 22:10
    Misschien doet PSV dat ook wel voor al die fans die de wedstrijd hebben gemist, maar dan voor een thuiswedstrijd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:05
    Goede actie van De Graafschap, chapeau
    Vind ik leuk
    Andre As +1114
    vrijdag 9 november 2018 om 12:05
    Moet hij nu ook in het uitvak zitten?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:07
    Als het uitvak de hoofdtribune is wel..
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    vrijdag 9 november 2018 om 12:14
    Misschien volgende keer de inhoud lezen? 😜
    Vind ik leuk
    Farmer +12236
    vrijdag 9 november 2018 om 17:53
    En bij de ingang wéér weigeren met zijn PSV shirtje!




    Of is dat té donkere humor? :P
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    vrijdag 9 november 2018 om 12:06
    Kijk, zo kan het ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:18
    Hee
    Niet verwijdert...
    Je kan het
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:08
    Heel mooi gebaar !
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5104
    vrijdag 9 november 2018 om 12:08
    Leuk ritje ook
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    vrijdag 9 november 2018 om 12:09
    Hij krijgt voor deze wedstrijd speciaal een De Graafschap shirtje in zijn maat. Helemaal graits!
    Vind ik leuk
    Kevindo +1086
    vrijdag 9 november 2018 om 12:11
    Met de naam Smeets achterop? (geintje natuurlijk he)
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    vrijdag 9 november 2018 om 12:13
    Ken ik niet, dus zal niet veel voorstellen.. :-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    AVDV +704
    vrijdag 9 november 2018 om 13:48
    Dat je hem niet wil kennen uit schaamte bedoel je toch? (ohja ook een geintje natuurlijk he!)
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    vrijdag 9 november 2018 om 12:13
    Boeren voor boeren! Welkom bij de mooiste club!!!
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    vrijdag 9 november 2018 om 12:26
    psv 'ers willen helemaal geen boeren zijn.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    vrijdag 9 november 2018 om 12:41
    Verklaar eens?
    Vind ik leuk
    AVDV +704
    vrijdag 9 november 2018 om 13:49
    Ja inderdaad, we scanderen het iedere wedstrijd maar willen het niet zijn!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:16
    Mooi gebaar van de graafschap chapeau👌
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    vrijdag 9 november 2018 om 12:19
    Sympathiek hoor! Natuurlijk kijk je liever naar Tottenham ipv de Graafschap, maar dit siert de Graafschap zeker!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:45
    Ik kijk ook liever naar Tottenham ;) whahahahahahaha!!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4699
    vrijdag 9 november 2018 om 12:54
    Guus kan in ieder geval kijken hoe zijn team wint.
    Anders zou het weer huilie, huilie worden voor het menneke.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:03
    Jij hoopt echt niet dat PSV wint bij ons..... ;)
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4699
    vrijdag 9 november 2018 om 13:17
    Jawel, dat hoop ik wel.
    Ik sta achter Swart, zo snel mogelijk degraderen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:35
    whahahaha! Nog steeds doet het zeer heh?! :)
    Man, wat een dag was dat! Heerlijk!!!
    Vind ik leuk
    tannat +14010
    vrijdag 9 november 2018 om 16:01
    Hierdoor maakt die stunt nog zoeter! :)
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4699
    vrijdag 9 november 2018 om 20:21
    Ja, heerlijk he ? Dat degraderen, haha.
    Voor straf in de Jupiler League spelen.
    Dat komt er nou van als je al je energie steekt in een wedstrijd die totaal onbelangrijk was voor de Graafschap.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 07:06
    Nee dat lag aan een vroege rode kaart in de uitwedstrijd. En aan de KNVB Maffia, die had beloofd dat wij erin mochten blijven ipv Twente om dat vervolgens weer terug te draaien.
    Maar dat zijn wij allang weer vergeten. Die 15 miljoen CL geld die wij Ajax door de neus hebben geboord was Ge-wel-dig!!
    Arrogantie ten top voorafgaand aan de wedstrijd... 0-5 bij rust. Dat soort uitsprakrn. En een bus met Landskampioen erop gedrukt. Dat was voor onze spelers motivatie om hem nuet gewoon te gunnen. Als Ajax met respect had gesproken hadden ze hem laten lopen. Echt zo stom van Ajax! Heerlijk dat het is gelukt om die arrogantie af te straffen!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4699
    zaterdag 10 november 2018 om 13:15
    De KNVB maffia die een Ajax doelpunt tegen De Graafschap afkeurde omdat er ergens een speler buitenspel liep die niet deelnam aan de aanval, ja...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 10:14
    Één meer of minder...het zou toch al 0-5 staan bij rust volgens de heer Cerni?! Blijvend letstel heeft het achtergelaten zo te horen ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:14
    Eigenlijk wel triest, René dat jouw haat tegen De Graafschap groter is dan jouw liefde voor Ajax...anders had je wel gehoopt op puntverlies voor PSV!!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4699
    vrijdag 9 november 2018 om 20:19
    Dat puntverlies voor PSV komt er sowieso wel aan.
    Daar hebben we De Graafschap niet voor nodig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 23:50
    En meer puntverlies voor Ajax komt er ook aan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 06:55
    Ja draai er maar omheen...
    Vind ik leuk
    imho +998
    vrijdag 9 november 2018 om 13:03
    serieus? je hebt het over een 10 jarige en jij schrijft "huilie, huilie"? Hoe oud ben je zelf?
    Vind ik leuk
    Janste +146
    vrijdag 9 november 2018 om 12:22
    Geweldig van de graafschap.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:26
    Zoals altijd een sociale club! Trots op wie we zijn!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:45
    👍👍👍👍👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:45
    Ze willen hem uiteraard bekeren en laten inzien dat het veel leuker is om een echte club te steunen. De Graafschap is tenminste een echte Club.😎
    Vind ik leuk
    stratumseind +171129
    vrijdag 9 november 2018 om 16:57
    Dat gevoel van je was zeker iets minder toen jullie destijds door smeets de titel verspeelden?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:12
    Ach gut. Ben je weer onder je kartonnen doos uitgekropen oppertroll?😎
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:46
    Klasse
    Vind ik leuk
    frhoi +903
    vrijdag 9 november 2018 om 12:47
    Mooi gebaar!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3468
    vrijdag 9 november 2018 om 12:53
    Goed gedaan!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11391
    vrijdag 9 november 2018 om 12:54
    Wij hadden vroeger ook wel eens kaarten voor de hoofdtribune als ons cluppie er speelde, maar we mochten er vaak niet in of werden in dat verotte uitvak gestopt. Toen waren ze niet zo sympathiek. Wel leuk voor deze jongen hoor.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:07]
    Vind ik leuk
    Socrates +696
    vrijdag 9 november 2018 om 16:28
    Nee, jullie...daar noem je ook wat! Het houdt ergens op!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:17
    Ja gek heh?! Wij houden niet zo van 026 in Doetinchem ;) hahaha!
    Vind ik leuk
    roynba +559
    vrijdag 9 november 2018 om 12:58
    Zeer veel respect voor deze actie! Top gedaan Graafschap!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:59
    Sympthatiek, leuk, prima.. Verder niks meer aan toe te voegen
    Vind ik leuk
    Wim59 +105
    vrijdag 9 november 2018 om 14:07
    Gewoon aandachtzoekerij
    Vind ik leuk
    Socrates +696
    vrijdag 9 november 2018 om 16:28
    Zei ze...
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 06:58
    Jij wil blijkbaar ook erg graag een reactie.......
    Nee zo zitten wij niet in elkaar.
    Lees mijn reactie boven maar eens hoe het is gegaan. Over Martin Moss die benaderd is en niet andersom!!
    Vind ik leuk
    WTSGD +1412
    vrijdag 9 november 2018 om 12:59
    Gebeurt in de eredivisie zo vaak... Je weet eenmaal wat het risico is als je op losse kaarten gaat, helemaal als je zo dom bent om gewoon je clubshirt aan te houden. Benieuwd of Graafschap ook die mensen gratis kaarten aanbieden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:10
    De Graafschap, heerlijke club met fantastische supporters!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:14
    Zo is het maar net.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:14
    Londen... Doetinchem... Londen... Doetinchem... hmm

    Zonder dollen: leuk van de Superboeren!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:43
    De Big Ben van Doetinchem nog niet gezien dan? Heeft ook een indrukwekkend klokkenspel.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5779
    vrijdag 9 november 2018 om 15:28
    Dat is de watertoren.
    Vind ik leuk
    Wim59 +105
    vrijdag 9 november 2018 om 14:06
    Wat een overdreven gedoe pffff als ze gewoon zelf even naar de regels daar hadden gekeken dan had er niets aan de hand geweest manman omdat het een jochie is gelden de regels niet meer????losers
    Vind ik leuk
    Socrates +696
    vrijdag 9 november 2018 om 16:30
    Zooooooo zuuuuuuur....
    Vind ik leuk
    stratumseind +171129
    vrijdag 9 november 2018 om 16:55
    Wimke is je cursus frustratie beheersing komen te vervallen deze week?
    Vind ik leuk
    Wim59 +105
    vrijdag 9 november 2018 om 17:10
    Hoezo? Regels zijn regels anders heb je geen regels nodig.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171129
    vrijdag 9 november 2018 om 17:17
    Ik vroeg het me gewoon af omdat je deze actie van de graafschap zo met zure reacties beantwoord.
    Dan denk je al snel dat je je frustratie niet onder controle hebt.
    Vind ik leuk
    Wim59 +105
    vrijdag 9 november 2018 om 18:31
    Jawel hoor maar ik kan er slecht tegen dat fout gedrag(wat ze hadden kunnen weten)beloond word.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171129
    vrijdag 9 november 2018 om 18:42
    ja het is wat met dat de graatschap , nodigen ze zo maar een ventje van 10 uit die een paar dagen terug op relkoers was in engeland.........................
    Vind ik leuk
    Wim59 +105
    vrijdag 9 november 2018 om 19:16
    Onzin, die gast van ajax zat rustig(ook waar het niet mocht) en die kreeg een ram met wapenstok, krijgt hij nu ook een kaartje van de graafschap??
    Vind ik leuk
    stratumseind +171129
    vrijdag 9 november 2018 om 19:32
    ajacieden hebben nog steeds een vijverberg trauma dus die zal wel niet komen als ie een kaartje zou krijgen
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1009
    vrijdag 9 november 2018 om 21:10
    Klopt
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 14:12
    Dat kind had al een trauma en na dit weekend helemaal...Kijken naar Kane, Eriksen en Alli of naar Owusu, Klaasen en El Jebli....dat kind zal na zaterdag nooit meer de oude zijn

    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5779
    vrijdag 9 november 2018 om 15:27
    Netjes van de Graafschap. Een club van fatsoen zo blijkt maar weer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:41
    Prachtige actie van de graafschap,komt binnen op nr twee,en iedereen weet wat de echte nr 1 is,zit nog na te genieten hoe ze ajax van het kampioenschap afhielden.
    Petje af voor de graafschap,RESPECT!!!!!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171129
    vrijdag 9 november 2018 om 16:54
    Boeren en superboeren tis een match.

    Geweldige actie van de graafschap chapeau
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:15
    Erg mooi dat de graafschap dit doet tuurlijk had die jongen het liefst in wembley gezeten dat was pas mooi geweest maar super dat de graafschap dit voor supporters van de tegenstander doed
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:17
    Fijn clubje, ik ga er nooit meer weg!
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1009
    vrijdag 9 november 2018 om 21:02
    Kijk die Super-boeren begriept 't better dan ut volk uut Londen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws