'We zijn afgetroefd, zwaar klote. Een verklaring? Ik weet niet wat ik moet zeggen'

    'We zijn afgetroefd, zwaar klote. Een verklaring? Ik weet niet wat ik moet zeggen'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 12:42ma 12-11-2018 om 12:42

    Benjamin van Leer vindt het lastig om een verklaring te geven voor het dramatische spel van zijn club NAC Breda. Zaterdagavond ging NAC met 2-0 onderuit bij FC Emmen. Na twaalf speelrondes staat De Parel van het Zuiden stijf onderaan in de Eredivisie. 

    Aan niets viel zaterdag in Drenthe te merken dat NAC volop is verwikkeld in een strijd tegen degradatie. "Ik heb hier geen verklaring voor", zei goalie Van Leer in gesprek met BN DeStem. "In plaats van de aansluiting te vinden, ga je naar huis met een behoorlijke achterstand op Emmen."

    "Ik zie het gebeuren, jullie zien het gebeuren vanaf de zijkant. Ik probeer het nog om te zetten, maar eerlijk gezegd wist ik niet waar ik moest beginnen. We zijn afgetroefd, zwaar klote. Een verklaring? Ik weet niet wat ik daarop moet zeggen."

    Pijnlijk
    Van Leer, dit seizoen gehuurd van Ajax, is de wanhoop nabij. "Vanaf minuut twintig is er zo ontzettend veel fout gegaan. Dat is echt iets om over na te denken. Ik kan niet zeggen dat de mensen niet hard werken."

    "Ik denk het wel. Deze wedstrijd hebben we op eigen kracht verloren, dat is best pijnlijk. Ik kan hier een mooi verhaal ophangen, maar het is gewoon slecht, heel slecht. Wat moet ik nog zeggen?"

    Lees ook: Harde en bizarre uithaal naar 'onuitstaanbaar' NAC: 'Interesseert ze geen moer'

    Plaats een reactie

    younited +4088
    maandag 12 november 2018 om 12:45
    Wat een armoe... de verklaring is kwaliteitstekort..
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7028
    maandag 12 november 2018 om 12:47
    Ze hebben zich te afhankelijk gemaakt van City. Eigen schuld.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7028
    maandag 12 november 2018 om 12:45
    Zeggen dat je in de winterstop terug wil naar Ajax. NAC is een zinkend schip. Verlaten, zo snel mogelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:46
    Lamprou lekker die kant op sturen.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6193
    maandag 12 november 2018 om 12:49
    Van Leer komt te kort voor NAC en Lamprou dus ook. Geen doelmannen die NAC op een hoger niveau brengen dus weg ermee.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:01
    Toch zou ik liever van Leer als 3e keeper willen hebben dan Lamprou volgend jaar.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2138
    maandag 12 november 2018 om 13:07
    Zou het niet zo zijn dat het huidige NAC een beetje tekort komt voor Van Leer en Lamprou?
    Vind ik leuk
    Leeuw +6193
    maandag 12 november 2018 om 13:11
    Ken ook, maar ik vergat een knipoogje achter te laten. :-)
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2138
    maandag 12 november 2018 om 15:00
    Nou... zet je hem er toch alsnog lekker bij, joh?
    Vind ik leuk
    appeltje +1645
    maandag 12 november 2018 om 13:17
    Bij Ajax deed Lamprou het beter dan Van Leer.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:50
    Je hebt gelijk benjamin.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:01
    Het begint met mentaliteit, als je niet eens kán knokken voor wat je waard bent dan ga je er dus elke week af. Kwaliteit tekort, duidelijk, vorig jaar hadden ze goede spelers van City, nu dus niet. Dan moet je jezelf maar niet zo afhankelijk maken, maar dan moet je compenseren met werklust. Zelfs dát kunnen ze niet opbrengen. Dat is dan goed nieuws voor Emmen, Graafschap enz.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    maandag 12 november 2018 om 13:04
    NAC moet beleid gaan voeren, dit gaat ze de nek omdraaien en City boeit dat geen reet. NAC is NAC niet meer en dat ik echt jammer. Mooie club met slecht beleid.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:22
    Roda 2.0?
    Vind ik leuk
    Pur Sang +409
    dinsdag 13 november 2018 om 14:06
    De selectie is gewoon veel te matig. Je hebt geen goeie Manchester City-lichting die NAC vorig jaar wel had, zoals een Garcia en Angelino. Hun vervangers zijn dertien-in-een-dozijn-spelers die ook zo zouden kunnen spelen in de Keuken Kampioen Divisie of lager.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws