Oranje-debuut Dilrosun afgekeurd: 'Te vroeg, het gaat allemaal te snel'

    Oranje-debuut Dilrosun afgekeurd: 'Te vroeg, het gaat allemaal te snel'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 13:46ma 12-11-2018 om 13:46

    Hertha BSC-trainer Pal Dardai staat niet achter de Oranje-oproep voor Javairo Dilrosun. De twintigjarige aanvaller meldt zich maandag voor het eerst bij het Nederlands elftal in Zeist.

    Dilrosun is door bondscoach Ronald Koeman beloond voor een verrassende seizoenstart, waarbij hij zichzelf in de basiself van Hertha speelde. De Amsterdammer moet echter niét denken dat hij er al is, aldus Dardai. "Natuurlijk ben ik blij voor hem, maar het gaat allemaal te snel", predikt de Hertha-trainer, geciteerd door het Algemeen Dagblad.

    "Er wordt hier te vroeg gejuicht", vervolgt Dardai, die zaterdag - met Dilrosun in de basis - met 4-1 onderuit ging tegen degradatiekandidaat Fortuna Düsseldorf. "Hij werd bejubeld na zijn sterke optreden in het begin, maar de laatste tijd is het mager. Hij moet zich verder ontwikkelen. Alleen dribbelen met de linkervoet is niet voldoende."

    De Hertha-trainer vindt dat Dilrosun meer moet laten zien om geselecteerd te worden voor Oranje. "Als hij tot de Kerst zo had gespeeld als in zijn eerste twee, drie wedstrijden, dan oké. Maar Jeff moet veel dingen veranderen en zich verder ontwikkelen en niet meteen over ik weet niet wat praten. Hij heeft geweldig veel potentie en moet ijverig blijven. Als hij dat doet, kan het wat worden."

    Poll

    Komt de Oranje-oproep voor Dilrosun te vroeg?

    (1291 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 november 2018 om 13:49
    100 % mee eens.

    Net zoals die Rosario, doe ff normaal man.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12356
    maandag 12 november 2018 om 13:53
    Ik doe normaal!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:53
    Welke middenvelder zou je oproepen ipv Rosario dan???
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:56
    Klaassen
    Vind ik leuk
    HJR +8355
    maandag 12 november 2018 om 13:59
    Dat is een hele andere soort speler.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:27
    Klopt, die staat meer achter Wijnaldum, van de Beek en Propper op dit moment voor die positie..
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:36
    Maakt toch niet uit zijn er genoeg in de selectie die op zijn positie kunnen spelen. Hij is echt niet geselecteerd omdat hij per se een type rosario nodig had maar gewoon omdat hij het heel even goed heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:51
    Dat denk ik niet. Rosario wordt geselecteerd omdat hij specifieke kwaliteiten heeft, net zoals Marten de Roon. Koeman heeft een systeem voor ogen en wil daar Rosario bij hebben.
    Vind ik leuk
    Summit +606
    maandag 12 november 2018 om 19:06
    Ik weet niet of het met specifieke kwaliteiten te maken heeft. De Roon speelt heel veel bij zijn club in de serie A. Rosario had gewoon een geweldige start van het seizoen en wordt daarvoor beloont met een selectie
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:41
    Er zijn genoeg andere spelers die op die positie in dit systeem kunnen spelen en zich ook vaker bewezen hebben. Rosario is puur en alleen geselecteerd op de "verrassing" dat hij het goed deed in het begin. Nu we hem meerdere wedstrijden hebben gezien, is de hype er wel vanaf en kan hij zich verder gaan ontwikkelen, maar is zeker niet beter dan de Roon op dit moment.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:40
    Ja, het klopt wel dat anderen daar kunnen spelen, maar degene die dezelfde invulling kunnen geven zijn niet geselecteerd.
    Jonathan de Guzman zou het spel dezelfde invulling kunnen geven als Rosario (en doet het ook goed bij Frankfurt) maar is er niet bij en Davy Pröpper is geblesseerd. Ik noem de functie van Rosario maar even 'passer'.
    Frenkie de Jong is meer een dribbelaar en loopt met bal, Van de Beek is iemand met diepgang en loopt zonder bal. Wijnaldum moet het hebben van zijn loopvermogen en fysieke duels (box-to-box), De Roon geeft weer een andere invulling. Rosario is juist de persoon die de bal moet passen naar de lopende mensen en daarna zorgt draag voor de organisatie op het middenveld. Dat kan hij goed doordat hij gevoel voor positioneren heeft en een behoorlijke handelingssnelheid.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 16:42]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:13
    Ik vind het mooi dat je de tijd hebt genomen om de spelers en hun kwaliteiten te benoemen, maar Rosario is echt geen speler die een specifieke kwaliteit toevoegt die de andere niet hebben. Hij is goed op die positie, maar dat zijn de andere ook. Zijn rol is de balans op het middenveld houden, zodat een Frenkie de jong en de aanvallende middenvelder voor het aanvalsspel kunnen zorgen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    maandag 12 november 2018 om 15:15
    Wel even serieus blijven, ja.

    Heel seizoen niet gespeeld en nou bij Werder ook niet bepaald de pannen van het dak aan het spelen.
    Laat je niet van de wijs brengen door de berichtgeving hier.
    Een goal tegen een regionalliga club wordt hier breed uit bemeten, 3 achtereenvolgende nederlagen, waarvan 2 dikke thuis, lees je niks over.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +307
    maandag 12 november 2018 om 14:20
    Hendrix
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:26
    Matig
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:55
    Precies.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9779
    maandag 12 november 2018 om 17:12
    Die manager snapt er ook geen hol van, die Dilrosun komt straks terug met een giga zelfvertrouwen en speelt bij Hertha de pannen van het dak. Hoezo het gaat te snel? Zeiden we dat ook van Frenkie een paar weken terug?
    Laat maar komen die Dilrosun, en als die niet presteert is ie ook zo weer weg.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    derksen +8933
    maandag 12 november 2018 om 13:52
    Ja je kan je beter aa. Promes vasthouden
    Pfffff
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 13:52]
    Vind ik leuk
    SimonSays +6060
    maandag 12 november 2018 om 13:53
    Bemoei je niet met 'ons' selectiebeleid, ja?

    Dat hij is geselecteerd wil overigens niet zeggen dat hij speelt, of dat hij er al is. Hij is op de goede weg. En als we mensen selecteren die het leuk doen in de Nederlandse competitie, dan mogen de jongens in de grote competities uiteraard ook een uitnodiging ontvangen.
    Vind ik leuk
    Mari +10268
    maandag 12 november 2018 om 14:00
    Precies.
    blijf met beide benen op de grond. blijf keihard werken en laat je niet gek maken door "vrienden"
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:05
    Het is beter als hij wel meegenomen wordt zodat hij in de groep groeit en kan wennen aan de manier van spelen van het Nederlands elftal daarvoor hoeft hij nog geen minuten te maken.
    Vind ik leuk
    Sanders +4129
    maandag 12 november 2018 om 14:17
    een invalbeurt om hem vast te zetten voor oranje lijkt me ook niet verkeerd. Zou toch jammer zijn als hij voor suriname kiest uiteindelijk.
    Vind ik leuk
    hantayo +1147
    maandag 12 november 2018 om 14:19
    Ik zag Kluivert gister bij Roma spelen, gewoon geweldig. Die maakt echt ineens progressie. Zou in die vorm natuurlijk opgeroepen moeten worden voor Oranje.
    Vind ik leuk
    Hyena +30869
    maandag 12 november 2018 om 15:17
    Ook voor het eerst daar, ietwat snel om dan direct te roepen dat hij progressie heeft gemaakt. Daarvoor moet hij dat niveau eerst wat potjes achter elkaar vasthouden.
    Vind ik leuk
    hantayo +1147
    maandag 12 november 2018 om 16:56
    Dat is natuurlijk waar, maar had het idee dat ie beter speelde. We gaan het zien. Nog steeds heel jong. Die Romeinen zijn wel echt mannen. Kluivert als dartelend veulen er tussen, leuke combi.
    Vind ik leuk
    onbemind +385
    maandag 12 november 2018 om 15:49
    Ik zag Kluivert ook spelen, hij kreeg geen bal, zijn medespelers slaan
    hem konstant over, hoe kan hij dan goed spelen???
    Vind ik leuk
    hantayo +1147
    maandag 12 november 2018 om 16:54
    Dat viel wel mee wat later in de wedstrijd. Hij voegt wel iets toe, het is frivool en effectief en leuk.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1276
    maandag 12 november 2018 om 14:46
    Humfries, bergwijn en Rosario veel te vroeg
    Jammer voor hun vooral(zo’n koude bank)
    Vind ik leuk
    Leeuw +6234
    maandag 12 november 2018 om 15:07
    Frenkie ook te vroeg?
    Vind ik leuk
    Couto76 +644
    maandag 12 november 2018 om 15:13
    Die trainer kan het weten he, zal die niet voor niks zeggen. Maar goed Dilrosun is erbij, maar ik verwacht nog geen speeltijd.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:13
    Hij heeft wel gelijk hoor, maar we hebben nou eenmaal weinig kwaliteit en onze bondscoaches hebben er een handje van om sommige spelers na 3 potjes op te roepen en anderen te negeren.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:45
    Wat goed is komt snel, bij Nederland zijn er voorin maar 2 spelers die kunnen zeggen ik hoor opgeroepen te worden en de rest is bekijken en dus oproepen om te zien hoever hij is.

    Dat hij dus opgeroepen wordt is niet zo raar lijkt mij.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:05
    100% Waar! Talloze voorbeelden die te vroeg erbij kwamen!

    De ligt hendrix kluivert, en eenmaal vertrokken komen ze niet meer in aanmerking. Klaas en etc
    Vind ik leuk
    ritje +342
    dinsdag 13 november 2018 om 08:18
    Hallo Ja trainers? Koeman heeft het recht hem op te roepen! En wat goed is komt snel! mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws