Nijland verklaart vertrek: 'Goed voor de club dat er andere directeur komt'

Nijland verklaart vertrek: 'Goed voor de club dat er andere directeur komt'

Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 15:43ma 12-11-2018 om 15:43

FC Groningen-directeur Hans Nijland heeft tijdens een persconferentie tekst en uitleg gegeven over zijn besluit om aan het eind van het seizoen te stoppen als algemeen directeur van de Trots van het Noorden. Volgens Nijland is het tijd om het stokje over te geven.

"Het is een moelijk besluit geweest", erkent Nijland, die verder toegaf dat de gedachte om te stoppen al langer speelde. "Eind vorig seizoen was ik met Marieke en met clubsponsors op Curaçao. We zaten op het strand met een glaasje wijn en toen hebben we het erover gehad of het niet goed zou zijn na 18/19 het stokje over te dragen."

"Ik moet je zeggen: besluit wilde ik toen nog niet echt nemen", vervolgt hij. "Toen heb ik gezegd: dat besluit nemen we in oktober/november. Het definitieve besluit is zoals die nu is. (...) Ik ben ervan overtuigd dat het goed is voor de club dat er een andere directeur komt. Iemand met andere ideeën, inzichten en uiteraard ook weer andere kwaliteiten."

"Je bent hier dag en nacht mee bezig. Het slurpt energie. We hebben besloten dit nieuws nu al naar buiten te brengen, zodat er duidelijkheid is en de rvc aan de slag kan om een opvolger te vinden", aldus Nijland. Wat hij na dit seizoen gaat doen? "Ik heb werkelijk waar nog geen enkel idee."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Plaats een reactie

Roeptoeter +12096
maandag 12 november 2018 om 15:46
Ik zal hem altijd blijven herinneren als die man die Paul Pogba uitnodigde.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3317
maandag 12 november 2018 om 18:40
Heb ik iets gemist ??
Vind ik leuk
Roeptoeter +12096
maandag 12 november 2018 om 18:50
https://www.youtube.com/watch?v=tcgalhM0jvU
Vind ik leuk
Meneer Smith +3317
maandag 12 november 2018 om 18:56
Thnx
Vind ik leuk
FCG1971 +4373
maandag 12 november 2018 om 20:24
Ha ha. Dat was inderdaad Nijland ten voeten uit. Je kunt niet zeggen dat hij publiciteit schuw is.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 15:47
Jammer!
Vind ik leuk
Tim +4918
maandag 12 november 2018 om 15:49
Hans bedankt! Topkerel van de fijnste soort!
Vind ik leuk
Ditsu Roan +277
maandag 12 november 2018 om 17:08
Zeer sportief van je! Dit siert je
Vind ik leuk
Mari +11717
maandag 12 november 2018 om 15:53
Mooi. Niet over een nacht ijs gaan.
Goed nadenken en tot een conclusie komen.
Jongeren moeten het over nemen.
Vaak willen die oude knarren lekker blijven zitten.
Respect voor de beslissing
Vind ik leuk
younited +4038
maandag 12 november 2018 om 15:54
Fijn! Lekker een week Hans Nijland nieuws..

Ik wil Frenkie-nieuws!
Vind ik leuk
HJR +8849
maandag 12 november 2018 om 15:58
Nijlang, bedoel je ;)
Vind ik leuk
Ditsu Roan +277
maandag 12 november 2018 om 17:09
Dat Frenkie gedoe begint nu een beetje een broodje kroket en frikandellen verhaal te worden vind je niet? Beetje irritant
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 01:19
Wat doe jij nou raar joh..je houd helemaal niet van voetbal, je bent gewoon bezeten van Frenkie de jong.

Vraag voor sinterklaas anders een mooie Frenkie poster voor in je slaapkamer. Kan je hem de liefde verklaren🤣😂!
Vind ik leuk
Fce9091 +2926
maandag 12 november 2018 om 15:58
Nijlang?
Vind ik leuk
buenosje +1032
maandag 12 november 2018 om 16:11
VP suggereert hiermee dat het ook wel tijd wordt om te vertrekken denk ik.
Vind ik leuk
Molletje +1713
maandag 12 november 2018 om 16:08
Nijlang is waarschijnlijk een verre neef van Hoe Lang
Vind ik leuk
Friend +275
maandag 12 november 2018 om 17:36
Prima goser die Nijland , clubman in hart en nieren .
Vind ik leuk
FCG1971 +4373
maandag 12 november 2018 om 17:51
Prima beslissing. Nijland heeft heel veel voor de FC betekend. Een prima moment om nu een stap opzij te doen nu hij zelf die beslissing nog kan nemen.
Vind ik leuk
Cantona +1304
maandag 12 november 2018 om 19:24
Misschien wel tijd voor een frisse wind.
Het wordt er de laatste jaren natuurlijk niet gemakkelijker op met die waanzinnige bedragen.
Het is ook steeds moeilijker om als kleine club steeds weer met kunst en vliegwerk een gedegen selectie neer te zetten.
Vind ik leuk
Smithsonian +41053
maandag 12 november 2018 om 19:26
Martin van Geel lees je mee?
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 01:22
Mooie beelden man..ontroerend hoe zo een vak man geëmotioneerd zijn afscheid aankondigt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws