'NEC wil mentor voor De Gier aanstellen, TD onder druk na vijftien (!) transfers'

'NEC wil mentor voor De Gier aanstellen, TD onder druk na vijftien (!) transfers'

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 07:13di 13-11-2018 om 07:13

Het kwakkelende NEC overweegt sterk om de technische staf uit te breiden, bericht de Gelderlander dinsdagochtend. De Nijmegenaren willen naar verluidt hoofdtrainer Jack de Gier helpen door een ervaren trainer naast hem in de dug-out te zetten.

De huidige nummer acht van de Keuken Kampioen Divisie wil het nieuws over een mentor voor De Gier echter bevestigen noch ontkennen. De Gelderlander deed navraag bij De Gier, algemeen directeur Wilco van Schaik én technisch directeur Remco Oversier, maar geen van allen wilde reageren. Ook de spelers worden voorlopig weggehouden van de media.

Volgens de lokale krant staat de positie van met name Oversier intern onder druk. De TD nam halverwege het vorige seizoen een omstreden maatregel door trainer Adrie Bogers te vervangen door Pepijn Lijnders, die NEC echter niet naar de gehoopte promotie wist te leiden. Afgelopen zomer haalde Oversier liefst veertien nieuwe spelers naar De Goffert (de Kroatische doelman Oliver Zelenika kwam eind oktober zelfs al nummer vijftien, red.), maar sportief succes blijft vooralsnog uit.

NEC blameerde zich onlangs in eigen huis door met liefst 1-5 van TOP Oss te verliezen. De uitwedstrijd tegen Jong Ajax leverde een nieuwe deceptie op: de Amsterdamse beloften wonnen met liefst 4-0.

Lees ook: 'Toekomst van De Gier bij NEC hoogst onzeker na afgang tegen Jong Ajax'

Poll

Gaat De Gier NEC naar promotie leiden?

(780 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 13 november 2018 om 07:21
Toch jammer voor die club want in de nacompetitie liggen ze er tot nu toe altijd de 1ste ronde uit en dat zal niet om te gieren zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 07:23
Oversier als TD is ook wat...
Vind ik leuk
popiejopie +2927
dinsdag 13 november 2018 om 14:49
Inderdaad: die is totaal ongeschikt. Dat bleek al een aantal dagen na zijn aanstelling overigens. Doet wel waar hij goed in is. Bij RKC was hij ook aan het roer toen ze van Eredivisieclub naar nummer laatst eerstedivisieclub afzonken.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 07:33
Er zijn gewoon te veel spelers gehaald die allemaal hetzelfde niveau hebben. Ze hadden gewoon een duidelijk team moeten formeren met onder en bovenkant. Nu krijgt iedereen een kans, met als gevolg elke week een ander team en geen vastigheid. De Gier wil iedereen tevreden houden en dat werkt niet
Vind ik leuk
Bdog +6940
dinsdag 13 november 2018 om 07:38
Een mentor voor de Gier, hmmmmmm, magere Hein?
Vind ik leuk
Orphen89 +3087
dinsdag 13 november 2018 om 08:03
Grijpstra komt hem helpen. Grijpstra en de Gier terug op TV, maar dan in Nijmegen.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2399
dinsdag 13 november 2018 om 07:46
Nou beste meneer Johan Derksen grijp uw kans...

Vind ik leuk
Shelbourne +5858
dinsdag 13 november 2018 om 07:53
Geduld is een schone zaak, behalve in het voetbal. Vijftien nieuwe spelers, nieuwe trainer en dan instant succes verwachten.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 07:54
Ik denk dat ik lekker mijn biezen ging pakken. Dit wil je toch niet? Erg jammer sympathieke kerel
Vind ik leuk
Eddy T67 +2183
dinsdag 13 november 2018 om 08:13
Zo maak je je eigen trainer zwak. Spreek eens vertrouwen uit. Of is de Gier wederom geen weloverwogen keus geweest?
Vind ik leuk
Patje024 +123
dinsdag 13 november 2018 om 08:13
Tis een grote puinhoop voor de 5de jaar op rij het gaat nergens meer over wanbeleid word er gevoerd al jaren lang en als supporter mag je vriendelijk toe blaffen en in je handjes klappen anders krijg je een stadionverbod en noem het maar op tis te gek voor woorden als ik niet presteer op me werk word ik er ook uit gegooid dat moet met die oversier ook gebeuren. Iedereen roept het ligt aan jacky maar doet iemand het hier beter dan met 15 nieuwe spelers die pas einde van transferperiode erbij kwamen tel daarbij op dat je geen fatsoenlijke keeper hebt want die is geblesseerd coutinho die plots vertrekt en het zooitje is weer compleet
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 08:43
Klein half jaar de tijd om met man en macht voor te bereiden op een paar wedstrijjden in de bacompetitie. Tot die tijd oefenen en uitproberen en waar nodig versterken. Een mooiere langere voorbereidingstijd kan niemand zich wensen. Ondertussen slechts linkerrijtje houden om deelname te realiseren.
Vind ik leuk
Ari as +437
dinsdag 13 november 2018 om 09:12
Jack moet dat nooit accepteren. Hij is toch geen gio of cocu die dat in hun 1e jaar kregen.
Heel die club is in paniek.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
dinsdag 13 november 2018 om 09:24
Wie maakt er dan ook een manager van een belshop technisch directeur van een voetbalclub.
Vind ik leuk
Drobtine +2528
dinsdag 13 november 2018 om 09:55
Wat een BS de Gier is een uitstekende trainer die het liet zien met een kwalitatief slechtere selectie bij Almere City. Al stop je 100 miljoen in NEC als je matige spelers koopt dan mag je ook matig spel verwachten. Het probleem zit bij de mentaliteit van veel spelers van NEC niet bij de trainer
Vind ik leuk
NvC +7285
dinsdag 13 november 2018 om 11:56
Bogers werd al gehaald voor de ‘mentor rol’ door Oversier iets meer dan een jaar geleden en nu moet er nog een bij. Misschien kunnen we ook een mentor regelen voor Oversier?
Het probleem nu is een elftal waar geen balans in zit, niet genoeg flair en niet genoeg werklust. Gelukkig wel allemaal Nederlands sprekend buiten die Kroaat, maar die stelt de Gier toch nooit op.
Vind ik leuk
Greenwhite +376
dinsdag 13 november 2018 om 13:45
Ga nou eens gewoon met je jeugdopleiding aan de slag in het 1e elftal. Dan word je ook 8e in de KKD en staat heel nijmegen achter je. Nu laat je jongens als Paes vertrekken en wat heb je zelf in de goal staan?
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 16:49
Ik heb nooit begrepen waarom die oversier nu ineens een td werd. Op basis van wat in Godsnaam.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws