'Ook PSV verkent Amerikaanse markt; Van der Sar plaveide de weg voor Ajax'

'Ook PSV verkent Amerikaanse markt; Van der Sar plaveide de weg voor Ajax'

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 08:34di 13-11-2018 om 08:34

Waar Ajax al de American Dream probeert te realiseren, verkent ook PSV de markt in de Verenigde Staten. Commercieel directeur Frans Janssen van de Eindhovenaren is maandag vertrokken voor een trip naar onder meer Florida en Miami, meldt De Telegraaf.

Janssen zal onder meer de mogelijkheden voor een PSV Summer Camp bespreken en bezoekt de Soccerex Miami, het grootste voetbalcongres ter wereld. Hij gaat ook naar Mexico, waar een ontmoeting met Guadalajara op het programma staat. Via de Nederlandse ambassade in Mexico wordt de commerciële man van de Eredivisie-koploper tevens in contact gebracht met bedrijven die interesse hebben in een Mexicaanse businessclub van PSV.

PSV is populair in Mexico, vooral dankzij de huidige sterspeler Hirving Lozano en zomeraankoop Erick Gutiérrez. In de Verenigde Staten volgt PSV dus het voorbeeld van Ajax, dat al nadrukkelijker aan de weg timmert daar, zo meldde De Telegraaf dinsdagochtend. De Amsterdammers keken dat af van Bayern München. De Duitsers openden vijf jaar geleden al een kantoor in New York.

Ajax dankt het aan Edwin van der Sar dat het in de keuken mag kijken bij veel Europese clubs. De oud-doelman heeft uitstekende contacten als lid van de European Club Association. Andersom gebeurt dat ook. Onlangs werden Celtic en Manchester United bijgepraat over de florerende eSports-afdeling van de Amsterdammers.

Plaats een reactie

Forever Ajax +2194
dinsdag 13 november 2018 om 08:40
PSV wil echt op ons mooie Ajax lijken!



Maaaar dat gaat never nooit lukken!
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 08:45
Wij zijn al veel mooier dan die neuzenclub!
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 09:25]
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
dinsdag 13 november 2018 om 08:51
Waarom moet je nou meteen weer gaan beledigen? Zo zielig, zo bekrompen. Doe eens normaal man.
Vind ik leuk
Pds010 +1333
dinsdag 13 november 2018 om 09:00
Wat is er beledigend aan het woord neuzenclub?
Vind ik leuk
Jeroen Water +3876
dinsdag 13 november 2018 om 09:17
Als je die uitleg serieus nodig hebt ben je echt heel diep gezonken...
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
dinsdag 13 november 2018 om 09:21
Dat je dat moet vragen zeg, sjongejonge.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:21
Hetzelfde als wij Feyenoord Kakkerlakkenclub noemen.
Vind ik leuk
OostVer +92
dinsdag 13 november 2018 om 10:04
Nou nee hoor, dat Ajax een neuzenclub is is onzin maar Feyenoord een kakkerlakkenclub is een ander verhaal :P
Vind ik leuk
JCJWZ +14450
dinsdag 13 november 2018 om 11:03
PSV_DEBESTEVANNEDERLAND! had eerst allemaal ziektes geschreven maar daarna snel zijn reactie gewijzigd, daarom lees jij nu slechts 'neuzenclub'.
Vind ik leuk
Maan88 +6543
dinsdag 13 november 2018 om 09:30
Dan moet die hij niet overal meteen als eerste denigrerend op willen reageren! PSV is vorig jaar ook al in Amerika geweest. Wij hoeven ajax niet na te apen. We zitten in de slimste regio ter wereld. Wij creeeren eigen ideeën!

Edit VP : Reactie aangepast.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:01]
Vind ik leuk
Maauwert +865
dinsdag 13 november 2018 om 09:43
En zo is het !
Vind ik leuk
SPRKY020 +974
dinsdag 13 november 2018 om 09:46
Slimste regio dmv buitenlandse studenten. Gemiddeld huis tuin en keuken boertje uit Eindhoven en omgeving draagt daar weinig aan bij hoor.
Vind ik leuk
Strijp +13989
dinsdag 13 november 2018 om 09:53
Je snapt er maar weinig van, het gaat onder andere om de opleidingen en de innovatie & ontwikkeling cijfers van de industrie en regio, het heeft dus niks met buitenlandse studenten of het gemiddelde IQ van de bewoner van Eindhoven te maken.
Vind ik leuk
appeltje +2883
dinsdag 13 november 2018 om 13:15
Dat was zeven jaar geleden. De prijs wordt door Intelligent Comunity Forum ieder jaar uitgereikt aan een andere regio. Dit jaar is de regio Espoo in Finland de 'slimste regio ter wereld'.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 13:15]
Vind ik leuk
JCJWZ +14450
dinsdag 13 november 2018 om 11:04
Zoals de gemeente-deal, ja heel ingenieus hoor!
Vind ik leuk
Ruud1987 +5605
dinsdag 13 november 2018 om 11:32
Verkoop nog een parkeerplaats aan de gemeente zo slim daar in eindhoven dat ze paar.jaar geleden nog aan de rand van de afgrond stonden zoals brands zo mooi heeft verteld.

Doe nou gewoon eens normaal tegen elkaar ajax en psv zijn beide mooie clubs!
Vind ik leuk
benny-boys +1867
dinsdag 13 november 2018 om 10:03
Waarom weer met de eerste reactie over PSV beginnen?
Het zit ECHT hoog 4 jaar helemaal NIETS.
Vind ik leuk
Pimman +9508
dinsdag 13 november 2018 om 08:51
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:01]
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:18
realiteit
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
dinsdag 13 november 2018 om 09:22
Dus als ik zeg dat PSV-supporters allemaal domme boeren zijn met varkens in hun stal en stront aan hun broekspijpen, dan is dat ook gewoon realiteit? Wat ben jij van een zeer bedenkelijk niveau zeg.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:23
de stand zegt genoeg. En wij zijn boeren en hun zijn joden/neuzen dus wat lul je nou. Ik zeg geen scheldwoord erbij ofzo
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:46
Je gebruikt de woorden in een context die overduidelijk wel beledigend bedoeld is. Of in het beste geval uit een bedenkelijke onwetendheid voortkomt.
Vind ik leuk
SPRKY020 +974
dinsdag 13 november 2018 om 09:48
De* zij zijn*

De woorden opzich zijn al bedoeld als scheldwoord. Het feit dat jij dat niet snapt zegt meer over jou dan die woorden.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 12:38
Hebben jullie niks beter te doen groet Carl
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:56
Edit VP : Reactie verwijderd.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:02]
Vind ik leuk
Ruud1987 +5605
dinsdag 13 november 2018 om 11:34
Jullie zijn geen boeren meer maar de meest arrogante.club van Nederland ga vooral lekker.zo door met zn allen.

Dan weet je ook eens wat het is om door heel Nederland gehaat te worden.
Vind ik leuk
slapss +4039
dinsdag 13 november 2018 om 09:56
Maak je niet zo druk. Gebeurt over en weer en hoort er nu eenmaal bij. Als we elkaar niet meer zouden plagen dan zou er ook geen rivaliteit zijn en zou de wedstrijd PSV-Ajax, Feyenoord-Ajax een stuk minder leuk zijn. PSV en Feyenoord hebben een betere band.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 09:57]
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 10:01
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:02]
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:07
Plagerijtjes kunnen heel leuk zijn, maar de zoveelste neuzen/gloeilampen/boeren/Van der Vaart frikandellen/kakkerlakken opmerkingen zijn niet geestig, niet grappig en al helemaal niet creatief. Bedenk eens wat nieuws! Probeer eens wat origineler te zijn.
Vind ik leuk
slapss +4039
dinsdag 13 november 2018 om 11:16
Mee eens, maar dat weten we nu toch wel. Hoeven wij 'normale denkers' ons toch niet druk over te maken. Boeien. Zegt meer iets over het niveau van die gasten.
Vind ik leuk
Maauwert +865
dinsdag 13 november 2018 om 13:43
Je vergeet: de gemeente Eindhoven, 4 jaar niks, 18 jaar geen kampioen. Voor elke club eentje.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:20
Hahaha Ajax is en blijft natuurlijk veel bekender en groter dan PSV. Dat zal altijd zo blijven hoe erg en vreselijk jij het ook zal vinden.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:22
de bekendste 2e club van Nederland... dat klopt. Maar de grootste en beste en nummer 1 club van Nederland is er maar 1 en dat is ons aller PSV!
Vind ik leuk
Orphen89 +3121
dinsdag 13 november 2018 om 09:53
ligt eraan hoe je het bekijkt. In de competitie is PSV de afgelopen tijd inderdaad nr 1 en dus de beste. Europese prestaties afgelopen jaren doet Ajax het namens ons kikkerlandje een stuk beter. (Zie Uefa Coëfficiëntie lijst)

Grootste club van Nederland is natuurlijk PSV niet. Maar dat weet je zelf ook wel.
Laten we gewoon hopen dat beide teams gaan groeien.
het klinkt leuk als de ander afhaakt en je alleen heerschappij krijgt, maar uiteindelijk heb je concurrentie nodig om te kunnen groeien. Als nu Ajax of PSV ook nog afhaakt is de eredivisie verdoemt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:56
In Eindhoven en omgeving ja. Maar daarbuiten niet maat 😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Zlatan86 +67
dinsdag 13 november 2018 om 09:49
Dat baseer je op?
Omdat Ajax groter en succesvoller is zullen wij altijd jullie grote "broer" zijn waar je tegenop lijkt, met enige afgunst bovendien.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:58
Met de lempkes kun je iets creatief mee doen dan met een afwasmiddel 😊😊😊
Vind ik leuk
Dejordaan +48
dinsdag 13 november 2018 om 10:08
Hahahaha Calimero
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 10:12
Beter een neuzenclub dan een kneuzenclub, zoals PSV.
Vind ik leuk
TheArena. +1101
dinsdag 13 november 2018 om 10:35
Alleen al met zo'n naam, ben jij niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:02
Haha lampekap
Vind ik leuk
Bijgoochem +1575
dinsdag 13 november 2018 om 11:04
Exact jullie zijn de mooiste carnavalsvereniging van Nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:27
Nee, dat zijn wij ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:05
Je moet eerst verder leren kijken, dan begrijp je dat PSV dit seizoen nog mee kan doen. Maar dat het niet lang meer gaat duren dat Ajax structureel gaat domineren. Dat staat los voor welk team je ook bent. Omdat geld de bepalende factor gaat worden. PSV kan nooit de hoeveelheid geld binnen harken wat Ajax momenteel kan. Er ontstaat een contrast die nog groter gaat worden dan we nu zien. Voor het Nederlandse voetbal vind ik dat persoonlijk zeker niet gunstig. Maar de manier waarop voetbal vandaag de dag wordt bepaald kan niemand dat meer tegenhouden.
Vind ik leuk
JanTa48 +7241
dinsdag 13 november 2018 om 12:10
Dat bedoel ik nou. Je begint al met een antisemitische zin en dan is het aan mij om te bepalen welke drol het meest stinkt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 13:30
Kijk alleen maar naar het aantal likes van Forever Ajax en die van jou ... en je weet genoeg!
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
dinsdag 13 november 2018 om 17:15
En waarom roepen jullie dat zo hard...….idd om er zelf in te gaan geloven eierdop
Vind ik leuk
Importbrabo +1933
dinsdag 13 november 2018 om 09:03
PSV was al bezig op de US markt toen Beasley bij ons speelde.

Zakelijk gezien is het helemaal niet handig om daar een kantoor te openen. Too much taxes
Vind ik leuk
The Iceman +14678
dinsdag 13 november 2018 om 09:18
Kantoor officieel in Delaware vestigen dan maar.
Vind ik leuk
Psv1989 +2457
dinsdag 13 november 2018 om 09:05
Idd gaat dat niet lukken nee hoelang is het al weer geleden dat ze de schaal vast hebben gehad ?
Vind ik leuk
Roeptoeter +12315
dinsdag 13 november 2018 om 09:18
Parasieten Sport Vereniging.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:43
Ajax kopieerde dit van bayern. En zo heeft iedereen wel iets van een ander. Maar dat begrijp jij toch niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:47]
Vind ik leuk
Gerro +8450
dinsdag 13 november 2018 om 10:08
Maar wij zijn weer de eerste zij komen nog voor de kruimels die over blíjven.
Vind ik leuk
JCJWZ +14450
dinsdag 13 november 2018 om 11:02
Alleen bij Ajax is het beleid dat is gestoeld op de succes van de club uit het verleden en de grote naam die Ajax heeft. Bij Psv is het beleid gestoeld op eendagsvliegen zoals Lozano die nu 2 seizoenen bij de Eindhovenaren speelt, maar zodra hij weg is zakt de populariteit in Mexico ook meteen weer weg. Dat heb je ook gezien toen met Peru, toen zette Psv ook in op commercie in Peru, heeft ze na het vertrek van Farfan niks meer opgeleverd. Brazilianen zie je trouwens ook bijna niet meer bij Psv. Mauro is volgens mij de enige sinds lange tijd.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:30
2018: PSV doet mee aan de Florida cup
2019: Ajax doet mee aan de Florida cup

......
Vind ik leuk
piet potlood +2256
dinsdag 13 november 2018 om 17:26
Tuurlijk want die afspraak om maandag in de VS te zijn is afgelopen zondag pas gemaakt. Kneus.
Vind ik leuk
gerhard +159
donderdag 15 november 2018 om 00:00
Beste jonge jullie lopen al jaren achter ons aan.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
dinsdag 13 november 2018 om 08:41
Good busy 👍🏻
Vind ik leuk
stratumseind +191501
dinsdag 13 november 2018 om 08:43
Its all about the money.........

Snel dat interland geneuzel afwerken zodat we weer verder kunnen met echt voetbalnieuws
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 08:50
De nieuwe Kuip komt in Chang Hoi te staan. Dan is hij over 2 maanden klaar, voor 5 euro 27.
Van Geel geeft 50.000 Chinezen een ijsje en het stadion zit elke 14 dagen vol. Die mensen zeuren ook niet zo, ten minste.
Vind ik leuk
Pimman +9508
dinsdag 13 november 2018 om 08:56
Wim goed bezig Feyenoord lekker om de hoek.. Hopelijk tóch wel met goede lichtmasten? ;)
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 10:01
Feyenoold, wordt 't dan.
Vind ik leuk
JCJWZ +14450
dinsdag 13 november 2018 om 11:12
Of Feijenooit kunnen ze ook wel uitspreken, geintje hoor Wim;)
Vind ik leuk
Pimman +9508
dinsdag 13 november 2018 om 09:07
Hahaa!
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 08:46
PSV was toch al op zomerkamp in Amerika geweest?
Vind ik leuk
JCJWZ +14450
dinsdag 13 november 2018 om 11:12
Nee Psv was op schoolreis door Europa, iets met de Champions League...
Vind ik leuk
De fries +1848
dinsdag 13 november 2018 om 08:48
Als de Nederlandse topclubs hier eens in zouden slagen zeg.. tsjonge dan zouden we wel eens een internationale uitstraling kunnen krijgen als eredivisie .... NOT!
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 08:51
Nederland ... dat ligt toch tussen Europa en Afrika?

Je moet groot denken, dan voel je je vanzelf klein.
Vind ik leuk
Maauwert +865
dinsdag 13 november 2018 om 09:48
Nederland is de hoofdstad van Denemarken toch ?
Vind ik leuk
The Iceman +14678
dinsdag 13 november 2018 om 08:53
Miami ligt in Florida. Wel veel latino’s in die staat.
Vind ik leuk
HJR +8868
dinsdag 13 november 2018 om 09:15
Ook latina`s, vind ik persoonlijk leuker ;)
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:04
“Onder meer Florida én Miami...” topografie is niet jullie sterkste punt hè?
Vind ik leuk
Pimman +9508
dinsdag 13 november 2018 om 09:08
Hahaa!!
Vind ik leuk
torinofc +612
dinsdag 13 november 2018 om 09:30
Noem 1 amerikaan die het ooit tot de top in europa heeft geschopt..
Vind ik leuk
karnisse +395
dinsdag 13 november 2018 om 09:40
Michael Bradley
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 09:41]
Vind ik leuk
Roffel1998 +2142
dinsdag 13 november 2018 om 09:50
Christian Pulisic, speelt bij Dortmund. 20 jaar en dus redelijk op de goede weg.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 10:06
Zie Pulisic graag komen als vervanger voor Robben 😊
Vind ik leuk
El Lobo +2150
dinsdag 13 november 2018 om 10:35
Jozy Altidore
Earnest Stewart
John O'Brien
Cory Gibbs
Damarcus Beasley
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 09:56
Mooie Philips verlichtingen in de VS.
Vanaf de maan kun je zien hoe mooi de lempkes zijn 😁😁😁
Vind ik leuk
Bizzy +23306
dinsdag 13 november 2018 om 10:04
Maak liever het bier goedkoper in het Philips stadion.
Vind ik leuk
El Lobo +2150
dinsdag 13 november 2018 om 10:32
Dat is altijd goed!

Bij Heracles was het 0,4L voor €4,50 en nu 0,5L voor €4,20 :-)
Vind ik leuk
JCJWZ +14450
dinsdag 13 november 2018 om 11:15
Het bier moet goedkoper omdat het voetbal niet om aan te zien is? Dat is altijd toch al zo geweest?
Vind ik leuk
Bizzy +23306
dinsdag 13 november 2018 om 11:20
Doorgaans is er einde vd rit wel wat te vieren in Eindhoven. Dat zijn mooie vooruitzichten. Dus waarom niet op drinken.
Vind ik leuk
De Gekste +718
dinsdag 13 november 2018 om 10:08
Aan alle PSV fans, laat die gefrustreerde ajacieden toch doen. Met hun wij zijn de beste, de grootste, de mooiste. De beste wordt altijd nog aan het eind van het seizoen bekend gemaakt, de grootste (qua fans en omzet) dat kan idd Ajax zijn, de mooiste dat bepaald iedereen voor zichzelf wat hij of zij de mooiste vind. Voorlopig is PSV gewoon al 4 seizoenen de beste en op dit moment staan ze naar mijn weten ook gewoon op de 1e plaats. Wat ik wil zeggen, laat je niet zo gek maken door sommigen hier op dit forum.
Discusseer over dingen waar je over kunt discussiëren, niet over feiten of gevoelens voor een club.
Vind ik leuk
Korm +39425
dinsdag 13 november 2018 om 11:35
Het is niet alleen Ajacieden he, PSV-ers op deze site komen ook alleen maar om te trollen. De sfeer wordt zo al aardig verpest en de "vaste kern" haken ook al af of beginnen zich ook al tot dit niveau te verlagen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:44]
Vind ik leuk
De Gekste +718
dinsdag 13 november 2018 om 11:44
Mee eens, maar het valt mij gewoon op dat sinds Ajax weer redelijk presteerd en de media hun weer helemaal ophemelt, die arrogante houding bij velen meteen weer terug is.
Vind ik leuk
Korm +39425
dinsdag 13 november 2018 om 11:51
om eerlijk te zijn zie ik dat ook bij PSV, "vroeger" waren er op deze site geen veel PSVers en nu komen ze met tientallen tegelijk.
Succes supporters noemen we dat ;)
Vind ik leuk
Leeuw +6197
dinsdag 13 november 2018 om 10:19
VP reactie verwijderd heeft het ontzettend druk gehad gister.. :-)
Vind ik leuk
El Lobo +2150
dinsdag 13 november 2018 om 10:31
Hmmz.
"voor een trip naar onder meer Florida en Miami".?

VP, Miami ligt in de staat Florida! ;-)
Vind ik leuk
Oud Fluks +1020
dinsdag 13 november 2018 om 10:33
Wat een losers zeg die uit 040 alleen maar Ajax nadoen nou dat gaat ze toch echt niet lukken want Ajax staat toch echt sterker in alles !
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:33]
Vind ik leuk
Korm +39425
dinsdag 13 november 2018 om 11:31
pfff weer zo'n trol
Vind ik leuk
GaoYao +5317
dinsdag 13 november 2018 om 10:39
Wordt steeds minder hier op VP! Weer meer troll-acounts erbij die aan het provoceren zijn..
Vind ik leuk
Korm +39425
dinsdag 13 november 2018 om 11:31
ja erg he! VP kijkt ernaar maar doet helemaal niks
Vind ik leuk
bert +456
dinsdag 13 november 2018 om 11:02
Nu zijn ze alweer aan het klonen,eerst weet ik hoeveel spelers van Ajax ze hebben gehad.dus Ajax is is HEEL belangrijk voor die Calimero s
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:05
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Korm +39425
dinsdag 13 november 2018 om 11:30
Jezus wat een zielig kleuter niveau begint dit te worden zeg!
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:41
Dat geld kunnen ze net zo goed aan jullie varkentjes voeren. Zowel Eindhoven en jullie spel zullen niet heel veel indruk maken in de Verenigde Staten. Ja, ik weet het, jullie staan bovenaan en Ajax heeft al 4 jaar geen prijzen gewonnen. Daarintegen hebben we ook niet zoveel zwijnen geluk als jullie..........Maar we kijken eind van het seizoen wel wie de prijsjes, of in jullie geval prijs, binnen heeft gesleept.
Vind ik leuk
chuckie88 +2486
dinsdag 13 november 2018 om 11:58
Noemde hier laatst die boertjes al onze plagiaatclub... en dus is dit nieuws geen echt nieuws meer... hun scouts schouten ook geen spelers, maar scouten de scouts van Ajax... scheelt heel wat werk.
Vind ik leuk
Blindsy +17256
woensdag 14 november 2018 om 08:10
Gezien het feit dat PSV al jaren de Zuid-Amerikaanse markt stevig in de portefeuille heeft, lijkt het er eerder op dat Ajax juist PSV achterna hobbelt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws