'Aardige' optie voor spitspositie Willem II: 'Maar hij is moeilijk te betalen'

    'Aardige' optie voor spitspositie Willem II: 'Maar hij is moeilijk te betalen'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 14:31di 13-11-2018 om 14:31

    Diego Palacios kwam aan het begin van het seizoen op huurbasis van de Ecuadoraanse club CD Aucas naar Willem II en is tot nu toe één van de revelaties in Tilburg.  In Ecuador spelen volgens Chelsea-scout Piet de Visser genoeg goede voetballers, maar de hoge salarissen die moeten worden betaald aan spelers van buiten de EU zijn een struikelblok.

    Chelsea-scout Piet de Visser is nauw betrokken bij CD Aucas en geeft aan dat er in Ecuador voetballers lopen die in Nederland niet zouden misstaan. Zo zou spits Eli Montaño volgens hem een goede spits zijn voor Willem II, maar de hoge salarissen die moeten worden betaald aan een niet EU-speler zijn een struikelblok. "Dat zou voor Willem II een aardige optie zijn. Maar hij is moeilijk te betalen en zal wel naar Mexico gaan", aldus De Visser tegen het Brabants Dagblad.

    Danny Walker, de directeur van CD Aucas, is blij met de manier waarop Palacios welkom werd geheten bij Willem II. "Hij is fantastisch opgevangen en krijgt veel steun van directie, staf en medespelers", zegt Walker tegen het Brabants Dagblad. "Het is bijvoorbeeld mooi om te zien hoe Fran Sol zich over zo’n jonge voetballer ontfermt."

    Plaats een reactie

    #Keizerout +33119
    dinsdag 13 november 2018 om 14:37
    We moeten ook echt af van die idiote niet EU regel.
    En degene die het heeft bedacht moet ook het land uit.
    Vind ik leuk
    appeltje +1598
    dinsdag 13 november 2018 om 14:42
    Wat is er precies mis met die regel?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33119
    dinsdag 13 november 2018 om 15:10
    Die zorgt ervoor dat Nederlandse clubs minder snel goede spelers halen die niet uit de EU komen. Het risico is te hoog.
    Met als gevolg dat die spelers naar andere landen om ons heen vertrekken. Dat is jammer. Je verzwakt je eigen positie onnodig.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10617
    dinsdag 13 november 2018 om 14:48
    Tsja, ik weet het niet. De regel is in het leven geroepen om eigen jeugd/NL spelers te beschermen. Of ieder geval de EU spelers.

    Als je de regel loslaat, krijg je misschien een wildgroei van niet-EU spelers. Aan de andere kant: als dat je competitie weer sterker maakt, is er ook veel voor te zeggen.

    Ik twijfel #Keizerout ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33119
    dinsdag 13 november 2018 om 15:08
    Wat hebben wij te maken met EU spelers? Behalve de Nederlanders mogen die het zelf uitzoeken qua voetbal.

    Dat zou me verbazen. We hebben nu toch ook geen wildgroei van Oost Europese EU spelers? Die zijn ook goedkoper.

    Ik zou niet weten waarom :p
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10617
    dinsdag 13 november 2018 om 15:22
    Tsja, "Dat zou me verbazen. We hebben nu toch ook geen wildgroei van Oost Europese EU spelers? Die zijn ook goedkoper."

    Ja, maar in Zuid-Amerika heb je nog meer makelaars dan spelers. En elke club hoopt de nieuwe Sanchez of Ronaldo te vinden. Dus dikke kans dat je meer import krijgt.

    Maar goed, laat een NL speler zich dan ook maar bewijzen tegenover die import. Meer concurrentie is ook weer goed. En in Europees verband maakt het je wellicht sterker.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33119
    dinsdag 13 november 2018 om 15:28
    Natuurlijk hopen ze dat. En ik ben ook voor meer import, maar ik zou niet weten waarom clubs ineens slechtere spelers zouden halen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11238
    dinsdag 13 november 2018 om 15:46
    We moeten ook af van importheffingen op 3e wereld import en landbouwsubsidies, maar als de euro rolt dan rollen de ogen, en valt denkvermogen stil. De derde wereld kan hun spullen hier niet kwijt is toch onzinnig?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:49
    Is die regel puur voor het voetbal of is die ook in het leven geroepen voor andere beroepsgroepen?

    Want indien die regel puur voor het voetbal is, vind ik 150% van het gemiddelde ED of KKD salaris wel erg veel. 120% of 130% zou toch ook voldoende moeten zijn om clubs te stimuleren zelf op te leiden. En dan zijn spelers als deze misschien nog haalbaar voor een Willem II.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33119
    dinsdag 13 november 2018 om 16:32
    Alleen voetbal.
    100% lijkt me ook goed. Ik vind dit trouwens ook een soort gekke discriminatie. Alsof we meer hebben aan een Pool dan een Braziliaan.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    dinsdag 13 november 2018 om 15:12
    Die niet EU regel mogen ze van mij afschaffen, we missen nu gewoon voetballers die ons als club maar ook de competitie sterker zouden kunnen maken.
    Vind ik leuk
    Cookee +11238
    dinsdag 13 november 2018 om 15:49
    Ja, maar we moeten niet alleen maar daar scouten, is toch bizar dat Ajax Virgil van Dijk niet herkende als talent maar wel in Zuid-Afrika en Z-amerika scout.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    dinsdag 13 november 2018 om 15:54
    Dat ben ik wel met je eens, maar voor ons is het lastig, spelers die we zelf opleiden als een van Dijk, van Bergen, Aboukhlal, de Jong en nog vele andere zijn al weg voordat we ze een kans hebben kunnen geven. Dan krijgen we veel tips van de Visser die scout in Afrika en zuid Amerika dus ook daar kunnen we weinig mee
    Vind ik leuk
    Cookee +11238
    dinsdag 13 november 2018 om 16:07
    Denk je niet dat de binding van regio met regio spelers groter is dan met jongens uit een ver land die de taal niet eens willen leren want ze denken toch maar een jaar te blijven? Jorgensen en Larsson spreken nog niet eens Nederlands bijvoorbeeld.
    En al die jongens in een vreemd land dat kan ook aanpassingsproblemen geven, dat heb je met Nederlanders niet, die eten wel appelmoes. ;)
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    dinsdag 13 november 2018 om 16:43
    Ik denk dat Willem II juist laat zien dat dit niet altijd zo is denk bijvoorbeeld aan Sol. De binding met Sol is enorm hij is er al 3 jaar met alle plezier maar ook hij spreekt amper Nederlands. Ook jongens als Avdijaj, Llonch en Palacios (er zijn er nog meer) worden in de armen gesloten en de binding is prima
    Vind ik leuk
    Cookee +11238
    dinsdag 13 november 2018 om 16:58
    Begrijp me niet verkeerd, jongens uit andere streken kan ook leuk zijn, het ligt eraan of de speler zich openstelt. Maar persoonlijk vind ik ook regiospelers goed voor de binding met de club en een voorwaarde voor jeugdopleiding.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    dinsdag 13 november 2018 om 17:05
    Jaa daar ben ik het ook wel mee eenz
    Vind ik leuk
    Cookee +11238
    dinsdag 13 november 2018 om 17:07
    Doen jullie de jeugd nog samen met RKC?
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    dinsdag 13 november 2018 om 17:23
    Nee daar zijn we een aantal jaar geleden al mee gestopt
    Vind ik leuk
    Cookee +11238
    dinsdag 13 november 2018 om 17:26
    Oke, prima idee om te stoppen.
    Vraag me altijd af, als er een talent doorbreekt wie krijgt hem dan?
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    dinsdag 13 november 2018 om 17:35
    Ja volgensmij mocht deze dan zelf kiezen maar het is zo beter denk ik
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:15
    Wat een overdreven gedoe over dit pareltje van piet de visser. Heb een aantal wedstrijden van hem gezien maar kan nog geen fatsoenlijke voorzet afleveren.
    Vind ik leuk
    wil +1152
    dinsdag 13 november 2018 om 15:57
    Waar heb je dat dan gezien? Ik kan mij niet herinneren dat er op een zender Mexicaans voetbal wordt uitgezonden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:27
    Fox sports
    Vind ik leuk
    wil +1152
    dinsdag 13 november 2018 om 16:29
    Ja halve minuut zeker.
    Vind ik leuk
    Ihen +54
    dinsdag 13 november 2018 om 20:33
    Kijk even naar de samenvatting PEC Zwolle-Willem II
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2109
    dinsdag 13 november 2018 om 16:31
    Leuk verhaal die spits.
    Is gewoon 27 jaar die toevallig de afgelopen 2 seizoen het net weet te vinden waarvan 1 seizoen op het 2e niveau.
    De Ecuadoriaanse Janssen, zeg maar.
    Alleen ouder.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 08:07
    gewoon sol aan utrecht verkopen kun je twee van die jongens halen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws