Ophef en chaos op Amsterdam Centraal krijgt vervolg: burgemeester wil gesprek

    Ophef en chaos op Amsterdam Centraal krijgt vervolg: burgemeester wil gesprek

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 16:20di 13-11-2018 om 16:20

    Burgemeester Theo Weterings van Tilburg wil in gesprek met een delegatie van Willem II-supporters die op 3 november met de trein naar Amsterdam gingen om de wedstrijd Ajax – Willem II bij te wonen. Ze werden zonder aantoonbare reden vastgehouden op het Centraal Station in Amsterdam.

    De supporters moesten het urenlang stellen zonder sanitaire voorzieningen, eten en drinken. "Na de gebeurtenissen is er informatie uitgewisseld en is er in de lokale driehoek van Tilburg over deze maatregelen gesproken", aldus Weterings tijdens het wekelijkse vragenuurtje, geciteerd door het Brabants Dagblad. De burgemeester wil ook in gesprek wil met de directie van Willem II.

    Volgens Weterings zijn er in Tilburg geen vernielingen aangericht door de supporters, een gegeven dat de politie in Amsterdam in eerste instantie gebruikte om de actie op centraal station te verantwoorden. Ook wil hij weten wat het Openbaar Ministerie en de politie gaan doen met de foto’s die gemaakt zijn van de supporters.

    Een aantal fans van Willem II gaf aan eventueel aangifte te willen doen na de gebeurtenissen, maar of dat inderdaad gaat gebeuren is nog niet zeker. Willem II reageerde al op het voorval.

    Plaats een reactie

    peesjeevee +1811
    dinsdag 13 november 2018 om 16:21
    Hoe deze supporters zijn behandeld in inhumaan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    Clown123 +411
    dinsdag 13 november 2018 om 16:36
    Blijkbaar heb je alle reacties goed gelezen, je lijkt me namelijk een jongetje die uberhaupt nooit naar een wedstrijd van PSV is geweest, laat staan een uitwedstrijd in Amsterdam.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 16:36]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17002
    dinsdag 13 november 2018 om 16:39
    Een uitwedstrijd in Amsterdam
    bezoeken moet je ook niet willen. Doorgesnoven debielen die zich daar als stewards voordoen verzieken het daar iedere keer.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1170
    dinsdag 13 november 2018 om 16:42
    Ben blij dat wij niet meer welkom zijn ghehe
    Vind ik leuk
    Clown123 +411
    dinsdag 13 november 2018 om 16:42
    Dat ben ik met je eens. Maar mijn gevoel zei dat deze jongen nog nooit in Amsterdam is geweest in het uitvak van de Arena. Maar je hebt helemaal gelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:42
    Zou veel veranderen als jullie je een keer kunnen gedragen..
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17002
    dinsdag 13 november 2018 om 16:44
    Nog nooit een misstand geweest met onze supporters. Alleen die hersenloze figuren proberen constant ruzie te zoeken, iets wat me niet de bedoeling lijkt van stewards.
    Vind ik leuk
    JSV +1211
    dinsdag 13 november 2018 om 16:37
    Onderontwikkeld...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24184
    dinsdag 13 november 2018 om 16:55
    Dat is ook, ze zullen uiteindelijk wel met een klein excuusje komen denk ik.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 16:23
    Het is jammer dat ze niet op een normale manier een daggie uit kunnen gaan.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    dinsdag 13 november 2018 om 16:24
    Het lot van de uit supporter. Gaat het mis dan ben je de lul ook al heb je niets gedaan. Het leven van een uit supporter kan behoorlijk zwaar zijn. Hub even een kopje thee met de burgemeester, aai over het bolleke en nu weer zoet naar moeke toe.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:26
    Het was ook wel ontzettend naief om te denken dat je met 150 man kon gaan drinken in Amsterdam op een wedstrijddag, dat was vroeg (zoals in dit geval) of laat altijd op ellende uitgelopen.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1286
    dinsdag 13 november 2018 om 16:29
    Naïef of niet ..als je met goede bedoelingen komt of met je kind en je moet vrezen voor klappen.
    Dan moeten ze de ajax straffen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7432
    dinsdag 13 november 2018 om 18:39
    Nee drol, Ajax heeft met het ingrijpen namelijk 0,0 te maken.

    Ajax betaalt alleen de gemeente voor de extra politie inzet wanneer de gemeente dat verlangt maar bepaalt niet de gevaarzetting of het ingrijpen..
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1286
    dinsdag 13 november 2018 om 18:42
    Bedoelde de ajax supporters .excuus.

    En dat kun je ook normaal communiceren.

    Dat woordje drol zegt mij genoeg.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5350
    dinsdag 13 november 2018 om 19:21
    stel je niet aan drol!
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 16:51
    Als er dan Ajax supporters de boel op willen wachten pak je die dus aan! Niet goedwillende supporters die met vrij vervoer naar Amsterdam mochten.
    Maar bij de lieverdjes uit Amsterdam wordt alles met de mantel der liefde bedekt.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4202
    dinsdag 13 november 2018 om 17:11
    Zullen we ajax dan voortaan maar uitsluiten van europees voetbal? Tegenstanders nemen vaak duizenden fans mee die voor de wedstrijd samen een biertje gaan drinken.
    En zelf europees uit ook vanaf het vliegveld/station/ auto maar rechtstreeks naar het staduon ipv gezellig een kroegje doen voor de wedstrijd??

    Dat kan allemaal wel maar een groepje van 150 uit tilburg niet? Dan is het ineens naïef
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:25
    Bij binnenlandse wedstrijden is dat toch anders, de harde kern van Ajax zal nooit tolereren dat er een groep van Willem II, Groningen of voor mijn part NEC in Amsterdam zit op een wedstrijddag, dat is toch anders als er een paar duizend hossende Portugezen zijn voor een Europees duel en daar is de politie ook veel meer op berekend. Tijdens sommige Europese wedstrijden kan het ook mis gaan, maar in dit geval kon je er zeker van zijn dat die 150 man van Willem II niet ongestoord in Amsterdam konden zitten en als ze dat wel dachten, is dat erg naïef.. Is dat goed te praten? Nee absoluut niet, maar wel de realiteit.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    woensdag 14 november 2018 om 07:55
    dan moeten ze dus die harde kern aanpakken ipv onschuldigen vastzetten
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5350
    dinsdag 13 november 2018 om 19:22
    ja dat moeten we maar eens gaan doen ja, kan Ajax tenminste weer vaker kampioen worden en hoeven we tenminste niet meer als enige de Nederlandse naam hoog te houden.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:52
    Nederlandse naam hoog te houden mag hopen alleen voor de Brabanders/rotterdammers.... want Europees pakt ajax de meeste punten en als we de geschiedenis er ff bij pakken zoals bijna elke ajacied doet hoeveel prijzen hebben ze dan meer ten opzichte van ajax 0 dus de enigste eer hoog houden is het provoceren vanuit lampenstad/kakkiedorp..... dat ze ff 1...2of4x (ofzo)vaker kampioen geworden zijn deze afgelopen 10jaar
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1286
    dinsdag 13 november 2018 om 16:28
    Als je daar met je kind tussen staat roep je wel wat anders.en kruikenzeikers slaat ook nergens op.
    Als ze daadwerkelijk niets gedaan hebben en zijn vast gehouden..mag je aangifte doen.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1085
    dinsdag 13 november 2018 om 16:48
    Dat is precies waar ze nu met de supporters over aan het nadenken zijn, ze willen iig stappen gaan ondernemen tegen de gemeente Amsterdam. Dat ze als argument de vernielde kiosk gebruikte (wat nu nota bene door de burgemeester wordt ontkracht) zegt me genoeg
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5350
    dinsdag 13 november 2018 om 19:23
    sowieso een paar uur vastgehouden zonder toilet en eten of drinken.

    Sorry maar dat is gewoon echt belachelijk voor zo een ontwikkeld land als nederland en daar heeft geen enkele voetbal club mee te maken maar is gewoon ronduit schandalig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:31
    Huichelaar, die Theo. We weten allemaal dat NĹ een politiestaat is.
    Vind ik leuk
    Farmer +12698
    dinsdag 13 november 2018 om 16:32
    Stukje machtsmisbruik, intimidatie, en ontmoedigingsbeleid, maar uiteindelijk, gewoon vrijheidsberoving.

    De autoriteiten zullen dit in een netwerk van bestuurslagen, heen en weer wijzen tot alle schuld zo verdeeld is, dat niemand aansprakelijk gesteld kan worden, en de burger het met een algemeen excuusje kan doen.

    Dubbele standaard. Moet je als burger eens zoiets flikken(A7-drachten laatst? Taakstraffen tot 240 uur, en zware boetes bv!)
    Vind ik leuk
    guusje +1197
    dinsdag 13 november 2018 om 16:38
    "Ze werden zonder aantoonbare reden vastgehouden op het Centraal Station in Amsterdam.".... huh??? je hoeft toch geen reden te hebben om iemand van beneden de rivieren met een spraakgebrek vast te houden?!?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:40
    Zeer ernstig dat de politie liegt over het vernielen van een eettentje om de schuld af te schuiven naar de Willem II supporters. En aan vele reacties te zien hier trapten velen er ook nog eens met open ogen in. "Het staat in de krant dus het moet wel waar zijn." "De Willem II'ers hebben dit zéker zelf uitgelokt". "Halsema zal sowieso een goede reden hebben gehad". Word eens wakker mensen en kijk eens verder dan je neus lang is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 16:41]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:49
    Ik heb nog nooit een agent op een waarheid kunnen betrappen. Dus dit is wel een beetje naïef van je.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1085
    dinsdag 13 november 2018 om 16:49
    Precies, de dag dat dat bekent werd waren er veel hier als de kippen bij om hun mening te geven over het vernielde eettentje en nu blijkt het wat ik al sinds het begin roep niet waar te zijn.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    dinsdag 13 november 2018 om 18:58
    Het is erger. Pure incompetentie
    De autoriteiten liegen niet ze zijn incompetent. In de keten van "informatie" (het kippenhok waarin iedereen die denkt wat te vertellen te hebben als een kip zonder kop loopt te tokken) is er een stukje fake-news terecht gekomen wat niemand daadwerkelijk gecontroleerd heeft. Sterker nog vanuit de foute aannames (die duidelijk in het straatje pasten) is er fout beleid uitgerold en nog erger men is erin blijven volharden ipv af te schalen (maar dan moet je wel de signalen daartoe (willen) zien en horen.
    Zorgelijk wanneer er straks daadwerkelijk iets ergs aan de hand is.

    Ps En dat domme volk de burger maar waarschuwen voor dat zgn "fake-news"
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 19:01]
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 16:48
    Meneer Weterings gaat u dan ook nog even achter die lieverdjes aan die hier in Breda de boel op stelten hebben gezet en waar tot op heden nog geen stadionverboden zijn uitgedeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:05
    Heb je geen agenten te arresteren die op hun collegas gaan inslaan in breda ofzo, of je druk maken on degradatie..
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 17:06
    Gaat totaal voorbij aan mijn punt. Netjes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:15
    Je punt zit ook totaal fout, ga ons lekker de schuld geeft van wat je zelf start! Als je iets goeit kun je het terug gegooid krijgen, wat verwacht je dan
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 17:17
    Je was er dus ook nog eens niet bij.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1085
    dinsdag 13 november 2018 om 17:41
    Stadionverboden zijn wel uitgedeeld weet niet waar je die info vandaan hebt?
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 19:14
    In Tilburg? Hoeveel dan? Niks over gehoord nl.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1085
    dinsdag 13 november 2018 om 21:40
    Ik weet geen aantallen heb het ook alleen maar gehoord
    Vind ik leuk
    013TLB +141
    woensdag 14 november 2018 om 01:48
    Nou Harrie ik ken genoeg Tilburgers die deze bewuste dag gewoon een SV aan hun broek hebben gekregen hoor.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    woensdag 14 november 2018 om 08:59
    Dan pakken ze dat in Tilburg een stuk beter aan. Hier zitten de media, de politie en de burgemeester er continu samen bovenop om te zeggen hoe hard ze ze wel niet aan gaan pakken. Machtsvertoon schuwen ze hier absoluut niet.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    dinsdag 13 november 2018 om 16:53
    Wat wil burgermeester Theo Weterings van Tilburg hiermee bereiken, vraag ik me hardop af. Stuurt hij aan op een verbod van Ajax supporters in het WII stadion??
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:59
    Een kamerdebat zal noodzakelijk blijken te zijn, al maakt dat ook niks uit natuurlijk. Daar weten ze het ook niet meer. Al die vervelende mensen in NL ook.

    Laat ons met rust, denken ze dan ook vaak in Den Haag. Dat gezeur met dat voetbalgedoe. We slapen net zo lekker.
    Vind ik leuk
    Emnu +4827
    dinsdag 13 november 2018 om 17:16
    Vreemd dat de discussie zich richt op Ajax, stewards en supporters incluis, terwijl t toch echt de politie is geweest die zich buitensporig heeft gedragen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:32
    Ik heb nog wel een email van politie eindhoven over het feit dat ik tijdens Groningen vs PSV in amsterdam weer een dag onterecht op het bureau heb gezeten. Tijdens een opstootje tussen de 2 groepen was ik in gesprek met de politie eindhoven. Een half uur later pakken ze me op. Niks geen excuus uit amsterdam. Aangegeven dat ik nooit heb kunnen deelnemen aan dat opstootje omdat ik juist in gesprek was. Niks verifiëren, gewoon schijt aan en als varken behandeld worden. Dus heel dat kut korps uit die Kut stad zijn tering honden. En dan liggen janken als Amsterdammers niet meer welkom zijn. Het gaat in dit geval altijd om amsterdam. Feyenoord en ado zijn nog welkom bij elkaar. Maar beide met amsterdam een verbod. Aan wie zal het dan liggen????
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2087
    dinsdag 13 november 2018 om 20:13
    Eerste vraag wat doe jij in A'dam als je naar die wedstrijd die jij noemt wil.
    Je was met Eindhovense politie aan de praat??
    Ik ben je kwijt.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:52
    Dat was toen de johan Cruijff schaal. Werd nog in de arena gespeeld. Was vrij vervoer dus had wedstrijd kaartje. In eindhoven heeft de politie een speciale afdeling voetbal zaken. Die brengen alles in kaart. En de politiie sprak mij aan over een eerdere zaak en uitspraak van een rechter.
    Vind ik leuk
    Emnu +4827
    woensdag 14 november 2018 om 17:35
    Tja, notoire recividisten hebben we hier nou eenmaal niet veel tijd voor, sorry.

    Ga lekker in je eigen stad de hooligan spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:27
    Beter lezen was daar juist niet voor de rotzooi. Maar verwacht hier ook geen wijze woorden van bepaalde mensen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 00:32
    Aan jou. Da's wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:53
    Dat ik daar niet aan gedacht heb. Haha
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    dinsdag 13 november 2018 om 18:14
    Gewoon niet meer naar ajax of amsterdam meer reizen, ik kom er al jaren niet meer. Zowel als uitsupporter als toerist ben je daar straks toch niet meer welkom.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 00:34
    Mooi weer een toerist minder. Het is al veels te druk.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    woensdag 14 november 2018 om 10:40
    Het is gewoon een linkse criminele stad, daar ga ik mijn geld niet uitgeven.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    dinsdag 13 november 2018 om 19:00
    Succes ermee. Je kunt je er maar druk om maken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 19:03]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2087
    dinsdag 13 november 2018 om 20:10
    Ja hoor...
    En wat als er nu wel wat gebeurd was....
    Het is 💣💥💣🗯 ook nooit goed.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1774
    dinsdag 13 november 2018 om 20:38
    Nazi praktijken in amsterdam. Tolerantie is ver te zoeken. Maar dit waren ze zelf schuld natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 00:35
    Ja, dit waren ze zelf schuld, natuurlijk.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    woensdag 14 november 2018 om 08:05
    maar straks wel huilie huilie doen als ajax nergens welkom is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws